Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada wymiana oleju w takiej skrzyni. Wszystkie istotne informacje,  przemyslenia, porady. Wiecie, zeby nikt mi nie nawciskal kitow, albo nie naciagnal. Interesuje mnie ile jest filtrow i gdzie one sa, czy cos jeszcze sie wymienia, czy cos kasuje sie w komputerze, przykladowe ceny jesli ktos mial juz przyjemnosc wymieniac no i jaka metoda statyczna czy dynamiczna bo ASO przewiduje tylko statyczna. Jest sens bawienia sie w cos extra?. Jesli ktos jest z okolic Zgorzelca to moze jakies polecane warsztaty. 

Opublikowano

Podpinam się pod temat, czy ktoś może nas wspomóc informacjami ? 

Opublikowano

Juz sluze informacja, poniewaz jestem swiezo po wymianie. Wymiany dokonywalem w Getriebe service Markersdorf. Warsztacik u naszych zachodnich sasiadow niedaleko granicy. Pracuja tam sami polacy ktorzy przeniesli zaklad tam gdzie jest wiecej klienteli i lepszy szmal. Mega ogarnieci goscie. Ale do konkretow. Filtry sa dwa, oczywiscie do wymiany(logiczne). Nie sluchac heretykow co pierdziela glupoty,  ze filtrow sie nie wymienia a i tacy nawet sa w serwisach. Koles mi w niemieckim serwisie audi na prosbe extra wymiany filtrow oleju w skrzyni sprawdzil w systemie i powiedzial,  ze nie ma takiej procedury wiec pozdro, a w ksiazce serwisowej jak byk jest wymiana oleju z filtrami co 60tysi. Kolejna wazna sprawa,  olej wymieniamy statycznie nie ma potrzeby wymiany dynamicznej. Osobiscie poprosilem o dynamiczna a koles mi mowi, ze jak chce extra zaplacic to spoko, ale nie ma takiej potrzeby.  W 8stopniowym S-Tronicu tak,  ale tym z 7 biegami nie trzeba. Co do ceny ja zaplacilem na oryginalnych czesciach 450e. Auto zostawilem o 8.00 i odebralem o 16.00 (kazalem pracowac bez napiny i stresu, nie poganialem). Troche sie rozpisalem, ale mysle ze zaspokoilem ciekawosc. 

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Bardzo dziękuje za treściwe info ;)

Opublikowano (edytowane)

Może komuś się przyda , Bosh Bielski we Wrocławiu.

Zapytałem czy robią wymianę w A4 B9 , S-tronic

 

Odpisali:

"wymiana oleju wychodzi około 700- 900zł z filtrem i uszczelka wymieniamy statycznie gdyż wymiana dynamiczna pochłania olej x2 i skrzynie mocniej eksploatowane ( tj. jazda po mieście) potrafią tej wymiany nie wytrzymać. Olej lejemy RAVENOL lub Motul .

Czasem jak jest dostępny do danej skrzyni olej ZF."

Edytowane przez dawson
Opublikowano

Witam.

Może ktoś ma dostęp do elsavin i przesłał by całą procedurę wymiany oleju w skrzyni biegów typ PHQ (A7) adres email [email protected]

Opublikowano
W dniu 17.08.2018 o 21:37, Kevirek napisał:

olej wymieniamy statycznie nie ma potrzeby wymiany dynamicznej

argumentowali to jakoś? są plusy i minusy takich wymian więc jak oni to tłumaczyli? dynamicznej może skrzynia nie wytrzymać?

Opublikowano

Powiedzieli ze wymiana dynamiczna w samochodzie bez hydrokinetycznego sprzegla( w tym przypadku zwykle 2.0 tdi) nie ma sensu. Caly olej znajduje sie w skrzyni i nie ma potrzeby wypychac go pod cisnieniem. Bodajze jak dobrze pamietam S, RS bmw z 8 stopniowcem itp posiadaja sprzeglo zasilane olejem ze skrzyni i tam ok. 30% oleju zalega w przewodach i sprzegle, wiec bez dynamicznej sie nie obejdzie. Co do tego ze mozna skrzynie uszkodzic metoda dynamiczna to jesli auto jest mlode i dbane to nie ale w pojezdzie o blizej nie znanej historii poprzednich wlascicieli z 300k nabieganymi, jak nie lepiej to ryzyko istnieje. Jak ja wymienialem to gosciu powiedzial ze na moje extra zyczenie zrobi dynamicznie, tylko policzy mnie 2x tyle. Robocizna plus pare litrow oleju extra bo maszyna tak dziala i bedzie miod malyna xd

Opublikowano

jeśli cały olej w skrzyni w przypadku 2.0 tdi to faktycznie dynamiczna nie ma sensu

Opublikowano

Tak mi zostalo powiedziane. Ufam tym ludziom co mi robili wymiane bo prowadza serwis zajmujacy sie tylko naprawa i serwisem skrzyn automatycznych. Od dobrych paru lat w tym siedza. Wszyscy moi znajomi tam serwisuja i jak do tej pory wszyscy mega zadowoleni. Kolesie tez mega uczciwi bo jak by chcieli skok na szmal zrobic to by mi dynamiczna zrobili. Sam na poczatku pytalem o dynaminczna wymiane i zostalo mi to wyperswadowane i wyjasnione dlaczego to nie ma sensu i jest to zbedna strata pieniedzy.

