mulewski.mariusz Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 Witam, W jaki sposob mozna sie skontaktowac z @waskivw? chciałbym ze swoim autem udac do niego.
tsluszniak Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Opublikowano 5 Marca 2018 Witam, W jaki sposob mozna sie skontaktowac z@waskivw? chciałbym ze swoim autem udac do niego.Próbuj tu przez forum w wiadomości prywatnej.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tsluszniak Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Opublikowano 12 Marca 2018 Postanowiłem zrobić użytek z najbardziej bezużytecznej części w moim Audi i ztuningowałem standardowy uchwyt na telefon Miałem uchwyt na telefon do kratki od nawiewu, coś takiego: Wyciąłem dziurkę, żeby ta śruba co jest z tyłu mojego uchwytu weszła. Trochę nad wymiar, ale w razie konieczności mogę odkręcić albo poluzować, żeby telefon dać poziomo. Trochę dalej niż wcześniej jak było na kratce, ale na głośnomówiącym słychać mnie i tak wyraźnie Przy okazji mam pytania: 1. Czy ma ktoś schemat podłączenia tej kostki z niebieską kropką, którą widać na zdjęciu 1 i 2? Zastanawiam się czy nie dało by się coś pokombinować i podłączyć dźwięku z telefonu pod radio. 2. Nie związane z tematem uchwytu - zdjęcie mojego Audi z profilu .. czy tył nie siedzi za nisko jak na serię? w bagażniku dodatkowo siedzi zbiornik z LPG, ale wg. mnie jest trochę za nisko (przynajmniej w stosunku do przodu)
tsluszniak Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Opublikowano 26 Marca 2018 Wczoraj wrzuciłem nowe żarniki. Barwa starych trochę się różniła i w dodatku trochę migały. Gołym okiem było to widać, ale jak próbowałem nagrać filmik to już nic nie było widać.. wydaje mi się za to, że mam jakiś problem z regulatorem napięcia albo z alternatorem samym w sobie, bo napięcie dziwnie skacze. https://photos.app.goo.gl/fqnkk4fWL76YNXyI3 nie wiem czy to normalne, bo się nie znam (od ok 15 sekundy widać lepiej) .. włączone tylko światła. Radio, klimatronik wyłączone. Migały światła mijania, czasem delikatnie miga światło w schowku, podświetlenie ekranu radia też.. Żarniki kupiłem chyba najzwyklejsze jakie mogłem:
tsluszniak Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Po zmianie żarników, na następny dzień padła mi prawa przetwornica. Dzień później padła druga.. na ich miejsce wpadły nowe Valeo: Założyłem też w końcu hamulce. Wpadł komplet 320/288 + tarcze i klocki MEYLE, przewody w stalowym oplocie HEL Performance. To wszystko zalane płynem Motul RBF 600. Jak dla mnie jest bardzo dobrze ale niestety mimo pilnowania poziomu płynu w zbiorniczku chyba zapowietrzyła się pompa ABS, bo hamulce są bardzo słabe. Wiem, wiem muszą się dotrzeć, ale mimo to, pedał hamulca wchodzi bardzo miękko do połowy jego "drogi", więc na 100% coś się musiało zapowietrzyć. Przy odpowietrzaniu zacisków nie było już powietrza, więc obstawiam pompę. W temacie hamulców niektórzy pisali, że trzeba zmienić kodowanie ABS po zmianie wielkości hamulców, niektóry pisali, że nie trzeba .. jak to w końcu jest? trzeba czy nie? Więcej zdjęć niestety nie mam, bo nie było niestety na tyle czasu, żeby jeszcze zdjęcia robić.
