Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpie silnikiem na każdym biegu 2000-2800 RPM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Audi a4 b6 2002r 1.9 tdi pd 130km awx mocno szarpie silnikiem na każdym biegu w przedziale 2000-2800rpm potem przestaje szarpać ale rozpędza się jakby nie miał turbo. Na piątym biegu czuć to najbardziej, cały silnik i buda dosłownie "skacze".

Objaw ten stał się nagle.  Przed tym problemem miałem kłopoty z szarpaniem tylko na 5 biegu i w przedziale 1600-1800rpm,  jeździłem z tym długo bo nie mogłem dojść co to jest i nie było to tak mocno odczuwalne jak teraz wiec problem zostawiłem w spokoju.

Dodatkowo spalanie mocno mi spadało do 5.3 L/100km gdzie zawsze miałem na tej samej trasie powyżej 6L/100km.

Patrząc po logach niepokojące są wysokie bipy na minusie tak jakby nie dostawał paliwa oraz wysoka temperatura paliwa 81 st.C. - czy to normalne w upalne dni ?

Logi robione w miare na prostej drodze. Obciążenie: kierowca + pasazer + pół zbiornika paliwa i włączone xenony. Temp otoczenia 28st.C.

Egr zaślepiony.

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-001_50bP86.html

http://vaglogi.pl/log-003_5QrP4sL.html

http://vaglogi.pl/log-004_2Uxrqyk.html

http://vaglogi.pl/log-008_7R717.html

http://vaglogi.pl/log-010_stUJU.html

http://vaglogi.pl/log-011_3rF0w.html

http://vaglogi.pl/log-013_102151.html

http://vaglogi.pl/log-023_v9k974.html

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-023_866j23.html

http://vaglogi.pl/log-018_7130y.html

http://vaglogi.pl/log-013_b9qCuM.html

http://vaglogi.pl/log-001_66INz.html

http://vaglogi.pl/log-004_3alT9U.html

http://vaglogi.pl/log-010_MsoO9.html

http://vaglogi.pl/log-007_1kI9wwR.html

http://vaglogi.pl/log-003_28se470.html

BS:

http://vaglogi.pl/log-003_i6qsh.html

http://http://vaglogi.pl/log-011_65CP8Ll.html

http://vaglogi.pl/log-000_lcO346.html

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś ? rzeczywiście BIP-y z butem w max wartościach -128, pompkę w baku słychać ? Przydałoby się zmierzyć jej ciśnienie... 

Opublikowano (edytowane)

Pół roku temu filtr zmieniany,Mann.

Pompke w baku słychać. Tak właśnie myślę zmierzyć jej ciśnienie. Jak to dokładnie zrobić? Na wezu zasilającym przed filtrem wstawić  trójnik i podpiąć zwykły manometr? Pomiar robić na odpalonym aucie czy tylko przy przekreconej stacyjke bez odpalania?

Tandem pompa zmieniana 1.5roku temu na nową BOSCH.

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Możesz tak zrobić ;) manometr wrzucić za wycieraczkę i popatrzeć... a przy tych wymianach nie pomylił ktoś wężyków ? ? ? 

Opublikowano

W pdku to pompy w baku nawet być nie musi. Możesz na próbe wrzucić wąż ssący i powrotny do plastikowej butelki zalanej ropą i też będzie jeździł. Wykluczysz w ten sposób stojącą pompke w baku, zatkane sitko na smoku itd. Tylko zalej paliwo INNE niż masz w zbiorniku... Może gluta jakiegoś zatankowałeś. 

BTW w pompie vacuum też jest takie sitko filtrujące... jak nic innego nie zostanie, to zajrzyj też tam

Opublikowano
4 minuty temu, misiek95 napisał:

W pdku to pompy w baku nawet być nie musi.

Michał, było już kilka razy na forum, że pompa nie dwała (zazwyczaj przekaźnik padał) i ani nie odpalał a jak odpalił nie miał mocy. Było nawet podane jakie ciśnienie powinno być, chyba coś koło 0,5 bara.

@piotrsob1 pamiętasz te tematy ? pomagaliśmy tam razem z tego co pamiętam... 

Opublikowano
28 minut temu, kamil-vag napisał:

Możesz tak zrobić ;) manometr wrzucić za wycieraczkę i popatrzeć... a przy tych wymianach nie pomylił ktoś wężyków ? ? ? 

Ok załatwię trójnik i sprawdzę. Tam chyba 8mm weżę idą do filtra paliwa... Wydaje mi się że węże są ok, a raczej na pewno ok patrząc według rysunku.

Wrzuciłem jakieś zdjęcie jak u mnie idą te weże ale za dużo na nich nie widać.

