Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośny dyfer torsen w Audi A4 B9 quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.11.2021 o 20:10, patryciusz napisał:

U mnie też dyfer był coraz głośniejszy na skręconych kołach do tego stopnia, że było słychać jak by coś przeskakiwało.

Po wymianie oleju wszystkie objawy minęły. Olej po spuszczeniu zamiast jasno żółtej barwy miał ciemno brązową.

Przebieg samochodu 130 tyś, myślę że w quattro w części mechanicznej skrzyni, olej trzeba wymieniać max po 100 tyś a nawet wcześniej.

20211117_184910.jpg

Ten olej do części mechanicznej to G055549A2? Występuje jakiś zamiennik czy tylko oryginał?

Opublikowano

Nie znalazłem dla niego zamiennika.

 

Opublikowano
W dniu 23.11.2021 o 16:08, patryciusz napisał:

Nie znalazłem dla niego zamiennika.

 

Rozumiem że chodzi o olej w tylnej części skrzyni s-tronic. Także mam dziwny dźwięk z napędu, tylko że trzy razy wymieniłem już olej w moście tył.

Jak również zmieniłem ten most i nic się nie zmieniło :(

Opublikowano

Kiedy ten dźwięk występuje i jaki on jest? Podczas ruszania na skręconych kołach czy podczas jazdy? 

Opublikowano

Miałem stukanie na skręconych kolach przy ruszaniu, oraz drgania na ostatnich biegach na niskich obrotach. 4L wymiana oleju w tylnej części skrzyni G055549A2 i jest cisza.

Opublikowano

A ma ktoś lekkie wycie od 95km/h do 105km/h? Tylko w tym przedziale i przy jednostajnej jeździe. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia ustaje albo przy mocniejszym dociśnięciu też. Całkowity brak tego wycia do 95 i powyżej 105km/h. Olej mtf nowy oryginalny. 

Opublikowano
2 godziny temu, adamspeed01 napisał:

A ma ktoś lekkie wycie od 95km/h do 105km/h? Tylko w tym przedziale i przy jednostajnej jeździe. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia ustaje albo przy mocniejszym dociśnięciu też. Całkowity brak tego wycia do 95 i powyżej 105km/h. Olej mtf nowy oryginalny. 

Dyfer może tak wyć. W C6 tak miałem, że w zakresie jakichś tam prędkości robił takie łu łu łu. Po spuszczeniu z niego oleju były opiłki - coś się zmieniło w środku. Po wymianie dyfra na używkę cisza. Jeździłem z tym wyciem z 30 k km, nie powiększało się, wyło cały czas tak samo przez te 30 k km.

Kiedyś go rozbiórkę z ciekawości.

Opublikowano (edytowane)

Znana przypadłość skrzyń 0CL, informacja z zagranicznego forum. Wypowiedź użytkownika addi:

Podobno pomaga dolanie dodatku ls(modyfikator tarcia) do oleju mtf. Jeszcze nie testowałem. 

Edytowane przez adamspeed01
Opublikowano

Cześć, mam ten sam problem u siebie o jakim już parę osób wcześniej wspomniało - buczenie przy ruszaniu na max skręconych kolach oraz w czasie jazdy przy obrotach około 1200 rpm. Czytając fora doszedłem do wniosku, ze najprawdopodobniej potrzebna jest wymiana oleju w centralnym dyferencjale, tym przy skrzyni, nr katalogowy oleju VW G 055 145 A2, i jeden dostępny zamiennik: RAVENOL AWD-TOR. 
Ktoś może stosował ten olej? Jakieś doświadczenia? Czy może jestem w błędzie i ktoś wie, że to nic nie daje?

Opublikowano (edytowane)

Specyfikacja oleju dla skrzyni 0CL to G055549A2 i nie znalazłem żadnego zamiennika. Też miałem wibracje jakie opisujesz i po wymianie oleju ustały.

Został tylko dźwięk lekkiego gwizdu od 95km/h do 105km/h. Bedę jeszcze próbował dolać dodatek ls i zobaczę czy pomoże. 

20211220_165906.jpg

20211220_170236.jpg

20211220_165853.jpg

Edytowane przez adamspeed01
Opublikowano

Panowie u mnie 90k nalotu i 5 6 7 bieg do 1500 obrotów buczenie pod autem i przy skręcaniu też drga . Czy tak damo było U was przed wymianą ? 

Opublikowano
W dniu 24.01.2022 o 17:12, Krisooo napisał(a):

Panowie u mnie 90k nalotu i 5 6 7 bieg do 1500 obrotów buczenie pod autem i przy skręcaniu też drga . Czy tak damo było U was przed wymianą ? 