tsluszniak Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 (edytowane) Trochę cieplej się zrobiło i zacząłem prace nad złożeniem klimy, bo w dużym skrócie.. nie działała. Jak się okazało, kompresor się rozleciał.. nie wiem co tam dokładnie się wydarzyło, ale w obudowie są dziury na całym obwodzie obudowy. Śruby w obudowie kompresora pokrzywione.. Więc - wymieniłem kompresor (co prawda używany, ale "nowy"), wymienione zostały jeszcze: skraplacz (nowy Nissens), osuszacz (BEHR), dysza, napinacz paska osprzętu (FEBI), nowy pasek (Contitech). Przy okazji jak i tak wszystko rozkręcałem, to wymieniłem oringi na wszystkich połączeniach w układzie klimatyzacji. Na koniec wymiana, a raczej zalanie układu chłodzenia nowym płynem. Zdjęcia starego kompresora: Edytowane 11 Maja 2018 przez tsluszniak
tsluszniak Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Mały update: co by było jeszcze przyjemniej w upalne dni, wpadł Solar dach ?? dzisiaj udało mi się wszystko złożyć, ale dam znać za kilka dni jak efekty ? udało się znaleźć na allegro w zajebistej cenie wiec nawet się nie wahałem, tylko kupiłem od razu Dodatkowo, szukałem czegoś co by miało AUX, a fabrycznie miałem radio Symphony 2. Wpadło radyjko z Exeo - Concert 2+. Jakość dźwięku chyba lepsza niż w Symphony. Więc jestem bardzo zadowolony? Ogarnięcie ISO na Quadlock trochę mi zajęła i bez małych problemów się nie obyło, ale działa ? mam tylko jeden problem.. Antena Diversity nie działa i nie wiem co z tym zrobić.. VCDS pokazuje przerwę w obwodzie niby, ale nie wiem gdzie.. W sumie to stare radio odbierało bardzo słabo (ale błędów nie było), więc pewnie coś jest na rzeczy. Póki co da się z tym żyć ? Wiem.. Bez zdjęć się nie liczy, więc postaram się zrobić jakieś jutro. Dzisiaj zastała mnie już noc przy składaniu wnętrza po założeniu solara ?
Funkybela Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Concert 2+ nei mialo wbudowane gniazdo Aux?
tsluszniak Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Concert 2+ ma wyprowadzenia w Quadlocku. Nie ma wbudowanego mini-jacka niestety. No, chyba, że jakieś nowsze wersje mają - u mnie niestety nie ma, ale to nie problem, dorobiłem już kabelek z mini-jackiem Dodatkowo - obiecane foty. Dopiero dzisiaj sprawdziłem - solar działa nawet przy tak niewielkiej ilości słońca jak dzisiaj nad Krakowem
tsluszniak Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 (edytowane) Ostatnio udało mi się kupić moduł BT bo denerwowało mnie ciągłe podłączanie telefonu do AUXa. Moduł kupiłem z literką D za 50 zł. Wiem, moduł z podstawową funkcjonalnością, ale z kawałkiem wiązki i z antenką. Na ten moment na moje potrzeby wystarczy. Moduł wrzucony w fabrycznym miejscu czyli pod fotelem pasażera. Wcześniej znajdował się tam moduł do Nokii, wiec wiązka już była. Tu oczywiście wiązka, która była wraz z modułem BT i ta co była już w samochodzie bardzo się przydała, bo podłączenie sprowadziło się do sparowania kabelków po kolorach, żeby pasowały do dużej wtyczki 54 pinowej. W instalacji do starego modułu brakowało CANów i linii K, ale to nie problem, bo do CANów idealnie nadaje się kabelek YTKSY np z OBI: https://www.obi.pl/przewody-telekomunikacyjne/przewod-ytksy-2x0-8-mm2/p/1077239 Wszystko działa za***iście. Co prawda nie miałem jakoś dużo roboty, bo mikrofon już był, wiązka była prawie kompletna, a mimo to, żeby zrobić to wszystko dobrze i ładnie zajęło mi to 3 godziny.. Póki co zbieram części do dużego moda czyli swap MCE z B7. Samo MCE już kupione - wersja N. Pozostałe części, jakie już udało się kupić to: 1. Lusterko fotochrom z B7 - wersja bez kompasu. Niestety obudowa szara, nie czarna.. Na zdjęciach wyglądało niestety na ciemne, a ja nie sprawdziłem kodu koloru.. 