Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T BFB wibracje na budzie ? blok 26


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam wibracje w swoim bfb odczuwalne na budzie i ogólnie obroty falują między 720-800 jak ssanie się wyłączy (na ssaniu nie czuć wibracji i ma wtedy jakieś 1100obrotów może 1200), sprawdzałem blok 26 bo znajomy mi powiedział że tam jest niby pokazany stan cewek i sprawdziłem wstępnie, czy ktoś może mi powiedzieć coś o ich stanie ? Gdzieś na necie znalazłem też temat o Audi TT i tam forumowicz pisał że jak jest poniżej 0,35V to cewka do wymiany się kwalifikuje.

Wpadła myśl że to może dwumas jakoś się udało go zniszczyć poprzedniemu właścicielowi ale czy sprzęgło wcisnę czy nie wibrację są takie same, więc wydaje mi się że to nie to.

Dodam że przebieg jest ori 170tyś km (sprawdzałem w aso przed zakupem), auto jeździło głównie po mieście.

Na dniach postaram się zrobić jakieś logi statyczne i dynamiczne.

 

IMG_20181203_181033.jpg

IMG_20181203_181307.jpg

IMG_20181203_181541.jpg

Opublikowano
11 minut temu, hunter999 napisał:

na ssaniu nie czuć wibracj

no bo masz wyższe obroty, które niwelują tą przypadłość....

A poduszki silnika sprawdzałeś?

Opublikowano

Takie wibracje ma nie jedno takie a4 z tym silnikiem i często się mówi, że ten typ tak ma, a na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że wymiana dwumasu nie pomaga. Sprawdź odbój silnika jeszcze.

Opublikowano

Ogólnie błędy sprawdzałem przed chwilą i nie ma nic, wyjąłem też cewki i tam ukazał się olej który cieknie z tej uszczelki w środku klawiatury a cewki całe mokre w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ?

 

123.jpg

Opublikowano

Czy odma w tym silniku to jest ten grzybek pomiędzy silnikiem a grodzią silnika ?

123.jpg

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, hunter999 napisał:

w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ?

Jak jest cewka w oleju to może skutkować wypadaniem zapłonów i nierówną pracą. Ten zawór odmy z linku jest w trójniku pod kolektorem ssącym, do którego wchodzi takie kolanko. Ten grzybek to jeden z elementów układu odmy ale raczej rzadko się psuje i co najwyżej może zarosnąć mazią jesli jeździsz teraz na krótkich dystansach.

Jak na odpalonym silniku podskakuje odkręcony korek wlewu oleju to ten zaworek jednokierunkowy odmy z trójnika jest sprawny i teoretycznie cała odma jest drożna.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Korek podskakuje tak w miarę normalnie, nie tak jak w TDI że mało co nie wypadnie, czyli co nie ruszać odmy i tego zaworku od odmy ?

Opublikowano

Sprawdź czy nie masz za dużo tej mazi w układzie odmy, bo może jednak nadaje się do czyszczenia.

Opublikowano

Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ?

Opublikowano

Wykonałem logi statyczne na postoju bo narazie nie miałem możliwości wykonania dynamicznych.

02-33

http://vaglogi.pl/log-002_033_i2hEwY.html

03-20

http://vaglogi.pl/log-003_020_Mp4dX.html

15-16-02

http://vaglogi.pl/log-015_016_002_VqWc69.html

115-118

http://vaglogi.pl/log-115_118_zHrGB9.html

Opublikowano

Statyczne są ok.

Opublikowano
6 godzin temu, przem8 napisał:

Statyczne są ok.

Czyli z logów statycznych wszystko jest ok tak ?

Opublikowano

Nic w nich niepokojącego nie widać.

Opublikowano
11 godzin temu, hunter999 napisał:

Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ?

Przecież Ci napisał, że jak masz cewkę w oleju to prawdopodobnie będzie przyczyna telepania.

Napraw cewki i jak nie będzie efektu to szukaj dalej.. Masz jedną przyczynę praktycznie znalezioną a już lecisz na logi :facepalm:

Opublikowano

Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej.

Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso  a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ...  oba silniki osprzet stan ideał....

 

Opublikowano
16 godzin temu, soul87 napisał:

Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej.

Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso  a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ...  oba silniki osprzet stan ideał....

 

rozumiem, ale musi być w czymś problem że niektóre wibrują, bo to tak z nieba się nie bierze i chcę to rozwiązać bo strasznie to irytuje

Opublikowano

u mnie wibrowało mocno. poluzowałem pasek wieloworkowy, poruszałem kilkoma rolkami i wibruje 50% mniej. 

czary jakieś ale działa

Opublikowano (edytowane)

1. Regulacja odboju przedniego.

2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen.

3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 

4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93.

5. Nowy dwumas.

:) od najtańszego do najdroższego :) 

 

U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat.

Nawet pisali list do AUDI :D :D

Edytowane przez soul87
Opublikowano
2 godziny temu, soul87 napisał:

1. Regulacja odboju przedniego.

2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen.

3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 

4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93.

5. Nowy dwumas.

:) od najtańszego do najdroższego :) 

 

U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat.

Nawet pisali list do AUDI :D :D

Wiesz jaką odpowiedź dostali od Audi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...