Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykliczne wibracje po przekroczeniu 130km/h i inne wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od dość niedługiego czasu jestem posiadaczem Audi A4 B8 z 2008r 2.0 TDI 143KM. Zauważyłem pewne niepokojące mnie „wibracje”, otóż w granicach prędkości 130 km/h i więcej, zaczynają pojawiać się cykliczne wibrację, drgania. Drganie narasta, osiąga swój „max” przez chwile tak wibruje po czym natężenie spada – cały „cykl” trwa około 7-8 sekund następnie jest około 3-4 sekundy normalnej jazdy bez niepokojących wibracji, po czym znowu 7-8 sekund wibracji i 3-4 sekundy „ciszy” Załączam sporządzony przeze mnie wykres jak mniej więcej się to odbywa. Oczywiście wibracje nie pojawiają się nagle po przekroczeniu prędkości 130 km/h, lecz już wcześniej zaczynają być wyczuwalne, ale od mniej więcej 130 km/h są one bardzo wyczuwalne.

Niestety moje auto posiada jeszcze kilka niedogodności związanymi z wibracjami otóż, gdy przez jakiś czas jadę w korku (gaz – hamulec, gaz – hamulec...) to po pewnym czasie, nie da się ruszyć płynnie bo auto zaczyna szarpać. Gdy auto odstoi jakiś czas, silnik ostygnie wszystko wraca do normy.

Kolejnym objaw jest taki, iż czasami gdy odpalę auto, ono sobie tak chodzi na jałowym biegu, czuć wibrowanie, nie jest to jakieś cykliczne jak w przypadku pierwszego objawu przekroczenia pewnego pułapu prędkości.

Wymieniłem te wszystkie objawy bo być może są one w jakiś sposób ze sobą powiązane i ktoś będzie w stanie mi pomóc zdiagnozować ewentualne usterki/usterkę.
Z góry bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem oraz ewentualne chęci pomocy.

wibrację.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podpinam sie pod temat kolegi. Mam identyczna sytuacje.

Edytowane przez Zbyniek OPO
Opublikowano (edytowane)

Generalnie mam podobnie. Tylko że w Seacie Exeo( 2.0tdi CGLB 170km). U mnie te cyklincze wibracje zaczynają być wyczuwalne już od 115 km/H. I praktycznie wyczuwalne ma autoatradzie lub nawierzchni bez dziur. Tylko ja jeszcze mam wibracje przy maksymalnym dodaniu gazu.

 Wymieniłem tarcze + klocki na ATE,

2 wewnętrzne przguby ba gsp

Felgi z 18 na 16 z nowymi oponami 

 

I niestety jak narazie nic nie pomogło. Zastanawia mnie koło dwumasowe lub jeszcze flanszana skrzyni, chyba że jakaś poduszka ale nie wiem jak to sprawdzić;(

Edytowane przez janoitaliano
Opublikowano

Miałem takie cykliczne wibracje jak mi Angole źle koła wyważyli.  Jakby ktoś przy ok 120 km/h co 5 sekund jakiś wibrator w nadwoziu włączał :kox: 

Zatrzymałem się na parkingu przy autostradzie, zerwałem wszystkie ciężarki z kół i od razu poprawa, wiadomo, coś tam lekko drgało ale już nie tak jak wcześniej. Na waszym miejscu zaczął bym od wyważenia kół, chociaż wiem ,że w b8 był też problem z tulejami na wahaczach i problem znikał po wymianie na poliuretanowe.

 

Opublikowano (edytowane)

@iwadrian ja wykluczyłem (być może nie słusznie) z marszu problem z wyważeniem kół, bo wydaje mi się ze gdyby problem tkwił tutaj - wibracja była by cały czas wyczuwalna a nietak jak w moim przytpadku: 8 sekund wibracji, 3 sekundy ciszy. Przecież przez te 3 sekundy koło przy prędkości 120km/h obraca się wielokrotnie.

Edytowane przez Marsi
Opublikowano

Jaki masz przebieg? Może to dwumasa? Przynajmniej jeżeli chodzi o wibracje, to bym na to stawiał. Ale z drugiej strony powinieneś mieć podobne objawy przy niskich obrotach np. przy ruszaniu.

 

Jeżeli masz zaufanego mechanika, który nie będzie chciał Cię naciągnąć na dwumasę, to podjedź do niego i sprawdź :)

Opublikowano

U mnie się to dzieje przy przebiegu 100 000km. Lecz niestety auto miało przygodę z przodu. Lecz dzieje się to od niedawna. Może geometria zawieszenia pomoże? Tuleje właśnie mam te większe. Więc może narazie ich nie będę ruszać. Zastanawiam się jak będę jechać na autostradzie I wcisne sprzęgło I jeżeli drgania ustaną to będzie wina w dwumasie zapewne. Bo jak ostatnio testowałem że przy dużej prędkości wyluzowałem to nic się nie zmieniło. 