2. Włącznik do świateł z trybem Auto - wersja D. 3. Włącznik DRL + CLH - z ASO, bo nie znalazłem nic na allegro. Zamawiając włącznik w ASO podałem zły numer włącznika i kupiłem samo CLH. Jak coś to mam na sprzedaż, jeszcze w folijce. Na szczęście na miejscu mieli też DRL + CLH ? 4. Czujnik deszczu, wszystkie kostki do wiązek 5. Mocowanie lusterka z B7. Wybrałem opcję bez zmiany szyby, bo moja ma może ze 3-4 msc. Mam pomysł na założenie tego tak jak powinno być z uchwytem od B7. Zobaczymy jak to finalnie wyjdzie, mam nadzieję, że szyba nie pęknie. Ostatnia rzecz to lampy. I tu mam problem.. U siebie mam sam Xenon, Ori bi-xenony na allegro to koszt około 1200 zł. Zastanawiam się nad przeróbka moich lamp, czyli zmiana projektorów na bixy. 550 zł za parę, więc spora różnica między ori. Czekam na ostatnią dostawę z ASO i powoli będę się zabierał za modyfikacje ? A tu zdjęcia już czarnego lusterka (przemalowałem na czarny mat). Edytowane 15 Lipca 2018 przez tsluszniak
tsluszniak Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Opublikowano 18 Lipca 2018 Powoli, na raty zaczynam przygotowania do zamontowania MCE z B7. Lusterko i maskownica pomalowane w czarny mat - w poście wyżej jeszcze wersja bez bezbarwnego matowego lakieru. Tu już w macie: Z szyby usunąłem mocowanie ori lusterka w wersji bieda. Spolerowałem też podkład - tę czarną kropkę do której było przyklejone lusterko. Wyszło prawie idealnie ? Wczoraj przyszła dostawa kabelków z zarobionymi pinami (dłuższe, krótsze), taśma parciana (polecam firmy TESA - jak w oryginalnych wiązkach) i wyjmaki do pinów. Kabelki i wyjmaki kupiłem tu: https://allegro.pl/przewod-naprawczy-000979009-bez-uszcze-k2701-i7275144204.html?snapshot=MjAxOC0wNy0xNVQxNDozNzoyMy41NThaO2J1eWVyOzZiYmNkY2UwYmVhYTYwMDhlODY3YTc4OGZjYTRlOGMxZDA3MTZlNWE1YmEzNGNiYTFhYzI0MjE5ODg2NDRkYzE%3D https://allegro.pl/przewod-naprawczy-000979009-000-979-009-bez-uszcze-i7275143264.html?snapshot=MjAxOC0wNy0xNVQxNDozNzoyMy41NThaO2J1eWVyOzRiYmQxODIwMGUyZGJiZTJhYjZmYzc0ZjVmODdlMWZmNmVhOTIyOGI3YzIxNzk1NDAxM2NlNDYyOWFlNmI3ZTM%3D https://allegro.pl/specjalistyczne-klucze-wyjmaki-do-demontazu-pinow-i7449868117.html?snapshot=MjAxOC0wNy0xNVQxNDozNzoyMy41ODVaO2J1eWVyOzBlMDg3NzMxNTE3NWFjYzQwNzE5MmE2NzQ4MTFhMjQ4Y2IyZjBlYjI5YzQ4NTcwYjkxYjJjNTRkZGNmZWU2MWY%3D Zrobiłem jeszcze coś, co myślałem, że zrobi robotę i będzie fajnie wyglądało, ale chyba nie wyszło najlepiej (przynajmniej po przyklejeniu): Ta folia z kropkami na szczęście nie jest klejona, więc jak będzie mnie denerwowało, że brzydko wygląda, to ją zdejmę. I tu zamontowane lusterko - oryginalne mocowanie z B7, czujnik deszczu tam, gdzie być powinien Plany na dalsze prace przy tym modzie: 1. Podłączyć kabelki od czujnika i lusterka, i przeprowadzić te, które trzeba słupkiem w stronę MCE. Wtyczki na razie będą odłączone pod