Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka öldruck


Tomas912

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,

Mam Audi A4 B6 silnik 1.6 z nową instalacją gazową ( zakładałem w pażdzierniku 2018r. ) .

Jeżdzę na oleju Valvoline  Maxlife 10W40. Auto ma przejechane 190 tyś km .

Na wakacjach wymieniałem rozrząd ,a olej wymieniam co roku w kwietniu.

Niestety jak w dużej ilości tych modeli muszą dolewać systematycznie olej.

Dziś rano po przejechaniu ok. 500 m ( jeszcze zimny silnik ) pojawiła się  kontrolka öldruck  ( po chwili zniknęłą ) czyli ciśnienie oleju.

Czy to coś poważnego ?

Może jakaś wilgoć dostała się ? ( temperatura rano - 6 ).

Czy na cito wymienić olej , filtry ?

Co byście polecili w takiej sytuacji ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to czerwona kontrolka ciśnienia to jest to powazne. Odstawić do mechanika na pomiar ciśnienia oleju i pewnie pompa oleju do wymiany. W najlepszym przypadku wina czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz krótkie odcinki? Jak tak to gdzieś w układzie przymarza wytrącony w oleju kondensat. Musisz albo wymienić olej na nowy albo kilka razy dłuższą trase zeby woda mogła odparować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz gówniany, tani filtr oleju. Miałem raz taki przypadek jak mechanik wsadził taki badziew i zimą przy dużym mrozie olejarka. Przy kolejnej wymienie okazało się, że oberwany w środku wkład musiał chwilowo zaburzyć przepływ oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeździsz krótkie odcinki? Jak tak to gdzieś w układzie przymarza wytrącony w oleju kondensat. Musisz albo wymienić olej na nowy albo kilka razy dłuższą trase zeby woda mogła odparować.

Nie , jeżdzę do pracy 25 km. Wczoraj miałem tak  , że rano przy jeszcze nie rozgrzanym silniku kontrolka pojawiła się i zniknęła. Po powrocie do domu około godziny 17.00 kontrolka wogóle się nie pojawiła. A dziś rano znowu. Zobaczę czy będzię jak będę wracał do domu. Muszę obserwować parę dni i reagować.  Zastanawiam się czy przy wymianie oleju nie zmienić na lepkość : 5W40.  Chociaż obecna 10W40 też jest okej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał:

Albo masz gówniany, tani filtr oleju. Miałem raz taki przypadek jak mechanik wsadził taki badziew i zimą przy dużym mrozie olejarka. Przy kolejnej wymienie okazało się, że oberwany w środku wkład musiał chwilowo zaburzyć przepływ oleju. 

Hmm szczerze powiedziawszy ten problem dopiero wyskoczył wczoraj. Wymianię napewno filtr olej jak przy każdej wymianie oleju. Jaki polecasz Knecht,Mann czy Bosch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powtarza się taka sytuacja to jedź na pomiar ciśnienia. Nie wierzę, że jakieś opary przymarzają i to dlatego. Filtry markowe, te co wymieniłeś są ok.

U mnie raz była kontrolka i jeździłem jeszcze kilka miesięcy. Jak sam później wymieniałem olej to winowajcę kontrolki znalazłem.

Możliwe, że tylko czujnik świruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tomas912 napisał:

Nie , jeżdzę do pracy 25 km...

 

 

25 km przy minusowych temperaturach to żadna trasa. Po 10 min silnik dopiero uzyskuje temp. roboczą. Zeby woda odparowała musi silnik dłużej pracować. Wszystko zależy od tego ile wody w układzie. Wymieniaj olej nie po zimie tylko przed zima. Wymieniajac olej w kwietniu masz do zimy nagromadzone wody w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

25 km przy minusowych temperaturach to żadna trasa. Po 10 min silnik dopiero uzyskuje temp. roboczą. Zeby woda odparowała musi silnik dłużej pracować. Wszystko zależy od tego ile wody w układzie. Wymieniaj olej nie po zimie tylko przed zima. Wymieniajac olej w kwietniu masz do zimy nagromadzone wody w układzie.

Okej dzięki za radę. Teraz będę wymieniał przed sezonem zimowym olej i filtr oczywiście. Teraz wymienię w kwietniu i potem przed zimą. Jaki polecasz filtr oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tylko ori filtry zakładam i nigdy problemu nie było wiec nie poradzę  tutaj jakiej konkretnej marki zakładać. Nawet nie wiem która firma produkuje te filtry na pierwszy monzaż bo to na pewno uzależnione od modelu auta. Firma która złożyła VW najlepszą i znając życie najtańszą oferte dostała zlecenie na produkcję. To zmienia się na pewno z każdym nowo wprowadzonym modelem. Tak jest ze wszystkimi częściami i podzespołami. Wiadomo, że VW/Audi nie produkuje wszystkiego do Auta. Kupując oryginalny nie muszę się zastanawiać czy wybór był właściwy. Aż tak wielkiej różnicy cenowej nie ma. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, przem8 napisał:

Jak powtarza się taka sytuacja to jedź na pomiar ciśnienia. Nie wierzę, że jakieś opary przymarzają i to dlatego. Filtry markowe, te co wymieniłeś są ok.

U mnie raz była kontrolka i jeździłem jeszcze kilka miesięcy. Jak sam później wymieniałem olej to winowajcę kontrolki znalazłem.

Możliwe, że tylko czujnik świruje.

