jok21 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Witajcie,nurtuje mnie taki temat.Czy w audi podczas wypalania filtra DPF włączają się jakieś odbiorniki prądu jak np.podgrzewanie tylnej szyby bez zapalenia diody na przycisku panela klimatyzacji,taka sytuacja jest np.w oplu insignia i właściciele tych aut w prosty sposób mogą monitorować wypalanie dpf,wystarczy zamontować diodę led w trójkącie lusterka wstecznego i podpiąć ja do maty grzewczej lusterka.Ciekawi mnie jak jest w audi może ma ktoś info na ten temat?☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Takie włączanie odbiorników ułatwia przeprowadzenie wypalania przy małym obciążeniu silnika, na pewno sterownik silnika włącza dodatkowe obciążenia , gdy to jest konieczne . Powszechne przekonanie że wypalania nie powinno się przerywać , to najczęściej powtarzana bujda na forach . Nie wiem tylko po co się tym stresować , normalnie korzystasz z auta tak jakby DPF-a nie było . Jak będzie coś nie tak to sterownik silnika poinformuje o tym Pana kierownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Wolę nie dopuszczać do pojawienia się kontrolki?Z auta korzystam normalnie ale niestety sa to codzienne odcinki 2x20km,a to nie sprzyja DPF-owi.Wczoraj sprawdziłem poziom oleju i miałem na bagnecie Maxa po około 6 tysiącach od wymiany,problem tylko w tym że po wymianie przez mechanika nawet nie sprawdziłem poziomu.I teraz nie wiem czy to przez DPF się podlał,czy mechanik przelał.Nie wiem w końcu jak to jest z tym przerywaniem wypalania? Edytowane 1 Czerwca 2018 przez jok21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianq Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Miałem Insignie i tak jak napisałeś osobiście taką diodę montowałem. Jak jest w B7 to nie wiem bo po przebojach z Insignią diesla już nigdy nie kupie Co do stanu oleju to w Insigni było tak, że tak przerwało się wypalanie to ropa szła w olej i stan faktycznie był wyższy dlatego też wszyscy radzą, żeby wypalania nie przerywać. Znawcą nie jestem więc nie będę się upierał. Osobiście nigdy wypalania nie przerywałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Właśnie na forum insigni każdy pisał że przerywanie wypalania podnosi poziom oleju,może coś w tym być. Edytowane 1 Czerwca 2018 przez jok21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, jok21 napisał: Właśnie na forum insigni każdy pisał że przerywanie wypalania podnosi poziom oleju,może coś w tym być. No, kolejna złota myśl forumowiczów ... Prawidłowo działający układ DPF-a nie powoduje zauważalnego podnoszenia poziomu oleju w silniku. Procedura przerwana dzisiaj zostanie dokończona w następnym cyklu pracy silnika. Oczywiście może się zdarzyć że kilka z nich po kolei zostanie przerwanych, ale wtedy dostaniemy informację o konieczności wykonania jazdy regeneracyjnej. Jak DPF działa nieprawidłowo, to trzeba go naprawić albo jak kto woli to wywalić na śmietnik ( oczywiście w przenośni , bo jest sporo warty na złomie ) W ECU są grupy pomiarowe, na podstawie ich analizy można się rozeznać co jest przyczyną ewentualnych problemów i można je naprawić. Z założenia konstrukcyjnego kierownik w ogóle nie powinien wiedzieć że akurat DPF się wypala, nie powinny temu towarzyszyć zauważalne objawy, jak coś widać to zazwyczaj świadczy o jego niesprawności PS Dziesięć lat jeżdżę autem z DPF-em i ani razu nie musiałem jeździć po to by go wypalić i nigdy mi oleju nie przybyło Choć ostatnio wiem kiedy się wypala , bo auto wpada w tryb awaryjny (przeładowanie turbiny ). Jak procedura się zakończy to wszystko wraca do normy ... Puki co to na razie nie doszedłem co może być przyczyną , podejrzewam przepustnicę w układzie dolotowym , jak będę pewny to ją wymienię Edytowane 1 Czerwca 2018 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 2 godziny temu, piotrsob1 napisał: Prawidłowo działający układ DPF-a nie powoduje zauważalnego podnoszenia poziomu oleju w silniku. To przez jaką nieprawidłowość w jego działaniu podnosi się poziom oleju? Czy w zrzutach ekranu z aplikacji widać coś nieprawidłowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) 56 minut temu, jok21 napisał: To przez jaką nieprawidłowość w jego działaniu podnosi się poziom oleju? Za prawidłową pracę DPF-a odpowiada w głównej mierze jego oczujnikowanie Zazwyczaj trzy czujniki temperatury w wydechu , czujnik różnicowy ciśnienia, sonda lub sondy lambda , to w dieslu osprzęt który służy głownie do zapewniwnia mu odpowiednich warunków pracy. Oczywiście ECU wykorzystuje do tego też i dane z innych czujników ( MAF,MAP, i wiele innych ) a także steruje odpowiednio elementami wykonawczymi (EGR, przepustnica , dodatkowe obciążenie itp. ) Jeżeli gdzieś w tym osprzęcie jest problem i wyniki nie odpowiadają prawdzie to może to skutkować jego nieprawidłowym działaniem, przy większych usterkach , które ECU wykrywa to kierownik od razu dostaje info i powinien jechać do serwisu, bo zazwyczaj DPF przestaje się w wyniku wykrytej usterki regenerować. W zależności od jego zużycia i od tego ile km było przejechane od ostatniej regeneracji a także ogólnego stanu silnika , zależy ile jeszcze km można będzie przejechać do całkowitego jego zapeklowania, dla tego nie należy z tym zwlekać Za przybywanie oleju odpowiada zwykle jego niewydolność związana z nagromadzeniem