Salin92 Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Witam. Pytanko odnośnie rzucania silnikiem w Audi A4 B6 1,9 tdi 130 km rocznik 2002/2003 silnik avf Na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo mi rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu auta . Dużo osób pisze o poduszkach silnika, czy da się to jakoś sprawdzić ? Jakie są koszty poduszek bo się dowiadywałem ze są 2 rodzaje , droższe i tańsze. Druga sprawa hamulec, wciska się z oporem od początku i hamulce są słabe , pompa vacum była uszczelniana przy króćcu , teraz pedał lepiej chodzi ale mimo to nie jest tak jak powinno być co może być tego przyczyną ? VID_20180928_175805.mp4
kamil-vag Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Przydałoby się zmierzyć podciśnienie na vacum, może jak i hamulce słabe to i klapa gasząca nie działa przy gaszeniu ? Sprawdzales ją ? Poduszki w ASO dla TDI, żadne zamienniki, cena za 2 szt ok 800 - 900 zł...
H4mm3R Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Bardziej bym obstawiał klapę gaszącą niż poduszki.
Salin92 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Kupiłem ostatnio egr i wymianialem bo w swoim mam membranę peknietą i wymieniłem na inny ale sprzedawca był nie słowy i przysłał mi zepsuty egr po założeniu auto pracowało jakby był tlumik przepalony i założyłem znowu stary egr. Teraz jeszcze pytanie o tą gruszke, czy prawidłowe działanie to przy wciśnięciu jej powinna działać jak pompka czy nie? W starym egr po wciskaniu dźwigienki nie było słychać pompowania a w tym co kupiłem było słychac, więc zamieniłem te gruszki ale nic się nie zmieniło
kamil-vag Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Poproś kogoś o zgaszenie auta, a Ty zobacz czy cięgno tej gruszki się wciąga w momencie gaszenia. To jest właśnie sterowanie klapy gaszącej.
Salin92 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 A jak się nie wciąga to wtedy co egr do wymiany?
kamil-vag Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Albo ta gruszka z cięgnem, albo zaworek, albo podcisnienie słabe...
piotrsob1 Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 (edytowane) 12 godzin temu, Salin92 napisał: Witam. Pytanko odnośnie rzucania silnikiem w Audi A4 B6 1,9 tdi 130 km rocznik 2002/2003 silnik avf Na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo mi rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu auta . Dużo osób pisze o poduszkach silnika, czy da się to jakoś sprawdzić ? Jakie są koszty poduszek bo się dowiadywałem ze są 2 rodzaje , droższe i tańsze. Druga sprawa hamulec, wciska się z oporem od początku i hamulce są słabe , pompa vacum była uszczelniana przy króćcu , teraz pedał lepiej chodzi ale mimo to nie jest tak jak powinno być co może być tego przyczyną ? VID_20180928_175805.mp4 Ten film pokazuje że rzuca lewarkiem zmiany biegów a nie silnikiem Równie dobrze z zawieszeniem silnika może być wszystko OK, a problemem są luzy w mechanizmie zmiany biegów, albo z poduszką skrzyni biegów ..... Co do skuteczności hamulców to kluczowym jest wartość podciśnienia w jego wspomaganiu, podpięty do niego wakuometr i wyprowadzony w widoczne miejsce do kabiny, pozwoli je obserwować w czasie jazdy i właściwie ocenić ewentualny problem z nim . Edytowane 1 Października 2018 przez piotrsob1
Salin92 Opublikowano 1 Października 2018 Autor Opublikowano 1 Października 2018 Tak się zachowuje klapa podczas opalania i gaszenia VID_20181001_092812.mp4
kamil-vag Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 Ona nie działa w ogóle. Weź końską dużą strzykawkę i kawałek wężyka podciśnienia. Załóż wężyk na ten króciec gruszki i spróbuj zassać i zobacz czy cięgno się porusza. Druga opcja, znajdź gdzie idzie ten wężyk od tej gruszki - podpowiem, że można wyjąć prawą lampę od razu - dojdziesz po nim do zaworka, dochodzi do niego drugi wężyk zdejmij go, przystaw do palca/policzka i zobacz czy ssie jak auto odpalone... Druga sprawa, auto pewnie sporo bez klapy jeździło i już widać na filmiku, że i poduszki dostały po d*pie Ty nawaliłeś tego czerwonego silikonu ? ? ? Wygląda to tragicznie
Salin92 Opublikowano 1 Października 2018 Autor Opublikowano 1 Października 2018 Jak nie będzie ssało to trzeba egr z gruszka wymianac? Czy samo zaslepienie pomoże?
kamil-vag Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 1 minutę temu, Salin92 napisał: Jak nie będzie ssało to trzeba egr z gruszka wymianac? Czy samo zaslepienie pomoże? Kolego widzę pojęcia nie masz czym jest EGR i klapa gasząca w TDI - to są dwie różne rzeczy w jednej obudowie... klapa gasząca ma działać, przy gaszeniu ma się wciągać cięgno - to zmniejsza drgania silnika przy gaszeniu, silnik gaśnie łagodnie, poduszki nie dostają po d*pie... Sam EGR od spodu możesz blaszką zaślepić... w Twoim roczniku nie będzie wywalało błędu...
