Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Dzwoniłem do tunera w mojej okolicy i zna temat, ale za to wyśmiał Krzyśka z EKG i jego grzebanie w sofcie🤔. Mówi że nie ma takiego czegoś jak grzebanie w sofcie tylko i wyłącznie oryginalne termostaty z logo. Ja mam u siebie główny mahle a ten drugi z temp otwarcia 87st od audi a6. Osiąga 90st tylko ze temp spada, czy ktoś może potwierdzić że po wymianie na oryginały jest tak jak powinno być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieprzy glupoty, setki aut ma zalozone nowe termostaty z logo audi z aso i problem dalej wystepuje ... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, soul87 napisał(a):

pieprzy glupoty, setki aut ma zalozone nowe termostaty z logo audi z aso i problem dalej wystepuje ... 

Nie pamiętam o jakich kodach silnika mówił ale wydaje mi się że o przedlift a tam takich problemów nie było ale nie dał sobie wytłumaczyć😅 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ozi58 napisał(a):

Dzwoniłem do tunera w mojej okolicy i zna temat, ale za to wyśmiał Krzyśka z EKG i jego grzebanie w sofcie🤔. Mówi że nie ma takiego czegoś jak grzebanie w sofcie tylko i wyłącznie oryginalne termostaty z logo. Ja mam u siebie główny mahle a ten drugi z temp otwarcia 87st od audi a6. Osiąga 90st tylko ze temp spada, czy ktoś może potwierdzić że po wymianie na oryginały jest tak jak powinno być? 

Masz przykład na moim aucie, że chłop nie zna się na temacie. Ja zmieniłem prawdopodobnie sprawne termostaty pierwszy raz na zamienniki a drugi raz na ORI i to nic kompletnie nie dało. Dopóki ktoś nie zrozumie, że ten układ chłodzenia po prostu tak został skonfigurowany, to będzie wymieniał termo co 3 miesiące, bo może "wadliwe" mu się trafiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Prometeo7 napisał(a):

Masz przykład na moim aucie, że chłop nie zna się na temacie...

Dokładnie, chociaż powiem ze dzisiaj u mnie było 8st na zewnątrz i w miarę ta temperatura się trzymała. Zobaczę albo przeczekam zimę i będę jeździł tak albo ogarnę u siebie jakiegoś tunera. Na tą chwilę walczę żeby znaleźć aktualizacje softu sprzed dieselgate i bez skutku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Prometeo7 napisał(a):

Masz przykład na moim aucie, że chłop nie zna się na temacie. Ja zmieniłem prawdopodobnie sprawne termostaty pierwszy raz na zamienniki a drugi raz na ORI i to nic kompletnie nie dało. Dopóki ktoś nie zrozumie, że ten układ chłodzenia po prostu tak został skonfigurowany, to będzie wymieniał termo co 3 miesiące, bo może "wadliwe" mu się trafiły.

Potwierdzam. U mnie ta sama sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2024 o 22:38, slawek_wkc napisał(a):

Potwierdzam. U mnie ta sama sytuacja

Panowie a ten drugi termostat to jaka temperature otwarcia bo sa dwa rodzaje 78 stopni i 87 teraz pytanie ktory wybrac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Michu 76 napisał(a):

Panowie a ten drugi termostat to jaka temperature otwarcia bo sa dwa rodzaje 78 stopni i 87 teraz pytanie ktory wybrac

 

Bierz 87 jest poprawa, poprzedni miałem 80. Termostat borsehung od audi a6 dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ozi58 napisał(a):

Bierz 87 jest poprawa, poprzedni miałem 80. Termostat borsehung od audi a6 dokładnie

Ok dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie. Miało nie być w CAHA drugiego termostatu. A po wymianie tego za silnikiem mam znowu 90° Szkoda że wymieniłem pierwsze główny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dzisiaj po czyszczeniu koletktora i egr-u,  maskara zabity na amen tak jak i chłodniczka. Ale się udało i mam wrażenie że lepiej się nagrzewa, oczywiście potwierdzę to jak więcej pojeżdżę. Jeżeli to nie rozwiąże problemu to będę chciał wstawić mały termostat za zaworkiem zwrotnym. 

IMG_20240202_111552.jpg

IMG_20240202_111541.jpg

IMG_20240202_100350.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to "ładnie" to wygląda. Też się zastanawiałem żeby u siebie poczyścić, ale jakoś nie mogę się przybrać, a na liczniku prawie 190tk. A jaki przebieg auta i stopień trudności w demontażu? Może sprawdziłeś też od razu odmę bo potrafią się zużywać.

Też jestem ciekawy, jak z tym grzaniem teraz będziesz miał.

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Pawmichtim napisał(a):

No to "ładnie" to wygląda. Też się zastanawiałem żeby u siebie poczyścić... 

Z kolektorem całkiem spoko poszło, nie wiem jak z odmą czy nie trzeba tam wtrysku ściągać w tym temacie nie zagłębiałem się, tam chyba różnice były przed a polift. Natomiast egr z chlodniczką kiepskie dojście do dwóch śrub ale nie były mocno przykręcone i poszło w miarę. Egr dosłownie stał dęba na początku ciężko był kombinerkami ruszyć, moczyłem środkiem do czyszczenia grilla i później karcher. Przebieg 170tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego i jak się teraz nagrzewa? Jest jakaś różnica na plus? Wspominałeś wyżej o wymianie termostatu tego na przewodzie do egr. Ja zmieniłem raz na oryginał (temp. 75°C) i nic to nie dało. A następnie również na oryginał tylko termostat z A6 z temperaturą otwarcia 87 i powiem szczerze też to nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pawmichtim napisał(a):

Kolego i jak się teraz nagrzewa? Jest jakaś różnica na plus? Wspominałeś wyżej o wymianie termostatu tego na przewodzie do egr.

Wydaje mi się że jest lepiej ale na 100% nie mogę potwierdzić bo temp na plusie non stop. Jeżeli to nie pomoże to mam zamiar wstawic termostat tam gdzie jest zawór zwrotny ale jest tam mało miejsca i muszę pomyśleć jak to rozwiązać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2024 o 21:17, Prometeo7 napisał(a):

To samo miałem w CGLC, 2x wymieniałem termostaty, a nawet tą kulkę zwaną szumnie zaworem zwrotnym. W zeszłą sobotę byłem u tunera na modyfikacji algorytmu działania pompki i dopiero teraz problem zniknął.

I co dokładnie zmienił? Jakie parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, luku86 napisał(a):

I co dokładnie zmienił? Jakie parametry?

Podobno prędkość pompki obiegu egr względem temperatury na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paniwie pytannko niewie ie jaki numer moze miec ten waz co laczy rurke egr z termostatem  tym drugim bo za cholere nie moge sciagnac termostatu i chyba bede musial przeciac ten waz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...