Misiek  to dobry pomysł z zamontowaniem oddzielnego zbiorniczka i zalaniem lepszego paliwa. Mam taki zastaw przyłączeniowy węży z filterkiem do płukanki LQ

 

Panowie a jeśli to nie pompka w baku? Gdzie dalej szukać przyczyny ? Do sprawdzenia zostanie cisnienie na tandemie. Trzeba by było kupić króciec na wężyk o gwincie do vacum chyba m12x1,5 ?

image.jpeg

DSC_0449.JPG

Opublikowano
11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Michał, było już kilka razy na forum, że pompa nie dwała (zazwyczaj przekaźnik padał) i ani nie odpalał a jak odpalił nie miał mocy. Było nawet podane jakie ciśnienie powinno być, chyba coś koło 0,5 bara.

@piotrsob1 pamiętasz te tematy ? pomagaliśmy tam razem z tego co pamiętam... 

Napisałem, że pompy w baku być nie musi. Jeżeli jest, i jest zepsuta - to jest dużą restrukcją dla przpływu paliwa. A PD bez pompki chodzi normalnie. Wiele razy tak odpalałem, jeździłem. Pozatym pierwsze AJM/ATJ fabrycznie jej nie miały

Opublikowano
42 minuty temu, misiek95 napisał:

Jeżeli jest, i jest zepsuta - to jest dużą restrukcją dla przpływu paliwa

No i to jest najważniejsze z naszej dyskusji :P Jest, to ma działać. 

11 godzin temu, Michal94 napisał:

Panowie a jeśli to nie pompka w baku? Gdzie dalej szukać przyczyny ? Do sprawdzenia zostanie cisnienie na tandemie. Trzeba by było kupić króciec na wężyk o gwincie do vacum chyba m12x1,5 ?

Tak M12 x 1,5 i ciśnienie minimalne przy 4000 obr to 7,5 bar - zdrowa pompa daje jeszcze więcej... 

I jeszcze takie mądre zdanie z instrukcji, w razie jakby nie osiągała ciśnienia:

Zacisnąć przewód powrotnego obiegu pomiędzy filtrem paliwa a pompą podwójną za pomocą klamry do przewodów. 
Jeżeli wartość wymagana zostanie teraz osiągnięta: Ubytek ciśnienia przy pompowtryskiwaczach.
–  Wymienić pierścienie uszczelniające typu o-ring przy zespołach pompowtryskiwaczy.
Jeżeli nie uzyskano wartości wymaganej:
–  Wymienić pompę podwójną
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
12 godzin temu, kamil-vag napisał:

I jeszcze takie mądre zdanie z instrukcji, w razie jakby nie osiągała ciśnienia:

Zacisnąć przewód powrotnego obiegu pomiędzy filtrem paliwa a pompą podwójną za pomocą klamry do przewodów. 
Jeżeli wartość wymagana zostanie teraz osiągnięta: Ubytek ciśnienia przy pompowtryskiwaczach.
–  Wymienić pierścienie uszczelniające typu o-ring przy zespołach pompowtryskiwaczy.
Jeżeli nie uzyskano wartości wymaganej:
–  Wymienić pompę podwójną

O to jest dobra ciekawostka. Bedzie wiadomo może coś źle oringi się ułożyły czy coś, sprawdzi się :)

Musze gdzieś na necie kupić taką redukcję na wężyk z gwintem m12x1,5. Z tego co wiem bardzo ciężko  jest wkręcić redukcje w tandem jeżeli silnik stoi wzdłużnie - czyli tak jak w b6 . Jest jakiś sposób czy trzeba się pomęczyć ? Albo silnik opuszczać w dół lub górę ?

Opublikowano (edytowane)

Zastosuj takie kolanko do tekalanu :

http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/produkty/3021171931321-RQSLM128-zlaczki-przewodow.html

Kolanko jest obrotowe i po wkręceniu jego wylot ustawisz sobie w dowolnym kierunku .

Resztę do manometru też możesz wykonać tekalanem , tylko najlepiej przejściówką zredukować jego średnicę do 4 mm i dopiero przy manometrze wrócić do potrzebnego rozmiaru  , dużo wygodniej się pracuje z takim cienkim przewodem :hi:

Fakt że osprzęt do tekalanu jest przystosowany bodajże do ciśnienia max 10 barów ale zazwyczaj bez problemów wytrzymuje więcej. 

Dla tego z ostrożności nie zalecam wciągać manometru do wnętrza samochodu :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

No właśnie takie kolanko obrotowe będzie idealne żeby wkręcić w tandem. dzięki za link :)

Zrobiłem pomiar pompki w baku. Dobija do 0,9 bara i na odpalonym silniku na niskich i wysokich obrotach pompka trzyma idealnie równo ciśnienie. Czyli ją niestety trzeba wykluczyć.