U mnie zadnych drgan i wycia podczas jazdy nie ma (120tyskm i jedna plukanka w Torsenie ok.50tys temu). Zakladam, ze masz inny problem, albo sa to nastepstwa problemu, ktory zglaszalem w tym temacie. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, chopperpl napisał(a):

U mnie zadnych drgan i wycia podczas jazdy nie ma (120tyskm i jedna plukanka w Torsenie ok.50tys temu). Zakladam, ze masz inny problem, albo sa to nastepstwa problemu, ktory zglaszalem w tym temacie. 

Mam nalatane 170K i nigdy nic nie robiłem oprócz tego co zaleca ASO, bez płukanek i tym podobnych rzeczy Nic nie stuka nie puka nie szarpie. Ideał. :decayed:

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Witam, 

A ja mam pytanie nietypowe, żona zagapiła sie i wjechała w krawęznik lewym kołem, tak, że przecieła opone, ale zawieszenie jest ok.

Ale od tego czasu słyszę właśnie delikatne stukanie z tyłu przy skręconych kołach i ruszając.

Moje pytanie, czy jest możliwe, że przy takim uderzeniu w przednie koło można uszkodzić tylny dyfer, czy to poprostu ja zacząłem skupiać sie czy wszystko jest ok i to teraz zacząłem to słyszęć?

Audi a4 b9 quattro stronic

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.01.2022 o 17:06, adamspeed01 napisał(a):

Specyfikacja oleju dla skrzyni 0CL to G055549A2 i nie znalazłem żadnego zamiennika. Też miałem wibracje jakie opisujesz i po wymianie oleju ustały.

Został tylko dźwięk lekkiego gwizdu od 95km/h do 105km/h. Bedę jeszcze próbował dolać dodatek ls i zobaczę czy pomoże. 

20211220_165906.jpg

20211220_170236.jpg

20211220_165853.jpg

Jestem umowiony do mechanika na wymiane olejow w skrzyni. Po ogledzinach stwierdzil, ze olej w torsenie jest wspoldzielony z mechaniczna czescia skrzyni, co mnie troche zdziwilo. Jaki masz symbol skrzyni (u mnie SKE)?

Update:

Jestem po wymianie oleju. Majster mial racje. Olej w torsenie jest wspoldzielony z czescia mechaniczna skrzyni biegow. Po wymianie oleju (MTF) w czesci mechanicznej odglosy ustaly. Pamietajcie, ze MTF nie podlega wymianie w ASO jako czesc okresowych serwisow. Potwierdzilem to ze swoim "opiekunem" w ASO.

Co do samej wymiany, to koszt nie jest niski. Sam olej MTF to ponad 700zl (tanszego nie znalazlem), a robocizna razem z olejem ATF i filtrem to 2500zl. Razem 3200zl. Inny renomowany warsztat w okolicy, ktory ogarnia te skrzynie wycenil podobnie.

 

Edytowane przez chopperpl
Opublikowano
W dniu 8.11.2022 o 21:54, triCKy1987 napisał(a):

Witam, 

A ja mam pytanie nietypowe, żona zagapiła sie i wjechała w krawęznik lewym kołem, tak, że przecieła opone, ale zawieszenie jest ok.

Ale od tego czasu słyszę właśnie delikatne stukanie z tyłu przy skręconych kołach i ruszając.

Moje pytanie, czy jest możliwe, że przy takim uderzeniu w przednie koło można uszkodzić tylny dyfer, czy to poprostu ja zacząłem skupiać sie czy wszystko jest ok i to teraz zacząłem to słyszęć?

Audi a4 b9 quattro stronic

Mysle, ze sama sytuacja wyczulila Cie na odglosy i dopiero teraz zwrociles na to uwage. Odnosnie samego odglosu, to opisywany przeze mnie przypadek nie pochodzi z tylnego dyfra, tylko z centralnego (zaraz za skrzynia). Poczatkowo tez mi sie wydawalo, ze to metaliczne tarcie pochodzi z tylu, ale po wymianie oleju w centralnym dyfrze wszystko wrocilo do normy.  Oczywiscie sprawa dotyczy modeli z torsenem. Jak Twoj ma juz haldex, to problem jest raczej inny.

Opublikowano

Hej. Z tego co wyczytałem do mojej skrzyni 0CL nie ma zamiennika. W tylnym moście wychodzi na to że oryginał mam G055190A2. Używacie również oryginału czy lejecie jakiś zamiennik? Jeśli tak to jaki? 

Opublikowano

Czy jest jakaś konkretna procedura wymiany oleju MTF w części mechanicznej skrzyni i w tylnym moście? Co sądzicie o tych modyfikatorach tarcia?

Opublikowano

Chce wymienić olej w tylnym dyfrze w quattro 2016r. Na torsenie. Wedlug wyposazenia mam dyfer GH1. Czyli tak jak w b8 polifcie. Ktoś poda mi nr oleju oem i ilosc bo wedlug etki sa 3 rodzaje... @Devporatujesz? WAUZZZF47GA040430

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...