Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś został wymieniony drugi raz termostat. Pierwszy był wymieniony w 2016-17 i po tym czasie znowu zaczęły się problemy. Termostat oczywiście orginał końcówka AD, nowy oring i nowe śruby Plus płyn. Koszt u Bełtowskiego Po rabacie za komplet 354zl.Po 4km 90° ogrzewanie 22°. Po postoju 5 min tempera spała na 80-82°. Po przejechaniu 500-1000m znów 90° Jest ok czy próbować wymienić zawór i drugi termostat? Nie pamiętam jak było wcześniej ale wydaje mi się że zawsze było 90° Druga sprawa. Poprzedni mechanik wymieniając potraktował orginalny termostat sylikonem  w miejscu oring- rurka i wejściu do bloku pełno sylikonu. 6-7 lat było ok. Mogło się coś oderwać i przytkać resztę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę pojeździłem no i niestety lipa. Podjechałem pod dom temperatura około 90°. Po paru minutach na biegu jałowym temperatura spadła na 74°. Pomoże ktoś z numerami drugiego termostatu i zaworu zwrotnego z tyłu silnika? 

Vin to WAUZZZ8K2AA077470.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma u mnie drugiego termostatu ani zaworka? Nie możliwe. Próbowałem namierzyć za silnikiem i coś widać. Dlatego chciałem mieć pewność jakie dokładnie numery. Dodam że temperatura spadła już 2 razy w okolicę 72 ° po wypaleniu DPF. Chłodnica spalin? Sama chłodnica wody może być uszkodzona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

059 121 113 N

Zobacz dobie w Google jak to wygląda i porównaj z tym co masz w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VW Bełtowski stwierdzili że w moim aucie występuje wąż który ma w sobie termostat zawór zwrotny jakiś trójnik i obejmy w cenie 960zl. A że można wymienić sam termostat za cenę 207zl. Numeru nie podał całego ale końcówka 113A Dla mechanika powiedział że wydrukuje schemat i instrukcje wymiany. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj konkretny gość bierze się za robotę (EKG dyżur) czekam z niecierpliwością jak wiele osób z wersją polift😅. Ja mam cjcd wymienione oba i jedyny plus tego że osiąga 90 w trasie ale jak tylko stanę na światłach to temp spada. W tym linku z tiktoka znalazłem jeden komentarz że można,, softowo" zmniejszyć intensywność/prędkość pompki egr ponieważ ona zabiera ciepło z głowicy i puszcza schłodzoną ciecz na chłodnice. 

Zapraszam na film😅

https://vm.tiktok.com/ZGejsG7KV/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ozi58 napisał(a):

Tutaj konkretny gość bierze się za robotę (EKG dyżur) czekam z niecierpliwością jak wiele osób z wersją polift😅. Ja mam cjcd wymienione oba i jedyny plus tego że osiąga 90 w trasie ale jak tylko stanę na światłach to temp spada. W tym linku z tiktoka znalazłem jeden komentarz że można,, softowo" zmniejszyć intensywność/prędkość pompki egr ponieważ ona zabiera ciepło z głowicy i puszcza schłodzoną ciecz na chłodnice. 

Zapraszam na film😅

https://vm.tiktok.com/ZGejsG7KV/

 

O jaaaaa, czyżby przyszło rozwiązanie? :) Też nam CJCD, także zobaczymy co EKG zaproponuje.

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Pawmichtim napisał(a):

O jaaaaa, czyżby przyszło rozwiązanie? :) Też nam CJCD, także zobaczymy co EKG zaproponuje.

Oj ja też czekam w filmie mówi ze ma dwa rozwiązania 🤔🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ozi58 napisał(a):

Oj ja też czekam w filmie mówi ze ma dwa rozwiązania 🤔🙃

Upcha tekturę przed chłodnice 😅

A tak na poważnie ktoś z kolegów pisał o odwróceniu kierunku małego termostatu, może to będzie jednym z rozwiązań....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, slawek_wkc napisał(a):

Upcha tekturę przed chłodnice 😅

A tak na poważnie ktoś z kolegów pisał o odwróceniu kierunku małego termostatu, może to będzie jednym z rozwiązań....

Też o tym słyszałem ale to nie dotyczy małego termostatu tylko zaworka wstecznego czy jakoś tak ale podobno źle to wpływa na chłodnice egr,  pod filmem z tiktoka znalazłem wpis, że wystarczy zrobić ,,softa" i zmniejszyć ciśnienie/prędkość owej pompki - brzmi sensownie. Tak czy inaczej czekamy na film.

Edytowane przez ozi58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, chodziło o zawor zwrotny. Mój błąd. 

Skoro mówisz o zmianie prędkości pompki przez soft nasuwa mi się temat zmniejszenia prądu podawanego na tą pompkę przez zastosowanie opornika. Pytanie tylko czy nie będzie waliło błędami na kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga zdradzam tajemnice ktora zaprezentuje wam EKG ;) 

 

EKG bedzie mowic o dokladnie tej samej modyfikacji softu ktora proponowalem ja pare stron wczesniej lub w innym temacie, juz nie pamietam ;) 

Ja już to rozgryzłem rok a nawet połtora roku temu ;) 

 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, soul87 napisał(a):

Uwaga zdradzam tajemnice ktora zaprezentuje wam EKG ;) 

 

EKG bedzie mowic o dokladnie tej samej modyfikacji softu ktora proponowalem ja pare stron wczesniej lub w innym temacie, juz nie pamietam ;) 

Ja już to rozgryzłem rok a nawet połtora roku temu ;) 

 

A przypomnisz tą modyfikację? Na czym ona polegała?

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pawmichtim napisał(a):

A przypomnisz tą modyfikację? Na czym ona polegała?

Modyfikacja softu w ECU . Zmiana sposobu sterowania pompka obiegowa chłodniczki spalin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, soul87 napisał(a):

Modyfikacja softu w ECU . Zmiana sposobu sterowania pompka obiegowa chłodniczki spalin 

To ma sens. Przekombinowali trochę konstruktorzy audi. No ale wiadomo, mieli takie zdanie "z góry".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, soul87 napisał(a):

Modyfikacja softu w ECU . Zmiana sposobu sterowania pompka obiegowa chłodniczki spalin 

Ok rozumiem ale to zmniejsza się jej prędkość czy jak? Tylko ze Krzysiek z EKG mówił o dwóch rozwiązaniach🤔

Edytowane przez ozi58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minut temu, ozi58 napisał(a):

Ok rozumiem ale to zmniejsza się jej prędkość czy jak? Tylko ze Krzysiek z EKG mówił o dwóch rozwiązaniach🤔

Hmm jadę w poniedziałek na cofnięcie dieselgate to zapytam tunera czy ogarną takie coś. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz czy po cofnięciu dieselgate nie trzeba będzie ponownie zmieniać softa odnośnie tej pompki od egr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, soul87 napisał(a):

Modyfikacja softu w ECU . Zmiana sposobu sterowania pompka obiegowa chłodniczki spalin 

Hmm jadę w poniedziałek na cofnięcie dieselgate to zapytam tunera czy ogarną takie coś. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz czy po cofnięciu dieselgate nie trzeba będzie ponownie zmieniać softa odnośnie tej pompki od egr? 

https://vm.tiktok.com/ZGejTFtWP/

 

Edytowane przez ozi58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film obejrzany, co sądzicie? Pozostaje tylko soft? W komentarzach pod filmem znalazłem dwa sposoby, wyłączenie pompki wtyczką i drugi odwrócenie zaworu. Oba rozwiązania  bezpieczne? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...