Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

Opublikowano
Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

MrDaniel przeczytaj to uwaznie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Nie wiem czy mam rację ale te z początku roku mają 77mm długości a te po 09.2009 mają już 100mm, ale niech ktoś to potwierdzi.

tak wynika z etki... poza zmiana zabieraka sa inne walki wyrownujace (nie jest to tylko glebszy w nich otwor), jest inna pompa oleju ... albo jak wolisz... po 9 czy 10.2009 takie same jest miejsce na przykrecenie czesci

poszukaj sobie ruskiej etki online na necie i sprawdz

EDIT.

wg etki, ktora mam jest to 19.10.2009r

MrDaniel przeczytaj to uwaznie

No tak tylko ciekawe czy sam wybierak wystarczy. Trzeba by zapytać kogoś kto jest po takiej wymianie.

Opublikowano

a powiedzcie mi zeby go wymienic procedura jest taka sama jak przy zmianie rozrzadu trzeba wszystko rozbierac?

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 21:44 ----------

ma ktos moze schemat gdzie to jest jak to wyglada?

Opublikowano
a powiedzcie mi zeby go wymienic procedura jest taka sama jak przy zmianie rozrzadu trzeba wszystko rozbierac?

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 21:44 ----------

ma ktos moze schemat gdzie to jest jak to wyglada?

Trzeba miskę olejowa ściągać, trochę jest roboty.

Opublikowano

Oficjalna forma naprawy dla silnikow 2.0tdi PD i pierwszych CRow jest wymiana wszystkiego na graty od 2.0tdi cr po 10.2009 (poniewaz stare walki wyr produkowane do 10.2009 nie sa juz sprzedawane jak czesc zamienna)

kupiłem A4 B7 które rok temu w sierpniu dostało w ASO nowy silnik 2.0 tdi oczywiscie i teraz pytanie: czy ten nowy silnik ma imbusik i walki jak w wersji po po 10.2009? ciekawe jak moge to sprawdzic ?

Opublikowano

Dzwoniłem kiedyś do serwisu i jeśli chodzi o audi A4 model B8 to od 2008 do 2011 czyli do wersji po lifcie rozwiązanie napędu pompy oleju się nie zmieniło, Audi wykonuje naprawy tylko wymieniają cała pompę oleju i chyba koła przy rozrządzie. Koszt takiej usługi z częściami i robocizną ok 7.2 tys zł brutto. Kierownik serwisu powiedział, że zdarzały się pompy wadliwe ale niestety nie robią tego w ramach akcji serwisowej. A mało tego nawet jeśli podacie nr vin bądź numer bloku silnika to niestety nie powiedzą Wam jaki macie napęd i czy był modyfikowany bo oni u siebie będą mieli podgląd jaki ma być czyli ten poprawiony.

Opublikowano

Dzwoniłem kiedyś do serwisu i jeśli chodzi o audi A4 model B8 to od 2008 do 2011 czyli do wersji po lifcie rozwiązanie napędu pompy oleju się nie zmieniło,

ja zdwonilem do babci i ona mi powiedziala, ze ludzie rozne rzeczy opowiadaja i ze lepiej sprawdzic w dokumentacji technicznej

data zmiany to 19.10.2009

4bc1d5d9d8c3753bm.jpg

przed zmiana mamy czesci zrobione pod zabierak 77m (jak w a4b7 2.0tdi pd)

65aa055ef911242cm.jpg

a po zmianie czesci sa pasowane pod zabierak 100mm

43e35efd47d2cd75m.jpg

Wsio w temacie

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

zmienil sie zabierak, walki wyrownujace jak i pompa oleju. Stare walki pod zabierak 77mm nie sa oferowane wiec nawet naprawa 2.0tdi PD w ASO oznaczalaby montaz czesci z "poprawionego 2.0tdi CR"

Opublikowano

powie ktos jasno punkt po punkcie co tzreba wymienic?? i na co?

Opublikowano
powie ktos jasno punkt po punkcie co tzreba wymienic?? i na co?

mysle, ze tutaj na forum namierzysz megawatek na temat usuwania walkow wyr w a4b7 2.0tdi pd "metoda kastracji" - powiem tylko, ze gdyby cos sie tam dzialo to polecam zglebic temat naprawy metoda regeneracji gniazda (taniej) poniewaz w a4b8 nawet pierwszych naped walkow jest przez zebatki i przeciwienstwie do pierwszych 2.0tdi pd nie wali sie naped lancuchowy

"szukaj" generalnie....

