lewiatan1989 Opublikowano 29 Lipca 2019 Opublikowano 29 Lipca 2019 46 minut temu, kazzi napisał: Problem z radiem android. Otóż po podłączeniu radia nie działa mi multifunkcja z kierownicy, dodam że na wcześniejszym radiu (rns d) działała bez problemu. W czym może tkwić problem? Myślałem że to wina canbusa, wymieniłem na nowy i dalej nic. Radio nie widzi przycisków, nie można go nauczyć. Czy wina może leżeć po stronie samochodu? W sensie trzeba włączyć coś w oprogramowaniu, zmienić? Rns D działało tylko regulacja głośności, osoba która zakładała mi radio wraz z tempomatem powiedziała że radio jest za stare i dlatego działa tylko regulacja głośności. Coś mi tu nie gra... Kierownicę masz od b6 czy b7 czy może inną? Czy wszystkie klawisze od MF są podświetlone? Co do nie działania MF na radio to wiem, że problem jest kiedy do kiery z b6 podepnie się radio z b7 wtedy trzeba zmieniać kierownicę, moduł kierownicy i wiązkę. Czy masz pociągnięte do radia wgl linie can? Pozdrawiam, Darek
kazzi Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 14 godzin temu, lewiatan1989 napisał: Coś mi tu nie gra... Kierownicę masz od b6 czy b7 czy może inną? Czy wszystkie klawisze od MF są podświetlone? Co do nie działania MF na radio to wiem, że problem jest kiedy do kiery z b6 podepnie się radio z b7 wtedy trzeba zmieniać kierownicę, moduł kierownicy i wiązkę. Czy masz pociągnięte do radia wgl linie can? Pozdrawiam, Darek Fabrycznie samochód nie posiadał ani kierownicy multi ani tempomatu. Zamontowany został zaly zestaw z b7. Podświetlenie działa, przycisk Mode po lewej stronie. Na poprzednim radiu (rns D) działała regulacja głośności kierownica, więc wydaje mi się linia jest podciagnieta. Do obecnego radia zostały podpięte wszystkie kostki.
lewiatan1989 Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, kazzi napisał: Fabrycznie samochód nie posiadał ani kierownicy multi ani tempomatu. Zamontowany został zaly zestaw z b7. Podświetlenie działa, przycisk Mode po lewej stronie. Na poprzednim radiu (rns D) działała regulacja głośności kierownica, więc wydaje mi się linia jest podciagnieta. Do obecnego radia zostały podpięte wszystkie kostki. To zakładając że, kodowanie kierownicy jest ok. To podłącz vcds wejdź w steering wheel i bloki pomiarowe 08 , grupa 06 pokazuje communication OK i dalej w 07 i 08 gdzie sa button (przyciski) po przytrzymaniu kazdego powinien pojawić się napis Activated, a po odpuszczeniu przycisku Not Oper. Jeżeli nie będzie działać w vcds to: - złe kodowanie, - uwalona wiązka MF (lub coś z nią nie tak), - coś nie tak z modułem kierownicy. Edytowane 30 Lipca 2019 przez lewiatan1989 1
groszki75-73 Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 W dniu 7.07.2019 o 13:07, szaman89 napisał: Wywal pliki, które miałeś na karcie pamięci, usuń nawigację z aplikacji. Zainstaluj dowolną nawigację i w ustawieniach systemu zmień aplikację przypisaną do przycisku.
groszki75-73 Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 (edytowane) 4e190cfe4843af25ef43b1c2de22.webpHej mam prośbę chociaż wiem że temat był już wiele razy omawiany to im więcej czytam tym bardziej stwierdzam że coś słabo kumam wasze podpowiedzi ale do rzeczy : radio android wszystko śmiga dzięki wam ale...nie grają tylne głośniki i tu prośba jaka przejsciówkę kupić do tej kostki poniżej aby wydobyć dźwięk w tylnych glosnikach. To ta kostka na samym dole. 4e190cfe4843af25ef43b1c2de22.webp Edytowane 31 Lipca 2019 przez groszki75-73
szaman89 Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Opublikowano 31 Lipca 2019 2 godziny temu, groszki75-73 napisał: Hejj mam prośbę chociaż wiem że temat był już wiele razy omawiany to im więcej czytam tym bardziej stwierdzam że coś słabo kumam wasze podpowiedzi ale do rzeczy : radio android wszystko śmiga dzięki wam ale...nie grają tylne głośniki i tu prośba jaka przejsciówkę kupić do tej kostki poniżej aby wydobyć dźwięk w tylnych glosnikach. To ta kostka na samym dole. Odpowiedzią na Twój przypadek jest post nr 61.