Podłączyłem zasilanie z oddzielnego zbiorniczka. Niestety nie dało żadnych efektów. Czyli układ paliwowy zbiornik-silnik można wykluczyć.

I teraz najciekawsze:

Z ciekawości odpiąłem czujnik bodajże G91 (temperatura paliwa) - po przejechaniu brak efektu. Podpiłem z powrotem również brak efektu.

Postawiłem auto do garażu postało godzinkę, odpalam, jadę i auto przestało przerywać, szarpać.

Panowie czy to czujnik temperatury może robić takie figle ?

Dziś z rana przed odpaleniem temp. paliwa wynosiła 22,6 st.C czyli taka jak w garażu. Najdziwniejsze jest to że skacze co parę sekund z 22,6 na 21,6 st.C.. A jak robiłem logi to po rozgrzaniu silnika temp. paliwa była 81st.C nie wiem czy to nie za dużo? Powinno być max chyba 50st.C ?

6956-8760-thickbox.jpg

Edytowane przez Michal94
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Michal94 napisał:

No właśnie takie kolanko obrotowe będzie idealne żeby wkręcić w tandem. dzięki za link :)

Zrobiłem pomiar pompki w baku. Dobija do 0,9 bara i na odpalonym silniku na niskich i wysokich obrotach pompka trzyma idealnie równo ciśnienie. Czyli ją niestety trzeba wykluczyć.

Podłączyłem zasilanie z oddzielnego zbiorniczka. Niestety nie dało żadnych efektów. Czyli układ paliwowy zbiornik-silnik można wykluczyć.

I teraz najciekawsze:

Z ciekawości odpiąłem czujnik bodajże G91 (temperatura paliwa) - po przejechaniu brak efektu. Podpiłem z powrotem również brak efektu.

Postawiłem auto do garażu postało godzinkę, odpalam, jadę i auto przestało przerywać, szarpać.

Panowie czy to czujnik temperatury może robić takie figle ?

Dziś z rana przed odpaleniem temp. paliwa wynosiła 22,6 st.C czyli taka jak w garażu. Najdziwniejsze jest to że skacze co parę sekund z 22,6 na 21,6 st.C.. A jak robiłem logi to po rozgrzaniu silnika temp. paliwa była 81st.C nie wiem czy to nie za dużo? Powinno być max chyba 50st.C ?

 

Nie zapominaj że w PD-ku szyną zasilającą pompki w paliwo są kanały wykonane bezpośrednio w głowicy , której temperatura wynosi ok 90 st. C, a przy takich upałach jak ostatnio spokojnie podczas jazdy może dobijać do 100 stopni a nawet wyżej :whistling:

Tak że 80 to normalna temperatura, w ogóle z tego co piszesz to do czujnika temp. paliwa nie ma się co przyczepiać, skoki jego wskazań na poziomie +/- 2 stopnie mieszczą się w normie i nie ma się ich co czepiać :cool1:

Sprawdź to ciśnienie na tandemie , a najlepiej to pojeździj z podpiętym manometrem dookoła komina i poobserwuj jego wskazania w dłuższym czasie , nie tylko podczas krótkiego pomiaru na postoju ( przyklej manometr do zewnętrznej strony szyby w miejscu gdzie nie operują wycieraczki ).

Ze względu na panujące temperatury i wytrzymałość termiczną plastiku proponuje to zrobić bardzo rano lub późnym wieczorem :P

A i jak będziesz łatwił manometr to bierz taki wypełniony gliceryą , bo w układzie ciśnienie bardzo skacze i na zwykłym będziesz miał problem z odczytaniem średniej wartości :hi:

Np. taki:

http://allegro.pl/16-bar-manometr-glicerynowy-cisnieniomierz-stalowy-i6875765343.html

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Problemem na który nikt nie zwrócił uwagi może być też jakość paliwa.

Jeżeli paliwo zawiera składniki wrzące w niskich temperaturach to przy słabym ciśnieniu na tandemie mogą one odparowywać w szynie paliwowej głowicy i powodować zakłócenia w napełnianiu pompek paliwem, co będzie dawało właśnie efekt szarpania właśnie na rozgrzanym mocno silniku ....

Opublikowano
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Problemem na który nikt nie zwrócił uwagi może być też jakość paliwa.

Jeżeli paliwo zawiera składniki wrzące w niskich temperaturach to przy słabym ciśnieniu na tandemie mogą one odparowywać w szynie paliwowej głowicy i powodować zakłócenia w napełnianiu pompek paliwem, co będzie dawało właśnie efekt szarpania właśnie na rozgrzanym mocno silniku ....

