Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2,0 T FSI Quattro S-line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dla mnie zamienianie 2.0T na 2.0tdi to takie troche zamienil stryjek siekierke na kijek :kox: :kox:

co do racji bytu v6 to macie TROCHE racji ;]

uwazam 2.0tfsi za zajefajny silnik i pewnie przy obecnych akcyzach i cenach wybral jednak tego Tpb.

jestem bardzo ciekawy prawdziwego porownania spalania dwoch aut jadacych tem samym tempem. a wyglada na to ze bede mial okazje sprawdzic bo znajomy kupil wlasnie 2.0t.

tyle co pojezdzilem moim to spalanie za kazdym razem bylo porazajaco niskie zwlaszcza jak na moja noge. bardzo jestem ciekaw jakby mi sie spisala taka turbobenzyna.

co do bezawaryjnosci to troche nie kumam czemu moje v6 ma byc tak cholernie kosztowne. 233konna jednostka ma poprawione wtryski i napinacze itp, a tak jak sie mocniej zastanowic to nowe silniki TFSI coraz bardziej upodabniaja sie konstrukcyjnie do TDIkow wiec niebawem zaczna je nekac te same problemy. ktore zreszta biora sie tylko i wylacznie z tendencji do wyciskania coraz wiekszych mocy z coraz mniejszej pojemnosci... na zdrowy rozsadek jednak takie 3litrowe v6 jest mniej obciazonym silnikiem niz dwulitrowka, a moce praktycznie te same.

KmK. na pewno nie spali 6... bo to nie osiagalne przy normalnej jezdzie. ale jak piszesz ze Pb spali 13 to... to ja CI powiem ze mam baaaardzo ciezko noge i nie udalo mi sie wyjsc ponad 12 . a srednia zawsze wypada ponizej 10. przy automacie i moim stylu jazdy jest to mistrzostwo. b

co wiecej , obserwujac inne auta ktorymi jezdzilem wiedze ze te 2.0 ze 170 na pewno by nie palilo mniej przy mojej jezdzie. kiedys lecialem na trasie z golfem 1.9tdi i koles utrzymywal moje tempo jazdy .. spalaniae w.g FIS mial o 0,4 l nizsze... w aucie z polowa mojej mocy, bez 4x4 i w manualu...

zreszta o tym mozna ksiaze pisac. w kazdym razie jak ktos lubi przycisnac to jedyne silniki jakie maja sens to wlasnie 2.0t i 3.0tdi. wybor miedzy nimi to juz tylko wypadkowa oplat akcyzy upodoban i rocznych przebiegow...

Opublikowano

OLO_GDA ja też uważam że to krok wstecz, ale czasem sytuacja tak wymaga i nie ma co nad tym dywagować :wink4:

13 to mój rekord, 100% miasto, cały czas mocno zimno, do tego korki, korki korki, ale tak czy siak v6 będzie oszczędniejsze w takich warunkach, ja jednak zmierzam do tego że 6 czy 8 w takich warunkach jest nie osiągalne, jak i przy całym dniu na szkoleniu na torze kielce + miasto + dojazd raczej mało emerytalny :>

reasumując nie ma co opowiadać bajek :cool1:

jeżeli 1.9 utrzymywało tempo v6 to musiałeś być wyjątkowo łaskawy, albo miałeś do czynienia z kamikaze :wink4:

jednak powtórze b7 i b8 to zupełnie inna bajka, silniki ewoluowały podobnie jak wygląd, a bariery dla wyższych pojemności powodują że ceny zaczynają mocno przewyższać wartość.. :gwizdanie:

Opublikowano

jeżeli 1.9 utrzymywało tempo v6 to musiałeś być wyjątkowo łaskawy, albo miałeś do czynienia z kamikaze :wink4:

ten z tyłu miał łatwiej :D pewnie ze mi sie latwiej wyprzedzało . ale jak powiem ze po sciezkach z warszawy na grudziac smigalismy po 170 - 180 to mnie zwyzywaja zaraz;]

ale to wlasnie pokazuje ze dla mnie to byla dynamiczna jazda ale na luzie i spokojnie a dla niego operwoanie caly czas na czerwonym polu...

