Kozak677 Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 (edytowane) Panowie wymieniłem ten główny termostat na oryginał z Aso. No iii niestety nie pomogło... Mówie k..a ale zmieniło się Tez nagrzewanie auta, wcześniej jak auto stało czy korki to się nagrzewl do 90 nawet przy ogrzewaniu na HI a jak tylko jakaś trasa to nie nagrzał się więcej niż 60, po wymianie na oryginał na postoju tak szybko już nie idzie... Ile jest tyle zostaje. A przy jeździe jest 75/70. Więc mówię posprawdzam może coś jest jeszcze nie tak... Patrzę na ten, termostat z tylu mały i mój Mechanik zamiast wymienić go pomylił się i wymienił mi ten zawór zwrotny... Czyli rasumujac mam dwa te małe termostaty a nie jeden termostat i zawór.. Jutro ma mi to wymienic i teraz pytanie czy to może być rozwiązanie mojego problemu? Tu na foto że ja mam te dwa termostaty zamiast zwrotnego. http://fotowrzut.pl/C5D5SIU6P0 Edytowane 21 Listopada 2018 przez Kozak677
bin85 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 No na pewno musisz zamontować ten zawór zwrotny zamiast termostatu, zwracają oczywiście uwagę na jego kierunek. Natomiast czy ten zawór może powodować niedogrzewanie silnika tego w 100% nie wiem ale patrząc na schemat układu chłodzenia istnieje taka możliwość, ponadto oprócz termostatów to jedyny element w układzie chłodzenia który mógł się uszkodzić.
Kozak677 Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 Godzinę temu, bin85 napisał: No na pewno musisz zamontować ten zawór zwrotny zamiast termostatu, zwracają oczywiście uwagę na jego kierunek. Natomiast czy ten zawór może powodować niedogrzewanie silnika tego w 100% nie wiem ale patrząc na schemat układu chłodzenia istnieje taka możliwość, ponadto oprócz termostatów to jedyny element w układzie chłodzenia który mógł się uszkodzić. Jutro mam zamienic tak jak być powinno, jeśli to nie pomoże to już nie wiem zastanawiam się czy nie kupić tego zaworka przepływu nowego?
Krzy0 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 Kolego Waldi_82 w tym cgl masz manual czy automat
Kozak677 Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Opublikowano 23 Listopada 2018 W dniu 21.11.2018 o 22:39, Krzy0 napisał: Kolego Waldi_82 w tym cgl masz manual czy automat Sprawa rozwiązana... Jak coś u mnie automat muli, po vin w Aso nawet nie wychodził ten mały termostat z tylu... tak jak pisałem wyżej Mechanik się je..ol i w miejsce zaworku założył termostat... Po dobrym założeniu chwilą i 90stopni jest
Gość Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) Mój motor to CJCA rok modelowy 2013 skrzynia manualna. Do tej pory trzymał temperaturę normalnie. Kabinę grzeje normalnie ale to zasługa nagrzewnicy elektrycznej PTC. Kiedy temperatura zaczęła się zbliżać do zera i na minus to wskazówka w zegarach zaczęła wachlować, czasami podejdzie do 90 przy bardziej dynamicznej jeździe ale jeżdżąc spokojnie 80-90 km/h wskazuje +/- 80 stopni na zegarach, czasem spada nawet do 70 st. C. Miałem w przeszłości kilka TDI, normalne było że przy dziadkowej jeżdzie przy minus 15-20 stopniach temperatura spadła do ale nie przy przy 0 st. Ce. Czytałem cały temat powyżej ale niestety został zamknięty. Podobno kilku osobom pomogła wymiana termostatów, innym nie. Te osoby które pisały że im pomogło de facto 2 - 3 osoby, nie robiły odczytów VCDS z tego co zauważyłem. Dziś robiłem testy z podłączonym VCDS-em. Zaobserwowałem, że po dłuższym postoju na włączonym silniku a następnie