VariaT1998 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Problem jest taki że byłem u gazownika i powiedzieli ze nie wyregulują instalacji ponieważ nie chodzi dobrze na benzynie ( twierdzi ze licznik nalicza wypadania zapłonów na drugim cylindrze). Po podłączeniu pod kompa faktycznie zdazy sie ze zapłon wypada ale na cylindrze pierwszym. Gazownicy twierdzą ze on za bardzo sie chwieje i jakby nie rowno chodzi ze za bardzo drrzy ten silnik , nie chodzi płynnie. Kiedyś podczas wyprzedzania mrugał check i jakby stracił moc do tego mocno nim tłukło ale to trwalo kilka sekund. wtedy pokazł się błąd 16684 - rozpoznanie wypadania zapłonu oraz 16672 - zwór wtryskowy cylindra , zwarcie z masą ale od tamtej pory cisza. Proszę o pomoc. Nowe cewki z ASO przepływomierz ASO i swiece rownież nowe , Oto logi: LOG-01-015-016-004.CSV LOG-01-002-033-033.CSV
przem8 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Nie widać tu przeciez żadnych wypadań. Logi na pb? Na jalowych trochę za bogata mieszanka. 1
VariaT1998 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2019 W dniu 27.01.2019 o 14:08, przem8 napisał: Nie widać tu przeciez żadnych wypadań. Logi na pb? Na jalowych trochę za bogata mieszanka. Tak na pb. Wcześniej było kilka wypadniec. tym razem akurat nie. Dziś zrobiłem pomiar ciśnienia śprężania i oto wyniki: 1. 9,5 2. 9,5 3. 12,5 4. 12,5 a z olejem (po 10 ml wlałem) : 1. 10,5 2. 10 3. 14 4. 14 upalone zawory? zrobić logi jeszcze raz ? co sprawdzic ?
Łukasz13 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Kompresja nierówna, może to być przyczyną złej pracy silnika, wypadanie zapłonu nie nasila się zaraz po odpaleniu zimnego motoru? zrób komplet logów
VariaT1998 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2019 3 godziny temu, Łukasz13 napisał: Kompresja nierówna, może to być przyczyną złej pracy silnika, wypadanie zapłonu nie nasila się zaraz po odpaleniu zimnego motoru? zrób komplet logów Logi z jakich grup zrobić? Sprawdziłem teraz na zimnym to też niby żadnych wypadnięc nie było. Jakie grupy to korekta krótko i długoterminowa?
przem8 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Opublikowano 28 Stycznia 2019 32 to długoterminowa , pierwsza ramka - bieg jałowy i druga - pod obciążeniem. Krótkoterminowa to gr.33. Zrób standardowo 2+33, 3+20 i 115+118.
VariaT1998 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2019 15 godzin temu, przem8 napisał: 32 to długoterminowa , pierwsza ramka - bieg jałowy i druga - pod obciążeniem. Krótkoterminowa to gr.33. Zrób standardowo 2+33, 3+20 i 115+118. nie bardzo rozumiem to co napisałeś. możesz jasnej? 2+33 i 3+20 to statyczne a 115+118 dynamiczne ?
przem8 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Wszystkie dynamicznie, a statyczne możesz dodatkowo 2+33. Przecież masz to opisane w podpietym temacie o logach. W grupie 32 masz dwie wartości korekt dlugoterminowych i pierwsza odpowiada za wolne obroty, a druga za wartości uzyskane podczas jazdy i wynikają z uśrednienia korekt krótkoterminowych z gr33. Prościej nie umiem wytłumaczyć.
VariaT1998 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2019 37 minut temu, przem8 napisał: Wszystkie dynamicznie, a statyczne możesz dodatkowo 2+33. Przecież masz to opisane w podpietym temacie o logach. W grupie 32 masz dwie wartości korekt dlugoterminowych i pierwsza odpowiada za wolne obroty, a druga za wartości uzyskane podczas jazdy i wynikają z uśrednienia korekt krótkoterminowych z gr33. Prościej nie umiem wytłumaczyć. super już wszystko wiem. koło 18 zrobie logi i wrzucę. Wczoraj gdy troche go przygrzałem przez miasto na wyższych obr pojawił sie check . okazał sie to błąd 16727 -czujnik położenia wałka rozrzadu. Ten czujnik z dwie godziny wcześniej odpiąłem wraz wtryskami ale po złożeniu skasowałem błędy i pojechałem na miasto i wyskoczył check co to moze znaczyc ? sprawdze jeszcze raz wtyczke i przedmucham kompresowerm oraz estrakcyjną.