Ja o tym pisałem, a kolega zrobił test i podłączył paliwo z osobnego zbiorniczka. Można to wykluczyć- o ile użył innego paliwa jak radziłem

W dniu 6.06.2018 o 21:16, misiek95 napisał:

Tylko zalej paliwo INNE niż masz w zbiorniku... Może gluta jakiegoś zatankowałeś. 

 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Nie zapominaj że w PD-ku szyną zasilającą pompki w paliwo są kanały wykonane bezpośrednio w głowicy , której temperatura wynosi ok 90 st. C, a przy takich upałach jak ostatnio spokojnie podczas jazdy może dobijać do 100 stopni a nawet wyżej :whistling:

Tak że 80 to normalna temperatura, w ogóle z tego co piszesz to do czujnika temp. paliwa nie ma się co przyczepiać, skoki jego wskazań na poziomie +/- 2 stopnie mieszczą się w normie i nie ma się ich co czepiać :cool1:

Sprawdź to ciśnienie na tandemie , a najlepiej to pojeździj z podpiętym manometrem dookoła komina i poobserwuj jego wskazania w dłuższym czasie , nie tylko podczas krótkiego pomiaru na postoju ( przyklej manometr do zewnętrznej strony szyby w miejscu gdzie nie operują wycieraczki ).

Ze względu na panujące temperatury i wytrzymałość termiczną plastiku proponuje to zrobić bardzo rano lub późnym wieczorem :P

A i jak będziesz łatwił manometr to bierz taki wypełniony gliceryą , bo w układzie ciśnienie bardzo skacze i na zwykłym będziesz miał problem z odczytaniem średniej wartości :hi:

Np. taki:

http://allegro.pl/16-bar-manometr-glicerynowy-cisnieniomierz-stalowy-i6875765343.html

 

No w sumie racja paliwo płynie przez głowice to ma prawo mieć takie temperatury,masz racje niema czym się niepokoić.

Zamówię ten króciec przyłączeniowy, manometr glicerynowy mam. W sobotę będzie czas to się złoży to wszystko do kupy i tak jak mówisz zrobić pomiar ciśnienia pod obciążeniem wtedy tandem powie prawdę czy daje radę czy też nie. :)

Piotrek czy to kolanko z intercarsu na pewno jest obrotowe? Wkręca sie tak samo jak śrubunek czyli kręcę samą nakrętką a kolanko stoi w miejscu ? Bo jeśli przy wkręcaniu całe kolanko bedzie sie obracać to nie dam rady je wkręcić bo będzie zapierać o elementy silnika, tandem pompy.

Co do tankowania to często tankuje na Białorusi od kilku lat, ale nie tylko audi tam tankuje.... również inne moje  auta z silnikiem1.9 tdi PD i nic się z nimi nie dzieje tylko te audi coś felerny silnik ma.

Zalałem do oddzielnego zbiorniczka paliwo z Orlenu ale tak jak pisałem żadnej poprawy nie było. - szarpał tak samo.

 

Panowie od wczoraj zrobiłem 200km i samochód nic nie szarpie Może delikatnie na 3b sie przycina ale bardzo słabo to czuć. I o co chodzi ? Co się przypadkiem naprawiło ? :P zrobiłem tylko pomiar pompki w baku, podbiłem oddzielny zbiornik, odpiąłem na chwilę czujnik temperatury i po godzince czasu stania w garażu samochód sam sie naprawił :P

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano (edytowane)

No wychodzi że problem był gdzieś tam , gdzie ostatnio wkładałeś swoje łapki :P

Może faktycznie złącze czujnika temperatury paliwa nie kontakciło?

A może całkiem coś innego ?

Na twoim miejscu pozbierał bym potrzebne graty i czekał czy usterka wróci, bo szukanie jej teraz jak jest dobrze może nie dać jednoznacznych wyników :whistling:

 

P.S.

Generalnie białoruskie paliwo jest lepszej jakości niż nasze, nikt tam paliwa raczej nie podrabia bo nie ma takich narzutów fiskalnych jak u nas i nikt nie dolewa bio-szajsu :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No z tym paliwem to nie narzekam i też słyszałem że u nich jest lepsza bo nie ma biokomponentow przez co się nie tak nie pieni w przeciwieństwie do naszego polskiego.

Piotrek jak to jest z tym kolankiem?  One jest obracanie?

Opublikowano
7 godzin temu, Michal94 napisał:

Piotrek jak to jest z tym kolankiem?  One jest obracanie?

Wszystkie kątowe tego typu jakie miałem w rękach były obrotowe, dla tego nie widzę powodu by to zalinkowane było akurat zrobione na stałe :decayed: :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...