Salin92 Opublikowano 1 Października 2018 Autor Opublikowano 1 Października 2018 Jak uwzczelnialem wyryskiwacze i te vacum to mechanik mówił że membrana jest peknieta od egr i puszcza powietrze, zamówiłem ostatnio egr ale gość przysłał zje..ny
piotrsob1 Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 (edytowane) Klapa nie działa , tak jak napisał Kamil 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: Ty nawaliłeś tego czerwonego silikonu ? ? ? Wygląda to tragicznie Kuwa , jak patrzę to chyba nastała era silikonomanii Przecież tam jest o-ring uszczelniający, jak nie trzyma to stracił elastyczność , jest pewnie wytarty i należy go wymienić ... Pakowanie slikonu w takie miejsca niczego nie gwarantuje , a wręcz może pogorszyć sytuację bo blokuje o-ring w jego rowku i nie pozwala na jego prawidłowe ułożenie się . Pod wpływem ciśnienia na niego oddziałującego o-ring jest dociskany do szczeliny i uszczelnia połączenie Jak ma to zrobić jak nie może się przesuwać , bo jest przyklejony silikonem ? W sumie dotyczy to wszystkich uszczelnień gumowych i gumopodobnych tam się nie stosuje silikonów !!! No ale życie pokazuje co innego, na silikon przykleja się wszystko, uszczelki pokryw zaworów, a nawet uszczelki pod głowicą ..... Ostatnio zwalałem głowicę w A2 1,4 tdi i nawet tam nie silikonu nie żałowali Dodatkowym minusem paćkania wszystkiego silikonem jest to że kładą go w takich ilościach że wyłazi wszędzie na boki, jak na tym filmiku ... I nikt się nie zastanowi, że jak wyłazi na zewnątrz to zazwyczaj tyle samo włazi do środka , a później jak takie frędzle się pourywają to silnik czy tam inne uszczelniane arterie muszą to przełknąć , albo się coś zatka, skrzywi lub po prostu spier**li A co do szarpania silnikiem przy odpalaniu to patrząc na ten filmik z klapą, to problem według mnie jest w tym że pompki się przypowietrzają i dla tego tak nim szarpie podczas odpalania Edytowane 1 Października 2018 przez piotrsob1
kamil-vag Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 (edytowane) Zaślepkę możesz dać od spodu - niebieskie zaznaczenie - odkręcasz dwie śruby, wsuwasz zaślepkę z podkładką - skręcasz - temat EGR załatwiony: Ale to nie przywróci działania klapy gaszącej i dalej będzie problem z telepaniem przy gaszeniu... Edytowane 1 Października 2018 przez kamil-vag
Salin92 Opublikowano 1 Października 2018 Autor Opublikowano 1 Października 2018 3 godziny temu, piotrsob1 napisał: Klapa nie działa , tak jak napisał Kamil Kuwa , jak patrzę to chyba nastała era silikonomanii Przecież tam jest o-ring uszczelniający, jak nie trzyma to stracił elastyczność , jest pewnie wytarty i należy go wymienić ... Pakowanie slikonu w takie miejsca niczego nie gwarantuje , a wręcz może pogorszyć sytuację bo blokuje o-ring w jego rowku i nie pozwala na jego prawidłowe ułożenie się . Pod wpływem ciśnienia na niego oddziałującego o-ring jest dociskany do szczeliny i uszczelnia połączenie Jak ma to zrobić jak nie może się przesuwać , bo jest przyklejony silikonem ? W sumie dotyczy to wszystkich uszczelnień gumowych i gumopodobnych tam się nie stosuje silikonów !!! No ale życie pokazuje co innego, na silikon przykleja się wszystko, uszczelki pokryw zaworów, a nawet uszczelki pod głowicą ..... Ostatnio zwalałem głowicę w A2 1,4 tdi i nawet tam nie silikonu nie żałowali Dodatkowym minusem paćkania wszystkiego silikonem jest to że kładą go w takich ilościach że wyłazi wszędzie na boki, jak na tym filmiku ... I nikt się nie zastanowi, że jak wyłazi na zewnątrz to zazwyczaj tyle samo włazi do środka , a później jak takie frędzle się pourywają to silnik czy tam inne uszczelniane arterie muszą to przełknąć , albo się coś zatka, skrzywi lub po prostu spier**li A co do szarpania silnikiem przy odpalaniu to patrząc na ten filmik z klapą, to problem według mnie jest w tym że pompki się przypowietrzają i dla tego tak nim szarpie podczas odpalania Z tym sylikonem to wiem że lipa ale nie miałem gdzie kupic oringa a mój był już porwany i tak na dniach będę to rozbierać więc zrobię już na czysto mam oring i uszczelki
Salin92 Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 Zamawiam nowy egr są na allegro. Po 330 zł, mam peknietą membranę w egr i w klapie gaszacej
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 18 godzin temu, Salin92 napisał: Zamawiam nowy egr są na allegro. Po 330 zł, mam peknietą membranę w egr i w klapie gaszacej A co to za zamiennik ? Możesz dać linka ?
Salin92 Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 https://allegro.pl/zawor-egr-7372d-vw-passat-b5-fl-1-9tdi-awx-avf-i5641654157.html 330 zł dziwne że tak tanio , brat co pracuje w hurtowni motoryzacyjnen mówi że ten egr za 330 zł jest tańszy niż jego hurtownia kupuje Gwarancja 2 lata
greg2505 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Z tymi tanimi egr-ami trzeba uważać , kiedyś ktoś już kupił tu z forum tani egr i zwrócił, bo był od razu uszkodzony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się