Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BBK B6] V8 4.2 Brembo 345/300 Maxton 19J


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

Witam niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem audi S4 B6?

jest to moje 3 audi, 2 poprzednie to A4B5 2.8 v6 i A6 C6 2.7tdi. 

S4  rok produkcji 2004 

 

kod opis
E0A No special edition
7A2 CD changer
4UE Air bag for driver and front seat passenger
6XL Exterior mirrors: with memory function, automatically dimming, electrically foldable/adjustable/heated
5SL Left exterior mirror: aspherical
5RU Right exterior mirror: convex (large viewing field)
1KE Disc brakes, rear
J1U Battery 450 A (95 Ah)
1LJ Disc brakes, front
1BD Suspension/shock absorption for special sports design
3FA Without roof insert (standard roof)
7TF Decorative aluminum inserts
7X1 Park distance control
4R4 Power windows with comfort operation andcircuit breaker
F0A No special purpose vehicle, standard equipment
8GH Alternator 190 A
0G1 Gearshift lever
0YM Weight range 12 installation control only, no requirement forecast
0JK Weight category front axle weight range 10
T79 8-cylinder gasoline engine 4.2 L unit 079.C (aluminum)
3NZ Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8ED Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
U2A Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer
X4B National sales program Switzerland
1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)
2PL Leather trimmed sports steering wheel for air bag system with S badge
8Q3 Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
9Q4 Multi-function display/on-board computerwith check control
8Z5 Not hot country
D5E 8-cyl. gasoline engine 4.2 L/253 kW 40V multi-point injection base engine is T79
7Q2 Navigation system with color screen
CS1 Alloy wheels 8J x 18
7K0 Without tire pressure warning light
4X3 Side air bag front with curtain air bag
VJ2 Reinforced bumpers
6R2 Leather gearshift boot
3L4 Electric seat adjustment for both front seats, driver's seat with memory feature
VW1 Side windows tinted green, from B-pillarto rear window gray tinted safety glass
3Y0 Without roll-up sun screen
4K4 Radio remote controlled central locking
5D1 Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
1SA Without additional front underbody guard
0GG Emission standard EU4
Q1E RECARO sports seats, front
4GG Laminated windshield with sunshield, heated

 

 

 

 

20180809_230640.jpg

20180809_230521.jpg

20180426_192741.jpg

Edytowane przez L23piotr
poprostu zmiana
Opublikowano

Mało co widać i zdjęcia strasznie obrobione, ale gratuluję wyboru, dawno się nowa eska nie pojawiła na forum :)

Powodzenia i wytrwałości życzę ?

Opublikowano (edytowane)

Po kilku miesiącach nic nie robienia z autem przyszedł czas żeby  odstawić do mechanika na kilka zmian.

Przód zaciski Brembo 6tłok z Q7, tarcze rotinger 345x32 nawiercane, klocki brembo. Piaskowanie i malowanie proszkowe.

Tył ori s4b6, tarcza Zimmermann 300x22, klocki brembo.( na założenie czeka 4 tłoczek brembo i zacisk z vw Phaetona tylko nie ma kto zrobic adapterów).

zestawy naprawcze wszystkich zaciskow i zalanie ukladu nowym plynem ( Motul RBF600 )

Wymiana rozrządu na kompletny nowy wraz z uszczelnieniem silnika. nowa miska olejowa.wymiana oleju na Valvoline VR1 5w-50

Dwie nowe boczne chłodnice wody. Nowa chłodnica klimy z osuszaczem i oczywiście cały zestaw filtrów i nowych uszczelek.

Ściągniecie i wyczyszczenie kolektorów, piaskowanie i malowanie proszkowe baranów na czarno oraz pokryw zaworów na czerwono.

Obicie sprzęgła kevlarem wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale z tylu na nowy. 

Wymiana 2 urwanych poduszek silnika  na poduszki Silver project.

Owiniecie kolektora bandażem tytanowym wywalenie katalizatorów i założenie Downpipe, a zaraz za nim dwóch przepustnic pneumatycznych.  

Nowy gwint MTS Technik Gold ( z myślą o airride )

Dokładka zderzaka Maxton oraz lotka klapy od nich. 

Zmiana Felg na 19 2x8,5 2x9,5 4 opony 19/35/235

I pewnie jeszcze kilka rzeczy o których napisze potem (zdjęcia w części poglądowe)

s-l1600.jpg

20190716_210756.jpg

20190716_210740.jpg

received_2526076454079678.jpeg

plyn-hamulcowy-motul-rbf600.jpg

received_330093061226817.jpeg

20190716_210824.jpg

PNEUMATYCZNA-PRZEPUSTNICA-WYDECHU-TUNING-3-CALE.jpeg

 

pol_pl_Splitter-Przedni-Audi-S4-B6-659_1 (1).jpg

pol_pl_Spoiler-Audi-A4-B6-A4-B7-Avant-RS4-Look-1894_1.jpg

received_679264855845639.jpeg

received_360572961281788.jpeg

 

 

20190716_211745.jpg

20190716_211731.jpg

20190716_211713.jpg

IMG_20190529_192845_172.jpg

Edytowane przez L23piotr
Dodanie zdjęć.
Opublikowano

Grubo kolego, szanuje za podejście do tematu jedynie co mógłbym Ci doradzic, to jak jeszcze nie kupiłeś lotki na klape z maxtona to zainteresuj się ori lotką s-line z b6, jest wg mnie dużo lepiej wykonana i spasowana od tej z maxtona. 

