oneskypemen Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Opublikowano 30 Maja 2018 Głowica zdjęta planowanie zrobione nowe zawory prowadnice. Ale jest mały problem miko pęknięcia górnej krawędzi tłoka co robić?
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Takie kwiatki tylko na tym jednym cylindrze, czy na pozostałych też ?
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 3 minuty temu, machina napisał: Jak dla mnie ten tłok to tylko na złom No tak , tylko że z małego wycieku oleju to już się robi prawie kapitalny remont silnika Jakby nie było auto już prawie pełnoletnie, warte kilkanaście tysięcy i dylemat gotowy , pakować w niego grubszą kaskę czy nie ? Jak kolega założył temat to się zastanawiałem czy go od tej naprawy nie odwieść, w końcu auto jeździło i nic nie pisał o żadnych problemach oprócz tego małego wycieku, z którym pewnie by można było jeszcze długo jeździć .... Patrząc na ten tłok to może się on rozlecieć szybko , ale równie dobrze przy spokojnej jeździe może zrobić jeszcze kilkadziesiąt tysięcy, tego nikt nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić ... Porównując wartość auta , koszt robocizny i ewentualnych gratów jakoś nie widzę ekonomicznego uzasadnienia naprawy wymagającej dużego nakładu finansowego Kupować nowe tłoki , pierścionki, a może robić szlif bloku i wału korbowego ? Nie wiadomo co tam siedzi , dopiero jak się rozbierze to będzie wiadomo . A zakładać używane tłoki to może się okazać że za pół roku będą wyglądać tak samo, albo i wcześniej się rozlecą jak się będzie miało pecha Ja na kolegi miejscu jeździł bym z tym wyciekiem dalej i nie wnikał, jakby się coś mocniej zesrało to słupki są po kilka stówek , szybka przekładka u taniego mechanika i auto znowu jeździ niewielkim kosztem A teraz chcąc to solidnie zrobić to się podniesie wartość auta o kilka tysięcy złotych , zrobić na lichwę też bez sensu , bo lepiej trzeba było nie ruszać ..... Nawet na tym etapie bym się zastanowił nad przekładką słupka , głowicę po regeneracji myślę że sprzeda bez problemu bez strat finansowych Ciężko coś doradzić, wszystko zależy od ogólnego stanu reszty auta, a także od "emocjonalnego przywiązania" do auta jego właściciela
oneskypemen Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 (edytowane) Jestem dość dociekliwy miałem więcej czasu, kupiłem wałek szklanki. Więc jak zobaczyłem pęknięcia to troszkę mi to ciśnienie podniosło. Trochę dołożyłem do tego samochodu i szkoda mi z tego tak rezygnować. Pęknięcia na trzech tłokach jeden jest tylko ok. Postanowiłem kupić używane i pierścienie nowe składam wszystko i jazda. Jeszce wrzucę parę fotek, jako że w domu robię wszystko postanowiłem że to zrobię porządnie. Lubię mieć wszystko zrobione tak by samochód pływał i tak było ale no, tu wyciek tu przytarty wałek więc postanowiłem zrobić. Silnik wyjęty czeka na tłoki. A Tutaj kilka fotek Edytowane 31 Maja 2018 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) No widać że fura wypieszczona Robisz sam , to trochę grosza w kieszeni zostanie Jak masz trzy tłoki do wymiany , to na twoim miejscu wymienił bym wszystkie cztery, tylko na takie z jednego silnika. Tłoki z korbami są dobierane wagowo albo wyważane , selekcjonuje się też zestawy tłok-korba pod kątem wystawania z bloku, mając wszystkie z jednego motoru będzie na pewno wszystko tak jak być powinno A jak już masz wszystko na wierzchu to oblukaj sprzęgło i koło dwumasowe .... Edytowane 1 Czerwca 2018 przez piotrsob1
oneskypemen Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) 3 godziny temu, piotrsob1 napisał: No widać że fura wypieszczona Robisz sam , to trochę grosza w kieszeni zostanie Jak masz trzy tłoki do wymiany , to na twoim miejscu wymienił bym wszystkie cztery, tylko na takie z jednego silnika. Tłoki z korbami są dobierane wagowo albo wyważane , selekcjonuje się też zestawy tłok-korba pod kątem wystawania z bloku, mając wszystkie z jednego motoru będzie na pewno wszystko tak jak być powinno A jak już masz wszystko na wierzchu to oblukaj sprzęgło i koło dwumasowe .... No właśnie jakaś kasa zawsze w kieszeni zostanie. Koło dwumasowe około 3 lata temu było wymieniane nie było z nim problemu. Sprawdzałem nic się nie zmieniło wszystko nadal ok. Odziwo tyle tysięcy a na panewkach nie wyczuwam grama luzu. Co do wymiany też myślę wymienić wszystkie cztery. Nie był bym pewny że, ten jeden jest w porządku Edytowane 1 Czerwca 2018 przez oneskypemen
oneskypemen Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2018 Zastanawiam się by umyć myjka cały blok silnika. Czy dobrym pomysłem jest umycie również od środka całego bloku wraz z wałem. Czy może raczej opuścić sobie taki zabieg. Oczywiście po umyciu myjka czystą wodą wszystko bym przedmuchal sprężonym powietrzem i na słońcu pozostawili do wyschnięcia.
