Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 Allroad B8 Lift IBIS WHITE, 2.0TFSI POWER, ZF8HP, QUATTRO !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Korton555 napisał:

Rozmawiałem z dwoma osobami po swapie na s-kowe hamulce i opinie takie były, jest trochę lepiej, ale bez szału i nie raczej by takiego swapa nie robili drugi raz.

Wg mnie przy hamulcach 320mm ma on sens jeśli i tam musisz tarcze i klocki wymienić, wtedy upgrade nie kosztuje dużo, właściwie tylko o cenę tylnych zacisków, jarzm przednich i różnicy w cenie pomiędzy tarczami 320 vs 345 i 300 vs 330.  Mmożna kupić średnio wyglądające przednie zaciski s-kowe dla samych jarzm a resztę wywalić, lub opchnąć. Ostatnio widziałem po 170zł kompletne zaciski do renowacji.

próbujesz wytłumaczyc mi rzeczy któych sam nie rozumiesz ? 

nie ten adres

Opublikowano
6 minut temu, Dev napisał:

próbujesz wytłumaczyc mi rzeczy któych sam nie rozumiesz ? 

nie ten adres

tzn? czego niby nie rozumiem? Nie cała treść jest do ciebie skierowana, bo techniczne aspekty swapów hamulców masz dużo lepiej opanowane niż ja, ale nie jesteśmy jedynymi uczestnikami w tej konwersacji. Powiedzmy, że pierwszy akapit był bezpośrednio odpowiedzią na twój post.

Opublikowano
5 minut temu, Korton555 napisał:

tzn? czego niby nie rozumiem? Nie cała treść jest do ciebie skierowana, bo techniczne aspekty swapów hamulców masz dużo lepiej opanowane niż ja, ale nie jesteśmy jedynymi uczestnikami w tej konwersacji. Powiedzmy, że pierwszy akapit był bezpośrednio odpowiedzią na twój post.

owszem, mam opanowane i dlatego moge na ten temat podyskutowac

opinie 2 osob na temat swapa 345/330mm nijak sie nie mają do opinii ok 200 osób ktorym robiłem zestawy lub je montowałem na auta

kazdy, powtarzam kazdy od razu zauwazył znaczacą poprowę jakosci hamowania

do zwykłej miejskiej jazdy 320/300mm w zupełnosci wystarczą, 345/330mm swoje zalety ujawniaja podczas jazdy z predkosciami powyzej 120km/h

a wiec dyskusja na temat jest tutaj zupełnie niepotrzebna

Opublikowano (edytowane)

Panowie, ale proszę bez kłótni mi tutaj ;)  

Nie mam powodu aby nie wierzyć Wam obu.

Zapewne te osoby, które nie odczuły tej poprawy hamowania miały nieodpowietrzone do końca hamulce, twarde klocki lub ich percepcja nie pozwalała na wykrycie tych różnic, szczególnie przy jeździe z małymi prędkościami. Mogło też być tak, że ich oczekiwania były dużo większe.

Pamiętam jak zmieniłem u siebie hamulce z przodu, z 312mm na 320mm. Spodziewałem się, że jak dotknę pedał to już będzie brzytwa, a tu co? Bez zmian. Owszem przy mocniejszym dociśnięciu było już czuć jakąś różnicę, ale głównie chodziło o to, że można było zahamować kilka razy i nadal hamowało. Pisałem już to tym setki razy w różnych tematach jak to po kilku hamowaniach na 312tkach nagle poczułem jak nie hamują.

A teraz z innej beczki. Kiedyś wsiadłem do A6 C5  3.2 multitronic, którym przyjechał do znajomych "Dziadek z Niemiec". Auto miało ok 100tys km przebiegu. Hamulce to była seria czyli pewnie 320 czy też 321mm. Tarcz miał jak lustro. Jak to auto hamowało!!!

Mimo muskania pedału hamulca, nie umiałem nim na początku zahamować żeby pasażerowie nie lecieli przysłowiowym pyskiem na szybę. 

Jak to jest możliwe?

Jak osiągnąć taki efekt?

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Z Góry Jeleni do Opola cały czas jest.... z góry.... więc się nie liczy ?