Opublikowano

www.futurum.net.pl

-jeśli posiadacie a4 wyprodukowane do listopada 2005r(napęd pompy olejowej przekazywany:łańcuchem,pękającym napinaczem oraz wycierającą się zębatką na wale) należy zlać olej,opuścić zawieszenie, dźwignąć silnik do góry,odkręcić miskę.Następnie mamy dwa sposoby dostania się do wałka: z wypięciem rozrządu lub demontażem całego modułu

-jeśli posiadacie a4 wyprodukowane z końcem 2005r do dnia dzisiejszego (napęd pompy przekazywany kołami zębatymi)postępujemy podobnie tylko, że nie wypinamy rozrządu aby zdemontować moduł pompy olejowej

Więcej rad telefonicznie

---------- Post dopisany 27-06-2013 at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany 23-06-2013 at 21:32 ----------

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/214.html

Opublikowano

Witam wszystkich . Nie wiem dlaczego czekacie z kontrolą zabieraka do wymiany rozrządu , to dwie rózne operacje nie majace nic wspolnego ze sobą . Zeby sprawdzic naped pompy oleju , należy ja wymontowac , jestto dużo trudniejsze niz w pasku, przez ułozenie silnika. Zaby zdemontowac mise trzeba rozebrac czesc zawieszenia, inaczej nie wyjmiesz pompy .Ja tak zrobiłem zdemontowałem pompe i wymieniłem cały walek na zregenerowany .Zaglądałem tam dla swietego spokoju , i niezaleznie od stanu orginalnego byłem zdecydowany na wymiane. Moj przy przebiegu 145000, był juz sporo wyrobiony ,auto mam od nowosci tak ze przebieg wiarygodny, dodam ze wiekszosc przebiegu to autostrada Belgia-Polska, tak ze z mojego doswiadczenia nie ma to znaczenia jak auto jezdziło,mało tego gnazdo wałka bylo bardziej wyrobione niz zabierak , tak ze nie widze sensu wymiany zamego zabieraka. U mnie był zabierak krótki. Wymieniłem rozrzad i wałek za jednym razem tylko dlatego za nie chcalem dwa razy auta blokowac w warsztacie, koszt to 600zł wałek , kompletny rozrzad plus pasek wielorowkowy ze wszystkimi kołami 1500 zł i robota 400zł w sumie 2500 zł. I teraz mam świety spokj. Radze zagladnac do pompy wczesniej ,nie czekac do wymiany rozrządu (180000), bo może byc kosztowna niespodzianka .Pozdrawiam

Opublikowano

a gdzie taki regenerowany wałek kupiłeś? Założyłeś ponownie 77mm?

Opublikowano

wejdz na forum passata i poszukaj wątku o pompie olejowej , znajdziesz dokladny adres (nie chce byc posądzony o kryptoreklame), natomiast zabierak jest od strony wałka na grubosc jak imbus 10, a potem przechodzi w wymiar orginalny cos jak imbus 6 . Wałek to jest 600zl jak masz jakies pojecie techniczne to zrobisz to sam , w naszych autkach jest troche wiecej roboty niz w paskach przez ułozenie silnika, mnie osobiscie za 400 zl nie chciało mi sie tego robic samemu , tym badziej ze robiłem to z rozrządem.W sumie tysiąc złotych i swięty spokój .

Opublikowano

Dziekuję koledze i koleżance za naświetlenie tematu:thumbup1:

Opublikowano

Wymieniaj bo jeszcze masz co ratować , potem tylko przeszczep kosztuje to w ch---j ,

---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:33 ----------

A tak na marginesie , szfagier nasmiewał sie ze mnie ze wymieniam cos co jeszcze działa, jak mu to powiedziec ze jest idotą , i zeby sie nie obraził .

Opublikowano

Użyj dyplomacji czyli sztuki jak taktownie i z gracją powiedzieć komuś "spierXXXXX" w ten sposób by ten ktoś czuł podniecenie przed zbliżającą się podróżą:grin:

W tym celu należy powiedzieć siostrze że zamiast na wczasy pojedzie ... ale z autem do warsztatu :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...