Norbas Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 W dniu 28.05.2018 o 13:37, oneskypemen napisał: Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? A Tutaj zdjęcie wycieku. Bardzo proszę o pomoc. Takie pytanko. A sprawdzałes czy nie leje się z kolektora ssącego ? Ściągałeś i sprawdzałes co tam się dzieje?
Norbas Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Dobra nie doczytałem reszty i nie ma pytania ??
oneskypemen Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Panowie dziękuję za wszelkie sugestie podpowiedzi i zainteresowanie się tematem. Jak widać z małego wycieku zrobił się praktczycznie remont silnika. No ale cóż tak czasami w życiu bywa, a że zamierzam jeszcze śmigać kolejne lata swoją A4 zrobiłem wszystko co należało zrobić. Troszkę finansowo niestety mnie to kosztowało, lecz to czego się nauczyłem to już moje. Jak widać samemu można wszystko zrobić wystarczy trochę chęci i pojęcia o mechanice samochodowej. Tutaj przynajmniej zaoszczędziłem na robocie. W temacie wrzucam pełna listę wymienionych rzeczy w samym silniku oraz filmik z pracy silnika wszystko opisane również w stopce filmiku. Praca silnika: Krótki opis wymiany: A4 B6 1.9 130KM AWX po wymianie kompletnego rozrządu, paska alternatora paska klimatyzacji wałka rozrządu, szklanek, panewek. Nowe prowadnice zaworów, nowe zawory, frezowane gniazda zaworowe. Nowe pierścienie oraz używane 4 tłoki. Do tego wymiana uszczelniacza na wale od strony skrzyni biegów. Oraz wymienione filtry paliwa oleju, powietrza oraz filtr kabiny. Wymieniona również uszczelka pod głowicą. Dodatkowo używana prawa poduszka silnika z czujnikiem, oraz lewa nowa i chłodnica główna silnika NRF Zestawienie części: 1x Wałek rozrządu - Kolbenschmidt 5x Panewki wałka rozrządu - Kolbenschmidt 4x Pierścienie tłoka - Kolbensmichd 8x Szklanki - INA Czarne 1x Usczelka pod głowice - Erling 1x Usczelka wału korbowego od strony skrzyni - Erling 1x Usczelka wałka rozrządu - Erling 1x Chłodnica cieczy chłodzącej - NRF 1x Silikon szary - Eriling 70ml Olej silnikowy 1x Motul X-Cleen Komplet filtrów KNECHT 1x Filtr Powietrza 1x Filtr Paliwa 1x Filtr Oleju 1x Filtr Kabiny 1
piotrsob1 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 (edytowane) Nooo Panie , gratki , chodzi jakby wczoraj z fabryki wyjechał How much ? Edytowane 11 Czerwca 2018 przez piotrsob1
oneskypemen Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) 18 godzin temu, piotrsob1 napisał: Nooo Panie , gratki , chodzi jakby wczoraj z fabryki wyjechał How much ? Uszczelniacz wału Erling + Silikon Erling 70ml - 130zł Poduszka silnika lewa nowa - 65zł Poduszka prawa czujnik używana oryginał - 70zł Tłoki używane 4szt - 254zł Uszczelka głowicy Erling - 125zł Pasek 4PK841 + 5PK1432 CONTITECH - 78zł Chłodnica NRF - 305zł Olej + Filtry KENECHT - 316zł Rozrząd komplet - 537zł Uszczelniacze pompowtrysków 4 komplety BOSCH - 125zł Uszczelniacz wałka rozrządu ERLING + Szklanki INA Czarne - 240zł Zawory 4szt ssące + 4szt. wydechowe - 290zł Płyn Chłodniczy borygo różowy - 45zł/cena za 5 litów Wałek rozrządu KOLBENSCHMIDT + Zestaw uszczelniaczy zaworów CORTECO + Panewki wałka rozrządu KOLBENSCHMIDT - 974zł Płyn układu wspomagania 1l - 15zł Planowanie głowicy - 0zł (po znajomości) Frezowanie zaworów + plus zmiana prowadnic - 140zł Reasumując części plus robota frezera Suma: 3709zł Edytowane 12 Czerwca 2018 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Jakbyś robił w warsztacie to sześć koła by pękło Teraz chyba będzie miała u Ciebie dożywocie...
