piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) Po luknięcu na schematy ( dzięki Kamil ) sprawdził bym dokładnie wiązki od ECU do czujników które walą błędami ( bezpieczniki widoczne na schemacie oczywiście też ) Jak organoleptycznie , po wierzchu nic nie wypatrzysz , to poodłączać wtyczki od nich i od ECU , a następnie po prześwietlać przewody ( na schematach masz wszystko , kolory przewodów , numery pinów we wtyczkach ). Nie mogę jednoznacznie powiązać tego co się dzieje z zasilaniem , ale zaczął bym od prześwietlenia czarnego przewodu od pinu 108 ECU ( wygląda na wspólną dla kilku czujników masę ). Jak nie znajdziesz uszkodzenia to zostaje tylko ECU .... P.S. Nie masz w aucie czegoś co mogło by zakłócać pracę tych czujniów , np. dokładane, chińskie Zenony ? Edytowane 29 Maja 2018 przez piotrsob1 2
BartekT20 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . Dziękuje bardzo za rady
BartekT20 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . Dziękuje bardzo za rady
BartekT20 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 34 minuty temu, piotrsob1 napisał: Po luknięcu na schematy ( dzięki Kamil ) sprawdził bym dokładnie wiązki od ECU do czujników które walą błędami ( bezpieczniki widoczne na schemacie oczywiście też ) Jak organoleptycznie , po wierzchu nic nie wypatrzysz , to po odłączać wtyczki od nich i od ECU , a następnie po prześwietlać przewody ( na schematach masz wszystko , kolory przewodów , numery pinów we wtyczkach ). Nie mogę jednoznacznie powiązać tego co się dzieje z zasilaniem , ale zaczął bym od prześwietlenia czarnego przewodu od pinu 108 ECU ( wygląda na wspólną dla kilku czujników masę ). Jak nie znajdziesz uszkodzenia to zostaje tylko ECU .... P.S. Nie masz w aucie czegoś co mogło by zakłócać pracę tych czujniów , np. dokładane, chińskie Zenony ? Jutro oddaje do elektryka i ma przedzwonić przewody całej wiązki do silnika i sprawdzić wszystko , napisze jutro co i jak wyszło Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . Dziękuje bardzo za rady
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 19 minut temu, BartekT20 napisał: Ps . w aucie jedynie co jest chińskie to ksenon od bardzo długiego czasu . No pisząc "Zenony" właśnie to miałem na myśli ... Czasem sieją tak zakłóceniami że cuda w elektryce się dzieją, a to że długi czas było oki wcale nie znaczy że teraz też tak jest Dla sprawdzenia odłącz je i będzie wiadomo czy nic nie mieszają w elektryce ... Auto masz benzynowe, powodem zakłóceń mogą też być przebicia w części wysokiego napięcia instalacji zapłonowej ... Wydrukuj PDF-a od Kamila i daj elektrykowi niech szuka . Wszystko co mi do głowy przychodzi w tym przypadku już chyba napisałem.... Edytowane 29 Maja 2018 przez piotrsob1 1
BartekT20 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 32 minuty temu, piotrsob1 napisał: No pisząc "Zenony" właśnie to miałem na myśli ... Czasem sieją tak zakłóceniami że cuda w elektryce się dzieją, a to że długi czas było oki wcale nie znaczy że teraz też tak jest Dla sprawdzenia odłącz je i będzie wiadomo czy nic nie mieszają w elektryce ... Auto masz benzynowe, powodem zakłóceń mogą też być przebicia w części wysokiego napięcia instalacji zapłonowej ... Wydrukuj PDF-a od Kamila i daj elektrykowi niech szuka . Wszystko co mi do głowy przychodzi w tym przypadku już chyba napisałem.... Jutro odepne cała elektrykę chińska i będę sprawdzał co i jak wydrukowalem właśnie całego pdf ze schematem Dziekuej bardzo za pomoc jestem bardzo wdzięczny
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 Jak rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną 1
BartekT20 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 16 minut temu, piotrsob1 napisał: Jak rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną Informacje będę pisał na bierząco dziękuje
BartekT20 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2018 W dniu 30.05.2018 o 00:35, piotrsob1 napisał: Jak rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną Problem jak by rozwiązany , tankowałem na Stacji BP 98 , przejechałem z 7 km zgasiłem auto , po 30 min odpalam EPC znikło auto odzyskało moc i jedzie jak trzeba ps .wcześniej tankowałem na moya 98 Mozliwe ze to przez paliwo czy bardziej wiązka złapała styk ?
