_Sebek_ Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Witam! Mam pytanie do znawców i użytkowników silników TDI (wcześniej jeździłem tylko na benzyniakach): 1. Jakie obserwujecie zużycie oleju silnikowego w okresie pomiędzy wymianami? 2. Jaka powinna być norma takiego zużycia? (technicznie każdy silnik zużywa pewną określoną ilość oleju w trakcie normalnej eksploatacji) W moim 2,5 TDI (przebieg 230 tys km) po 5 000 km musiałem dolać około 0,4 litra aby powrócić do stanu poprzedniego... pozdrawiam, Sebek
l_getler Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Mój przepalił ok 0,5 literka na 7 000km. (przebieg 205 tyś). wszystko w normie.
Gość zdeniu Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Litr na 1000 km, dopuszczalne. to już tragedia chyba miałeś na myśli litr na 10000 km
artur28 Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 ja do swojej po 7000 dolałem 300g olejku
taktuś Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Litr na 1000 km, dopuszczalne. Chyba w 19-letnich benzyniakach,ludzie!!!- zdrowy silnik nie powinien "łyknąć" więcej niż 1ltr oleum na 10 000km, inaczej uszczelniacze( to jeszcze pół biedy), albo prowadnice zaworów( to już poważniej), albo pierścionki( = dla ambitnych kapitalka), do wymiany :exclaim:
daro Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Moja zaba na 6000 zjadla 0,5 oleju ale jej wybaczam bo ma juz 280000
kalina Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Tak jest w książce obsługi napisane, o co ja o tym myślę to co innego.
SebMis Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 przy katowaniu cały czas do odcięcia być może tyle spali, a fabryka tak się zabezpiecza (w instrukcji) żeby nie było reklamacji, najważniejsze żeby nie było plam pod autkiem na parkingu i niebieskiego stefana jak się ciśnie :biggrin:
Wihajster Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 nie twórzmy nowego tematu ktory juz byl kiedys.Zamykam :twisted:
woj-o Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 dokładnie nie ma co sie śmiać nawet nowe samochody mają normę 1 litr na 1000. A że jak tyle pali to już kopci jak dwusów z tyłu i przy tankowaniu od razu lac oleju trzeba to inna sprawa. Niestety polityka producentów. Silnik w dobrym stanie (i to nie od wieku zalezy - mam 30 letni silnik nie remontowany (w sensie nie szlifowane gary), wymienione uszczelki, uszczelniacze na 20000km spalił 0.5 litra oleju (benzynka) - moje TDI na bank wezmie więcej ) nie powinien wziaść więcej jak te 0.2 na 1000. Oczywiście jazda po A4 z dużymi predkościami obrotowymi spowoduje większe zużycie - każdy silnik na wiekszych obrotach spali więcej oleju. A niebieskie chmurki to najpierw się zaczynają pokazywać przy zmianie biegów w benzyniakach to pierwszy objaw, jak już dymi przy przyśpieszaniu to...zgon już
Rekomendowane odpowiedzi