Jump to content

a4 b8 TDI


Danek75
 Share

Recommended Posts

Nie znalazłem takiego tematu a pytanie brzmi:

Czy w Audi A4 B8, 2.0TDI - 120KM, produkcja wrzesień 2009 - występuje usterka z mechanizmem napędu pompy olejowej? Czy trzeba tam zajrzeć profilaktycznie przy przebiegu około 100-120 tysięcy?

Link to comment
Share on other sites

Usterek nie ma (przynajmniej mi nic nie wiadomo) ale imbus jest :wink: profilaktycznie mozna zajrzec .

Gdzies jest temat na Forum o tym .

Link to comment
Share on other sites

imbusik w napedzie pompy oleju jest w wielu silnikach vw takze benzynowych (np audi rs4 4.2L) tyle ze slawe nadalo mu 2,0tdi PD.

W wielkim skrocie:

2.0tdi CR do 10.2009 mialy naped pompy oleju (imbusik 77mm, wchodzace w walek napedowy tylko na chyba okolo 3.5cm) z 2.0TDI PD, pozniej zmieniono walki, imbusik (100mm) i pompe oleju*). Oficjalna forma naprawy dla silnikow 2.0tdi PD i pierwszych CRow jest wymiana wszystkiego na graty od 2.0tdi cr po 10.2009 (poniewaz stare walki wyr produkowane do 10.2009 nie sa juz sprzedawane jak czesc zamienna)

Przemek

*)

sa silniki 2.0tdi pd jak i 2.0tdi cr bez walkow wyr (silniki poprzeczne poza paroma wyjatkami) i z pompa oleju napedzana lancuchem ale maja inne waly (przeciwwagi??? na wale przejmuja role walkow wyr.)

przy wymianie rozrzadu rozebrac, sprawdzic stan i zadzialac jak cos sie dzieje albo uspokoic sie i jezdzic dalej. Regeneracja tego to kilka stow ...+robota mechanika

wymiana rozradu jest chyba przy 180tys... jezeli to nie bylo taxi jezdzace po miescie w korkach 100tys km to nie widze sensu specjalnie ze wzgledu na "imbusik" przyspieszac wymiane rozrzadu

Z relacji na tym forum wynika, ze zabieraki/gniazda w walu w CRach "pierwszych" przy wymianie rozrzadu nosily slady zuzycia wiec nie zlewaj

Link to comment
Share on other sites

No mój jest akurat z września, więc jak 100 tysi stuknie to jednak profilaktycznie tam chyba zajrzę. Wolę mieć spokojny łeb, niz myśleć, ze stanę na drodze. Znajomy 3 dni temu zatarł passata z podobnym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

No mój jest akurat z września, więc jak 100 tysi stuknie to jednak profilaktycznie tam chyba zajrzę. Wolę mieć spokojny łeb, niz myśleć, ze stanę na drodze. Znajomy 3 dni temu zatarł passata z podobnym silnikiem.

Z którego roku był ten "pasek"?

Link to comment
Share on other sites

Wymiana wszystkiego tzn całej pompy czy tylko tego imbusu ? Podaj dokładnie jakie części należy wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co napisał, to skoro wszystkie graty, tak więc komplet cały, czyli pompa również.

Link to comment
Share on other sites

no to ładne mi to kilka stów :)

Link to comment
Share on other sites

no to ładne mi to kilka stów :)

wymiana a regeneracja to 2 rozne rzeczy takze cenowo. Mysle, ze umiesz obslugiwac google + szukaj forumowe i latwo bez dopytywania sie namierzysz detale

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem, ze przy wymianie rozrządu najlepiej wymienić wałek imbusa i po problemie :decayed:

Link to comment
Share on other sites

ja tego nie zrobiłem :facepalm: tyle, że ja rozrząd zmieniałem wcześniej (przy 132 tys). będę musiał mojego mechanika kiedyś poprosić żeby spojrzał na imbus..

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem, ze przy wymianie rozrządu najlepiej wymienić wałek imbusa i po problemie :decayed:

a gdzie wsadzisz sobie ten nowy walek?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

nie szybciej w szukajce wszystko namierzysz niz powielajac pytania?