maskownicą 2. Przerobić lampy na Bixy (wrzucić projektor Bi-Xenonowy) albo znaleźć ori lampy - to niestety w sierpniu 3. Dopiero jak lampy przyjdą brać się za MCE. Tu pytanie przy okazji do kogoś, kto robił moda w Avancie. We wtyczce do prawej tylnej lampy mam obsadzone wszystkie piny. Czy przypadkiem kabel od przeciwmgłowego nie jest poprowadzony fabrycznie gdzieś pod MCE? Wyczytałem gdzieś, że w przypadku kodowania regionu na GB świeci prawe światło przeciwmgłowe, nie lewe jak w Europie. To prawda? W takim przypadku kabel do prawej lampy powinien być już gdzieś doprowadzony w okolice MCE, nie trzeba by ciągnąć dodatkowego kabla między lampami i nie trzeba by mostkować pinów w MCE, tylko prawe i lewe światło było by podłączone na swoim miejscu w MCE.
tsluszniak Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) Update 30.07. Lusterko niestety odpadło - do d.. ten klej był. Znalazłem inny, teraz póki co jeszcze się trzyma W zeszłym tygodniu spotkała mnie natomiast inna niemiła niespodzianka.. W niedziele podjechałem pod swój blok, poszedłem do mieszkania i po ~15 min usłyszałem dziwny dźwięk zza okna. Wyglądam i usłyszałem, że to z mojego samochodu. Poszedłem i okazało się, że wiatrak na chłodnicy kręci się na pełnych obrotach. Przekręciłem kluczyk na zapłon, ale przestało na kolejne 15 min. odpaliłem internety i niestety pierwsze podejrzenie to zalana puszka sterownika silnika. Poszedłem do samochodu, otwieram puszkę, a tam ?. 1. Tu już bez jednego przekaźnika: 2. Tu gniazda przekaźników od tyłu: 3. Tu przekaźnik 219 od środka, ten drugi nie miał żadnych śladów ingerencji wody w środku: Oczyściłem odpływy w podszybiu. Odczyściłem wszystko w puszce sterownika i w przekaźniku, zalałem kontakt sprayem, ale niestety sprężynka w przekaźniku pękła w połowie... z racji tego, że była to niedziela bez handlu, musiałem coś wykombinować. Znalazłem jakąś sprężynkę, zamieniłem, wszystko pięknie, niby działało, ale pojawiał się problem z tym, że nie mogłem zapalić silnika po tym jak pod maską wszystko się dobrze zagrzało. Czasem nawet jak odpalił to po chwili zaczynały wypadać zapłony do takiego stopnia, że nie było czym jechać .. przy okazji błędy dot. katów po stronie kierowcy.. Pomyślałem, że pewnie katalizatory już wymiany i nawet zacząłem szukać, ale jest ciężko.. w pewnym momencie nawet napisałem do ASO z pytaniem o cenę ale 2x rurki z katami z ASO to 14k zł doszedłem do wniosku, że katy są póki co ok Kiedy w końcu pewnego dnia nie mogłem zapalić silnika pod jakimś OBI i błąd wskazywał na przekaźnik 219, postanowiłem go otworzyć i zmienić sprężynkę na "słabszą", więc zastosowałem patent ze sprężynką z długopisu Póki co działa, ale i tak muszę kupić ori przekaźnik. Czy to możliwe, że sprężynka (albo raczej sam przekaźnik) powodował problemy w trakcie jazdy z wypadającymi zapłonami? Po wymianie sprężynki, pewnie to przypadek, ale nie wypadają zapłony. Problem z tym, że nie mogłem odpalić silnika zniknął i wiatrak nie włącza się już sam - tu pomogło czyszczenie styków tego drugiego przekaźnika.. A tu jeszcze jedna ?.. nie wiem jak to zrobiłem, ale zahaczyłem przy parkowaniu o jakiś słupek ? Edytowane 30 Lipca 2018 przez tsluszniak
