Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB] Pozorny spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Dwa, trzy tygodnie temu wymieniłem kolanko odmy i zaworek zwrotny. Zaworek słabo trzymał a kolanko kończyło żywot, lada dzień by się rozleciało.

Z początku wydawało się że wszystko jest ok, ale w drodze na sylwestra miałem wrażenie że auto nie idzie tak jak trzeba. Coś jakby osłabło. Cały tydzień tak jeżdżę i wydaje mi się że nie jest to co powinno być. Sprawdzałem błędy w środę i czwartek i miałem takie:

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) 
            P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
__________________________
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P0133 - 002 - Response too Slow - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) 
            P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent

Sprawdzałem logi napinacza i mam 4 stopnie na plusie. Pewnie wyciągnięty łańcuch. 

Od tamtej pory błędy nie wróciły. Sprawdzałem korekty długoterminowe lambda i były prawie 11 na plusie: 

PB 032 + 033 + 034

LPG 032 + 033 + 034

Co ciekawe auto znacznie mniej spala :) Jakieś 1,5-2 litry mniej.

Dziś zrobiłem logi: 

PB 002 + 033

PB 115 + 118

LPG 002 + 033

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, cysiek18 napisał:

Sprawdzałem logi napinacza i mam 4 stopnie na plusie. Pewnie wyciągnięty łańcuch. 

Norma jest ponoć -3 /+6. Logi dynamiczne wydają się być ok, a ten log z turbo trochę późno zaczęty i ciekawe jak rzeczywiście wstaje.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
49 minut temu, przem8 napisał:

Norma jest ponoć -3 /+6. Logi dynamiczne wydają się być ok, a ten log z turbo trochę późno zaczęty i ciekawe jak rzeczywiście wstaje.

Może jutro poprawie, nie miałem jak zwolnić bo siedział mi sznur aut na tyłku a nie miałem czasu na kolejną nawrotkę na autostradzie. 

Też nie widzę nic złego w tych logach, tylko skąd takie korekty, prawie 11 :( i ten błąd 16517 i 17536

Opublikowano

Ale błędy kasowałeś przed logami? Wszystkie sporadyczne więc obserwuj czy wracają.

Opublikowano
12 minut temu, przem8 napisał:

Ale błędy kasowałeś przed logami? Wszystkie sporadyczne więc obserwuj czy wracają.

Tak kasowawne. Zobaczę jak jutro będą wyglądały korekty :) 

Opublikowano (edytowane)

Zebrałem się w końcu do zrobienia logów. Ze zmian co ostatnio robiłem:

- Wymiana gniazd wtryskiwaczy i o-ringów na wtryskach bo przy sprawdzaniu szczelności były spod gniazd wycieki.

- Założenie drugiego intercoolera z 2.0 tfsi. DV ma teraz dziwne położenie bo nie jest wpięta bezpośrednio z wąż z turbiny tylko tip a do węża z turbiny prowadzi wężyk, ale to chyba nie powinno mieć wielkiego wpływu. Temperatura 30-34 stopnie w dolocie przy 20 na zewnątrz to chyba nie najgorzej (log 115 i 118 był robiony na końcu).

- Wymieniłem wężyki od N75, te od gruszki do zaworu i od turbiny do zaworu na silikonowe 4mm.

Logi na PB, przed logami skasowane błędy.

002 + 033 http://www.vaglogi.pl/log-002_033_t2C3p.html

003 + 020 http://www.vaglogi.pl/log-003_020_wDBbqm.html  (tu są dwa logi, pierwszy z klimatyzacją, drugi z wyłączoną)

115 + 118 http://www.vaglogi.pl/log-115_118_6J9Z5fZ.html

Jedyne co mi nie pasuje to turbo, coś słabo pompuje albo mi się wydaje.

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano

Problem z turbiną. Sprawdź szczelność bo dziwnie "skacze" ciśnienie doładowania i prawie w ogóle nie osiąga zadanego ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Repik napisał:

Problem z turbiną. Sprawdź szczelność bo dziwnie "skacze" ciśnienie doładowania i prawie w ogóle nie osiąga zadanego ciśnienia.