Opublikowano

ok dzięki za info, zastanawiałem się jak to u siebie zrobić więc rozjaśniło się.. skoro ludzie w tym siedzą trzeba ufać..

Opublikowano

Chciałem się umówić w ASO na wymianę oleju ale chcą 1420 zł za wymianę tylko oleju 6L,  jednego filtra, jakaś uszczelka i oring. (Bez drugiego filtra i uszczelki miski. Miski nawet nie ściągają bo producent nie zaleca. Jak sprawdzi zanieczyszczenie na magnesach ?)

Inny niezależny od ASO warsztat z dobrymi opiniami, chce 1300 zł za wymianę oleju, 2x filtr, uszczelka miski (nie wiem czy statycznie czy dynamicznie, nie dopytałem)

Jeszcze inny chce 1200 zł za wymianę: olej, 2 filtry, uszczelkę miski. I tutaj jest wymiana dynamiczna - tak mi powiedział. 

Piszecie że w tych skrzyniach wymienia się statycznie. Jak ktoś chce to zrobić dynamicznie, to czy mam się czego bać, że coś się rozreguluje ?

Co mam wybrać, ASO czy te niezależne co wymienią więcej w niższej cenie ?

Dodam że o cenę mi się nie rozchodzi aż tak bardzo, chcę mieć tylko to dobrze zrobione. 

Opublikowano (edytowane)

ASO chce najwięcej kasy za najmniej roboty..

Wybrałbym niezależny z dwoma filtrami i uszczelką - statyczna czy dynamiczna wybierz sobie ale jak wyżej napisane dynamiczna (droższa) nie jest konieczna..

Podobno przy większych przebiegach dynamiczna może narobić kłopotu ale nie wiem czy ktoś na forum miał taki przypadek..

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Rozmawiałem przed chwila z pracownikiem ASO. Powiedział, że żeby wymienić drugi filtr to będzie bardziej złożona robota, bo trzeba rozebrać cała mechatronikę. Wtedy muszą to inaczej wycenić. 

Czy rzeczywistsze aby dostać  się do drugiego filtra, to trzeba wszystko rozbierać ? 

Chyba zdecyduje na warsztat nie zależny, ale wymiana statyczna. Będzie taniej i lepiej niż w ASO

Opublikowano (edytowane)

Mi w niemieckim serwisie audi gosciu powiedzial ze nawet wymiany jednego filtra procedura nie przewiduje. Tylko zlanie, plukanka i zalanie, dobre kubusie nie xd. Ja zaplacilem za dwa filtry, dwie uszczelki, oring i olej 400e. Oczywiscie wszystko na oryginalnych czesciach bo tylko to mieli na stanie. Powiedzial ze na dobrych zamiennikach 50e czy tam 70e taniej ale bede musial czekac az zamowia a czas naglil wiec dostal zielone swiatlo na oryginaly. Idzie to w niemcach za 300e zrobic ale w zwyklym warsztacie. Ten co specjalizuje sie tylko w serwisie i naprawie skrzyn zawsze krzyknie wiecej. W polsce 1200 to dobra cena u ludzi ktorzy powinni ogarniac i robia na dobrych czesciach. Oczywiscie wbitka do ksiazki serwisowej i panowie za 900zl szybko zrezygnuja albo do 1200 podniosa cene ;). A propo tego drugiego filtra to prawda ze jest troche z nim roboty, ale jak cos robic to robic porzadnie ;)

Edytowane przez Kevirek
Dodanie dodatkowej tresci
Opublikowano

Panowie możecie mi powiedzieć czy wymienia się te filtry w skrzyni S-tronic. Wszędzie gdzie nie zadzwonię do serwisu Audi to mówią tylko o wymianie oleju. Nie wiem co mam robić. Jestem z okolic Kłodzka. Gdzie nie przeczytam to piszą o wymianie chociaż jednego filtra. Chciałbym aby skrzynia mi służyła jak najdłużej.

Opublikowano

Procedura serwisowa jaka wyswietla system w aso nie uwzglednia wymiany zadnego z 2 filtrow. Spuscic, wyplukac i zalac nowy. Odpusc sobie serwis audi i jedz do dobrego warsztatu co sie tym zajmuje. Dwa filtry, dwie uszczelki i oring z olejem i robocizna zamknie sie max do 1400 zl nie idz tam gdzie najtaniej bo ten co nie potrafi odpowiednio wycenic swoich umiejetnosci i nie zna swojej wartosci najprawdopodobniej na robocie tez srednio sie zna ;).

Opublikowano

Kolega DEV robi wymiany - tutaj fajnie napisał....

 

Opublikowano

Witam,

Audi A4 B9 2016 2.0 TDI 150 KM S-TRONIC

Czy ktoś może mi podać numer oryginalnego oleju do tej skrzyni? Jeżeli to możliwe również filtrów i innych niezbędnych rzeczy.

Wyczytałem już na forum, że wystarczy wymiana statyczna. Umówiłem się już do mojego mechanika a z tego co pamiętam robi to metodą dynamiczną. Przebieg auta to około 170 tyś. Jest się czego obawiać przy wymianie dynamicznej?

Jeżeli nie oryginalny olej to co sądzicie o Ravenolu? Jeżeli macie jakieś dodatkowe informacje na temat wymiany oleju w skrzyni z chęcią się zapoznam.

Pozdrawiam !

 

Opublikowano

daj VIN

w S-troniku nie ma potrzeby wymiany dynamicznej, to nie TIP

Ravenol bardzo dobry olej

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...