tsluszniak Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Update Złe wieści - kupiłem takie coś http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2323.html z nadzieją, że w końcu pozbędę się błędów dot. katalizatorów, wypadających zapłonów, itd. Niestety .. okazało się, że mimo, że numery OE te same co moje, to niestety producent się nie postarał i średnio to wszystko pasuje .. flansza pod kolektor pasuje, gniazdo na pierwszą lambdę pasuje, natomiast dalej .. masakra - mocowanie do budy (albo skrzyni (?) nie pasuje .. jest jakies 2-3 cm niżej niż być powinno, przez co nie da się go przykręcić, dalej rura schodzi za nisko w stosunku do OEM, katalizator drugi i gniazdo sondy .. porażka - katalizator jakieś 10 cm niżej niż ten co był fabrycznie, gniazdo sondy w takim miejscu, że sonda wadziła o skrzynię, a pozostała część rurki nawet nie chciała się zgrać z resztą oryginalnej rury w kierunku tłumika środkowego. Temat odpuściłem na razie .. wspawałem nowy łącznik elastyczny do starej rurki bo ten fabryczny sypał się w rękach i póki co tak jeżdżę. Dobre wieści, albo raczej przyjemniejsze rzeczy dzisiaj wpadł tempomat kupiony cały zestaw od kolegi @daro84.pl. Zdjęć za wiele nie ma, bo trochę mi się z tym spieszyło Cała operacja zajęła mi jakieś 2 godzinki razem z kodowaniem W najbliższych dniach czeka mnie wymiana oleju w silniku - jak zawsze będzie Motul. Dodatkowo w końcu biorę się za wymianę uszczelniacza na Torsenie + zmiana oleju w skrzyni i dyfrze. Do skrzyni i dyfra kupiłem Ravenol. Mam nadzieję, że będzie dobrze Edit 22.08: Wczoraj wieczorem zabrałem się za zmianę oleju w silniku i dyfrze. Przebieg do wczoraj to 266 811 km. Olej w silniku zmieniany max co 10 tyś. km. Olej w dyfrze zmieniany chyba pierwszy raz. Nie wiem czy powinienem czuć/widzieć albo słyszeć różnicę, ale nie widzę nic W weekend albo w następnym tygodniu zabiorę się za zmianę oleju w skrzyni. Tego się nie mogę już doczekać bo trochę haczy mi dwójka i może zmiana oleju jej pomoże. Edytowane 22 Sierpnia 2018 przez tsluszniak
tsluszniak Opublikowano 20 Września 2018 Autor Opublikowano 20 Września 2018 Newsy: 1. W ostatnią sobotę walczyłem z MCE. Wpadło MCE z B7 - 8E0 907 279 N. Uruchomiony czujnik deszczu, czujnik światła. W lampce podsufitki dodałem diody prostownicze, żeby fotochrom rozjaśniał się po włączeniu lampki i po wbiciu wstecznego. DRL + CLH działa. Co prawda nie obyło się bez problemów, ale na ten moment wszystko ogarnięte. Zostało mi dorobienie kabelka łączącego tylne przeciwmgłowe i przerobienie lamp na BiX. Lampy wysyłam dzisiaj do kolegi @Gwerty. Do lamp czekają już na założenie LED H7 + rezystory (do DRL). 2. Zamówiłem też rygiel do schowka na trójkąt w bagażniku i klamkę do schowka podłokietnika - od @snajper007. W końcu nie spada mi na głowę klapka od schowka na trójkąt za każdym razem jak otworzę bagażnik I chyba najciekawsza rzecz - zastanawiam się nad swapem ASN na 1.8T. z ASN nie mam co prawda żadnych problemów, elegancko przyjął gaz i zrobiłem nim od zakupu ponad 20k km, ale trochę mi już brakuje mocy, albo raczej turbo Dlatego plan na razie wstępny jest taki - kupić motor na swap, przez zimę go rozebrać i może nawet zakuć, wrzucić jakieś wydajniejsze wtryski i turbo hybrydkę, a na wiosnę wpakować do budy. Co myślicie? Ma to sens? Na pewno finansowo taniej, niż wyciągnie więcej mocy z ASN.
