Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mocą, strzela, szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam Audi A4 B5 1.8benzyna+lpg silnik ADR. Mam pewien problem,  podczas jazdy na ciepłym silniku na lpg jest problem z mocą do tego stopnia, że ciężko jest ruszyć bez dodania dużej ilości gazu, auto przerywa i strzela po przyśpieszaniu z niższych obrotów 2-2.5tys. Na skrzyżowaniu gdy zredukuję do drugiego biegu auto nie chce się zebrać (wypadałoby redukować do 1 przy prędkości 20-25km/h). Na zimnym silniku moc jest lepsza, ale i tak nie jest to co kiedyś. Wyczytałem, że objawem może być cewka, lecz chciałem się upewnić. Dodam, że świece oraz filtry od gazu są nowe.

Edytowane przez KonradR400
Opublikowano

Jak na benzynie jest dobrze to zacznij od sprawdzenia instalacji (regulacja, filtry itp.) Jakieś błędy na kompie wywala?

Opublikowano

Nie wiem jaka masz instalacje ale jak robiłem u siebie przegląd olejowy to przypadkowo strąciłem przewód z instalacji LPG od map sensora. U mnie jest wpięty w układ dolotowy pod zbiornikiem wyrównawczym. Efekty podobne do tych co opisujesz: szarpanie, nierówna praca, dodatkowo słychać było jak zasysa lewe powietrze pod maską.
Może tutaj szukaj przyczyn.

Opublikowano

Walczę z problemem dalej, pojeździłem trochę na samej benzynie i efekt się pojawia, lecz mniejszy. Z dodatkowych rzeczy jakie zauważyłem to to, że podczas włączonej klimy na luzie zaczynają się dziać cuda, obroty szaleją, po prostu auto nie ma siły uciągnąć klimy na wolnych obrotach. Podczas zatrzymania w korku musiałem wyłączać klime bo auto jak by miało zaraz zgasnąć. Na luzie jeszcze przerywa co jakiś czas. Ostatnio po trasie 250km była masakra, żeby ruszyć musiałem najpierw dodać 3tyś obrotów i potem puścić sprzęgło (ruszałem jak emeryt), ale nie szło inaczej ruszyć bo strzelał i prychał.

Opublikowano

Odczytaj błędy vagiem

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, KonradR400 napisał:

Vag pokazuje błąd czujnika cieczy chłodzącej

Wrzuć dokładny kod błędu albo konkretnie jakiego czujnika. Po objawach to obstawiałbym g62.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Będę musiał jeszcze raz podpiąć bo nie wiem co to za kod był, a dodam jeszcze, że powyżej 4.5tys obrotów zaczyna go też dławić i tak jak by go odcinało.

Opublikowano

Cewke łatwo sprawdzić odpinasz po 1 przewodzie od cewki i jak auto pracuje tak samo to winowajce masz jak na dłoni. Najlepiej wtedy komplet zmienić i masz z głowy a tak jak jedna padnie to zaraz kolejne padną

Opublikowano

Niestety ale u mnie  jest jedna podwójna i nie mam takiej możliwosci sprawdzenia

Opublikowano

Na bank gdzieś ssie lewe powietrze. Kup sobie zmywacz uniwersalny i psikaj po całym układzie dolotowym, po przepustnicy jak gdzieś zassie lewe powietrze to będziesz miał przyczynę.

Jak masz błąd czujnika cieczy chłodzącej to za pewne chodzi o czujnik temperatury, zmień go na dobry bo jak czujnik odczytuje złe wskazania temperatury to w aucie też będą cyrki.

Opublikowano

Gdyby było 4 to inna sprawa a jak jest jedna walnięta zamień je miejscami jak będzie tak samo to cewki mogą być jeszcze dobre. Możesz też podmienić od kogoś kto ma takie samo auto i będziesz wiedział

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...