kubaja11 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Witajcie, moje Audi zrobiło mi nie małego psikusa... Wszystko zaczęło się od tych mrozów, autko stało pod chmurką przez 5 dni a mroziło wtedy po -13... -16.. -15.. Po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów zaczęły się dziwne objawy, samochód zaczął kopcić, czuć było spaliny oleju, spadła moc a obroty na biegu jałowym falowały. Od razu wróciłem spokojnie do domu i zacząłem oględziny autka, stawiałem na zamarzniętą odmę, dodam że zamiast oryginalnej odmy mam catch tanka i co jakiś czas muszę zlewać z niego olej wraz z wodą lecz co się okazało catch tank był praktycznie pusty i przepływ powietrza między zasilaniem a powrotem z zbiorniczka był drożny. Wtedy zauważyłem plamy oleju za pompą vacu i dość sporo oleju który się zlał z góry z okolic pompy vacu na skrzynie biegów. Po podpięciu vaga komputer wykazał 2 błędy. Pod numerem VIN widać ściankę schlapaną olejem Spora plama oleju zebrana na skrzyni Wziąłem się za demontaż pompy vacu, z zewnątrz na obudowie nie zauważyłem wycieku mimo że po oringach widać już że są mocno odgniecione, jedyne co było mokre to okolice plastikowego króćca ale czy możliwe by to było żeby przez ten króciec wywaliło tyle oleju w tak krótkim czasie ? Czy ten króciec powinien mieć taki luz ? Zastanawia mnie to dlaczego zaczął tak kopcić, pytanie czy problem tkwi w samym uszczelnieniu pompu vacu. Nie mogę nigdzie znaleźć wymiarów wszystkich uszczelnień na pompie, będę musiał jechać z pompą na sklep i żeby dobrali mi oringi. Mam nadzieje że to pomoże. Może ktoś z Was miał podobny problem ?? Czy może jednak ma to jakieś powiązanie z pompą wysokiego ciśnienia paliwa, bo sterownik wykrył błąd właśnie z pompy gdy wtedy jechałem.
Redjasper Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 U mnie winny oring na tylnej ściance pompy vacum - niedostępny w audi jako część. Kupiłem używaną bardzo tanią pompę (chyba 10 zł), żeby dobrać uszczelki jeszcze przed wymianą u mnie u mechanika. Po wymianie oringu jak na razie spokój. U ciebie faktycznie mocno siknęło. U mnie to było bardziej kapanie, bo auto stało x czasu w zimnym garażu. Jak jeździłem dzień w dzień, to było ok - czyli kwestia rozszerzalności materiału. Ten oring na plastiku też nie wygląda super - czy to nie przez niego tak sikało?
darek181289 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 tutaj są chyba wymiary tego oringa: http://pl.realoem.me/Audi/CA/A4Q/2007/454/R/1/145/145004 co do króćca, też mam taki luz u siebie, może ktoś podać jego numer ewentualnie uszczelnienie?
KamilMA Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 mi mechanior ten kruciec klejil i jest git.
darek181289 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 a oprócz maziania uszczelniaczem jakiś numer części ktoś posiada?
Hudy_007 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 jak tam udało się poradzić z problemem ? ostatnio spotkało i mnie podobna sytuacja wyciek oleju z tyłu silnika na skrzynie wystarczyło wymienić oringi ? a co do króćca musi być taki luz czy musi być na sztywno żeby się nie ruszał ? bo z tego co zaobserwowałem na filmie to tak samo się rusza i u mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się