VariaT1998 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2019 Zrobiłem komplet logów. narazie co sam wychaczyłem to ze turbo przeładowuje w pewnym momęcie za kazdym razem w tym samym zakresie obr. potrafi nabic nawet 0,9 bara ,co moze byc przyczyną? n75 czysciłem ostatnio i sprawdzałem to jest szczelne i cyka Oto logi statyczne: LOG-01-090-093-xxx.CSV s LOG-01-002-033-xxx.CSV s LOG-01-001-003-xxx.CSV s dynamiczne: LOG-01-115-118-xxx.CSV LOG-01-002-033-xxx.CSV d LOG-01-003-020-xxx.CSV d Jeszcze raz PRosze o Pomoc ,porady i sygestie. Z góry Dzięki i Pozdrawiam
traczu_lca Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Możesz te pliki wrzucić na np. http://vaglogi.pl i wrzuć linki. Kolegom z forum łatwiej będzie się analizowało i nie trzeba będzie ich ściągać ;). Odnośnie logów się nie wypowiem.
przem8 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 (edytowane) 14 godzin temu, VariaT1998 napisał: dynamiczne: LOG-01-115-118-xxx.CSV LOG-01-002-033-xxx.CSV d LOG-01-003-020-xxx.CSV d Z tych wszystkich działa tylko 115+118. Wrzuć to na vaglogi.pl Co do turbo to zrób log 118 z odpiętym n75. Edytowane 31 Stycznia 2019 przez przem8
VariaT1998 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Opublikowano 4 Lutego 2019 W dniu 31.01.2019 o 14:49, przem8 napisał: Z tych wszystkich działa tylko 115+118. Wrzuć to na vaglogi.pl Co do turbo to zrób log 118 z odpiętym n75. Te same logi jeszcze raz. Dynamiczne: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_1uzQP.html (DYNAMICZNY) Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_1E5m5.html (DYNAMICZNY) Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_inub95u.html (DYNAMICZNY) statyczne: Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_ZZ3kP.html Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_wMtRym1.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_AUblLpO.html za raz zrobie z odpiętą kostką od n75 Proszę o przegladiecie logów i jakies wskazówki 1
Łukasz13 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Logi dynamiczne są w zasadzie całkiem ok, poza tym przeładowaniem przy wstawaniu turbiny, ale to nie powinno mieć nic do problemu który opisujesz, sprawdz jeszcze korekty w bloku 032 po jeżdzie na samej pb. Do tego po logach statycznych możesz mieć gdzieś nieszczelność, proponuje sprawdzenie szczelności kompresorem wyjdą wszystkie nieszczelności, warto przejrzeć też odme.
VariaT1998 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Opublikowano 4 Lutego 2019 3 godziny temu, Łukasz13 napisał: Logi dynamiczne są w zasadzie całkiem ok, poza tym przeładowaniem przy wstawaniu turbiny, ale to nie powinno mieć nic do problemu który opisujesz, sprawdz jeszcze korekty w bloku 032 po jeżdzie na samej pb. Do tego po logach statycznych możesz mieć gdzieś nieszczelność, proponuje sprawdzenie szczelności kompresorem wyjdą wszystkie nieszczelności, warto przejrzeć też odme. gdzie widać te nieszczelność i w jaki sposób ? szczelność niby sprawdzałem i było ok. Mogę to zrobić jeszcze raz bo mogłem coś zrobić zle, opiszesz jak zrobić to poprawnie ? oto logi z odpiętym n75: Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_i3gfIO.html co można po tych logach wnioskować?
Łukasz13 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032 po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb.
VariaT1998 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Opublikowano 4 Lutego 2019 2 godziny temu, Łukasz13 napisał: Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032 po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb. n75 na dniach postaram sie podmienić jaki powinien byc kąt przepustnicy na wolnych obr? a tak w ogole to nie mam za wolnych obr, bo zawsze mam 760 obr ale nieraz najczesciej po logowaniu albo takiej ostrzejszej jezdzie to mam rowne 800 i wtedy dużo ładniej chodzi i tak nie telepie wtedy. co może byc przyczyna? korekty wrzucic po jedzie na samej benzynie ?
VariaT1998 Opublikowano 8 Lutego 2019 Autor Opublikowano 8 Lutego 2019 W dniu 4.02.2019 o 20:52, Łukasz13 napisał: Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032 po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb. DZięki wielkie wszsytkim za dotychczasową pomoc ale jest jeszcze kilka newsów w temacie. otóż jeden z zaworkow jednokierunkowych był zle założony a konkretnie ten ktory jest na filtrze powietrza co powodowało ze silnik ciągną lewe powietrze gdy w kolektorze było podcisnienie przez to przepsytnica była zamknięta- teraz jest otwarta na 2-3%. ale wypadanie zapłonow zostało. Zanim silnik sie nagrzał do temetarury 90 stopni było jakieś 250 wypadniec na drugim cylindrze i 3 wypadnięcia na pierwszym. Czym była wyższa temp tym wolniej nabijał . upalone zawory ? Prosze jeszcze o pomoc. Grupy 003, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-016_015_003_ZN88y.html
Łukasz13 Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 Jeśli wypadanie jest dużo większe w trakcie nagrzewania to duże prawdopodobieństwo wypalonych zaworów. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się