Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T vs. 2.0TFSi | 250-300KM


Unf

1.8T vs 2.0TFSi | 250-300KM  

110 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który silnik wybrałbyś do tuningu na 250-300KM, biorąc pod uwagę pierwotne koszta przywracania ich do tzw. zdrowej serii?

    • 1.8T
      60
    • 2.0 TFSi
      50


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.10.2018 o 18:22, Hołowczyc20 napisał:

BEX-a bo ma mocniejszy dół i 270KM przyjmuje bez problemu

Pierwszy raz słyszę, że BEX ma mocniejszy dół. Po za DSMIC, większymi wtryskami, innym sterownikiem silnika jest niemal identyczny.

Sam mam u siebie 212 KM i jednak jakbym chciał większą moc zmieniłbym auto. Wg mnie im większy przyrost mocy tym proporcjonalnie więcej trzeba ogarnąć innych rzeczy. Ośka skutecznie dyskwalifikuje większe moce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, audicoman napisał:

Pierwszy raz słyszę, że BEX ma mocniejszy dół. Po za DSMIC, większymi wtryskami, innym sterownikiem silnika jest niemal identyczny.

Sam mam u siebie 212 KM i jednak jakbym chciał większą moc zmieniłbym auto. Wg mnie im większy przyrost mocy tym proporcjonalnie więcej trzeba ogarnąć innych rzeczy. Ośka skutecznie dyskwalifikuje większe moce.

Bex i bfb mają dodatkowo większe hamulce niż avj + bex ma troszkę mocniejsze sprzęgło, ale różnice nie są duże.

Dokładnie, taka moc jak u Ciebie to rozsądny max do ośki. Ogólnie w 1.8t do powiedzmy 230 km koszta są małe, ale już na takie 250 km jak dochodzi kwestia fmica, hybrydy i ogarnięcia sprzęgła robi się koszt nieproporcjonalny do przyrostu mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2018 o 18:22, Hołowczyc20 napisał:

 każdy szuka BEX-a bo ma mocniejszy dół 

Bajki opowiadasz, wał jest ten sam,blok i  tłoki są te same co w BFB. ... 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2018 o 21:17, HOLMATRO napisał:

Właśnie przez ten twój pośpiech zrobilo mi się przykro jak przeczytałem to :

Ale cieszę się, że jednak sprawdziłeś.

Przepraszam jeśli kolege urazilem ,obserwuje twoje auto fajnie z nim dzialasz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jarek920 napisał:

Przepraszam jeśli kolege urazilem ,obserwuje twoje auto fajnie z nim dzialasz. Pozdrawiam

Bez spiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Unf, bardzo ciekawa kwestia i bogata w treść rozkmina. 

Ja krótko mówiąc wybrałem 1.8T BEX quattro, szwagier @HOLMATRO 2.0T BUL quattro. 

Żaden z nas nie zmienilby decyzji. Obydwa auta dają ogromną radość, obydwa wymagały przygotowania podstawowego, którego koszty są podobne. @HOLMATRO poszedł dwa kroki dalej, bo miał na to więcej "czasu". Oczywiście objeżdża mnie, ale też, jak wykazał wyżej - nie małym kosztem. Każdy z nas miał trochę inny budżet na starcie i inne priorytety, stąd takie decyzje. Jak szukasz wersji pod siebie, czasem z czegoś rezygnujesz, żeby dostać coś innego. Finalnie, czy to będzie 1.8T czy 2.0T, jak kupisz auto w wyposażeniu blizszemu twojemu sercu, koszty podniesienia mocy będą w gruncie rzeczy podobne, za to radość z posiadania wymarzonych smaczków - bezcenna i tylko twoja.

Pozdr.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napiszę troszkę inaczej:

mam 1,8t + k04-064 które wypluło 315km i 365nm lata się tym bardzooo przyjemnie tylko niestety w ośce ?
 

turbo z zestawem montażowym - 2,500zł

wtryski bosza 630cc - 580zł

pompa bosza 044 - 650zł

cooler - 1200zł

dv forge 007 - 580zł

kpl wydech rm 1700zł (teraz poszedłbym w coś innego)

chłodnica oleju  - 500zł

+ gajgerki dla swojego i silnika bezpieczeństwa?

 

silnik dostał tylko nowe uszczelki bez "remontu" + rorząd itd

teraz jest walka z myślami czy rozebrać ustrojstwo i lecieć z "śmocą" w okolice 5xx

czy zostawić taki setup, a zabrać się za 4-buta w którym już jest "cdl"

 

 

Edytowane przez _małyTM_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczalbym od dolozenia Q na Twoim miejscu bo oska i 300km+ to nie jest dobre polaczenie.

Cale dalsze robienie mocy w 1.8t laczy sie z kuciem dolu, a przynajmniej korby. Dla bezpieczenstwa tez panewkami bym sie zajal przy okazji rozbiorki silnika. Koszt bedzie duzy wiec jak uwazasz. 1.8t do mala pojemnosc i na duzych mocach bedzie dzialac w systemie 0/1.

Dla mnie 1.8t porobione na okolice 400 km jest jeszcze fajnym dd, a taką moc lub prawie taką zrobisz na hybrydzie k04-064. Jest jeszcze możliwość wsadzenia td05h-12t z evo X - super fajna turbina z mocnym dołem, która spokojnie podaje na 420-450 km, tylko kolektor musisz spawać. Większej lochy bym nie wsadzał do 1.8t, bo będzie wstawać przy 4-4,5 k rpm, chyba, że budujesz auto na kreskę to możesz nawet gt35 włożyć?

Edytowane przez bartez90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny to przegiete troche (heble, fmic i wtryski) ;) 

ja mam 300+ ps w 1.8T, i szczerze mowiac gdybym mial aktualna wiedze to przy kupnie aktualnego auta, wybralbym na 90% 2.0 tfsi i robil mody ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...