wisniaww Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Panowie mam problem z podłączeniem tylnych głośników. Na wstępie dodam że dodatkowo mam też jeden głośnik z tyłu w półce nad bagażnikiem (sedan). Zakupiłem konwerter ale po podłączeniu przez niego tył gra bardzo słabo i grają tylko małe głośniki na górze przy szybie. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Wzmacniacz raczej dostaje zasilanie. Poniżej oznaczenia pinów w kostce quadblock która mam w aucie i oznaczenie pinów z radia A- Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T8p), brązowe 2 - Przedni prawy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE) 3 - Przedni lewy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE) 6 - Przedni prawy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE) 7 - Przedni lewy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE) B - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12l), niebieskie 2 - Masa sygnału do zmieniacza płyt CD -R41- 3 - Sygnał prędkości (nieużywany) 4 - Stały plus do zmieniacza płyt CD -R41- 5 - Diagnoza K (niewykorzystana) 6 - CD-Data out do zmieniacza płyt CD -R41- 7 - BOSE-kodowanie do masy (tylko w przypadku systemu BOSE) 8 - Lewy sygnał od zmieniacza płyt CD -R41- 9 - Prawy sygnał od zmieniacza płyt CD -R41- 10 - Plus przyłączony do zmieniacza płyt CD -R41- 11 - CD-Data in odzmieniacza płyt CD -R41- 12 - CD-CLK odzmieniacza płyt CD -R41- C - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12m), czarne 1 - Wejście mikrofonu (-) od mikrofonu telefonu -R38- 2 - Sygnał z przełącznika świateł cofania -F4- (nieużywany) 3 - Przedni lewy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE) 4 - Wyjście mikrofonu (-) do urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- 5 - Tylny lewy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 6 - Sygnał o niskiej częstotliwości (-) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego 7 - Wejście mikrofonu (+) od mikrofonu telefonu -R38- 8 - Sygnał masy do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 9 - Przedni prawy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE) 10 - Wyjście mikrofonu (+) do urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- 11 - Tylny prawy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 12 - Sygnał o niskiej częstotliwości (+) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego D - Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T16g), czarne 9 - Magistrala CAN High (system Infotainment) 10 - Magistrala CAN Low (systemu Infotainment) 11 - Sygnał wyciszenia o niskiej częstotliwości (Mute) zurządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego 12 - Zacisk 31 13 - Plus przyłączony do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 14 - Masa układu alarmowego (niewykorzystane) 15 - Zacisk 30 (mostkujemy go z pinem 16)16 - Stały plus Edytowane 26 Września 2019 przez wisniaww
neon21 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 (edytowane) Podłączał ktoś wzmka do suba pod to radio? Mam androida z navipremium i jest tylko jeden chinch opisany jako subwoofer numer 7 na schemacie. Jeszcze jedno pytanie nie mam can bus decodera czy w czymś to bedzie przeszkadzać? Edytowane 29 Września 2019 przez neon21
lewiatan1989 Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 8 godzin temu, neon21 napisał: Podłączał ktoś wzmka do suba pod to radio? Mam androida z navipremium i jest tylko jeden chinch opisany jako subwoofer numer 7 na schemacie. Jeszcze jedno pytanie nie mam can bus decodera czy w czymś to bedzie przeszkadzać? can bus dekoder odpowiada za: -włączanie wyłączanie radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, - wyświetlanie informacji na zegarach (ubogie info ale zawsze coś) - sterowanie z kierownicy Możliwe, że jeszcze coś pominąłem.
misiek83 Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Mam pytanie odnosnie montażu radia. Oryginalnie mam rns-d. Kupiłem radyjko z androidem ale niestety nie działa. Podłączyłem czarna kortke ISO, brązowa i dodatkowa sygnałową do kostki z adapterem can lecz niestety radio się nie uruchamia. Czy ktoś z was wymieniał rns-d na androida i miał podobny kłopot?
Mizur138 Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 Panowie ktos probował zaktualizowac Androida 8 na 9 w starszych modelach. Radio ma 4GB wiec ta lepsza wersja.
