KrisooFM Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam serdecznie wszystkich klubowiczow. Mam pytanie dotyczace mojego malenstwa poniewaz zauwazylem ze zaczal delikatnie trzasc silnik. Dokladnie mowiac przy ruszaniu z jedynki delikatnie szarpie. Kolejny objaw to na luzie jak pracuje silnik i delikatnie wcisne gaz to czuc jak czesie silnikiem. Czy to jest normalne czy musze pilnie udac sie do serwisu. Jezeli jest to jakas awaria to poprosze o informacje co to i mniej wiecej jaki koszt naprawy. Dziekuje i pozdrawiam
ALBINEK Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Mam podobne objawy czasami jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie i hamuje to obroty spadają i zaczyna trząść silnikiem przez moment po tym zaraz przechodzi .Czytałem na forum że wielu ma tak samo.Raz dolałem na pełny zbiornik dodatku do paliwa było lepiej. Z tego co czytałem może to być problem z wałkami wyrównoważającymi .Jaki masz przebieg?
turdzi Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 A masz wibracje silnika przy 1600 - 200 tys obrotow na postoju ?
tklimczak Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Podaj rodzaj silnika i jego oznaczenie, to może przyspieszy diagnozę
audiomaniak Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Tez mam podobny problem, wlasnie gdy dojezdzam do skrzyzowania wzesniej wlacze na luz to przez chwile trzesie silnikiem nie zawsze, ale ja jestem po wymianie wspomnianych walkow takze chyba to nie od tego
KrisooFM Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 Nie nie mam wibracji przy 1600 2000 obrotow na postoju. Silnik to 2.0 TDI a oznaczenie to vin czy cos innego? Przepraszam za pytanie nowicjusza ale to pierwsze audi w moim zyciu:)
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 oznaczenie silnika masz na pokrywie paska rozrzadu, w ksiazce serwisowej, lub wklejce we wnece kola zapasowego.[br]Dopisany: 18 Luty 2009, 00:34_________________________________________________musisz wykonac diagnostyke VAG
Sztomel Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Silnik to 2.0 TDI a oznaczenie to vin czy cos innego? Przepraszam za pytanie nowicjusza ale to pierwsze audi w moim zyciu:) oznaczenie silnika to zupełnie inna bajka niż numer VIN, jak otworzysz maskę komory silnika to (o ile się nie mylę) na kielichu amortyzatora (stojąc przed autem i patrząc na silnik to na lewym) masz naklejkę tzw. tabliczkę znamionową i na niej z prawej strony jest napisane oznaczenie silnika np. BLB, BMM - coś w tym stylu, zobacz i podaj na forum lub najlepiej dopisz pod Twoimi danymi w podpisie.
ArkadiuS Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Oznaczenie silnika masz również w książce serwisowej na 2giej stronie. Tutaj masz linka jak wygląda ta naklejka Po lewej stronie naklejki masz oznaczenie "BLB" i to jest w tym przypadku oznaczenie silnika dla danego modelu. Na samej górze jest VIN. inne miejsca gdzie możemy znaleźć oznaczenie silnika
ziutek--wroclaw Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam, mam taki sam problem jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie to jak stanę to obroty opadają i go telepie i zachwile przestaje. na postoju tez nim czasami trzęsie. jak na postoju przytrzymam gaz na czasami 1300 czasami 1800 obr to cały drga. Mój silnik to BNA , było podejrzenie 4-tego pd , wymieniłem na nowy i jakby było lepiej ale to tylko mi się chyba wydawało bo ten problem jest nadal. co robić wymienić wszystkie pd , to jest strasznie denerwujące samochód mam 4 miesiące i 3 tyg po zakupie pojawił się ten problem, przebieg 170tys.km. vag nic nie pokazuje, korekcje wszystkie ladne
mily Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 A to zależy jakie są te wstrząsy mocne. Dieselki się trzęsą z natury, ale silniki są na poduszkach i jak wstrząsy przenoszą się na karoserię, kierownicę itp to przeważnie poduszka jest zerwana (brak amortyzacji). On w komorze silnika powinien się delikatnie "kolebotać" jak tak nie jest to pewnie siedzi na ramie i stąd te wstrząsy. Ja mam przy passacie zerwaną jedną poduszkę i jak się przechyli na jedną stronę auto to zaczyna wszystko drżeć. To samo jest gdy poduszki są zużyte i nie amortyzują.