Robiłem dziś logi z odpiętym N75, doładowanie powinno być wtedy 0,3 w całym zakresie obrotów, ale u mnie tego nie osiągało.

N75 podłączony: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_SrucNRc.html

N75 odłaczony: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_r92DbU.html

Dzięki za pomoc poza tematem dla @przem8 i @Łukasz13 :D

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano

Cześć,

Postanowiłem podzielić się moimi poczynaniami po naprawie mojego BFB.

Odczułem dość spory spadek mocy podczas jazdy.  Z dopiętym N75 turbo nie ładowało 0.3 bar. Po zamontowaniu brakujących uszczelek turbo-kolektor, turbo-kat i założeniu nowej pod kolektorem oraz kilkukrotnym regulacją gruszki turbiny udało się chyba osiągnąć zadany efekt. Poniżej wrzucam logi z dzisiaj, przy temp. 27 stopni (tak pokazywał licznik).

002 + 033: http://www.vaglogi.pl/log-002_033_x5zvw20.html

003 + 020: http://www.vaglogi.pl/log-003_020_rPNvl8E.html

115 + 118: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_IE5aI2.html   

Wygląda to chyba nie najgorzej, nurtuje mnie tylko czy przy DSMIC (drugi IC jest z 2.0 tfsi), przy 27 stopniach na zewnątrz nie powinna być trochę niższa temp  w dolocie? Pod koniec złapał 42 stopnie, choć w sumie 115 + 118 robiłem na końcu :D

No i zostało mi do zdiagnozowanie dziwne psss który wydobywa się podczas jednostajnej jazdy. Im wyższe obroty tym pss głośniejsze. Obrobię wieczorem filmik i wstawię jak to słychać podczas jazdy.

 

Opublikowano (edytowane)

Jest ok :D

To pss przy jednostajnej jeździe ustępuje czy jest cały czas? Może tak dv upuszcza.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Od 2 do 4 tys obrotów. Później nie słyszałem. Robiłem szczelność dolotu, wyciągnąłem dv z tip i sprawdzałem czy puszcza, nic a nic nie było. Może ten zawór od sterowania dv świruje?

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Powalczone trochę, to psss dalej zostało i nijak nie mogę go zlokalizować. Mam pewną teorię bo dzieje się to jak silnik się rozgrzeje. Jako że mam drugi IC jest trochę ciasno i niektóre węże się trochę zginają. Podejrzewam że jak się rozgrzeją i robią się miękkie to po odpuszczeniu gazu podciśnienie je zasysa i zmniejsza się przepływ, jak dodam gazu to słychać jak ciśnienie spada do rury w pasie przednim. Ostatnio poprawiłem trochę przewód od turbo do IC i jest znacznie słabsze to psss :)

Zrobiłem logi i byłem na regulacji LPG, ale jak dla mnie dalej w pewnym zakresie obrotów jest za bogato:

002 + 033 PB: http://vaglogi.pl/log-002_033_CPmrSJ.html

003 + 020 PB: http://vaglogi.pl/log-003_020_yT4AQ.html

115 + 118 PB: http://vaglogi.pl/log-115_118_8X7K8.html

002 + 033 LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_Mzi6y.html

Opublikowano

Na pb ok, na lpg faktycznie można by było to lepiej zrobić w dolnych partiach obrotów.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wydaje mi się że odczułem delikatny spadek mocy. Postanowiłem zrobić logi i wnioski jakie wyciągnąłem. 

- Na PB w sumie dużo się nie zmieniło ale turbo dalej chyba nie domaga, po odpieciu N75 ładuje prawie 0.3 bar ale koło 4 tys. zaczyna spadać i pod koniec ma 0,19 - 0,2. Nie powinno ładnie trzymać 0.3 ?

- LPG do regulacji zdecydowanie :(

115 + 118 PB: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_WUlvgIJ.html

115 + 118 N75 OFF:  http://www.vaglogi.pl/log-115_118_WiumF.html

002 + 033 PB: http://www.vaglogi.pl/log-002_033_63d8NsL.html

002 + 033 LPG: http://www.vaglogi.pl/log-002_033_33cv2x.html

003 + 020 PB: http://www.vaglogi.pl/log-003_020_e6048.html

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...