Borys07 Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 Zależy jaki masz dokładnie model radia... Musisz popatrzeć na stronę producenta radia, jeśli będzie update to ściągasz go na USB bądź na kartę pamięci ale napęd musi być sformatowany i pusty czyli nie mogą być na nim żadne pliki prócz tych które dotyczą update
Kazior Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Panowie a Ori zmieniarka będzie hulać z tym radiem? Pzdr
Arczi78 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 W dniu 20.11.2018 o 18:42, szaman89 napisał: Jako, że mam już za sobą montaż radia w moim B7 to chciałem się z wami podzielić informacjami dotyczącymi całego zagadnienia radia na androidzie w naszych autach. Dostępnych jest kilka modeli radia do A4 B6/B7. Generalnie rozróżnić możemy radia z dwoma rodzajami panelu przedniego który jest zwymiarowany pod montaż w Audi A4 B6/B7: 1. 2. Pomiędzy różnymi wariacjami takich modeli spotkać możemy się z różnymi parametrami radia oraz różnymi napisami/znaczkami na przyciskach. Jeśli chodzi o parametry techniczne to również dzielą się ona na dwie grupy. Pierwsza to radia z 4 rdzeniami procesora i 2GB pamięci ram. Druga to 8 rdzeni procesora i 4 GB pamięci ram. Pomijam kwestię pamięci wbudowanej bo już 16GB wbudowanej pamięci jest dla mnie w zupełności wystarczające na kilka apek czy mp3. Pamięć możemy oczywiście rozszerzyć dokładając kartę pamięci microSD lub pendrive do 32GB. Jeśli chodzi o samą wersję Androida to wystarczy już nam nawet wersja 6. W przypadku takich aplikacji jak Kodi wymagany jest android >4.4.4. Od parametrów radia będzie zależało jak bardzo możemy obciążać swoim użytkowaniem moc obliczeniową takiego radia bez zauważalnego spowolnienia pracy samego radia. Głównym elementem wypływającym na wybór radia był dla mnie czas uruchamiania który jest nieco krótszy na jednostce wydajniejszej co powinno być istotne dla osób robiących krótkie trasy. Dróg zakupu takiego radia jest kilka. Pierwsza to zakup na znanym polskim serwisie aukcyjnym w którym dopłacamy do zakupu kosztem „gwarancji” udzielanej przez sprzedającego. Druga to zakup radia ze znanego chińskiego portalu aukcyjnego ale tutaj już warto wiedzieć, że możemy zakupić radio bezpośrednio z Chin albo z niemieckiego magazynu. Czas oczekiwania na radio z Chin to średnio około miesiąc czasu. Przy zakupie z magazynu w Niemczech czekałem na przesyłkę 3 dni. Zakup z Chin wiąże się z wielce prawdopodobnym lub nawet pewnym naliczeniem cła. Zakup z magazynu z Niemiec jest trochę droższy jednak towar dociera do nas po 3 dniach i nie obchodzi nas cło ponieważ towar jest wysyłany z terenu UE. Można oczywiście jeszcze znaleźć takie radio w polskich sklepach car audio z odpowiednio wyższą ceną. Na dzień zakupu swojej jednostki ceny z magazynów niemieckich kształtowały się na poziomie 900 zł za wersję 4 rdzenie/2GB ramu i 1200 zł za wersję 8 rdzeni/4GB ramu. Ja wybrałem radio na wzór oryginalnego RNSE czyli radio z pierwszym panelem przednim. Radio przyszło z pełnym okablowaniem w skład którego wchodziły 2 zestawy przewodów z różnymi kostkami ISO (zwykła i quadlock), wszelkie chinche, porty usb, antena gps, dekoder can bus, separator antenowy, przyrządy do demontażu plastików w samochodzie, klucze do wyciągania radia oraz bezużyteczna instrukcja obsługi bez informacji o montażu czy sposobie podłączenia radia. W każdym przypadku wymagany jest separator antenowy dlatego dobrze jest sprawdzić przed zakupem radia jaki typ separatora potrzebujemy w swoim przypadku. U mnie podszedł dołączony separator jednak nie obyło się bez rzeźby i musiałem trochę podpiłować zaczepy wtyku antenowego. Na wyświetlaczu radia znajduje się folia ochronna. Jeżeli nie chce nam się dokupować i docinać nowej folii, możemy odciąć np. skalpelem cypelek do zdejmowania folii i mamy już całkiem dobre zabezpieczenie przed niechcianym porysowaniem wyświetlacza. Zdjęć z samego montażu nie posiadam prawie wcale ponieważ w ferworze walki nie myślałem o robieniu zdjęć. Instalacja jest na tyle prosta, że każdy powinien sobie poradzić. Podłączamy stosowną dla siebie jedną z dwóch przejściówek iso lub quadlock, dobieramy przewody do poszczególnych wybranych przez nas modułów, podłączamy separator antenowy i wsio. Teraz może trochę o samych funkcjach radia. W radiu mamy funkcje wbudowane standardowe: - odtwarzanie muzyki, filmów, przeglądanie internetu, czytanie dokumentów, średnio wymagające gry itp. itd.