Sebalbn Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 (edytowane) Witam. Śledzę forum od dłuższego czasu, znalazłem tu kilka podpowiedzi które mi się przydały i myślę, że czas abym pokazał swoje auto. Jest to mój 3ci samochód, pierwszy był mercedes w202 2.3 kompresor z full body amg ori potem było subaru impreza 2.0 t GT. Niestety musiałem się z nim rozstać po drugiej awarii skrzyni biegów. Wybór padł na pancerne 2.8 avant, koniecznie quattro i koniecznie czarny kolor. Poszukiwania trwały kilka miesięcy, oglądałem kilka samochodów przed trafieniem tego egzemplarza. Audi była wystawiona za spora sumę i powiem szczerze, że Żona namówiła mnie, żeby pojechać i ją obejrzeć. Jak się jednak okazało, opłaciło się. Auto było całe w orginale (pod miernikiem wszędzie 120-140 mikronów) nic nie malowane, nie szpachlowane i nie dłubane. Wymienione zostało tylko zewnętrzne poszycie przedniego lewego błotnika. Samochód został sprowadzony do Polski w 2014 roku ze Szwajcarii i używany przez poprzedniego właściciela niecałe 2 lata. Ja jestem posiadaczem już od 3 lat i jak na razie bezawaryjnie pokonuje kilometry. Parametry : Marka : Audi Model : A4 avant B5 Rok prod. : 1999 Silnik : 2.8 APR + LPG Napęd : Quattro Wyposażenie : Elektrycznie szyby x4, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, siedzenia skórzane,podgrzewane ala kubły z pompowanymi lędzwiami, klimatronik, kiera trój ramienna, ESP, ASR,tempomat, regulowana wysokość kierownicy, spryski w zderzaku, podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby Zawieszenie : Ori 1 be Koła : Lato Avus 3 225/40/18 Nokian Z line, zima 195/65/15 Nokian WR-D4 Części wymienione od zakupu : Układ rozrządu INA (2 rolki, napinacz- tłumik drgań) Cały układ chłodzenia (OEM termostat, pompa wody DOLZ i chłodnica nowa plus wiatrak wnętrza również nowy, zbiorniczek wyrównawczy nowy i płyn nowy) Czujnik temperatury (górny) Kompletna odma z ezektorem Zestaw naprawczy reduktora do gazu i zawór bezpieczeństwa gazu przy kolektorze Łożyska tylnej piasty (prawa + lewa strona) + czujniki abs wymiana klocków przód ATE Wymiana pompy paliwa Wymiana filtra paliwa knecht Wymiana świec (NGK ) Wymiana przewodów wysokiego napięcia BERU Wymiana siłowników w klapie tył Uszczelnienie silnika (wałki rozrządu, wału korbowego, brok na głowicy, pokrywy zaworów wraz z uszczelnieniem świec, uszczelnienie pokryw regulacji faz, uszczelka kolektora wydechowego x2 wszystko ELRING) Olej w skrzyni biegów i dyfrze REVENOLv Końcówki drążków kierowniczych x2 mahle hd Wymiana plecionek x2 (tłumik drgań) Oczywiście olej i filtry wymieniam co 9- 10 tyś km, leje Valvoline 5w40 full syntetyk i filtry zawsze knecht + serwis gazu co 15 tyś km(filterki fazy lotnej+ciekłej i ew. regulacje) Była również przeprowadzona renowacja skórzanej tapicerki - jak dla mnie wyszło mega, kosztowało to bardzo duże nakłady pracy ale na prawdę było warto. Ogółem to na pewno nie wypisałem jakichś wahaczy, łączników stabilzatorów i innych pierdołek których była cała masa przez okres w którym go użytkuje. Auto nigdy mnie nie zawiodło i bardzo przyjemnie pokonuje się kolejne bez awaryjne kilometry. Plan jest taki aby było to ładne auto z przeznaczeniem bardziej daily niż weekendowa zabawka. Plany? Wygodny i dość dobrze wyposażony samochód rodzinny który jako tako się prezentuje. Na pewno będę chciał obniżyć zawieszenie (zastanawiam sie nad gwint/amory o krótkim skoku), doprowadzić blacharkę do stanu idealnego oraz dodać trochę gratów takich jak, rolety tylnych szyb bocznych, siatka bagażnika, może xenon, doprowadzić środek do stanu idealnego i może licznik z fisem, zobaczymy co się trafi. Niestety wszystko wskazuje na to, że do wymiany nadaję się, dwumasa która też kilka pln kosztuje i pójdzie jako jedna z pierwszych w kolejności wraz z kompletem sprzęglłą i simmeringami od strony skrzyni. Czeka mnie też płukanka oraz zdjęcie miski olejowej, wypłukanie oraz danie nowego korka spłyowowego, ale to na wiosne. Teraz kilka zdjęc : Edytowane 26 Lipca przez Sebalbn