jednak powtórze b7 i b8 to zupełnie inna bajka, silniki ewoluowały podobnie jak wygląd, a bariery dla wyższych pojemności powodują że ceny zaczynają mocno przewyższać wartość.. :gwizdanie:

no przez oplaty i glupa polityke cenowa dochodzi naprawde do absurdow.

wystarczy popatrzec jak zrownuja sie ceny aut z duzym silnikiem i dobrym wypasem. ceny a4, Q5 i A6 z 3.0tdi oprocz tego ze sa kosmicznie wysokie to ejszcze sa bardzo podobne.. pamietam ze b7 z 3.0tdi bylo chyba z 5tys tansze od a6 z tym samym silnikiem.

jednak v6tdi tez podobno poszly mocno do przodu i daja jeszcze weicej frajdy z jazdy.. co nie zmienia faktu ze oplaty akcyzowe nie sa warte oszczednosci jakie da diesel.

generalnie wydaje mi sie ze wiele osob kupuje diesla na wyrost i kieruje sie ogolna opinia a nie chlodna kalkulacja. jak poczytalem ile potrafia spalic t 2.0tdi to naprawde nie widze lepszego silnika niz 2.0tfsi

Opublikowano

ostatnio spaliłem w trasie 8.5 :) przy spokojnej jeździe. Tak więc myślę dobry wynik ale bardzo spokojnej. Czasami tak mam że lubię się wieczorem zrelaksować w autku przy dobrej muzie.

Jasne że wolałbym 3.0 TDI ale nie namówię ojca i już :) Zobaczymy co będzie nie wiem czy na próbe BMW nie kupię. Narazie chcę sprzedać swojego audika i będę myślał. Trochę się post za bardzo rozwinął na temat spalania... :)

Ps. Ja zmieniam dlatego że dużo pali ale nie jest to główny powód - po prostu lubie diesle i lubie ten moment obr....

Opublikowano

weź 2.0 170 PS, na pewno się nie rozczarujesz, ja mam 140 PS w A3-ce i jest super. też miałem taki problem żeby namówić ojca na auto powyżej 2 litrów, wszystko przez tą akcyzę (bo my tylko samochody z Niemiec kupujemy) :/

Opublikowano

weź 2.0 170 PS, na pewno się nie rozczarujesz, ja mam 140 PS w A3-ce i jest super

to nie jest taki sam silnik jak w A4 :wink4:

jednak powtórze b7 i b8 to zupełnie inna bajka, silniki ewoluowały podobnie jak wygląd, a bariery dla wyższych pojemności powodują że ceny zaczynają mocno przewyższać wartość.. :gwizdanie:

jednak v6tdi tez podobno poszly mocno do przodu i daja jeszcze weicej frajdy z jazdy.. co nie zmienia faktu ze oplaty akcyzowe nie sa warte oszczednosci jakie da diesel.

mysle ze jesli ten 2.0 TFSI w B8 jest tak dobry jak o nim mowia i pali tyle ile ludziemowia to 3.0TDI nie stanowi dla niego zadnej konkurencji i jedyne czym bedze go przewyzszac to tylko kutura pracy V6 niczym wiecej ....

Opublikowano

turdzi, mój akurat nie był montowany w A4 tylko był zrobiony konkretnie pod A3, ale są też takie same silniki ;)

Opublikowano

dzi, mój akurat nie był montowany w A4 tylko był zrobiony konkretnie pod A3, ale są też takie same silniki

nie sa , wszstkie poprzeczne do do kompaktowych FWD ( czyli a3 , golf , leon itp.itd ) nie maja walkow a wszyskie wzdluzne A4 , A6 lub wieksze FWD np: Passat maja

Opublikowano

zwracam honor. masz racje. EOT

Opublikowano

panowie a co powiecie o silniku 2.7 TDI ? Ma ok 196 km chyba... To nie dużo więcej od 2.0 170 - pewnie moment obr dużo większy. Jak ogólnie ? Pewnie już lepiej 3.0 brać ale co to za silnik, mało popularny chyba. Spalanie pewnie takie jak 3.0.