Napewno będę reagował jeśli sytuacja będzie się powtarzała. Staram się  wszelkie ustereczki na bieżąco usuwać. Jeżdziłeś te kilka miesięcy ze świecącą się kontrolką czy u Cb też znikała po chwili ? Hmm a jeśli poziom oleju jest prawidłowy , to np jeśli systematycznie ( rano ) będzie pojawiała się i znikała ta kontrolka oldruck to może spowodować jakomś poważną awarię ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Muskel1 napisał:

Ja u siebie tylko ori filtry zakładam i nigdy problemu nie było wiec nie poradzę  tutaj jakiej konkretnej marki zakładać. Nawet nie wiem która firma produkuje te filtry na pierwszy monzaż bo to na pewno uzależnione od modelu auta. Kupując oryginalny nie muszę się zastanawiać czy wybór był właściwy. Aż tak wielkiej różnicy cenowej nie ma. 

rozumiem. A co myślisz jeśli poziom oleju jest prawidłowy , to np jeśli systematycznie ( rano ) będzie pojawiała się i znikała ta kontrolka oldruck to może spowodować jakomś poważną awarię ? Jabym poczekał z tym do wymiany oleju i filtra oleju. Ale jeśli to coś poważnego będę musiał reagować szybciej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na pomiar ciśnienia oleju(koszt znikomy) i dopiero będziesz myślał co zrobić z tym fantem . Skoro kontrolka się zapala tzn nie ma prawidłowego ciśnienia oleju a co za tym idzie odpowiedniego smarowania-skutki takiej jazdy mogą być katastrofalne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiająca sie kontrolka swiadczy o niskim ciśnieniu. Jak nie gaśnie tzn. że go brak. W Twoim przypadku jest to najprawdopodobniej spowodowane przymarzaniem i zatykaniem obiegu. Jak bedziesz jeździł ze świecącą sie kontrolką to możesz doprowadzić do zatarcia silnika. Albo wymienisz olej albo pozostawiaj auto w garażu żeby nie przymarzało. Siostra tak miała w Seacie. Co zima przyszła i mrozy to kontrolka. Zostawiała wtedy auto u mechanika żeby w warsztacie odtajało i wtedy kontrolka gasła. Wymienili jej olej i chyba nawet na 5W40.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie ciśnienia oleju nie zaszkodzi zrobić ale raz na zmarznietym i raz na rozgrzanym wtedy bedzie pewnosć czy to wina wody w oleju. Odkręć korek od wlewu oleju i zobacz jak wyglada od spodu, czy masz "masło"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Tomas912 napisał:

Jeżdziłeś te kilka miesięcy ze świecącą się kontrolką

Już więcej się nie pojawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Badanie ciśnienia oleju nie zaszkodzi zrobić ale raz na zmarznietym i raz na rozgrzanym wtedy bedzie pewnosć czy to wina wody w oleju. Odkręć korek od wlewu oleju i zobacz jak wyglada od spodu, czy masz "masło"

 

Sprawdzałem właśnie na parkingu. Przekręciłem zapłon i nacisnąłem przycisk Check Engine. Sprawdził i było wszystko okej. Czyli teraz jest ciśnienie w normie. Hmm zrobiłem też dwa zdjęcia : 1. od spodu korek wlewu oleju 2. olej. Zobaczymy jutro jak będzie rano przy zimnym silniku. Może faktycznie trzeba będzie zbadać ciśnienie oleju ale piorytet to przy zimnym silniku.

 

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Pojawiająca sie kontrolka swiadczy o niskim ciśnieniu. Jak nie gaśnie tzn. że go brak. W Twoim przypadku jest to najprawdopodobniej spowodowane przymarzaniem i zatykaniem obiegu. Jak bedziesz jeździł ze świecącą sie kontrolką to możesz doprowadzić do zatarcia silnika. Albo wymienisz olej albo pozostawiaj auto w garażu żeby nie przymarzało. Siostra tak miała w Seacie. Co zima przyszła i mrozy to kontrolka. Zostawiała wtedy auto u mechanika żeby w warsztacie odtajało i wtedy kontrolka gasła. Wymienili jej olej i chyba nawet na 5W40.

Od razu jak się pojawiła kontrolka wczoraj rano przy zimnym motorze pomyślałem , iż to może jakaś wilgoć się dostała czy coś.. Kontrolka mi oczywiście gasła po chwili ( wczoraj rano i dziś rano przy zimnym silniku ), nie świeci się cały czas ciągle. Niestety nie mam garażu. Wymieniałem olej dokładnie 19 kwietnia 2018r.  przy 167 tys km . Teraz mam przejechanych 190 tys km . Interwał maksymalny to 30 tys..  Jeśli problem z kontrolką rano przy zimnym silniku będzie systematycznie się powtarzał to wcześniej zrobię wymianę oleju i filtrów niż zakładałem ( marzec/kwiecień 2019r.) i napewno badanie ciśnienia oleju przy zimnym silniku jak wspomniałem wcześniej.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się chce aby furka posłużyła to lepiej dołożyć te 150zł na rok i zmniejszyć ten interwał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomas912 napisał:

Wymieniałem olej dokładnie 19 kwietnia 2018r.  przy 167 tys km . Teraz mam przejechanych 190 tys km . Interwał maksymalny to 30 tys..  Jeśli problem z kontrolką rano przy zimnym silniku będzie systematycznie się powtarzał to wcześniej zrobię wymianę oleju i filtrów niż zakładałem ( marzec/kwiecień 2019r.) i napewno badanie ciśnienia oleju przy zimnym silniku jak wspomniałem wcześniej.

 

 

Częściej bym radził ten olej zmieniać niż 30 tyś, bo ciężko mi uwierzyć żeby olej spełniał swoje zadania po przejechaniu 30 tyś km.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sitar napisał:

Jak się chce aby furka posłużyła to lepiej dołożyć te 150zł na rok i zmniejszyć ten interwał

W lutym wymienię olej i filtry . Jeśli problem będzie się powtarzał z ciśnieniem oleju wtedy skonsultuję się z mechanikiem jak

,, gramy '' dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...