(nie ma się co tu rozwijać, podstawowe funkcje każdego urządzenia z androidem, do gier raczej tylko z dodatkowym padem). - GPS (chyba nie trzeba tłumaczyć, po podpięciu anteny GPS do radia i zamontowaniu samej anteny nad schowkiem przyklejając ją do metalowej belki łapiemy bardzo ładnie sygnał z satelit. Jeśli chodzi o nawigację to hulaj dusza mamy do wyboru mnóstwo rozwiązań takich jak Mapy Google, iGO, Sygic, Yanosik itp. itd.); - obsługa kierownicy multifunkcyjnej (do odpowiedniej dla nas kostki iso wpinamy dekoder CAN i w zasadzie wszystko chodzi od strzała); - rozmowy głosowe poprzez Bluetooth (radio posiada wbudowaną apkę do zarządzania połączeniami z telefonem wraz z książką telefoniczną pobraną z telefonu); - mikrofon do rozmów (wbudowany mikrofon zbiera na tyle dobrze, że nie jest wymagany montaż dodatkowego zewnętrznego mikrofonu); - streaming muzyki przez BT z telefonu do radia trochę mija się z celem ale jest możliwe po uprzednim uruchomieniu aplikacji AD2P; - Sklep Play ze wszystkimi dostępnymi aplikacjami: Radio posiada możliwość podpięcia szeregu dodatków rozwijających możliwości radia: - router wifi 3G/4G sim (radia tego typu podobno obsługują jakiś wąski zakres modemów 3G/4G do dodatkowej obsługi sieci gsm jednak prostszym rozwiązaniem nie wymagającym zagłębiania się w zagadnienie jest zakup routera wifi na usb z możliwością włożenia karty sim czyli router i modem w jednym). Konfiguracja takiego routera jest banalna, najlepiej skonfigurować je wcześniej w domu podłączając router do swojego komputera. Alternatywnie, żeby doprowadzić internet do radia przy obecnych sporych pakietach internetu w telefonie możemy używać hotspota. Z pomocą aplikacji automatyzującej pracę androida w telefonie (np. Tasker) możemy skonfigurować telefon tak by odpalał automatycznie hotspota po podłączeniu się telefonu przez BT z radiem. - karta telewizyjna (sam nie korzystam więc nie będę rozwijał tematu kompatybilnych kart tv). - kamera cofania (załącza się po wbiciu biegu wstecznego, w przypadku niekorzystania z tej opcji możliwe jest wyłączenie całkowite funkcji przez co nie będziemy widzieć czarnego obrazu przy cofaniu samochodem, przy korzystaniu z tej kamery mamy możliwość wyciszenia lub wyłączenia obecnie odtwarzanych dźwięków w radiu), jeszcze nie skończyłem jej montażu dlatego niestety na razie brak zdjęć; - kamera przednia (możliwość podłączenia takiej kamery jest, jednak jakość takich zwykłych kamer z wyjściem AV jest słaba i od siebie polecam zakupić oddzielny wideorejestrator do takich zadań jeżeli zależy nam na jakości. Radio posiada preinstalowaną aplikację DVR dzięki której za pomocą kamery przedniej możemy rejestrować z niej obraz); - interfejs OBD ELM327 (nie należy traktować tego jako kompleksowe urządzenie do diagnostyki samochodu ale do sczytania błędów za jednorazowe 15 zł za aplikację Torque i 10 zł za moduł OBD na BT jak najbardziej); - dwa wyjścia AV na wyświetlacze zewnętrzne (w przypadku przewożenia dzieci mamy możliwość sklonowania obrazu na dwa monitory w zagłówkach foteli auta). Czas na opisanie problemów związanych z takim radiem: - cicho grające lub nie grające wcale głośniki tylne i subwoofer – w zależności od kostki która dochodzi do radia potrzebny nam będzie konwerter poziomu sygnału. W przypadku naszych samochodów rozróżniamy kostkę zwykła i quadlock. W przypadku tej pierwszej możemy kupić gotowy moduł z kostkami