Marek24 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Wnętrze masz śliczne ja choruje na białą skórę oby ci służyła
Sebalbn Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2019 Dzieki wielkie. Faktycznie jasny środek jest ładny, ale żeby go utrzymać w czystosci to inna para kaloszy ? Mam jeszcze do ogarnięcia te plastiki które są na boczkach drzwi bo ktoś przede mną okleił je folia ala carbon ale zrobił to na tyle nieudolnie, że wszystko sie odkleja. Postanowiłem odmalować je w kolorze fabrycznym a carbon pojdzie na konsole środkowa, dekory. Nie dawno przyszedł mi plastik z boczka kierowcy bo mialem popekane mocowania, zostało tylko sie zebrać i ściagnąć reszte i oddac do lakierowania.
Przemo c Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Ładniutka ta twoja b5, niech wozi jak najdłużej bez awarii, pozdr i do zobaczenia na trasie
krzysiek_f Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Pięknie się prezentuje na tych Avusach. Kolejna zadbana B5 na forum. Pogratulować Żony ? Niech długo służy
Sebalbn Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, krzysiek_f napisał: Pięknie się prezentuje na tych Avusach. Kolejna zadbana B5 na forum. Pogratulować Żony ? Niech długo służy Ładnie jest tylko straszna koza na tych 18', planuje zjechać troche w dół, żeby nie raziło tak po oczach, ale cieżko coś znaleźć do quattro. A powiem szczerze, że Żona też ile może to sie angażuje w renowacje auta, więc miłe zaskoczenie? Sama mi nawet zmieniła zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, propsy? A avusy to również prezent od Żonki? Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Sebalbn
Langista Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Pogratulować żonki Auto pięknie zrobione, ale na Boga, zmień to radio..
Sebalbn Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2019 30 minut temu, Langista napisał: Pogratulować żonki Auto pięknie zrobione, ale na Boga, zmień to radio.. Radio było jedna z rzeczy która kupiłem razem z autem, juź siedzi od dawna jakiś pioneer, tylko troche irytuje mnie to, że ma zielone podświetlenie i ni w ząb nie pasuje do oświetlenia auta. W miare sporo opcji equalizera, loudnes wyjscie usb itp itd. W przyszlosci planuje wstawić radio na androidzie bo odmłodzi to auto o kilka w środku ale na razie są ważniejsze wydatki.
Langista Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Ja bym wsadził coś pod 2din, można z RNS pomyśleć
krzysiek_f Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 14 godzin temu, Sebalbn napisał: A powiem szczerze, że Żona też ile może to sie angażuje w renowacje auta, więc miłe zaskoczenie? Sama mi nawet zmieniła zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, propsy? A avusy to również prezent od Żonki? Gratuluję raz jeszcze. Co do obniżenia, wystarczą krótsze sprężyny bo amorki już masz o skróconym skoku. Tak więc koszt już dużo mniejszy. Jeśli chodzi o radio szukałabym mimo wszystko OEM, ze względu na wygląd.
Sebalbn Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, krzysiek_f napisał: Gratuluję raz jeszcze. Co do obniżenia, wystarczą krótsze sprężyny bo amorki już masz o skróconym skoku. Tak więc koszt już dużo mniejszy. Jeśli chodzi o radio szukałabym mimo wszystko OEM, ze względu na wygląd. No wszystko ok tylko problem jest taki, że na hopce czuć, że tył auta nie trzyma jak powinien, więc amorki przydało by sie zmienic. A zamiast ori amorów zastanawiam się nad koni str.t . I nie wiem ile obniżać, wydaje mi sie, że -40 było by optymalne tak w miare do codziennego używania auta. Jeszcze kilka fotek : Edytowane 22 Stycznia 2019 przez Sebalbn
krzysiek_f Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Rozumiem. Wg mnie nie taka koza. Na ostatnich zdjęciach ? Przejrzyj tematy tutaj w dziale, obejrzyj auta kolegów i zdecydujesz ile obniżyć.
razor91 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Ja wiem że dżentelmeni nie rozmawiają o kasie, ale ile płaciłeś za kable zapłonowe ?
