Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 All TDI] Jakie zużycie oleju silnikowego jest w normie.?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie do znawców i użytkowników silników TDI (wcześniej jeździłem tylko na benzyniakach):

1. Jakie obserwujecie zużycie oleju silnikowego w okresie pomiędzy wymianami?

2. Jaka powinna być norma takiego zużycia? (technicznie każdy silnik zużywa pewną określoną ilość oleju w trakcie normalnej eksploatacji)

W moim 2,5 TDI (przebieg 230 tys km) po 5 000 km musiałem dolać około 0,4 litra aby powrócić do stanu poprzedniego...

pozdrawiam, Sebek

Opublikowano
Litr na 1000 km, dopuszczalne.

to już tragedia

chyba miałeś na myśli litr na 10000 km :cool:

Opublikowano
Litr na 1000 km, dopuszczalne.
Chyba w 19-letnich benzyniakach,

ludzie!!!- zdrowy silnik nie powinien "łyknąć" więcej niż 1ltr oleum na 10 000km,

inaczej uszczelniacze( to jeszcze pół biedy), albo prowadnice zaworów( to już poważniej), albo pierścionki( = dla ambitnych kapitalka), do wymiany :exclaim:

Opublikowano

przy katowaniu cały czas do odcięcia być może tyle spali, a fabryka tak się zabezpiecza (w instrukcji) żeby nie było reklamacji, najważniejsze żeby nie było plam pod autkiem na parkingu i niebieskiego stefana jak się ciśnie :biggrin:

Opublikowano

nie twórzmy nowego tematu ktory juz byl kiedys.Zamykam :twisted:

Opublikowano

dokładnie nie ma co sie śmiać nawet nowe samochody mają normę 1 litr na 1000.

A że jak tyle pali to już kopci jak dwusów z tyłu i przy tankowaniu od razu lac oleju trzeba ;) to inna sprawa.

Niestety polityka producentów.

Silnik w dobrym stanie (i to nie od wieku zalezy - mam 30 letni silnik nie remontowany (w sensie nie szlifowane gary), wymienione uszczelki, uszczelniacze na 20000km spalił 0.5 litra oleju (benzynka) - moje TDI na bank wezmie więcej ;) ) nie powinien wziaść więcej jak te 0.2 na 1000.

Oczywiście jazda po A4 z dużymi predkościami obrotowymi spowoduje większe zużycie - każdy silnik na wiekszych obrotach spali więcej oleju.

A niebieskie chmurki to najpierw się zaczynają pokazywać przy zmianie biegów w benzyniakach to pierwszy objaw, jak już dymi przy przyśpieszaniu to...zgon już ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...