ruszeniu i jeździe po chwili na zegarach wskoczyło na 90 stopni a w VCDS-ie w sterowniku silnika 78-79 stopni, czyli w miarę OK. Niestety po jakimś czasie znowu temperatura zaczęła spadać do 72-74 stopnie. Na postoju spada do 64-66 stopni, ruszę i jadę znowu do 78-79 /zegarach 90/ i to samo - po jakimś czasie znów spadek w czasie jazdy. Olej latem osiągał w porywach 85 stopni, teraz w czasie jazdy 70-kilka stopni. Nie zaobserwowałem podwyższonego spalania na trasie do pracy czyli 60 km w jedną stronę, średnia 5,5-5-7 litra/100km Jak dla mnie te objawy nie wskazują na termostat czy termostaty a raczej na taki "system", czy doopowaty czy nie tego nie wiem, może kwestia chłodzenia EGR, może co innego, nie chcę być mądrzejszy od inżynierów ale słabo to wygląda z logicznego punktu widzenia. A może po prostu wychodzi tutaj jakaś ściema związana z aferą spalinową tych silników. Nie wiem Mimo wszystko chcę spróbować z wymianą tych termostatów tylko nadal nie wiem czy mam 1 czy 2. Gdyby ktoś podał numery katalogowe to byłbym bardzo wdzięczny. Domyślam się że główny to 03L121111AD zintegrowany z obudową plastikową i króćcami podobnie jak w CJCB, nie wiem tylko czy na pewno w manualu w CJCA jest ten drugi a jeśli jest to jakie ma numery. Poniżej log z VCDS-a, auto po 3-4 minutowym postoju na jałowym, na wyjściu z chłodnicy jest 90, olej też niezbyt ciepły a auto chwilę wcześniej po 60 km trasie Edytowane 23 Listopada 2018 przez Gość
Gość Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 25 minut temu, Kozak677 napisał: Sprawa rozwiązana... Jak coś u mnie automat muli, po vin w Aso nawet nie wychodził ten mały termostat z tylu... tak jak pisałem wyżej Mechanik się je..ol i w miejsce zaworku założył termostat... Po dobrym założeniu chwilą i 90stopni jest Czyli co pomogło? Wymiana głównego termostatu? Miałeś podobne objawy do moich?
pilKOZAK Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 to co już było wałkowane przeze mnie i innych. Analizując temat to w przedliftach pomaga wymiana termostatów, a w poliftach nie. Ale próbuj wymieniać i daj znać.
Kozak677 Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Opublikowano 23 Listopada 2018 13 godzin temu, Mettenoos napisał: Czyli co pomogło? Wymiana głównego termostatu? Miałeś podobne objawy do moich? Ja mam przedlifta Caga i mam sam wkład jeśli chodzi o ten główny termostat. najbardziej, winny u mnie był ten malutki termostst między ściana grodziowa a silnikiem
Gość Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 (edytowane) A więc tak; wczoraj zamówiony MAHLE dziś odebrany /odpowiednik 03L121111AD/. Rano przejechałem 10 km, sprawdziłem pod maską rurę od chłodnicy i jest zimna, chłodnica tez zimna a więc objaw prawidłowy znaczy stary termostat niby trzyma. Niestety nie udało nam się za cholerę zlokalizować tego niby drugiego małego termostatu, tam gdzie niektórzy wskazują z tyłu silnika u mnie jest gumowy króciec na dwóch opaskach i nic więcej, jest króciec wodny 03L121132AC w który wchodzi czujnik temperatury ale tam nie ma termostatu wewnątrz, obok druga wspomagająca elektryczna pompa obiegu wody 5N0965561A. Ale nic, zdecydowałem poświęcić te 120 zł za tego MAHLE i dziś rano wymieniliśmy go, efekt....... żaden, jest to samo co było. Więc skłaniam się do kwestii, że TTTM Edytowane 24 Listopada 2018 przez Gość