Opublikowano

180 PS;) a dokładniej 179 chyba ;)

Opublikowano

i ogromnym momentem obrotowym ! to co lubię najbardziej.

Dla mnie benzyna to tylko RS4 :) i kiedyś taka będzie

poczytaj sobie tematy o tuningu 2.0 TFSI :cool1: Z tego potwora wyciągają po 400KM więc RS przy swojej masie może wąchać spaliny tylko :kox: :kox: Zastanów się bo ten silnik to niezła bestia :kox: :kox:

Opublikowano

nie nie dziękuję za tego smoka :) ja chce dużo jeździć a żeby tym dużo jeździć trzeba mieć monopol na benzynę... szkoda kasy a w lecie jeszcze do moto leję ;) jakoś diesel to jest to.

No właśnie 179KM tym bardziej, to tylko 9KM więcej...

Opublikowano

nie nie dziękuję za tego smoka :) ja chce dużo jeździć a żeby tym dużo jeździć trzeba mieć monopol na benzynę... szkoda kasy a w lecie jeszcze do moto leję ;) jakoś diesel to jest to.

No właśnie 179KM tym bardziej, to tylko 9KM więcej...

tyle ze występuje tylko jako FWD.Ciężki motor V6 + napęd na przód , slabo widze prowadzenie tego auta tym bardziej ze juz 3.0 TDI nim nie grzeszy :rolleyes:

Opublikowano

że niby 3.0 TDI się źle prowadzi ? :)

Turdzi to pochwal się ile zrobisz km na baku przy spokojnej jeździe w trasie np ?

Proszę już nie rozwijać tematu spalania :) pytam konkretnego gościa który ma model jaki mnie interesuje.

Opublikowano

Ja robię na zbiorniku ~920-950 km 60/40 miasto/trasa

Opublikowano

Młody Darek na trasie a raczej autostradzie przy jezdzie non stop 140-160 km/h robilem 1000 km na baku przy jezdzie bardzo spokojnej do 120 robie spokojnie 1100

że niby 3.0 TDI się źle prowadzi ?
no zdecydowanie lepiej sie porwadza lzejsze 2.0TDI i TFSI bo 3.0 to ciezk smok tory wisi przed przednia osia.Jechaem raz i przy szybszym atakowaniu zakretow czuc jednak to mase ;(
Opublikowano

Młody Darek na trasie a raczej autostradzie przy jezdzie non stop 140-160 km/h robilem 1000 km na baku przy jezdzie bardzo spokojnej do 120 robie spokojnie 1100

1100 km na baku, przy takiej jeździe jak piszesz to mi się udawało przejechać na niemieckiej autobanie tylko starą B6 1.9tdi 131PS 5-biegów na ośce, identyczna B6, która jest w rodzinie, z tym że już z quattro i skrzynią 6G, to max 900 km. Auto miałem przez 6 lat i to była norma przez ten czas. Obecną B7 max na baku to nie całe 700 km.

Opublikowano

2.7 tdi może i cięższy od 2.0 tdi ale kulturą pracy i samym zachowaniem na drodze powala. zrobiłem już swoim ponad 25 tys od czerwca i jestem mega zadowolony z tego auta i silnika. Dodam, ze na codzień mam okazję śmigać również Golfem V 2.0 TDI i wg mnie bieda :) trzeba machać lewarkiem jak szalony, a tak przynajmniej multi robi to bezstopniowo :) Spalanie wyższe ale nieznacznie, chociaż do 1000 km na jednym baku brakuje mi z 10 litrów ON :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...