Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana uszczelki pod głowicą a planowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Głowica zdjęta planowanie zrobione nowe zawory prowadnice. Ale jest mały problem miko pęknięcia górnej krawędzi tłoka co robić? 

IMG_20180530_114710.jpg

Opublikowano

Takie kwiatki tylko na tym jednym cylindrze, czy na pozostałych też ?

Opublikowano

Jak dla mnie ten tłok to tylko na złom

Opublikowano
3 minuty temu, machina napisał:

Jak dla mnie ten tłok to tylko na złom

No tak , tylko że z małego wycieku oleju to już się robi prawie kapitalny remont silnika :naughty:

Jakby nie było auto już prawie pełnoletnie, warte kilkanaście tysięcy i dylemat gotowy , pakować w niego grubszą kaskę czy nie ? :eusathink:

Jak kolega założył temat to się zastanawiałem czy go od tej naprawy nie odwieść, w końcu auto jeździło i nic nie pisał o żadnych problemach oprócz tego małego wycieku, z którym pewnie by można było jeszcze długo jeździć ....

Patrząc na ten tłok to może się on rozlecieć szybko , ale równie dobrze przy spokojnej jeździe może zrobić jeszcze kilkadziesiąt tysięcy, tego nikt nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić ...

Porównując wartość auta , koszt robocizny i ewentualnych gratów jakoś nie widzę ekonomicznego uzasadnienia  naprawy wymagającej dużego nakładu finansowego :P

Kupować nowe tłoki , pierścionki, a może robić szlif bloku i wału korbowego ?

Nie wiadomo co tam siedzi , dopiero jak się rozbierze to będzie wiadomo .

A zakładać używane tłoki to może się okazać że za pół roku będą wyglądać tak samo, albo i wcześniej się rozlecą jak się będzie miało pecha :P

Ja na kolegi miejscu jeździł bym z tym wyciekiem dalej i nie wnikał, jakby się coś mocniej zesrało to słupki są po kilka stówek , szybka przekładka u taniego mechanika  i auto znowu jeździ niewielkim kosztem :whistling:

A teraz chcąc to solidnie zrobić to się podniesie wartość auta o kilka tysięcy złotych , zrobić na lichwę też bez sensu , bo lepiej trzeba było nie ruszać .....

Nawet na tym etapie bym się zastanowił nad przekładką słupka , głowicę po regeneracji myślę że sprzeda bez problemu bez strat finansowych :eusathink:

Ciężko coś doradzić, wszystko zależy od ogólnego stanu reszty auta, a także od "emocjonalnego przywiązania" do auta jego właściciela :whistling::decayed:

Opublikowano (edytowane)

Jestem dość dociekliwy miałem więcej czasu, kupiłem wałek szklanki. Więc jak zobaczyłem pęknięcia to troszkę mi to ciśnienie podniosło. Trochę dołożyłem do tego samochodu i szkoda mi z tego tak rezygnować. Pęknięcia na trzech tłokach jeden jest tylko ok. Postanowiłem kupić używane i pierścienie nowe składam wszystko i jazda. Jeszce wrzucę parę fotek, jako że w domu robię wszystko postanowiłem że to zrobię porządnie.  Lubię mieć wszystko zrobione tak by samochód pływał i tak było ale no, tu wyciek tu przytarty wałek więc postanowiłem zrobić. Silnik wyjęty czeka na tłoki. 

A Tutaj kilka fotek 

IMG_20180531_WA0007.jpgIMG_20180531_WA0000.jpgIMG_20180531_142549.jpgIMG_20180530_WA0002.jpgIMG_20180530_181730.jpgIMG_20180529_105142.jpgIMG_20180529_104925.jpgIMG_20180529_104939.jpg

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano (edytowane)

No widać że fura wypieszczona :)

Robisz sam , to trochę grosza w kieszeni zostanie :wink:

Jak masz trzy tłoki do wymiany , to na twoim miejscu wymienił  bym wszystkie cztery,  tylko na takie z jednego silnika.

Tłoki z korbami są dobierane wagowo albo wyważane , selekcjonuje się też zestawy tłok-korba pod kątem wystawania z bloku, mając wszystkie z jednego motoru będzie na pewno wszystko tak jak być powinno :hi:

A jak już masz wszystko na wierzchu to oblukaj sprzęgło i koło dwumasowe ....