do podłączenia plug and play. W przypadku kostki quadlock potrzebny nam będzie sam „goły” konwerter, który wpinamy między bezpośrednie wyjście głośników tylnych z radia (wymagane będzie wypięcie 4 przewodów RL+,RL-,RR+,RR- z kostki przejściówki dołączonej do zestawu) a wejścia chinch głośników tylnych z głównej wiązki przewodów kostki iso dołączonej do całego zestawu. W przypadku „gołego” rozwiązania wymagane jest ustawienie potencjometrów na min przed samym wpięciem w układ. Po podpięciu należy skalibrować potencjometrami głośność dla strony lewej i prawej. - brak informacji głosowych w aplikacjach do nawigacji – należy ściągnąć dodatkowo ze Sklepu Play aplikację „Przetwarzanie tekstu na mowę” i wybrać ten rodzaj przetwarzania w ustawieniach systemu; - zdarza się, że niektórzy użytkownicy mają problem z odbieraniem radia fm poza miastem – u mnie problem nie występuje po zastosowaniu separatora antenowego. U mnie wystarczył separator dołączony do zestawu ale w niektórych przypadkach potrzebny będzie zakup stosownego dla danego złącza antenowego separatora. Dodatkowo pokuszę się o opisanie wad takiego radia (oczywiście w moim odczuciu): - brak możliwości przełączenia się z poziomu kierownicy między radiem fm a odtwarzaczem muzyki. Z poziomu lewego przycisku możemy włączyć radio fm jednak powrót do odtwarzacza muzyki wymagany jest z poziomu samego radia; - przy korzystaniu z sieci wifi poprzez akurat zakupiony przeze mnie router 3G/4G zdarza się rozłączenie wifi i wymagany jest odłączenie i ponowne podłączenie palucha - alternatywa Tasker i hotspot. Routera ze zdjęcia i jego chińskich pochodnych nie polecam także patrzcie czego nie kupować Jeżeli już mielibyśmy się już nad czymś zastanawiać w formie palucha USB to rozejrzyjmy się za bardziej "markowym" sprzętem np. Huawei E8372h-153. - mimo zainstalowania przetwarzania tekstu na mowę zapewne ze względu na sterowniki dźwięku dźwięk przy wygłaszanych komunikatach nawigacji słyszalny jest szum lub delikatne zniekształcenie komunikatów – idzie się do tego przyzwyczaić; - radio nie podaje nazwy stacji radiowej na fis. Dostępna jest tylko informacja o częstotliwości słuchanego radia fm. Jest to moja relacja z posiadania/montażu/korzystania z takiego radia. Każdy może mieć inne doznania czy zdanie co do poszczególnych kwestii, sposobu podłączenia czy korzystania z radia. Komentarze i pytania są mile widziane. Na koniec reszta zdjęć VID_20181120_172035.mp4 49 MB · 0 pobrań A co to za aplikacja ?
Majk009 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Jest jakieś radio godne polecenia na dzień dzisiejszy? Zamierzam kupić coś takiegoLink do radia Używa ktoś takiego?
DDK Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 26 minut temu, Majk009 napisał: Jest jakieś radio godne polecenia na dzień dzisiejszy? Zamierzam kupić coś takiegoLink do radia Używa ktoś takiego? Znajomemu montowalem takie. Tragedia jednym słowem. Nie pasuje w fabryczny kosz trzeba drutowac, wygląda słabo i gra nie wiele lepiej 1
Majk009 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Widzę, że jednak po taniości się nie da Macie jakiś sklep godny polecenia? Najlepiej taki żeby nie płacić VAT/cła
pila24 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Opublikowano 12 Stycznia 2020 (edytowane) 30 minut temu, Majk009 napisał: Widzę, że jednak po taniości się nie da Macie jakiś sklep godny polecenia? Najlepiej taki żeby nie płacić VAT/cła Poszukaj na Ali z wysyłką z magazynu z Polski lub Europy. Wtedy nie ma cła Po za tym takie tanie radia to na śmietnik się nadają,chyba że chcesz sprzedać auto a masz dziurę po radiu które wcześniej sprzedałeś i musisz ją zapchać. Edytowane 12 Stycznia 2020 przez pila24
Arczi78 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Czy ktoś już montował kamerę cofania ? Ja jutro montuje i czy muszę ciągnąć kabel z światła wstecznego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się