Unf Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Nie wiem czy to prawda ale ktoś gdzieś na forum pisał, że ASN quattro w manualu jest szybszy niż BEX quattro w serii. De facto 220KM/300Nm vs 190KM 240Nm więc możliwe, nie wiem jak wyglądają wagi. Jeśli to prawda, to oczywiście jak wspominasz 1.8T musiałbyś tuningować żeby poczuć znaczny przypływ mocy (pomijając różnice w odczuciach przyśpieszania między wolnossakiem, a turbo-benzyną). Czyli kupić silnik, umiejscowić pod maską (jak by to pasowało... przecież V6 jest większy? dłuższy? szerszy?), podremontować, potem kupić dobre turbo, wtryski, downpipe, fmic.... chyba lepiej byłoby sprzedać tego ASN'a i dołożyć do BEX'a i na tej bazie modzić Edytowane 22 Września 2018 przez Unf
tsluszniak Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 Ja znowu wyczytałem, że nie jest takie trudne wrzucenie 1.8T. Podobno pasuje na łapy z ASN i do samej skrzyni, więc może nie byłoby to takie trudne. Budy zmieniać nie chcę, bo trochę już wpakowałem kasy. Raczej nie wrzucałbym serii 1.8T, od razu otworzyłbym silnik, nawet tylko kontrolnie, ale znowu jak będzie już otwarty to szkoda by było nie zrobić w nim czegoś. Wiem, koszt zrobienia swapa, a przy okazji wszystkiego dookoła (wydech, zawieszenie, jakieś inne pierdoły) wyjdzie pewnie tyle samo co dołożenie kompresora albo turbo do ASN, ale.. uważam, że nie ma sensu tego robić w ASN. Kto to wystroi itd .. więcej rzeźby niż przy 1.8T.
tsluszniak Opublikowano 9 Października 2018 Autor Opublikowano 9 Października 2018 (edytowane) Newsy Póki co MCE złożone w całości. Wszystko co miało działać, działa. Nie obyło się bez problemów, ale o tym później. Wróciły do mnie lampy po przeróbce - W moje oryginalne Xenony wpadły projektory Bi-Xenonowe, do tego środki lamp zmieniły się na ciemne jak w oryginale: Do tego na DRL wrzuciłem LEDy w H7 + dodatkowe rezystory. Rezystory przymocowane tymczasowo. Jeden do podłużnicy, drugi do mocowania SAI. Docelowo chcę im dołożyć dodatkowe radiatory i przymocować np. gdzieś za chłodnicą płynu chłodzącego, ewentualnie przy tym aluminiowym wzmocnieniu zderzaka, ale to się zobaczy jeszcze Co do problemów .. pomyliłem kilka kabelków przy montażu MCE. Wynika to z tego, że moja instalacja fabrycznie nie miała kabelków pod lusterko fotochromatyczne, nie było świateł auto itd. Więc nie wszystko było takie proste. Najpierw kilka kabelków przy przełączniku świateł (bo nie przeczytałem jak bardzo różni się instalacja między różnymi wersjami przełącznika), co spowodowało, że silnik nie gasł mimo wyciągnięcia kluczyka. Później niepotrzebnie zmostkowałem dwa kabelki, przez co DRL działały jedynie po wbiciu wstecznego xD głupie błędy, ale ogarnąłem Ostatnio wrzuciłem nowe wycieraczki na przednią i tylną szybę (Bosch AERO TWIN) i nowe amortyzatory (siłowniki czy jakkolwiek się to nazywa) do klapy bagażnika (MEYLE). Jakiś czas temu kupiłem też rygiel do schowka trójkąta i nowy przycisk schowka podłokietnika od kolegi @snajper007. Na koniec .. nowe kółka na zimę też od kolegi z forum @Grzesiek1985. Prawdopodobnie zostawię sobie je na lato, a na zimę przełożę moje aktualne. Zdjęcie pożyczone z oferty @Grzesiek1985. Ledy i rezystory do DRL to coś takiego: Edytowane 14 Października 2018 przez tsluszniak