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

No widać że fura wypieszczona :)

Robisz sam , to trochę grosza w kieszeni zostanie :wink:

Jak masz trzy tłoki do wymiany , to na twoim miejscu wymienił  bym wszystkie cztery,  tylko na takie z jednego silnika.

Tłoki z korbami są dobierane wagowo albo wyważane , selekcjonuje się też zestawy tłok-korba pod kątem wystawania z bloku, mając wszystkie z jednego motoru będzie na pewno wszystko tak jak być powinno :hi:

A jak już masz wszystko na wierzchu to oblukaj sprzęgło i koło dwumasowe ....

No właśnie jakaś kasa zawsze w kieszeni zostanie. Koło dwumasowe około 3 lata temu było wymieniane nie było z nim problemu. Sprawdzałem nic się nie zmieniło wszystko nadal ok. Odziwo tyle tysięcy a na panewkach nie wyczuwam grama luzu. Co do wymiany też myślę wymienić wszystkie cztery. Nie był bym pewny że, ten jeden jest w porządku 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Zastanawiam się by umyć myjka cały blok silnika. Czy dobrym pomysłem jest umycie również od środka całego bloku wraz z wałem. Czy może raczej opuścić sobie taki zabieg. Oczywiście po umyciu myjka czystą wodą wszystko bym przedmuchal sprężonym powietrzem i na słońcu pozostawili do wyschnięcia. 

Opublikowano
W dniu 28.05.2018 o 13:37, oneskypemen napisał:

Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. 

Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? 

A Tutaj zdjęcie wycieku. 

IMG_20180528_135335.jpg

Bardzo proszę o pomoc. 

Takie pytanko. A sprawdzałes czy nie leje się z kolektora ssącego ? Ściągałeś i sprawdzałes co tam się dzieje? 

Opublikowano

Dobra nie doczytałem reszty i nie ma pytania ??

Opublikowano

Panowie dziękuję za wszelkie sugestie podpowiedzi i zainteresowanie się tematem. Jak widać z małego wycieku zrobił się praktczycznie remont silnika. No ale cóż tak czasami w życiu bywa, a że zamierzam jeszcze śmigać kolejne lata swoją A4 zrobiłem wszystko co należało zrobić. Troszkę finansowo niestety mnie to kosztowało, lecz to czego się nauczyłem to już moje. Jak widać samemu można wszystko zrobić wystarczy trochę chęci i pojęcia o mechanice samochodowej. Tutaj przynajmniej zaoszczędziłem na robocie. W temacie wrzucam pełna listę wymienionych rzeczy w samym silniku oraz filmik z pracy silnika wszystko opisane również w stopce filmiku. 

Praca silnika:

Krótki opis wymiany:

A4 B6 1.9 130KM AWX po wymianie kompletnego rozrządu, paska alternatora paska klimatyzacji wałka rozrządu, szklanek, panewek. Nowe prowadnice zaworów, nowe zawory, frezowane gniazda zaworowe. Nowe pierścienie oraz używane 4 tłoki. Do tego wymiana uszczelniacza na wale od strony skrzyni biegów. Oraz wymienione filtry paliwa oleju, powietrza oraz filtr kabiny. Wymieniona również uszczelka pod głowicą. Dodatkowo używana prawa poduszka silnika z czujnikiem, oraz lewa nowa i chłodnica główna silnika NRF

Zestawienie części:

1x Wałek rozrządu - Kolbenschmidt
5x Panewki wałka rozrządu - Kolbenschmidt
4x Pierścienie tłoka - Kolbensmichd
8x Szklanki - INA Czarne
1x Usczelka pod głowice - Erling
1x Usczelka wału korbowego od strony skrzyni - Erling
1x Usczelka wałka rozrządu - Erling
1x Chłodnica cieczy chłodzącej - NRF
1x Silikon szary - Eriling 70ml

Olej silnikowy

1x Motul X-Cleen

Komplet filtrów KNECHT 

1x Filtr Powietrza
1x Filtr Paliwa 
1x Filtr Oleju
1x Filtr Kabiny

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Nooo  Panie , gratki , chodzi jakby wczoraj z fabryki wyjechał :D:hi:

How much ?:co:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Nooo  Panie , gratki , chodzi jakby wczoraj z fabryki wyjechał :D:hi:

How much ?:co:

Uszczelniacz wału Erling + Silikon Erling 70ml - 130zł

Poduszka silnika lewa nowa - 65zł

Poduszka prawa czujnik używana oryginał - 70zł

Tłoki używane 4szt - 254zł

Uszczelka głowicy Erling - 125zł

Pasek 4PK841 + 5PK1432 CONTITECH - 78zł

Chłodnica NRF - 305zł

Olej + Filtry KENECHT - 316zł

Rozrząd komplet - 537zł

Uszczelniacze pompowtrysków 4 komplety BOSCH - 125zł

Uszczelniacz wałka rozrządu ERLING + Szklanki INA Czarne - 240zł

Zawory 4szt ssące + 4szt. wydechowe - 290zł

Płyn Chłodniczy borygo różowy - 45zł/cena za 5 litów

Wałek rozrządu KOLBENSCHMIDT + Zestaw uszczelniaczy zaworów CORTECO + Panewki wałka rozrządu KOLBENSCHMIDT - 974zł

Płyn układu wspomagania 1l - 15zł

Planowanie głowicy - 0zł (po znajomości)

Frezowanie zaworów + plus zmiana prowadnic - 140zł

 

 

 

Reasumując części plus robota frezera

Suma: 3709zł

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Jakbyś robił w warsztacie to sześć koła by pękło :naughty:

Teraz chyba będzie miała u Ciebie dożywocie... :D

Opublikowano
5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jakbyś robił w warsztacie to sześć koła by pękło :naughty:

Teraz chyba będzie miała u Ciebie dożywocie... :D

No z całą pewnością by tak było, i też nie było by zrobione tak jak sam robisz sobie ?

No myślę jeździć przez kolejne pięć lat ? 

Jeszce muszę ogarnąć wentylator klimy, bo widzę że się nie załącza. A podłączyłem na krótko i działa. Czyli albo przekaźnik albo moduł sterujący. 

 

Opublikowano

Kwoty naprawy są na tyle wysokie że jako alternatywę można rozważyć wymianę słupka. Jakie słupki podejdą zamiast awx? Czy np bpz z superba podejdzie plug&play? 

Opublikowano
W dniu 17.06.2018 o 10:22, bobikos napisał:

Kwoty naprawy są na tyle wysokie że jako alternatywę można rozważyć wymianę słupka. Jakie słupki podejdą zamiast awx? Czy np bpz z superba podejdzie plug&play? 

Z całą pewnością alternatywą była by wymiana słupka. Lecz nigdy nie masz pewności czy słupek będzie w porządku. Zazwyczaj nikt nie daje gwarancji. A gdy zapytasz o ciśnienie na cylindrach nikt takiej informacji nie posiada. Pisze że w wyśmienitej kondycji, ale przy demontażu zapomniał sprawdzić ciśnienie na cylindrach. I bezczelnie odpowiada na pytanie cyt" Jeśli pan dmuchnie w kolektor to nie ma problemu sprawdzimy ciśnienie"

 

Opublikowano

Silnk bpz ma walek rozrządu pod dpf. Co się stanie jeśli taki silnik zamontuje z wposazeniem avb (pompki, sterownik ecu)? 

Opublikowano
W dniu 24.06.2018 o 00:21, bobikos napisał:

Silnk bpz ma walek rozrządu pod dpf. Co się stanie jeśli taki silnik zamontuje z wposazeniem avb (pompki, sterownik ecu)? 

Nic, będzie chodzić. Poprostu nie będzie realizowana dodatkowa faza wtrysku paliwa- pomimo, że mechanicznie będzie taka możliwość. Tak tłumaczył mi doktor z politechniki co siedzi w tym mocno:)

Ale powiedz lepiej dlaczego miał by to być BPZ? Bo jeżeli myślisz, że im nowszy tym lepszy- to nie do końca tak jest. Ja bym wolał wrzucić jakiś awx/avf/asz/arl.

Opublikowano
13 godzin temu, misiek95 napisał:

Nic, będzie chodzić. Po prostu nie będzie realizowana dodatkowa faza wtrysku paliwa- pomimo, że mechanicznie będzie taka możliwość. Tak tłumaczył mi doktor z politechniki co siedzi w tym mocno:)

Chodził będzie, ale będzie miał mniejszą moc z racji tego, że część skoku krzywki wałka rozrządu napędzająca pompki jest zarezerwowana dla dotrysku regeneracyjnego DPF-a.

Patrząc po fazach rozrządu część ta jest możliwa do wykorzystania do kilkudziesięciu stopni już po GMP w suwie pracy, czyli bezużyteczna w silniku bez DPF-a :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...