A co do hebli: za dużo wypiłeś wtedy z tymi znajomymi chyba, to nie mogło być A6C5 ?

BTW - świetne auto, gratki :) 

Co do hebli: 320 puchnie na autostradzie w moment... (i tutaj przytocze Allroada Ojca na zaciskach ATE) - 2 hamowania ze 180 do 90 i przy trzecim auto płynie.... Nie ma co się oszukiwać.... Moja ma masę zbliżoną, ale 345 na dobrym klocku (nie jakimś mega sportowym, po prostu Ferodo DS) i 330 z tyłu i takie rzeczy nie zmieniają wcale charakterystyki hebli,ile razy bym nie hamował tyle razy mam pewność jak to zadziała... W mieście na codzień różnicy brak, ale jak się trochę agresor załączy to też można róznicę zauważyć. Jak ktoś mowi, że nie warto to jeździ jak emeryt swoją nową skodą fabią. Tylko tarcze 345 muszą być porządne, bo są cienkie (tylko 30mm) i ławo je pokrzywić...

Opublikowano
W dniu 20.02.2019 o 00:09, Korton555 napisał:

tzn? czego niby nie rozumiem? Nie cała treść jest do ciebie skierowana, bo techniczne aspekty swapów hamulców masz dużo lepiej opanowane niż ja, ale nie jesteśmy jedynymi uczestnikami w tej konwersacji. Powiedzmy, że pierwszy akapit był bezpośrednio odpowiedzią na twój post.

Różnica jest spora kolego. Najlepiej odczuwalna jak wrzucisz komplet przód i tył. W s4 masz tył większy niż teraz u Ciebie przód. Swap z 320mm odczuwalny od razu nie wspomnę już o swapie z 314mm :) Tak jak koledzy piszą po mieście w korkach tego nie odczujesz, ale jak już trochę szybciej pojedziesz to jest różnica duża. Musi być też dobry klocek. Ja polecam taki zestaw. Tarcza zimmermann a klocek ori s4 i jest mega oraz trzeba dobrze odpowietrzyc układ. Dodam że ja u siebie miałem już kilka zestawow na swoim aucie. S4 345mm brembo 345mm ate 356mm i ate 380mm więc coś tam powiedzieć mogę. 

Opublikowano

Paweł, ależ ja się zgadzam z Tobą, że ukształtowanie terenu pomogło w niskim osiągnięciu spalania, podobnie jak i wiatr :)

A co do A6 C5 to picie było i owszem, ale po jeździe :) 

Wiem jednak co wtedy czułem naciskając na hamulec. Przy dotknięciu pedału, hamulec był bardzo ostry, czuły, nazwijcie to jak chcecie, ale już lekki wciśnięcie pedału powodowało mocne hamowanie. Nie robiłem porównania czy ta A6 C5 zatrzymałaby się wcześniej niż moja poprzednia A4 B6 1.8TQ z hamulcami 320/288 tarcze i klocki textar, ale subiektywne uczucie w A6 było dużo lepsze niż w A4 B6. Może to zasługa serva lub lepszych klocków w C5?

 

Opublikowano

Wymieniałeś już olej w skrzyni?

Też mam zf8hp55 i myślałem już o wymianie ale o dynamicznej... Warto w to iść czy bez sensu i samemu, tradycyjnie i o połowe taniej?

Dev wrzucał jakiś set więc stąd pytanie

Opublikowano
26 minut temu, Osiollekk napisał:

Wymieniałeś już olej w skrzyni?

Też mam zf8hp55 i myślałem już o wymianie ale o dynamicznej... Warto w to iść czy bez sensu i samemu, tradycyjnie i o połowe taniej?

Dev wrzucał jakiś set więc stąd pytanie

Jak masz kanał i duża strzykawke to wszystko zrobisz sobie sam.

Dynamiczna wymiana to bujanie slepych

Opublikowano
2 minuty temu, Dev napisał:

Jak masz kanał i duża strzykawke to wszystko zrobisz sobie sam.

Dynamiczna wymiana to bujanie slepych

No dobra, a jakaś instrukcja jak to zrobić w tej skrzyni? I przy jakim przebiegu najlepiej?

Opublikowano (edytowane)

Jaka instrukcja?