tsluszniak Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Chwilę mnie tu nie było.. Po roku jeżdżenia moim Audi przyszedł czas na zmianę. Audi zostaje w rodzinie, przekazuję go tacie. Temat raczej nie będzie kontynuowany chyba, że tata będzie chciał Ja za to pochwalę się nowym nabytkiem, ale w dziale "Inne marki"
tsluszniak Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Od stycznia wiele się działo, mimo, że samochodem już nie jeżdżę, ale po kolei.. Do czerwca audi jeździło za***iście, chociaż czasem wypadały zapłony. Błędy wskazywały na katalizatory, więc zostały sprawdzone i niestety, ale ich czas już nadszedł. Wymienione zostały wszystkie 4. Niedługo później wyszła wymiana rozrządu, więc wybraliśmy się do @waskivw i na miejscu okazało się, że nie ma to sensu, i plany się trochę zmieniły. ASN-owi się padło. Dzień przed wyjazdem do @waskivw dolaliśmy prawie litr płynu chłodzącego, ale znalazło się miejsce wycieku .. cylinder 3 (jeśli dobrze pamiętam). Decyzja zapadła, wywalamy ASN-a, bez sprawdzania co tam się dokładnie wydarzyło .. na miejsce ASN-a wskoczył BDV 2.4, po niedużym przebiegu z cabrio z GB. Jak się okazało po zakupie, motor w całkiem fajnym stanie. Przy okazji SWAPu, wymieniona dwumasa ze sprzęgłem, jeszcze raz naprawa całego układu klimatyzacji - kompresor w ASN się zatarł. Układ wypłukany, założony nowy skraplacz, osuszacz itd. @waskivw odwalił kawał dobrej roboty. Chwilę to trwało, z racji tego, że nikt z nas początkowo nie planował takich prac, ale SWAP zrobiony, autko zapierdziela, zero problemów i mniej awaryjny motor. Uprzedzając pytania czemu 2.4, a nie 2.8, czy 2.7bt - bo tak tak chciał tata, ja tylko pośredniczyłem. 2.4 występowało w tej budzie, więc mniej problematyczny swap i późniejsza eksploatacja. Dla mnie różnica 50KM między ASN, a BDV jest delikatnie odczuwalna, ale tacie to w zupełności nie przeszkadza. W poprzednim samochodzie miał dokładnie 2 razy mniej mocy, więc zadowolony. Ostatecznie mamy B6 z 2.4 BDV w Quattro, czyli w sumie coś co nigdy fabrycznie nie występowało. W najbliższą niedzielę, będę robił konwersję z jednej cewki na "fajkocewki", które mi zostały po ASN, także zapewne się podzielę wrażeniami (i może fotkami) jak zrobię P.S. Na koniec chciałem jeszcze raz podziękować @waskivw za mega profesjonalne podejście do tematu i na prawdę kawał pracy jaką wykonał przy SWAP-ie! Polecam każdemu, jeśli chce, żeby jego samochodem zajął się profesjonalista
rafalek0124 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Jaki koszt takiego swapu wyszedl ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się