Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzesie sinikiem na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, silnik bwe 2.0tfso auto b7 quattro. Dv wymieniony nie dawno odma pare msc temu, mam w domu dwie te odmy vaico jedna jest ori z koncem N druga nie wiem jaka ma koncowke. Obydwie odmy jak w nie z calej sily dmucham lekko przepuszczaja powietrze, w druga strone jak wciagam to sa szczelne. Tak ma byc ? Do tego jest lekko jakby przypocona obudowa silnika w miejscu odmy. Teraz do rzeczy a mianowicie jak przejechałem kilkadziesiat km na pozycji p obroty zaczely sie same podnosic do 1.5tys potem powoli opadaly do tych 900 i znowu to samo. Wylaczylem go i od tego czasu okolo tygodnia nic sie z autem nie dzialo tak samo nigdy wczesniej takie cos nie mialo miejsca tylko ten jeden raz. No ale pojechalem do mechanika chec sie nie swiecil ale byl blad ze za wysokie obroty na biegu jalowym no i usunal go, do tego sorawdzili czy to polaczenie turbo z intercoolerem czy jest szczelne nic wiecej nie ruszali. no i teraz jak wlaczam auto to silnikiem "ciepe" znaczy sie obroty stoja w miejscu na obrotomierzu a chodzi jakby na 3 cylidry jak jest cieply to to ustepuje. Na ssaniu tez ma na poczatku 1200 potem 1400 (chodzi troche nierowno) potem schodzi juz na te prawidlowe okolo 800-900 i znowu zaczyna nim rzucac. Jeszcze jak chodzi juz normalnie jest triche zagrzany a odkrece mu korek tam gdzie sie leje olej, to ssie powietrze i zaczyna tak samo nierowno chodzic  jak ma to miejsce zaraz po uruchomieniu czyli tak jakby na 3 cylindry. Dodam ze na vcds nie ma zadnych bledow a te wszystkie wartisci w normie. Przed wizyta u niego nic z odma nie ruszalem auto oprocz jedorazowego falowania dzialo bardzo dobrze nic nie trzeslo nie falowalo. Do tego w tym przewodzie dlugim co idzie od odmy jest troche nagaru w tym krotkim nic nie ma sprawdzalem i sa szczelne. Moze to byc uszkodzina odma ?. z jakim nr na koncu ma byc odma w aso powiedzial ze maja dwie L i R cena 200zl a nie chce wyrzucac kasy w bloto bo te mebrany sa cale bez dziur i obydwie przy dmuchamiu z calej sily przepuszczaja tak samo czyli minimalnie. Prosze kogos o pomoc bo moje pomysly sie koncza. Pozdrawiam, dodam jeszcze ze na obydwuch odmach chodzi tak samo czyli jakby na 3 cylindry do czasu az sie troche zagrzeje.

Edytowane przez jaro1370
Opublikowano

u mnie tak jest zaraz po odpaleniu ale mam usunięte łopatki w kolektorze. moze tobie od nagaru stanely dęba. 

Opublikowano

Łopadki od nagaru stanely deba ? Z dnia na dzien tynbardziej ze nikt tym nie jezdzil ? Jakas role one chyba spelniaja takze nwm poco je usuwac. Mi to wyglada na nieszczelnosc tylko gdzie i czy ta odma ma sie zachowywac tak jak opisalem ?

Opublikowano

Czasem lubi być nieszczelność przy wtryskach w celu sprawdzenia weź jakiegoś plaka czy jakiś autostart i pryskaj przy wtryskach,jeśli będziesz słyszał,że obroty się podniosły i silnik pracuje normalnie to masz przyczynę.

Opublikowano

Problem prawie rozwiązany, z zaworu n80 tym od oparów z baku wychodzi gumowy wężyk prowadzacy do zbiorniczka z węglem aktywnym. Jak silnik jest zimny, zaworek n80 jeszcze nie tyka to silnikiem telepie, zgięcie(albo scisnięcie kleszczami) tego gumowego wężyka skutkuje tym że auto chodzi prawidłowo tzn rzucanie silnikiem ustępuje obroty są równe i ogolnie jest tak jak ma byc. Obok odmy z silnika wychodzi weżyk do tego zaworu n80, jego wyjęcie i zatkanie nic nie daje silnikiem rzuca dalej. Czy jesli silnik chodzi prawidłowo po scisnieciu tego wężyka za n80 oznacza, że zawór nadaje się do wymiany ??? Pozdrawiam.

Opublikowano

Wygląda na to, że masz nieszczelność podciśnienia. Po wymianie tego zaworu powinno być ok, ale zrobiłbym jeszcze jeden test. Spróbuj wypiąć wężyk, który jest połączeniem miedzy odmą, a kolektorem dolotowym (ten krótki, plastikowy), zatkaj szczelnie wejście do kolektora, żeby tam nie uciekało ciśnienie, a wyjście z odmy został otwarte i zobacz co się będzie wtedy działo.

Opublikowano

Witaj winner4, zrobiłem właśnie dokładnie to co powiedziałeś no i silnik zachowuje sie tak samo, w sensie dalej nim rzuca. Mógłbyś mi wyjasnic co miał sprawdzic ten test, miał wyeliminować jakąś zepsutą cześć ? Próbowac wymienic ten n80 ? Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeśli pod odpięciu odmy i zaślepieniu wejścia z kolektora dalej jest tak samo to nieszczelność na odmie można wyeliminować (jednostronny zaworek zwrotny). W takim razie prawdopodobnie szwankuje N80 przy kolektorze i przez problemy z podciśnieniem zachowuje się jakby była nieszczelność w układzie.

Jeśli masz VCDS'a pod ręką to możesz zrobić jeszcze jeden mały test, odpal bloki pomiarowe i w grupie 142 sprawdź jak działają klapy w kolektorze.

Opublikowano

Miales racje kolego, kupilem nowy n80 bosh za 40zl, stary jak w niego dmuchnac przepuszcza w obydwie strony. Auto chodzi jak nowe :D pozdrawiam i dzieki za pomoc

Opublikowano

Cieszę się, że mogłem pomóc, mam nadzieję, że to będzie również dobra wskazówka dla innych na przyszłość ;)

Opublikowano

Jaro ... gdzie zakupiłeś ten zawór n80

Opublikowano

Może cie to zdziwic ale.....................................................................................................w sklepie motoryzacyjnym :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...