Opublikowano

Jak masz rysunki tych adapterow to mogę Ci je zrobić

Opublikowano

Grubo, jak mruczy z otwartymi przepustnicami?

Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał:

Grubo, jak mruczy z otwartymi przepustnicami?

Jeszcze nie wiem to wszystko zostało kupione wsadzona do auta i pojechało do mechanika na zamontowania. Jak tylko odbiorę auto na pewno wrzucę filmik.

 

6 godzin temu, Dev napisał:

Jak masz rysunki tych adapterow to mogę Ci je zrobić

Nie mam i tu jest największy problem bo nie ma mnie w Polsce. Ale jeśli będę to postaram się to ogarnąć i odezwać się. 

Opublikowano

Zacny plan z kilkoma małymi wyjątkami...

MTS?? serio?? do S4?? AirRide w S4 to też słaby pomysł przy tych osiągach.

Rotingery pokrzywisz na 100000%. Kilka większych hamowań i pozamiatane.

5W50 za gęsty to BBK - dobry 5W40 albo nawet 5W30 sprawdzają się najlepiej.

Odetkanie wydechu tuż za DP sprawi, że auto będzie pierdząco i metalicznie ryczeć i spadną Ci osiągi, lepiej dac przepustnice dalej, przed tylnymi puszkami, a zamiast drugich katalizatorów wstawić jakieś małe przelotowe tłumiki. A najlepiej póki co raruj sobie przepustnice, na seryjnych tłumikach, bez katalizatorów daje rady (ja tak mam ? ). Wystarczy odpiąć rurki od klap w tłumikach, będą na stałe otwarte wtedy ?

Uważaj z lakierowaniem pokryw zaworów - ten materiał jest jakiś dziwny, mi 2 razy robili i finalnie musiałem wymienić pokrywy, bo z czasem zaczyna odłazić. I pod żadnym pozorem nie lakieruj rowków na uszczelkę od spodu a przed lakierowaniem sprawdź, czy nie ma tam wżerów, bo będzie ciekło.

Opublikowano
21 minut temu, pawelosinski83 napisał:

Zacny plan z kilkoma małymi wyjątkami...

MTS?? serio?? do S4?? AirRide w S4 to też słaby pomysł przy tych osiągach.

Rotingery pokrzywisz na 100000%. Kilka większych hamowań i pozamiatane.

5W50 za gęsty to BBK - dobry 5W40 albo nawet 5W30 sprawdzają się najlepiej.

Odetkanie wydechu tuż za DP sprawi, że auto będzie pierdząco i metalicznie ryczeć i spadną Ci osiągi, lepiej dac przepustnice dalej, przed tylnymi puszkami, a zamiast drugich katalizatorów wstawić jakieś małe przelotowe tłumiki. A najlepiej póki co raruj sobie przepustnice, na seryjnych tłumikach, bez katalizatorów daje rady (ja tak mam ? ). Wystarczy odpiąć rurki od klap w tłumikach, będą na stałe otwarte wtedy ?

Uważaj z lakierowaniem pokryw zaworów - ten materiał jest jakiś dziwny, mi 2 razy robili i finalnie musiałem wymienić pokrywy, bo z czasem zaczyna odłazić. I pod żadnym pozorem nie lakieruj rowków na uszczelkę od spodu a przed lakierowaniem sprawdź, czy nie ma tam wżerów, bo będzie ciekło.

Tak serio MTS i tak serio air.  Auto do okazyjne jazdy na złoty i spoty.  Co do tarcz to zobaczymy może masz rację. Co do oleju bardzo się mylisz bo sam na własnym s4 sprawdziłem to  i ten olej jest bardzo dobry. A pozatym 50 to nie gęstość oleju tylko film smarnyprzy wysokich temperaturach a jak wiadomo ten silnik ma bardzo wysokie temperatury. Co do wydechu to i tak nie był oryginalny. A przepustnice są tylko po to żeby czasem zrobić dużo hałasu ? ale i tak dziękuję za opinie i rady

Opublikowano

Co do oleju to się raczej nie mylę ? w lecie jak upał to jeszcze OK, ale jak temperatura spada do kilku stopni (nie mówiąc o mrozie) to na 50 porafi się rozrząd odezwać... nowy rozrząd ? Wszystkie napinacze, fazatory muszą dostac szybko oliwę, a przy 5W50 w niższych temperaturach to nie takie łątwe ? Ja napisałem na bazie własnych doświadczeń, sam próbowałem valvo 5W50 ale wróciłem do 5W40 bo po prostu lepiej się sprawdza w S4. "50" to w skrócie wytrzymałość oleju na wysokie temperatury i bezpośrednio nie, ale pośrednio ma bardzo duży związek z lepkością (gęstością) oleju w niższych temperaturach, niestety. Zwłaszcza, że na air ride i amorach MTS i tak nie poszalejesz i oliwy nie zgrzejesz, a łatwiej by mu sie pracowało na rzadszym oleju ?