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Wcięło gdzieś zdjęcie na którym był screen z błędami Ale z tego co pamiętam to raczej nie było tam takich które mogły być skutkiem lipnego paliwa ... Nie mniej jednak na jakość paliwa trzeba mocno uważać , bo od kiedy "dobra zmiana" zlikwidowała "import" paliwa to znowu ruszyły polskie manufaktury produkcyjne Jeździj i obserwuj , jak się będzie coś działo to pisz 1
BartekT20 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2018 9 godzin temu, piotrsob1 napisał: Wcięło gdzieś zdjęcie na którym był screen z błędami Ale z tego co pamiętam to raczej nie było tam takich które mogły być skutkiem lipnego paliwa ... Nie mniej jednak na jakość paliwa trzeba mocno uważać , bo od kiedy "dobra zmiana" zlikwidowała "import" paliwa to znowu ruszyły polskie manufaktury produkcyjne Jeździj i obserwuj , jak się będzie coś działo to pisz Nie nie było nic z paliwem no tak to napewno Jak będzie się coś działo będę pisał Dziękuje jeszcze raz ??
Pawelkiwi Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Sterownik silnika ma zaimplementowaną mapę dwóch potencjometrów w pedale przyspieszenia. Jest to zrobione dla podwójnej weryfikacji sprawności potencjometrów. Jakakolwiek odchyłka sygnalizowana jest błędem i trybem awaryjnym - dla bezpieczeństwa użytkownika. Oporności potencjometrów w zależności od stopnia wciśnięcia mają się zmieniać zgodnie z założeniami producenta. Przyczyną niezgodności mogą być sam potencjometr, instalacja, sterownik silnika. Usterki nasilają się w okresie wzmożonej wilgotności lub zima=sól. W grupie VAG może to nie jest nagminne ale np. w Citroenie C5 w ciągu tego okresu zimowego wymieniłem już 5 pedałów przyśpieszenia oczywiście z pozytywnym efektem. 2
kamil-vag Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ? 2
BartekT20 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2018 W dniu 5.06.2018 o 11:50, kamil-vag napisał: Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ? Ecu sprawdzę i jest suche , jechałem w deszcz wtedy co pokazało EPC , Ale jak auto zaczęło już mieć moc , słuchać było ze turbina bardzo dziwnie sycze , Wkoncu zaczęła chodzić jak kompresor napisałem do Geremiego co to się mogło stać ,wysłałem mu zdiecie wirnika kompresji i było całe wypiaskowane jak by turbina przepompola wiadro piachu , Turbinę wykręciłem luzów wcale nie miała wzdłużnych i poprzecznych , wysłałem Turbinke do Geremiego i okazala się ze łożyska wszystkie w turbie są zmasakrowane , przez to rownierz mógł pokazywać niskie ciśnienie na Map senor , czy to wgl nie ma znaczenia do tych wszystkich błędów ? Auto póki co cały czas nie wyświetla EPC jak coś się stanie będę już naoewno wiedział co sprawdzać i jak się za to zabrać Dziekuje pozdro
Pawelkiwi Opublikowano 7 Czerwca 2018 Opublikowano 7 Czerwca 2018 W dniu 5.06.2018 o 11:50, kamil-vag napisał: Ja bym jeszcze tak prewencyjnie sprawdził czy ECU suche bo ciężko znaleźć wspólny mianownik tych uszkodzeń wynikających z błędów, a zaśniedziałe styki przy ECU mogłyby świadczyć o wielousterkowości zgłaszanej przez vcds. Nie padało jakoś porządnie przed tymi usterkami, nie myłeś auta ? Oczywiście jeszcze jedno. Wyeliminowana nieszczelność i częste przypadki pęknięć obudowy skrzynki elektrycznej z lewej strony na podszybiu. 2