audiomaniak Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 to napewno nie poduszki, bo obroty spadaja poniżej normy a po kilku sekundach się podnoszą i drgania ustępuja. Dodam, że u mnie są podejrzenia drugiego i trzeciego PD, narazie nie wymieniam, bo oprócz tego nie ma innych objawów
ArkadiuS Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 to napewno nie poduszki, bo obroty spadaja poniżej normy a po kilku sekundach się podnoszą i drgania ustępuja. Dodam, że u mnie są podejrzenia drugiego i trzeciego PD, narazie nie wymieniam, bo oprócz tego nie ma innych objawów Ja przed wymianą PD miałem podobne objawy. Teraz minął tydzień i nie zauważyłem, aby spadały obroty podczas zatrzymywania się
Patrox Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam, mam taki sam problem jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie to jak stanę to obroty opadają i go telepie i zachwile przestaje. na postoju tez nim czasami trzęsie. jak na postoju przytrzymam gaz na czasami 1300 czasami 1800 obr to cały drga. Mój silnik to BNA , było podejrzenie 4-tego pd , wymieniłem na nowy i jakby było lepiej ale to tylko mi się chyba wydawało bo ten problem jest nadal. co robić wymienić wszystkie pd , to jest strasznie denerwujące samochód mam 4 miesiące i 3 tyg po zakupie pojawił się ten problem, przebieg 170tys.km. vag nic nie pokazuje, korekcje wszystkie ladne CZy pompowtrysk był wsadzony o takim samym oznaczeniu? CZasem wina poże leżeć po stronie uszczelniaczy. Jesli masz podejrzenie uszkodzonych PD to skontaktuj sie z Arkadiusem. On ma 3 szt dobre. Można podmienić i zobaczyć czy jest ok.
Piero Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Panowie: wygląda na to, że za większość niepożądanych objawów w naszych B7 jest z winy uszkodzonych PD: - szarpanie i spadek mocy przy 2100 - 2300 obr/min (mam to samo, dziś trasa ponad 800km - myślałem, że się posram przy wyprzedzaniu, jak auto kangurzyło zamiast przyspieszać, a mgła taka, że widoczność na 20-30m.) - szarpanie przy ruszaniu na 1 biegu (jak nie dam więcej gazu to szarpie) - spadające obroty przy hamowaniu na biegu jałowym + drgania silnika (mam to samo) - dudniący (głośniejszy) dźwięk silnika (mam to samo) - inne ? U mnie przebieg 178.000km. Auto kupiłem przy przebiegu 169.000km i nie było żadnych negatywnych objawów. Auto było jak nowe - po generalnym przeglądzie w ASO w DE z wymianą kompletnego rozrządu, tarcz hamulcowych, klocków, filtrów itp. Zaczęło się od głośniejszej pracy silnika (dudniący dźwięk), później spadające obroty przy dohamowaniu na jałowym + drgawki, telepanie cała budą na jałowym, a teraz to szarpanie... lulek - obym się mylił, ale to tylko kwestia czasu, jak zacznie Ci szarpać przy 2100 obr przy przyspieszaniu - u mnie też na początku były tylko takie objawy jak u Ciebie teraz, ale to szybko postępuje. Rozszerza się jak Virus... ;( Jak wynika z wielu postów, żadne inne działania oprócz wymiany PD nie skutkują pozbyciem się usterek: czy to wymiana listwy zasilającej, wymiana poduszek, itp itd. ArkadiuS wymienił komplet PD i wszystkie złe objawy ustały - jak ręką odjął. Jadę w przyszłym tygodniu do Tune Up na diagnoze, ale na 99% jestem pewny, że 1-2 PD do wymiany. Najchętniej bym wymienił od razu wszystkie, żeby za miesiąc problemy nie wróciły. Jeśli ktoś ma namiary, gdzie można tanio kupić nowe lub regenerowane (ale porządnie) PD to proszę o info na PW. Tyle mojego podsumowania, chętnie poznam Wasze opinie...
