tipmaniak Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Witam, mam problemu z 1.9 tdi AVF.A mianowicie od wymiany oleju do wymiany nie dolewalem oleju może 200-300 setki. Ale po ostatniej wymianie i przejechaniu 6 tys km zapaliła się kontrolka że oleju jest min. Otworzyłem maskę i jedyny wyciek jaki zlokalizowalem to był spod korka oleju. Po wytarciu silnika przejechaniu kilkunastu km ewidentnie widać że olej pluje spod zamkniętego korka oleju. Wymieniłem korek na nowy jest mniej ale nadal pluje spod korka. Panowie co to może być winne? 1
karaluch8 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Przetrzyj szmatką dobrze pokrywe, i uszczelke w korku. I zakręć. Obserwuj.
tipmaniak Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Opublikowano 15 Lutego 2018 No tak właśnie zrobiłem, kupiłem nowy korek dobrze wsyztsko wyczyścilem, odtłuściłę i jest mniej ale dalej pluje
kamil-vag Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Może odma niedrożna ? Zobacz czy jak ściągniesz rurkę z króćca pokrywy czy leci mgiełka olejowa... Wygląda jakbyś miał za duże ciśnienie w skrzyni korbowej, i puszcza przez korek...
tipmaniak Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Opublikowano 16 Lutego 2018 Może odma niedrożna ? Zobacz czy jak ściągniesz rurkę z króćca pokrywy czy leci mgiełka olejowa... Wygląda jakbyś miał za duże ciśnienie w skrzyni korbowej, i puszcza przez korek... Pytałem już o to mechaników i powiedzieli że to nic nie da ponieważ ten odma zawór jest w tej pokrywie. To że mam za duże ciśnienie to wiem tylko czemu. Boję się najgorszego :/
piotrsob1 Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Tutaj masz temat z prostym rozwiązaniem problemu niedrożnej odmy :
tipmaniak Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Opublikowano 16 Lutego 2018 Tutaj masz temat z prostym rozwiązaniem problemu niedrożnej odmy : To mam rozumieć że jak wywierce dziurę wyciągnie ta uszczelek odma będzie drozna? Czym to później zaślepic?
piotrsob1 Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 5 minut temu, tipmaniak napisał: 2 godziny temu, piotrsob1 napisał: Tutaj masz temat z prostym rozwiązaniem problemu niedrożnej odmy : To mam rozumieć że jak wywierce dziurę wyciągnie ta uszczelek odma będzie drozna? Czym to później zaślepic? Tak po wyciągnięciu membrany drożnośc powinna wrócić Uruchom makówkę , wystarczy przykleić cokolwiek o większej średnicy , co będzie odporne na temperatury panujące w komorze silnikowej i na działanie oleju. klej też musi spełniać powyższe warunki
tipmaniak Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Panowie, możecie sprawdzić u siebie, jak zdejmne wąż od odmy u siebie to przy włączonym silniku tak lekko dmucha, lekko, lekko a jak jest u was?Zdjęcie nie moje ale o to mi Chodzi [emoji16]
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Jak ja ściągałem u siebie to wyraźnie było widać taką mgiełkę... może nie mocno dmuchało, ale czy lekko ? ciężko powiedzieć, ale widać, że odma była drożna... Na pewno inaczej to też działa, jak ssie turbo, bo w sumie ma to wspomagać odpowietrzenie skrzyni korbowej... Ściągnij pokrywę i zobacz sobie czy masz tak jak na filmiku:
tipmaniak Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Będę musiał Chyba tak zrobić, musze być pewny na 100%ze to pokrywa. Koszt pokrywy nie jest mały także.... [emoji3] 1
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 No to wykastrujesz ją tak jak w linku, który Ci wyżej podesłał Piotr
tipmaniak Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Pierwsze ja wyciągnę i zobaczę czy jest drożna. Jeśli nie wukastruje i będę szukał nowej pokrywy [emoji16]Nie wiesz może jakiej wielkości otwór musisz być zrobiony?
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Po zdjęciach u kolegi wychodzi jakieś 2-2,5 cm
tipmaniak Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 Takie szybkie pytanie, chcę dzisiaj odkręcić pokrywę, sprawdzić drożność i przykręcić spowortem. Muszę czyścić stara uszczelkę czy taki zabieg zdjąć założyć przejdzie?
kamil-vag Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Ja zawsze jak zrzucam, rozbieram na części pierwsze - uszczelkę, śruby z gumowymi podkładkami, wszystko dokładnie myje, część głowicy lecę leciutko wodnym, odtłuszczam i dopiero składam Tak się wydaje, ale w tych kanalikach na uszczelkę i śruby, zbiera się sporo oleju, który potem wylatuje na głowicę...
tipmaniak Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 Kurde, żeby sprawdzić tylko droznosc tyle pracy trzeba wykonać [emoji6] Będę musiał to zostawić sobie na weekend. A powiedz mi jak dokrecasz śruby? Wyczucie czy masz klucz dynamometryczny?
tipmaniak Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Opublikowano 26 Lutego 2018 Panowie sciaglem pokrywę sprawdziłem odme i przelot jak w nowej... Co teraz mam sprawdzić? :/ Panowie kupiłem nowy korek i to samo.... Dalej wypycha ten olej spod korka. Macie jakieś pomysły?
tipmaniak Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Opublikowano 10 Marca 2018 Panowie, problem został rozwiązany, a mianowicie rura, kolanko co wchodzi do egra miała pęknięcie. Nie do wykrycia z początku dopiero później jak się dziura zrobiła dużo większą zostało to zauważone [emoji23] także pozdrawiam i dziękuję za pomoc [emoji16]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się