Do bzykania też jej potrzebujesz ?

Odkrecasz korek spustowy miski, odkrecasz miskę i filtr.

Zakładasz filtr potem  czysta umyta miskę z magnesami i nowa uszczelkę 

Wlew Masz z lewej strony z boku skrzyni, zalewasz aż się przeleje. Odpalasz motor i zalewasz do przelania. Podpinasz VAGa i wchodzisz w skrzynie biegów w temperaturę oleju. Czekasz aż nagrzeje się do 55-60 stopni. W tym momencie albo dolewasz albo nadmiar sam wycieknie.

Ja zawsze wlewam litr więcej jak potrzeba czekam 10 minut i spuszczam, potem kolejny litr i spuszczam, potem jeszcze raz i zakreacam korek 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

Jaka instrukcja?

Do bzykania też jej potrzebujesz? 

Haha ? ? 

Opublikowano
15 minut temu, Dev napisał:

Jaka instrukcja?

Do bzykania też jej potrzebujesz ?

Odkrecasz korek spustowy miski, odkrecasz miskę i filtr.

Zakładasz filtr potem  czysta umyta miskę z magnesami i nowa uszczelkę 

Wlew Masz z lewej strony z boku skrzyni, zalewasz aż się przeleje. Odpalasz motor i zalewasz do przelania. Podpinasz VAGa i wchodzisz w skrzynie biegów w temperaturę oleju. Czekasz aż nagrzeje się do 55-60 stopni. W tym momencie albo dolewasz albo nadmiar sam wycieknie.

Ja zawsze wlewam litr więcej jak potrzeba czekam 10 minut i spuszczam, potem kolejny litr i spuszczam, potem jeszcze raz i zakreacam korek 

Właśnie o taką instrukcje pytałem... Więc niepotrzebnie się najpierw unosisz, a potem mi to opisujesz :D dzęki

 

Opublikowano
1 minutę temu, Osiollekk napisał:

Właśnie o taką instrukcje pytałem... Więc niepotrzebnie się najpierw unosisz, a potem mi to opisujesz :D dzęki

a że jestem grzecZny to Ci odpisuje

daj VINa to obaczym ze szczególami

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

a że jestem grzecZny to Ci odpisuje

daj VINa to obaczym ze szczególami

WAUBFAFL1EN033336

Spójrz od razu proszę co tam jest za turbo :)

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Osiollekk napisał:

WAUBFAFL1EN033336

Spójrz od razu proszę co tam jest za turbo :)

06H 145 703 R

wyglada na KKK ale nie jestem na 100% pewien

chcesz kody wyposazenia ? to daj mail

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Odezwała się do mnie sam potencjalny kupiec mojego auta. W sumie to nie planowałem sprzedawać bo jestem z Allroada bardzo zadowolony, ale w tym samym czasie też pojawiła się nowa opcja. Oto ona

Cena podobna. Silnik 3.0tdi, za którym osobiście nie przepadam i zupełnie nie jest do moich potrzeb, odcinków jakie pokonuje i rocznego przebiegu, ale .... może bym jakoś przebolał to i nie jeździł nim krótkich odcinków tylko trasy, a w okół komina to mam fabie :)

WhatsApp Image 2019-03-26 at 21.55.13.jpeg

 

 

 

Edytowane przez wampir
Opublikowano
1 minutę temu, wampir napisał:

Odezwała się do mnie sam potencjalny kupiec mojego auta. W sumie to nie planowałem sprzedawać bo jestem z Allroada bardzo zadowolony, ale w tym samym czasie też pojawiła się nowa opcja. Oto ona

Cena podobna. Silnik 3.0tdi, za którym osobiście nie przepadam i zupełnie nie jest do moich potrzeb, odcinków jakie pokonuje i rocznego przebiegu, ale .... może bym jakoś przebolał to i nie jeździł nim krótkich odcinków tylko trasy, a w okół komina to mam fabie :)

WhatsApp Image 2019-03-26 at 21.55.13.jpeg

WhatsApp Image 2019-03-26 at 21.55.13 (1).jpeg

 

 

nie bierz klamora, kosztowna impreza

Opublikowano

Ale silnik czy ogolnie całe auto ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...