ziutek--wroclaw Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam, mam taki sam problem jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie to jak stanę to obroty opadają i go telepie i zachwile przestaje. na postoju tez nim czasami trzęsie. jak na postoju przytrzymam gaz na czasami 1300 czasami 1800 obr to cały drga. Mój silnik to BNA , było podejrzenie 4-tego pd , wymieniłem na nowy i jakby było lepiej ale to tylko mi się chyba wydawało bo ten problem jest nadal. co robić wymienić wszystkie pd , to jest strasznie denerwujące samochód mam 4 miesiące i 3 tyg po zakupie pojawił się ten problem, przebieg 170tys.km. vag nic nie pokazuje, korekcje wszystkie ladne CZy pompowtrysk był wsadzony o takim samym oznaczeniu? CZasem wina poże leżeć po stronie uszczelniaczy. Jesli masz podejrzenie uszkodzonych PD to skontaktuj sie z Arkadiusem. On ma 3 szt dobre. Można podmienić i zobaczyć czy jest ok. tak pd byl taki sam, wymienialem u was konkretnie daniel to robił wtedy ty bodajze wymieniałes listwe u arkadiusa. jak mam pd gx+, i taki mialem kupiony jeden nowy , ale sytuacja dalej sie utrzymuje. jego mają inne oznaczenia i niewiadomo co wyjdzie po podmianie, korekcje na 1 pd 0.5 na 2 - blisko 0.0 , 3 to samo, 4 0.78 przed wymiana po wymianie 0.7 tylko ze po dodaniu gazu na 4 szly w gore wyrazniej od pozostałych a teraz niby było widać ze ładnie, moze to wina 1pd , wsadzić ten 4 co wyjełem na miejsce 1pd
ArkadiuS Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam, mam taki sam problem jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie to jak stanę to obroty opadają i go telepie i zachwile przestaje. na postoju tez nim czasami trzęsie. jak na postoju przytrzymam gaz na czasami 1300 czasami 1800 obr to cały drga. Mój silnik to BNA , było podejrzenie 4-tego pd , wymieniłem na nowy i jakby było lepiej ale to tylko mi się chyba wydawało bo ten problem jest nadal. co robić wymienić wszystkie pd , to jest strasznie denerwujące samochód mam 4 miesiące i 3 tyg po zakupie pojawił się ten problem, przebieg 170tys.km. vag nic nie pokazuje, korekcje wszystkie ladne CZy pompowtrysk był wsadzony o takim samym oznaczeniu? CZasem wina poże leżeć po stronie uszczelniaczy. Jesli masz podejrzenie uszkodzonych PD to skontaktuj sie z Arkadiusem. On ma 3 szt dobre. Można podmienić i zobaczyć czy jest ok. tak pd byl taki sam, wymienialem u was konkretnie daniel to robił wtedy ty bodajze wymieniałes listwe u arkadiusa. jak mam pd gx+, i taki mialem kupiony jeden nowy , ale sytuacja dalej sie utrzymuje. jego mają inne oznaczenia i niewiadomo co wyjdzie po podmianie, korekcje na 1 pd 0.5 na 2 - blisko 0.0 , 3 to samo, 4 0.78 przed wymiana po wymianie 0.7 tylko ze po dodaniu gazu na 4 szly w gore wyrazniej od pozostałych a teraz niby było widać ze ładnie, moze to wina 1pd , wsadzić ten 4 co wyjełem na miejsce 1pd Najrozsądniej wymienić 4ry nowe, a co najmniej parę bo PD pracują parami 1 z 3 i 2 z 4. Ich korekcje do sprawnej pracy powinny się równoważyć. Ja kupiłem "GX+" prawdopodobnie od tego samego gościa co Ty (chyba? znalazłem na allegro i powiedział, że klika dni wcześniej ktoś kupował u niego 1szt). Po wymianie korekcje od 0.1 do 0.3ms. Ja jak Patorx napisał posiadam 3szt używanych (sprawne). Bankowo będą pasować, jak chcesz potestować to wal śmiało na PW. :gwizdanie:
KrisooFM Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Opublikowano 22 Lutego 2009 Przepraszam ze sie nie odezwalem wczesniej ale praca = rasa i nie mialem dostepu do netu. Oznaczenie silnika to BLB. Tak sobie czytam posty w tym temacie i zaczynam miec tez oblaw ze przy 2100 delikatnie jak narazie przymula po czym dostaje kopa. Prosze napiszcie co do zrobienia i koszt tak mniej wiecej. Przebieg mam 133 tys.
siemian Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 mnie szarpie przy 2000-2200 ale jest to zwiazane prawdopodobnie ze ścinającym się EGRem. U mnie jest taka róznica w porównaniu do szarpań u kolegów, że jak dodam mocniej gazu to szarpanie ustępuje i nie ma żadnych ubytków mocy. Co do spadających obrotów przy dojezdzaniu do świateł na luzie (z puszczonym sprzęgłem) to jest to raczej normalne i z tego co słyzałem to nie powinno się tak jezdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się