xmnichx Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Panowie proszę niech wreszcie ktoś rozwieje moje wątpliwości co do geometrii kół przednich w B5 Mianowicie czy istnieje możliwość regulacji jakichś kątów poza zbieżnością jeśli tak to w którym miejscu jest ta regulacja?? Jedni mówią że można tylko ustawić zbieżność inni że da się całą geometrię ja już sam nie wiem. Wiem że da się sprawdzić wszystkie parametry ale co z regulacją?? Dlaczego pytam?? bo wydaję mi się że w mojej a4 prawe koło jest odchylone u dołu na zewnątrz może to tylko złudzenie bo opony niby nie ścina ale jeśli by tak było to czy mogę jakoś to wyregulować??
efcio Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 nie ma mozliwosci... tylko zbieznosc... moze krzywa zwrotnica, moze ktorys z wahaczy... trzeba szukac
Kukis Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Oczywiście jest możliwość regulacji kątów pochylenia koła, polegająca na ustawieniu ramy silnika. Jednak rzadko zachodzi taka potrzeba (tzn. auto po dzwonie lub nieumiejętne przesunięcie ramy podczas wymiany wahaczy dolnych, itp.). Osobiście proponuję sprawdzić wahacze z podejrzanej strony, bo albo górne albo dolne psują kąt.
cobradd Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 ktoś na forum niedawno pisał że regulowano mu kąty więc chyba można regulować
efcio Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 ktoś na forum niedawno pisał że regulowano mu kąty więc chyba można regulować chyba nie mozna....
michuNS Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 jasne że jest regulacja katów, jak masz quattro to już wogole wszystko sie reguluje
romus Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam. Regulacja kątów pochylenia koła w B5 jest tylko że jest to regulacja jakby "pozycyjna - skokowa" polegająca na tym że dolny prosty wahacz (nośny) można zamontować w dwóch pozycjach bo są dwie pary otworów do jego przykręcenia do ramy. Nie pamiętam w tej chwili w których otworach (zewnętrznych czy wewnętrznych) wahacz jest montowany standardowo, ale jedno jest pewne, i prawa i lewa strona musi być zamontowana tak samo.
xmnichx Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Faktycznie jest możliwa regulacja w ten sposób ale to chyba odpada bo wahacz o którym jest mowa normalnie przykręcony jest do wewnętrznych otworów a zewnętrzne są jak dobrze pamiętam ok 1,5-2cm na zewnątrz więc to by naprawdę odstawiło koło na zewnątrz. Gdy zobaczyłem te otwory pomyślałem że może są do jakich innych wahaczy ale nie słyszałem o takowych więc nie mam pojęcia jakie zastosowanie mają te mocowania. Dodam tylko że mój kuzyn wymieniał komplet wahaczy i mechanik mu powiedział że jeżeli nie odkręca się drążków kierowniczych to niczego się nie ustawia po takiej naprawie. Auto ma stanąć na nowych wahaczach i tyle!! ale spotkałem się też z innymi opiniami i dlatego założyłem wątek.
michuNS Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 ustawia się ustawia, kazde odkrecenie sworznia i geometrie trza ustawiac , zreszta to nie jest jakiś straszny koszt a jednak bezpieczniej
romus Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Zewnętrzne otwory są być może do spotrowego ustwaienia kół bo na nich będzie ujemny kąt pochylenia koła, a taki chyba jest w samochodach do ścigania. Co do ustawiania zbieżności - niby nie ma konieczności bo wahacze powinny być identyczne ale sprawdzić nigdy nie zaszkodzi
xmnichx Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Też tak sądzę. Ale tak czy inaczej planuję wymianę kompletu wahaczy i drążków kierowniczych więc będę miał okazję sprawdzić geometrię po tym zabiegu
krzysiek23 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 ja po wymianie wachaczy kpl.musialem jechac na zbieznisc bo oponki mi scieralo od wewnatrz(ustawiona zostala tylko zbieznosc 40zl)i po klopocie
michuNS Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 ..xmnichx ma quattro więc zbiezność wszystkich kół ..
xmnichx Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 dzięki kolego za info nie wiedziałem że w Q ustawia się zbieżność w tyle. Ale skoro tylne koła mają napęd to ustawianie zbieżności wydaje się być logicze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się