daro 0 Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Podejrzewam ze juz to bylo przerabiane ale nie moglem odnalezc tego tematu. Kolega robil wymiane oleju w ASO i powidzieli mu ze w silnikach TDI nalezy utrzymywac max stan oleju , ja zawsze utrzymywalem olej na srodku miedzy min. a max. Prosze o opinie jak powinno byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky 7 Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Podejrzewam ze juz to bylo przerabiane ale nie moglem odnalezc tego tematu. Kolega robil wymiane oleju w ASO i powidzieli mu ze w silnikach TDI nalezy utrzymywac max stan oleju , ja zawsze utrzymywalem olej na srodku miedzy min. a max. Prosze o opinie jak powinno byc. najlepiej jak jest max dopuszczalny stan ... a generalnie poziom oleju powinien byc w zakresie pola moletowanego (zakropkowanego) .... osobiscie stosuje pierwsza zasade .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrog 1 Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 między max a środkiem miarki nie ma aż tak wielkiej różnicy, która mogłaby mieć wpływ na silnik, tak więc mocno się tym nie przejmuj. Chciaż lepiej być bliżej max niż min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro 0 Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Zawsze trzymalem sie tej zasady [srodek ze wskazaniem na max] ale to zbilo mnie z tropu ze macher w ASO powidzil koledze ze ma byc max a nawet ponad bo jest wtedy lepsze smarowanie turbiny a szczegolnie przy dynamicznej jezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon 0 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 1).Na korku wlewu jest napisane po niemiecku że wlanie ponad max może uszkodzić katalizator! 2).Servis zaleca lanie pod maxa w przypadku zwiększonego obciążenia typu jazda górska,ciągnięcie na haku, holowanie 3).Butowanie to też swego rodzaju zwiększone obciążenie silnika więc jak przedmówcy piszą "zaleca sie...maxa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MorgothDBMA Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Ja zwykle mam kreskę dwie poniżej max, jak spadnie do 0,5 to dolewam do prawie max Ale ostatnio jakoś nie bardzo spada..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taktuś 2 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Do AFN wchodzi 3.8ltr oleum, słyszałem że niektórzy wlewają całą bańkę(4l), bo nie chce się odmierzyć i mówią że jak 1-2 mm ponad max będzie to nic się nie stanie ja zawsze wlewam 3.8ltr i jest ok, zawsze można w razie potrzeby później dolać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES 0 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 A ile wchodzi oleju do 1,9 TDI 115KM ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo 0 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 3,8 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES 0 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 To dobrze,bo 4 litrowa bańka Mobil S starczy w zupełności i jeszcze zostanie troszkę na dolewkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondziu 1 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Mnie mechanicy już drugi raz wlali za dużo. Dziś jadę na upuszczenie "krwi" Dla informacji - w ADR - normalnie wchodzi ok. 3.8l Jeśli wleje się 4l to na bagnecie jest ok 5-7mm powyżej maksymalnej dopuszczalnej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulti 0 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Tez zauwazylem, ze przy kazdej wymianie oleju mam max dopuszczalny a nawet troszke ponad, dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shakal Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Mi dzisiaj wymieniali w warsztacie olej i wlali 5,5 l.O ile przesadzili? [2,5 tdi a4 b5] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo 0 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Mi dzisiaj wymieniali w warsztacie olej i wlali 5,5 l.O ile przesadzili? [2,5 tdi a4 b5] wlali tyle i trzeba,wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shakal Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ale poziom ponad max,a długo spuszczali i odsysali stary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo 0 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 moze sie spuscili do konca starego...duzo ponad max?jezeli chodzi o 5,5L to tyle sie wlewa do 2,5Tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi TDI 0 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Podejrzewam ze juz to bylo przerabiane ale nie moglem odnalezc tego tematu. Kolega robil wymiane oleju w ASO i powidzieli mu ze w silnikach TDI nalezy utrzymywac max stan oleju , ja zawsze utrzymywalem olej na srodku miedzy min. a max. Prosze o opinie jak powinno byc. Skoro niemiecy spece od Audi zrobili miarke i pole tzw.kropkowane to tak ma byc :th: :th: :th: a u nas zawsze jakis kiepski mechanior chce to poprawiac :bicz3: dziwaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gosia 0 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Wydaje mi się,że jak się naleje ponad stan to olej szuka wyjścia! Ja lałem pod maxa i ciągle mi brała olej ,a kolega mi doradził żeby lać do połówki! Tak teraz jest i stoi w miejscu od 5 tyś. km! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yesfan 1 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Mój znajomy też tak miał w starym fordzie 1.6D. Na początku jak spadł poziom oleju do połowy bagnetu to dolewał, później olał sprawę i okazało się, że gdy dojdzie do połowy przestaje spadać poziom oleju. Spotkałem się z opinią, że latem poziom oleju ma być wyższy, a zimną niższy. Ma to związek z chodzeniem silnika, bo jak wiadomo olej to też "chłodziwo". Druga rzecz: im mniej oleju tym szybciej staje się przepracowany i zużyty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soolek 4 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 To jeszcze jedno pytanko dla uściślenia, bo trochę zgłupiałem: Stan ma być max: 1) czyli do końca pola wykropkowanego? 2) czy do końca wgięcia na bagnecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się