Sebalbn Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2019 Godzinę temu, razor91 napisał: Ja wiem że dżentelmeni nie rozmawiają o kasie, ale ile płaciłeś za kable zapłonowe ? Powiem, że z kablami była długa historia i kilka wymian tzn ori siedziały kable BREMI. Ktoś mi polecił kable sentecha (polski producent) które nie siedziały dobrze na cewkach (tak jak by ta guma byla za krotka o kilka mm) a po czasie od temperatury zaczeły by pewnie same spadać, wiec wymieniłem je na takie same jak miałem czyli bremi za ok 300zł ale przewody były za krótkie i wszystko siedziało strasznie napięte, wymieniłem na BERU za blisko 600 zł i jest wszystko ok, problemy z nierówną pracą silnika ustały na dobre (przy okazji wsadziłem nowe świece NGK bo takie wsadzilem od razu po zakupie więc kupiłem takie same bo na starych było widać przebicie z kabla) . Dzisiaj tragedia sie wydarzyła, padł układ napędowy, czekam na komplet dwumasa + komplet sprzęgła i łożysko LUK i zaciągne go dzisiaj na wymiane. Pewnie dojdzie simmering na wale, sprawdzenie pół osi oraz przegubów wew. i zew.
Sławuś Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Witam Sebixa. Starsza siostrzyczka z piątego zdjęcia się meldujue Dziś jedna ciągnęła drugą do lekarza
Langista Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Tak bez żadnego ostrzeżenia padło sprzęgło, czy już się odzywało?
krzysiek_f Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 W dniu 19.01.2019 o 18:53, Sebalbn napisał: Niestety wszystko wskazuje na to, że do wymiany nadaję się, dwumasa która też kilka pln kosztuje i pójdzie jako jedna z pierwszych w kolejności wraz z kompletem sprzęglłą i simmeringami od strony skrzyni. Wykrakałeś...oj tam od razu tragedia, 3 tyś. na mody mniej ?
Sebalbn Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2019 (edytowane) Godzinę temu, Sławuś napisał: Witam Sebixa. Starsza siostrzyczka z piątego zdjęcia się meldujue Dziś jedna ciągnęła drugą do lekarza Ooo jest i Sławuś? Dzieki jeszcze raz za hol który wyszedł 8x8? 52 minuty temu, Langista napisał: Tak bez żadnego ostrzeżenia padło sprzęgło, czy już się odzywało? Dwumase było już słychac od jakiegoś czasu (ok. 1000km) a dokładniej stuki z dołu auta gdy było duże obciążenie (niska prędkość obrotowa silnika, wysoki bieg i gaz wduszony ). A dzisiaj przy zmianie biegu z 2 na 3 pedał został w podłodze, musiałem go noga odbić. Potem biegi nie chciały wchodzić a na koniec po zgaszeniu auta o po ponownym uruchomieniu biegi wchodziły normalne tylko po wbiciu biegu i puszczeniu sprzęgła samochód nie ruszał. 41 minut temu, krzysiek_f napisał: Wykrakałeś...oj tam od razu tragedia, 3 tyś. na mody mniej ? Oj tam od razu wykrakałeś, spodziewałem sie, że to sie zbliża ale nie, że aź tak szybko. Tego nie przeskocze, a jak to mówią co sie odwlecze to nie uciecze ? Auto zawiezione z kpl. Sprzęgła, czekam na wieści. Edytowane 23 Stycznia 2019 przez Sebalbn
Sebalbn Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2019 13 minut temu, Langista napisał: Ile komplecik wyszedł? Łacznie za 2300 udało sie dorwać sprzęgło, docisk i dwumas, do tego dojdzie raczej na pewno simmering na wale przy okazji i zobaczymy jak przeguby. Mam nadzieje, ze w 3 koła sie zamkne z tym tematem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się