Gość Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 W dniu 23.11.2018 o 13:58, pilKOZAK napisał: Jestem po wymianie tego małego wręcz mitycznego termostatu, który nie widnieje w żadnej ETCE dla mojego silnika, a panowie w ASO robią takie miny jak im się zaczyna mówić o drugim termostacie w 2.0 CR. Zamontowałem BEHR BTH 5 75 W tamtym temacie napisałeś że wymieniłeś mały a masz z tego co widzę CJCA, wskaż mi proszę na rysunku w ETKA gdzie on jest bo ja nigdzie go nie znalazłem
pilKOZAK Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 31 minut temu, Mettenoos napisał: nie widnieje w żadnej ETCE szukaj takiego a'la łącznika z zawleczką
Krzy0 Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 Jak nie miałem cr-a to widziałem podobne tematy z chłodzeniem, jeździłem wtedy touranem tdi z webastem i na zime nic lepszego nie może być. Pewnego razu oddałem auto do mechanika na wymianę chłodniczki egr (bo swiszczała) po wymianie zaczęły się problemy z temperaturą silnika tz wolniej się nagrzewał temperatura w korku spadała i zaraz odpalał się webasto . Wymieniłem 2x termostat z aso i nic to nie dało. Kiedyś zrobiłem test wziąłem vcds i drogę temperatura na zew. około 10 na + to touran przy normalnej jeździe po 80 km gdzie była górka złapał 90 na vcds szlak mnie z tym trafiał ale rozwiązania nie znalazłem. Winna była na pewno ta chlodniczka którą mechanik założył używaną. Wyjątkiem szybkiego złapania 90 było wypalanie się dpf jak teraz w cr
pilKOZAK Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Mettenoos napisał: wskaż mi proszę to może być ten łącznik, który zaznaczyłem. Oczywiście nie ma on numeru części na tym konkretnym schemacie. Edytowane 24 Listopada 2018 przez pilKOZAK
Gość Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 To widzialem, ale tam nie ma termostatu, poza tym to jest na instalacji od EGR i nie ma wpływu na grzanie silnika tylko na kabinę więc nie ma sensu wymieniać
kkt Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 4 godziny temu, Mettenoos napisał: poza tym to jest na instalacji od EGR Witam. Ja mam silnik caga przedliftowy i mam zamontowany drugi termostat wlasnie na instalacji od egra.
Gość Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Moje ostateczne spostrzeżenia są następujące: wczoraj i dziś temperatura zewnętrzna -4, -5 at.C. gdy jadę dynamicznie staram się trzymać obroty powyżej 2000 RPM to temperatura dobije do 90 st. i trzyma cały czas, trwa to dość długo ale tak to już jest w TDI. Kiedy zacznę stosować się do podpowiadacza zmiany biegów to temperatura spada do 70-75 st. Termostat jest w 100% sprawny. Po prostu ten typ tak ma a przypomnę że mam my2013 CJCA. Przestaje sobie tym zaprzątać głowę Edytowane 28 Listopada 2018 przez Gość
pilKOZAK Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 dokładnie potwierdzam, jazda w zakresie obrotów 2000 - 2500 (oczywiście można i do czerwonego kręcić) "rozwiązuje" problem z utrzymaniem temperatury w poliftach.
wyzyk83 Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) 5 minut temu, pilKOZAK napisał: dokładnie potwierdzam, jazda w zakresie obrotów 2000 - 2500 (oczywiście można i do czerwonego kręcić) "rozwiązuje" problem z utrzymaniem temperatury w poliftach. jazda 80km/h na 6 biegu około obroty 1400/min na blacie mam 90 stopni i nic nie spada Edytowane 28 Listopada 2018 przez wyzyk83
pilKOZAK Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 7 minut temu, pilKOZAK napisał: w poliftach. Czytać ze zrozumieniem. Uwielbiam te rejestracje cebewidły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się