granicznej już wartości popiołu i jego efektywność na tyle spada , że podejmuje próby regeneracji bardzo często . Ta częstotliwość zależy też w dużym stopniu od sprawności samego silnika i jego pozostałego osprzętu, nawet sprawny DPF będzie się zatykał zbyt często , gdy silnik produkuje duże ilości sadzy, lub turbina albo silnik rzyga olejem w wydech Dla tego ci, którzy na podstawie spojrzenia w sufit wszystko zwalają na biedną cegiełkę to dla mnie szarlatani Często naprawa polega na posztukowaniu urwanego albo odgryzionego kabelka od któregoś z czujników i wszystko wraca do normy bez prucia cegły ... Co do screenów to nie widać tam nic niepokojącego, ciężko zidentyfikować niektóre parametry bo są enigmatycznie opisane ( nie ma numerów kanałów z których są odczytane ). Na pierwszym z nich widać że ostatnia regeneracja miała miejsce 321 km i 344 minuty temu. To dobry wynik, problem by był jakby to się działo co kilkadziesiąt czy tam sto kilkadziesiąt km Edytowane 1 Czerwca 2018 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Dzięki za wyczerpująca odpowiedz☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid... Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 W dniu 1.06.2018 o 23:46, piotrsob1 napisał: Za prawidłową pracę DPF-a odpowiada w głównej mierze jego oczujnikowanie Zazwyczaj trzy czujniki temperatury w wydechu , czujnik różnicowy ciśnienia, sonda lub sondy lambda , to w dieslu osprzęt który służy głownie do zapewniwnia mu odpowiednich warunków pracy. Oczywiście ECU wykorzystuje do tego też i dane z innych czujników ( MAF,MAP, i wiele innych ) a także steruje odpowiednio elementami wykonawczymi (EGR, przepustnica , dodatkowe obciążenie itp. ) Jeżeli gdzieś w tym osprzęcie jest problem i wyniki nie odpowiadają prawdzie to może to skutkować jego nieprawidłowym działaniem, przy większych usterkach , które ECU wykrywa to kierownik od razu dostaje info i powinien jechać do serwisu, bo zazwyczaj DPF przestaje się w wyniku wykrytej usterki regenerować. W zależności od jego zużycia i od tego ile km było przejechane od ostatniej regeneracji a także ogólnego stanu silnika , zależy ile jeszcze km można będzie przejechać do całkowitego jego zapeklowania, dla tego nie należy z tym zwlekać Za przybywanie oleju odpowiada zwykle jego niewydolność związana z nagromadzeniem granicznej już wartości popiołu i jego efektywność na tyle spada , że podejmuje próby regeneracji bardzo często . Ta częstotliwość zależy też w dużym stopniu od sprawności samego silnika i jego pozostałego osprzętu, nawet sprawny DPF będzie się zatykał zbyt często , gdy silnik produkuje duże ilości sadzy, lub turbina albo silnik rzyga olejem w wydech Dla tego ci, którzy na podstawie spojrzenia w sufit wszystko zwalają na biedną cegiełkę to dla mnie szarlatani Często naprawa polega na posztukowaniu urwanego albo odgryzionego kabelka od któregoś z czujników i wszystko wraca do normy bez prucia cegły ... Co do screenów to nie widać tam nic niepokojącego, ciężko zidentyfikować niektóre parametry bo są enigmatycznie opisane ( nie ma numerów kanałów z których są odczytane ). Na pierwszym z nich widać że ostatnia regeneracja miała miejsce 321 km i 344 minuty temu. To dobry wynik, problem by był jakby to się działo co kilkadziesiąt czy tam sto kilkadziesiąt km to W mojej audi codziennie ostanio wypala sie dpf po wylaczeniu auta musze udac sie do diagnosty jak najszybciej , bo skoro wentylator zapala sie non stop to musi byc zasyfiony ehh pare dni temu jak patrzelismy VAG to byla jak zwykle procedura wypalania. 14gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkt Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Godzinę temu, Dawid... napisał: W mojej audi codziennie ostanio wypala sie dpf po wylaczeniu auta musze udac sie do diagnosty jak najszybciej , bo skoro wentylator zapala sie non stop to musi byc zasyfiony ehh pare dni temu jak patrzelismy VAG to byla jak zwykle procedura wypalania. 14gram Witam. U mnie wypala się przy 23 gramach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid... Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 51 minut temu, kkt napisał: Witam. U mnie wypala się przy 23 gramach. Mi chodzi o to kolego ze przy wypalaniu bylo 14g, a z tego co wiem z tego forum to powinno liczyc sie sprawdzenie w normalnym trybie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawmichtim Opublikowano 2 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 Odświeżam temat. Na rynku pojawiło się takie urządzenie DPF control - VAG CR Group + DIODA - M.S. Group MS-GROUP.PL DPF Control - Urządzenie wpinane w gniazdo OBD, które poinformuje Cię o początku i końcu procedury regeneracji filtra cząstek stałych w Twoim samochodzie. Drogie, ale zakupiłem. Potestuję kilka dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawmichtim Opublikowano 10 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2021 Przetestowane. Mruga, pika, informuje o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mockery Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia W dniu 10.11.2021 o 11:46, Pawmichtim napisał(a): Przetestowane. Mruga, pika, informuje o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania. Szkoda tylko że nie ma bluetooth, żeby jeszcze graficznie zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się