Link to comment
Share on other sites

ja tego nie zrobiłem :facepalm: tyle, że ja rozrząd zmieniałem wcześniej (przy 132 tys). będę musiał mojego mechanika kiedyś poprosić żeby spojrzał na imbus..

Ja też rozrząd wymieniałem i wałka :polew: nie zrobiłem, trzeba będzie do tego wrócić:wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja przy 171 kkm wymieniłem rozrząd i wałek:wink: Był tylko minimalnie wyrobiony, ale co nowy to nowy! koszt wałka to kilkanaście złotych a wymiana trochę droższa bo trzeba miche ściągać:D

Link to comment
Share on other sites

Mnie też czeka wymiana rozrządu a więc już od razu wymienię wałek. Jaki ten wałek ma numer ma ktoś może ?

Link to comment
Share on other sites

Zabierak 77mm ma nr: 03G 115 281 F

Link to comment
Share on other sites

ale wymieniałeś na ten 100mm ?

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ----------

Cena brutto 18zł xD

Link to comment
Share on other sites

A kogo pytasz? Niewiem na jaki bo to znajomy mi robił. A mozna na 100mm?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

MrDaniel przeczytaj to uwaznie

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

MrDaniel przeczytaj to uwaznie

No tak tylko ciekawe czy sam wybierak wystarczy. Trzeba by zapytać kogoś kto jest po takiej wymianie.

Link to comment
Share on other sites

a powiedzcie mi zeby go wymienic procedura jest taka sama jak przy zmianie rozrzadu trzeba wszystko rozbierac?

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 21:44 ----------

ma ktos moze schemat gdzie to jest jak to wyglada?

Link to comment
Share on other sites

a powiedzcie mi zeby go wymienic procedura jest taka sama jak przy zmianie rozrzadu trzeba wszystko rozbierac?

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 21:44 ----------

ma ktos moze schemat gdzie to jest jak to wyglada?

Trzeba miskę olejowa ściągać, trochę jest roboty.

Link to comment
Share on other sites

Oficjalna forma naprawy dla silnikow 2.0tdi PD i pierwszych CRow jest wymiana wszystkiego na graty od 2.0tdi cr po 10.2009 (poniewaz stare walki wyr produkowane do 10.2009 nie sa juz sprzedawane jak czesc zamienna)

kupiłem A4 B7 które rok temu w sierpniu dostało w ASO nowy silnik 2.0 tdi oczywiscie i teraz pytanie: czy ten nowy silnik ma imbusik i walki jak w wersji po po 10.2009? ciekawe jak moge to sprawdzic ?

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem kiedyś do serwisu i jeśli chodzi o audi A4 model B8 to od 2008 do 2011 czyli do wersji po lifcie rozwiązanie napędu pompy oleju się nie zmieniło, Audi wykonuje naprawy tylko wymieniają cała pompę oleju i chyba koła przy rozrządzie. Koszt takiej usługi z częściami i robocizną ok 7.2 tys zł brutto. Kierownik serwisu powiedział, że zdarzały się pompy wadliwe ale niestety nie robią tego w ramach akcji serwisowej. A mało tego nawet jeśli podacie nr vin bądź numer bloku silnika to niestety nie powiedzą Wam jaki macie napęd i czy był modyfikowany bo oni u siebie będą mieli podgląd jaki ma być czyli ten poprawiony.

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem kiedyś do serwisu i jeśli chodzi o audi A4 model B8 to od 2008 do 2011 czyli do wersji po lifcie rozwiązanie napędu pompy oleju się nie zmieniło,

ja zdwonilem do babci i ona mi powiedziala, ze ludzie rozne rzeczy opowiadaja i ze lepiej sprawdzic w dokumentacji technicznej

data zmiany to 19.10.2009

4bc1d5d9d8c3753bm.jpg

przed zmiana mamy czesci zrobione pod zabierak 77m (jak w a4b7 2.0tdi pd)

65aa055ef911242cm.jpg

a po zmianie czesci sa pasowane pod zabierak 100mm

43e35efd47d2cd75m.jpg

Wsio w temacie

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

zmienil sie zabierak, walki wyrownujace jak i pompa oleju. Stare walki pod zabierak 77mm nie sa oferowane wiec nawet naprawa 2.0tdi PD w ASO oznaczalaby montaz czesci z "poprawionego 2.0tdi CR"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...