piotrsob1 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 7.06.2018 o 00:38, BartekT20 napisał: Ecu sprawdzę i jest suche , jechałem w deszcz wtedy co pokazało EPC , Ale jak auto zaczęło już mieć moc , słuchać było ze turbina bardzo dziwnie sycze , Wkoncu zaczęła chodzić jak kompresor napisałem do Geremiego co to się mogło stać ,wysłałem mu zdiecie wirnika kompresji i było całe wypiaskowane jak by turbina przepompola wiadro piachu , Turbinę wykręciłem luzów wcale nie miała wzdłużnych i poprzecznych , wysłałem Turbinke do Geremiego i okazala się ze łożyska wszystkie w turbie są zmasakrowane , przez to rownierz mógł pokazywać niskie ciśnienie na Map senor , czy to wgl nie ma znaczenia do tych wszystkich błędów ? Auto póki co cały czas nie wyświetla EPC jak coś się stanie będę już naoewno wiedział co sprawdzać i jak się za to zabrać Dziekuje pozdro Widziałem taką " wypiaskowaną " turbawkę w 2,5 TDI mojej bratanicy Jej mąż doszedł do wniosku że taką prozaiczną czynność jak wymiana wkładu filtra powietrza to potrafi zrobić sam . Kupił jakiś tani zamiennik no name, który wymiarami był za duży , ale mimo tego postanowił go upchnąć w rowki obudowy filtra, tylko że w jednym miejscu warga się "wymsknęła" z rowka podczas zamykania puszki i duża część powietrza szła bez filtrowania, obok wkładu Po 10 kkm turbina nadawała się na złom, a i motorówka też osłabła mocno Ale wracając do tematu, błędy zbyt małego przepływu powietrza , jak i zbyt małego ciśnienia w kolektorze dolotowym, mogły być spowodowane przez uszkodzoną turbinę , która po prostu nie była w stanie dać takiego ciśnienia a za razem i przepływu , jakich oczekiwało ECU ... A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni. I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy Edytowane 11 Czerwca 2018 przez piotrsob1 2
Pawelkiwi Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Cytat A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni. I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy Dokładnie. Odpływy w grupie VAG to bardzo częste przypadki wizyt. "Dbajta" ludzie o to bo czasami grubą kasą się kończą. 2
BartekT20 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) E Edytowane 12 Czerwca 2018 przez BartekT20
BartekT20 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 8.06.2018 o 10:52, piotrsob1 napisał: Widziałem taką " wypiaskowaną " turbawkę w 2,5 TDI mojej bratanicy Jej mąż doszedł do wniosku że taką prozaiczną czynność jak wymiana wkładu filtra powietrza to potrafi zrobić sam . Kupił jakiś tani zamiennik no name, który wymiarami był za duży , ale mimo tego postanowił go upchnąć w rowki obudowy filtra, tylko że w jednym miejscu warga się "wymsknęła" z rowka podczas zamykania puszki i duża część powietrza szła bez filtrowania, obok wkładu Po 10 kkm turbina nadawała się na złom, a i motorówka też osłabła mocno Ale wracając do tematu, błędy zbyt małego przepływu powietrza , jak i zbyt małego ciśnienia w kolektorze dolotowym, mogły być spowodowane przez uszkodzoną turbinę , która po prostu nie była w stanie dać takiego ciśnienia a za razem i przepływu , jakich oczekiwało ECU ... A błąd pedału przyspieszenia to normalka w a4-kach B6 i B7, wystarczą zatkane odpływy na podszybiu ( pod akumulatorem) i intensywny deszcz albo wizyta w myjni. I wcale nie musi być uszkodzona obudowa kompa , by woda zalała złącza wiązek elektrycznych znajdujące się pod ECU dając takie właśnie błędy Turbina już przyszła , jutro będzie zakładana Wiec napisze co i jak , Ale jeśli chodzi o odpływy , to były czyczone , patrzyłem na kompa w poniedziłek poniewarz był bardzo intensywny deszcz , nie widać tam wilgoci czy jakiej kolowiek wody , wszyskto było zakręcone na 5 srob bardzo mocno , wtyki rownierz były sprawdzane i jest wszystko Okey Jutro będę wiedział czy auto nadal jeździ jak trzeba czy toczy się jak walec Edytowane 13 Czerwca 2018 przez BartekT20
Pawelkiwi Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Coś długo zakładana ? Brak wieści. 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się