Opublikowano

Generalnie to jeżeli to się dzieje przy przyspieszaniu/zwalnianiu to obstawiałbym wibracje spowodowane pracą silnika. Jednakże jeżeli jedziecie np. 130km/h nie przyspieszacie i nie zwalniacie, to może to być zawieszenie. Do zbadania jest zawieszenie i dwumasa.

Jak chcecie sami sprawdzić dwumasę to najlepiej na jałowym biegu jak się stoi wyłączyć silnik przy wciśniętym sprzęgle (powinno być ok) a bez wciśniętego sprzęgła powinno być słychać stukanie i wibracje. Na jałowym biegu dwumasa powinna delikatnie (w zależności od stanu może być głośniej bądź ciszej) stukać. Ale jak nie jesteście pewni to wizyta u mechanika.

Jeżeli jest jakiś inny spec na forum, który mógłby uzupełnić moją wypowiedź, to będę wdzięczny :)

 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Marsi napisał:

@iwadrian ja wykluczyłem (być może nie słusznie) z marszu problem z wyważeniem kół, bo wydaje mi się ze gdyby problem tkwił tutaj - wibracja była by cały czas wyczuwalna a nietak jak w moim przytpadku: 8 sekund wibracji, 3 sekundy ciszy. Przecież przez te 3 sekundy koło przy prędkości 120km/h obraca się wielokrotnie.

Gdybym tego nie doświadczył to byłbym w stanie się zakładać, że taka sytuacja jest niemożliwa. Przy prędkości 115-120 km/h 5 sekund cisza 2-3 sekundy wibracje na kierownicy cyklicznie jak w zegarku. Zdjąłem ciężarki z przednich kół, sprawdziłem też czy koła są w ogóle dokręcone  (na szczęście były) i efekt taki, że wibracje, były o wiele mniejsze i przez cały czas. Wizyta u innego oponiarza wyeliminowała problem całkowicie.

 

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

@iwadrian normalnie aż pojadę do wulkanizatora wyważyć koła i sprawdzić zbieżność. Dzięki za radę!

Opublikowano

Daj znać czy pomogło;) bo aż sam się zastanawiam. 

Opublikowano

Nie byłem jeszcze u wulkanizatora z powodu braku czasu, ale spróbowałem metody:

22 godziny temu, Boukhiar napisał:

Jak chcecie sami sprawdzić dwumasę to najlepiej na jałowym biegu jak się stoi wyłączyć silnik przy wciśniętym sprzęgle (powinno być ok) a bez wciśniętego sprzęgła powinno być słychać stukanie i wibracje. Na jałowym biegu dwumasa powinna delikatnie (w zależności od stanu może być głośniej bądź ciszej) stukać. Ale jak nie jesteście pewni to wizyta u mechanika.

Czy gaszę auto na jałowym biegu z wciśniętym sprzęgłem lub nie wciśniętym - za każdym razem gasi się ładnie bez żadnych wibracji, stuków itp.

Opublikowano
W dniu 11.01.2018 o 14:55, Marsi napisał:

@iwadrian normalnie aż pojadę do wulkanizatora wyważyć koła i sprawdzić zbieżność. Dzięki za radę!

Najlepiej wyważyć koła z testem drogowym na wyważarce Hunter

Opublikowano (edytowane)

Ja rozwiązałem problem. Miałem luz na wewnetrznym przegubie + sworzeń. Wymieniłem i dodatkowo sprzwdziłem opony - odważniki out, spuszczenie powietrza całkowicie, obrót każdej z opon na felgach, wyważenie (dodam ze od razu połowa odważników mniej na koło). No i wibracje cykliczne zniknęły. W sumie spokój. 

Polecam wybrać lepszy serwis wulkanizacjny, tam gdzie maja lepszy sprzęt. Wcześniej wyważałem w małym warsztacie co nic nie zmieniło. 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Zbyniek OPO
Opublikowano

Sprawdził bym na waszym miejscu maglownice . Mogą być już luzy i dlatego są wibracje 

Opublikowano (edytowane)

U mnie wymiana przegubów wewnetrznych minimalnie pomogła. Lecz dalej są odczuwalne. Auto jest u mechanika wiec zobaczymy. 

 

 

Aktualizacja. Niestety okazały sie to połoski krzywe. Nastąpiła wymiana na używki z pewnego pochodzenia i problem zniknął. 
Pozdrawiam.

Edytowane przez janoitaliano
Opublikowano

U mnie problem rozwiązało wyważenie kół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...