Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak wygląda sprawa regulacji geometrii ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę niech wreszcie ktoś rozwieje moje wątpliwości co do geometrii kół przednich w B5

Mianowicie czy istnieje możliwość regulacji jakichś kątów poza zbieżnością jeśli tak to w którym miejscu jest ta regulacja??

Jedni mówią że można tylko ustawić zbieżność inni że da się całą geometrię ja już sam nie wiem. Wiem że da się sprawdzić wszystkie parametry ale co z regulacją??

Dlaczego pytam?? bo wydaję mi się że w mojej a4 prawe koło jest odchylone u dołu na zewnątrz może to tylko złudzenie bo opony niby nie ścina ale jeśli by tak było to czy mogę jakoś to wyregulować??

Opublikowano

Oczywiście jest możliwość regulacji kątów pochylenia koła, polegająca na ustawieniu ramy silnika. Jednak rzadko zachodzi taka potrzeba (tzn. auto po dzwonie lub nieumiejętne przesunięcie ramy podczas wymiany wahaczy dolnych, itp.). Osobiście proponuję sprawdzić wahacze z podejrzanej strony, bo albo górne albo dolne psują kąt.

Opublikowano

ktoś na forum niedawno pisał że regulowano mu kąty więc chyba można regulować

Opublikowano

Witam. Regulacja kątów pochylenia koła w B5 jest tylko że jest to regulacja jakby "pozycyjna - skokowa" polegająca na tym że dolny prosty wahacz (nośny) można zamontować w dwóch pozycjach bo są dwie pary otworów do jego przykręcenia do ramy. Nie pamiętam w tej chwili w których otworach (zewnętrznych czy wewnętrznych) wahacz jest montowany standardowo, ale jedno jest pewne, i prawa i lewa strona musi być zamontowana tak samo.

Opublikowano

Faktycznie jest możliwa regulacja w ten sposób ale to chyba odpada bo wahacz o którym jest mowa normalnie przykręcony jest do wewnętrznych otworów a zewnętrzne są jak dobrze pamiętam ok 1,5-2cm na zewnątrz więc to by naprawdę odstawiło koło na zewnątrz. Gdy zobaczyłem te otwory pomyślałem że może są do jakich innych wahaczy ale nie słyszałem o takowych więc nie mam pojęcia jakie zastosowanie mają te mocowania.

Dodam tylko że mój kuzyn wymieniał komplet wahaczy i mechanik mu powiedział że jeżeli nie odkręca się drążków kierowniczych to niczego się nie ustawia po takiej naprawie. Auto ma stanąć na nowych wahaczach i tyle!!

ale spotkałem się też z innymi opiniami i dlatego założyłem wątek.

Opublikowano

ustawia się ustawia, kazde odkrecenie sworznia i geometrie trza ustawiac , zreszta to nie jest jakiś straszny koszt a jednak bezpieczniej

Opublikowano

Zewnętrzne otwory są być może do spotrowego ustwaienia kół bo na nich będzie ujemny kąt pochylenia koła, a taki chyba jest w samochodach do ścigania. Co do ustawiania zbieżności - niby nie ma konieczności bo wahacze powinny być identyczne ale sprawdzić nigdy nie zaszkodzi

Opublikowano

Też tak sądzę.

Ale tak czy inaczej planuję wymianę kompletu wahaczy i drążków kierowniczych więc będę miał okazję sprawdzić geometrię po tym zabiegu

Opublikowano

ja po wymianie wachaczy kpl.musialem jechac na zbieznisc bo oponki mi scieralo od wewnatrz(ustawiona zostala tylko zbieznosc 40zl)i po klopocie

Opublikowano

dzięki kolego za info nie wiedziałem że w Q ustawia się zbieżność w tyle. Ale skoro tylne koła mają napęd to ustawianie zbieżności wydaje się być logicze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...