oneskypemen Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 5 minut temu, piotrsob1 napisał: Jakbyś robił w warsztacie to sześć koła by pękło Teraz chyba będzie miała u Ciebie dożywocie... No z całą pewnością by tak było, i też nie było by zrobione tak jak sam robisz sobie ? No myślę jeździć przez kolejne pięć lat ? Jeszce muszę ogarnąć wentylator klimy, bo widzę że się nie załącza. A podłączyłem na krótko i działa. Czyli albo przekaźnik albo moduł sterujący.
bobikos Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Kwoty naprawy są na tyle wysokie że jako alternatywę można rozważyć wymianę słupka. Jakie słupki podejdą zamiast awx? Czy np bpz z superba podejdzie plug&play?
oneskypemen Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2018 W dniu 17.06.2018 o 10:22, bobikos napisał: Kwoty naprawy są na tyle wysokie że jako alternatywę można rozważyć wymianę słupka. Jakie słupki podejdą zamiast awx? Czy np bpz z superba podejdzie plug&play? Z całą pewnością alternatywą była by wymiana słupka. Lecz nigdy nie masz pewności czy słupek będzie w porządku. Zazwyczaj nikt nie daje gwarancji. A gdy zapytasz o ciśnienie na cylindrach nikt takiej informacji nie posiada. Pisze że w wyśmienitej kondycji, ale przy demontażu zapomniał sprawdzić ciśnienie na cylindrach. I bezczelnie odpowiada na pytanie cyt" Jeśli pan dmuchnie w kolektor to nie ma problemu sprawdzimy ciśnienie"
bobikos Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Silnk bpz ma walek rozrządu pod dpf. Co się stanie jeśli taki silnik zamontuje z wposazeniem avb (pompki, sterownik ecu)?
misiek95 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 W dniu 24.06.2018 o 00:21, bobikos napisał: Silnk bpz ma walek rozrządu pod dpf. Co się stanie jeśli taki silnik zamontuje z wposazeniem avb (pompki, sterownik ecu)? Nic, będzie chodzić. Poprostu nie będzie realizowana dodatkowa faza wtrysku paliwa- pomimo, że mechanicznie będzie taka możliwość. Tak tłumaczył mi doktor z politechniki co siedzi w tym mocno Ale powiedz lepiej dlaczego miał by to być BPZ? Bo jeżeli myślisz, że im nowszy tym lepszy- to nie do końca tak jest. Ja bym wolał wrzucić jakiś awx/avf/asz/arl.
piotrsob1 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 13 godzin temu, misiek95 napisał: Nic, będzie chodzić. Po prostu nie będzie realizowana dodatkowa faza wtrysku paliwa- pomimo, że mechanicznie będzie taka możliwość. Tak tłumaczył mi doktor z politechniki co siedzi w tym mocno Chodził będzie, ale będzie miał mniejszą moc z racji tego, że część skoku krzywki wałka rozrządu napędzająca pompki jest zarezerwowana dla dotrysku regeneracyjnego DPF-a. Patrząc po fazach rozrządu część ta jest możliwa do wykorzystania do kilkudziesięciu stopni już po GMP w suwie pracy, czyli bezużyteczna w silniku bez DPF-a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się