Tak czy inaczej - niech służy ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
17 minut temu, pawelosinski83 napisał:

Co do oleju to się raczej nie mylę ? w lecie jak upał to jeszcze OK, ale jak temperatura spada do kilku stopni (nie mówiąc o mrozie) to na 50 porafi się rozrząd odezwać... nowy rozrząd ? Wszystkie napinacze, fazatory muszą dostac szybko oliwę, a przy 5W50 w niższych temperaturach to nie takie łątwe ? Ja napisałem na bazie własnych doświadczeń, sam próbowałem valvo 5W50 ale wróciłem do 5W40 bo po prostu lepiej się sprawdza w S4. "50" to w skrócie wytrzymałość oleju na wysokie temperatury i bezpośrednio nie, ale pośrednio ma bardzo duży związek z lepkością (gęstością) oleju w niższych temperaturach, niestety. Zwłaszcza, że na air ride i amorach MTS i tak nie poszalejesz i oliwy nie zgrzejesz, a łatwiej by mu sie pracowało na rzadszym oleju ?

Tak czy inaczej - niech służy ?

Każdy ma inny plan na auto i inne doświadczenia. Tak czy inaczej dzięki 

Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia tarczy i docisku. I jak  by ktoś był chętny to mam na sprzedaż komplet s4b6 przód i zawieszenie na sprzedaż 

received_499108037506018.jpeg

received_369307550443759.jpeg

Edytowane przez L23piotr
Opublikowano

Bardzo podoba mi się kompleksowe podejście do tematu:hi: Połowa kasy na zakup, druga połowa na ogarnięcie.:thumbup1:

Aktualizuj na bieżąco temat, wszyscy są ciekawi.

Co z heblami oryginalnymi? Jakbyś chciał sprzedać, napisz mi na priv.

P.S. z tym olejem, to jeszcze zasięgnij kilku porad:yes2:

Opublikowano
W dniu 27.07.2019 o 11:04, dayd_4 napisał:

Bardzo podoba mi się kompleksowe podejście do tematu:hi: Połowa kasy na zakup, druga połowa na ogarnięcie.:thumbup1:

Aktualizuj na bieżąco temat, wszyscy są ciekawi.

Co z heblami oryginalnymi? Jakbyś chciał sprzedać, napisz mi na priv.

P.S. z tym olejem, to jeszcze zasięgnij kilku porad:yes2:

Połowa połowie nie równa. Postaram się dodać całą listę części ktore zostały wymienione.  A co do tego oleju to naprawdę miałem 5w30 Motyla 5w40 castrola i miałem już 5w50 valvolina i na każdym zrobiłem około 6tys km i w moim odczuciu 5w50 sprawował się najlepiej. Naj mniej to ubyło silnik pracował naprawdę cicho i nie słyszałem łańcucha nawet przy -10 . Ale to jest moje zdanie każdy leje co chce.? 

Opublikowano
W dniu 17.07.2019 o 00:02, Dev napisał:

Jak masz rysunki tych adapterow to mogę Ci je zrobić

A jaki koszt?

Opublikowano

Dziś kolejne zakupu i odbiór rzeczy.  Przewody stalowe hel. I swiece Denso ik20tt . 

image000000.jpg

20190806_222057.jpg

20190806_222114.jpg

Opublikowano

Składaj te puzzle i wjeżdżaj na rolki zobaczymy jak zdrówko silnika. ?

Opublikowano

ładnie ? 

ciekawe czy też będzie Ci lakier złaził z pokryw... mi 2 razy robili, po czym musiałem zmienić pokrywy na oryginalne, nielakierowane, bo te moje zaczęły przeciekać pod lakierem. Ten stop alu podobno jakiś lewy i proszek się odparza od niego ?

Opublikowano
1 godzinę temu, pawelosinski83 napisał:

ładnie ? 

ciekawe czy też będzie Ci lakier złaził z pokryw... mi 2 razy robili, po czym musiałem zmienić pokrywy na oryginalne, nielakierowane, bo te moje zaczęły przeciekać pod lakierem. Ten stop alu podobno jakiś lewy i proszek się odparza od niego ?

Czas pokaże. A u Ciebie szybko to wyszlo

Opublikowano
2 godziny temu, L23piotr napisał:

Czas pokaże. A u Ciebie szybko to wyszlo

To pytanie czy twierdzenie? ?

U pierwszego magika robiłem to nie wziął kasy bo od razu nie chwyciło i przy odbiorze były już kwiatki, u drugiego poszło do trawienia chemicznego i szkiełkowania i około pół roku wytrzymało, ciekło coraz bardziej. Po demontażu okazało się, że lakier nie trzyma się powierzchni w wielu miejscach. Wymieniłem dekle na ori po około roku i wycieki ustały. Sam jesem ciekaw czy miałem pecha, czy faktycznie coś jest z tymi deklami nie halo ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...