Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX + LPG - prośba o ocenę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

przymierzam się do czipa i zanim cokolwiek będzie robione chciałbym mieć pewność, że z samochodem wszystko ok. Męczy mnie powracający błąd P0135 (nie wiem czy wyrzuca na deskę, sam kasuje zanim zapali check). Z programu był wycięty SAI oraz druga sonda lambda(był wybebeszony kat). Nie wiem dlaczego, ale ecu nie potrafi zakończyć testu w grupie 34 basic settings(test pierwszej sondy - czekałem około 5 minut na zakończenie). Sonda jest nowa, rezystancja grzałki w normie(mierzone aż od złącza przy ecu benzynowym). Ecu wysterowuje grzałkę. Zauważyłem, że błąd wyskakuje zanim silnik osiągnie 90*(najczęściej wywoływałem go około 50-70*C). Błąd się pojawia po chwilowym przejeździe z butem w podłogę po kilku minutowej spokojnej jednostajnej jeździe(np. wyprzedzanie sznurka samochodów). Poniżej wrzucam zarejestrowane logi dynamiczne oraz wykres z hamowni(PB - linia ciągła, LPG - przerywana).

Benzyna:

115,118 : http://vaglogi.pl/log-115_118_1B3yba.html

002,033: http://vaglogi.pl/log-002_033_8t560Xv.html

003,020: http://vaglogi.pl/log-003_020_jJk9v6.html

 

LPG:

115,118 : http://vaglogi.pl/log-115_118_tZP1676.html

002,033: http://vaglogi.pl/log-002_033_0MzywZN.html

003,020: http://vaglogi.pl/log-003_020_mAIMqMA.html

Wykres hamownia:

audi%20a4%20PB-LPG%202004r_zps2ctxcoyr.j

Edytowane przez bmajk
Opublikowano

szpecem nie jestem, ale jedyne co moge podpowiedzieć to to że u mnie na lpg i pb wskazanie z grupy 33 sondy lambda jest od -5% do 1,6%  a u ciebie od -5% do 20%. 

wskazania przepływki są w normie, i turbo tez fajnie pompuje i trzyma do konca :)

Opublikowano

Ubogo na obu paliwach. Zacznij od spr ciśnienia Pb.

Opublikowano

Podbijam.

 

Opublikowano

Pompa paliwa do sprawdzenia, lpg do ustawienia.

Opublikowano (edytowane)

LPG ustawiane było pod AFR. Sonda prądowa pokazuje przy pełnym bucie na bogato. Jak sprawdzić pompę paliwa? Podaję ciekawy link: http://www.austincc.edu/wkibbe/lambda.htm
Mam u siebie wycięty kat i sondę z diagnostyki w ECU. LPG ustawiane na hamowni pod poprawny AFR w pełnym zakresie. Sonda prądowa pokazuje na bogato, a silnik jeszcze dolewa paliwo korektami. Widziałem podobną przypadłość w logach u ludzi którzy powycinali katy i drugie sondy z diagnostyki. Jaka jest szansa na to, że przy pełnym bucie sonda prądowa nie wyrabia i nie może wspomagać się sondą napięciową(bo jest wycięta z ECU)? Zazwyczaj w silnikach innych koncernów nie ma zamkniętej pętli regulacji do odciny, nawet jeżeli silniki są wyposażone w sondy prądowe. Zazwyczaj zamknięta pętla jest do pewnego obciążenia a następnie jest Open Loop i dolanie paliwa przez sterownik dla bezpieczeństwa.

Wrzucam ciekawy link przedstawiający problem: http://www.austincc.edu/wkibbe/lambda.htm

Edytowane przez bmajk
Opublikowano
8 godzin temu, bmajk napisał:

Jak sprawdzić pompę paliwa?

Musisz się wpiąć manometrem pod listwę paliwową. Jest opisane gdzieś na forum.

Opublikowano
W dniu 15.06.2018 o 22:49, bmajk napisał:

LPG ustawiane było pod AFR. Sonda prądowa pokazuje przy pełnym bucie na bogato. Jak sprawdzić pompę paliwa? Podaję ciekawy link: http://www.austincc.edu/wkibbe/lambda.htm
Mam u siebie wycięty kat i sondę z diagnostyki w ECU. LPG ustawiane na hamowni pod poprawny AFR w pełnym zakresie. Sonda prądowa pokazuje na bogato, a silnik jeszcze dolewa paliwo korektami. Widziałem podobną przypadłość w logach u ludzi którzy powycinali katy i drugie sondy z diagnostyki. Jaka jest szansa na to, że przy pełnym bucie sonda prądowa nie wyrabia i nie może wspomagać się sondą napięciową(bo jest wycięta z ECU)? Zazwyczaj w silnikach innych koncernów nie ma zamkniętej pętli regulacji do odciny, nawet jeżeli silniki są wyposażone w sondy prądowe. Zazwyczaj zamknięta pętla jest do pewnego obciążenia a następnie jest Open Loop i dolanie paliwa przez sterownik dla bezpieczeństwa.

Wrzucam ciekawy link przedstawiający problem: http://www.austincc.edu/wkibbe/lambda.htm

Zacznijmy od tego czy bład o którym piszesz wyskakuje też na pb? Po drugie sonde z programu mozna wyłaczyć na kilka sposobów i może być tak że ecu nie będzie nigdy w stanie skonczyć testu w 034 i wcale nie oznacza to że sonda jest niesprawna. Nie musi mieć to zwiazku z błedem który sie pojawia.

Jak ustawiane było lpg na hamowni? była osobna sonda w wydechu i wg niej ustawiane? Po prostu wydaje mi się że ten co wycinał tą sonde to tak chyba nie do konca wie jak to działa wszystko, ten co regulował gaz też nie ma pojecia o ustawianiu lpg w 1.8t w sondą szerokopasmową na pokładzie. To co wszystko piszesz o jakis przypadłościach nie występuje w 1.8t oczywiście najpierw musi się zająć tym ktoś kto wie co robi.

Opublikowano

Nie udało mi się wywołać błędu na PB(przynajmniej teraz gdy jest ciepło). LPG ustawiane pod czasy wtrysku benzyny + weryfikacja AFR(oddzielna sonda w wydech). Problemy z błędem zaczęły się po wycięciu kata. Teraz gdy jest cieplej błąd nie wyskakuje. Gdy było zimniej(poniżej 0*C) błąd można było wywołać mocno butując na nie do końca rozgrzanym silniku(w przedziale 60-80*C).

Opublikowano
17 minut temu, bmajk napisał:

LPG ustawiane pod czasy wtrysku benzyny + weryfikacja AFR

W przypadku sondy szerokopasmowej na pokładzie wystarczy strojenie na korekty i żadne inne kombinacje nie są potrzebne. Po tych logach to lpg jest masakrycznie ustawione ?

Opublikowano

Tylko sonda prądowa pokazuje ze silnik i tak ma bardzo bogato. Korekty idą na plus bo nie widzi drugiej sondy. AFR też pokazuje, że silnik nawet przy odcinie ma stechiometryczną mieszankę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...