piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 To może w ogóle wyzdrowiał... Jeździj dalej i obserwuj. A nie było tak przypadkiem że jeździłeś z poziomem paliwa bliskim zera ? To bardzo niezdrowe dla układu paliwowego w PD-kach , szczególnie w upały. Gorące paliwo wracające z głowicy ma się ciężko ostudzić, przy małej jego ilości w zbiorniku bardzo szybko dochodzi do jego degradacji , w wysokich temperaturach może też występować zjawisko jego odgazowywania w układzie paliwowym . Wszystkim powtarzam że szczególnie w PD-kach nie powinno się jeździć z poziomem paliwa poniżej 1/4 zbiornika, a czym więcej w zbiorniku tym lepiej. Częste dotankowywanie paliwa daje też zwiększoną odporność na problemy z ewentualną jakością paliwa bo się ona po prostu uśrednia w zbiorniku . Ale znam gościa który tankuje dopiero jak na FIS-ie zobaczy zasięg 0 km Często też wyjeżdża paliwo aż mu auto stanie .... Takie postępowanie to proszenie się o kłopoty Już mu kiedyś powiedziałem że jakby sobie kupił konia to go zatankuje praktycznie na każdym trawniku i to za darmo
keq Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 (edytowane) Wspominałem, ze jechałem na bardzo niskiej rezerwie. FIS wskazywał około 60km. Póki co odpala normalnie, ale dalej zostało mi to szarpanie. Przetestuje tą używaną pompę tandemową i zobaczymy jakie będą tego efekty. Męczy mnie trochę to, ze ona ma uszczelniony króciec i jeśli byłoby wszystko w porządku, to i tak bym jej nie używał, żeby znowu nie włączyć z tym problemem. Wolałbym już chyba nówkę Boscha sobie ogarnąć. Co do tankowania, to leje zawsze ultimate z BP Potestujemy, zobaczymy Edytowane 27 Sierpnia 2021 przez keq
keq Opublikowano 7 Września 2021 Opublikowano 7 Września 2021 (edytowane) Witam. Po dłuższym spokoju problem pojawił się ponownie. Zauważyłem, że miało to związek z wyciekiem płynu chłodniczego, bo praktycznie nie miałem go wcale, bo była dziura w wężu i przy dolaniu nowego płynu zaczął znowu kaszleć i długo odpalać. Jestem świeżo po wymianie pompy oraz po uszczelnieniu układu chlodniczego Po odpaleniu wypuszcza biała chmurkę, a później jest ok Edytowane 7 Września 2021 przez keq
keq Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 (edytowane) Wykonalem kolejne logi na rozgrzanym silniku. na 1 i 2 cylindrze po ponownym uruchumioniu silnika wartosci skoczyly do 3, ale po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Dzisiaj rano tez dlugo krecil zanim odpalil, ale byl taki moment, ze zlapal zaplon i odrazu zgasl http://vaglogi.pl/log-001_013_023_3S07i.html http://vaglogi.pl/log-013_1J60e.html Wszystko wskazuje na to, ze uszczelniacze na pompkach juz siadaja,a zmienialem juz je 2x. CZyzby jednak ta głowica i wyrobione otwory pod pdki? Edytowane 8 Września 2021 przez keq
piotrsob1 Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 Na pierwszym logu można przyjąć że jeszcze wszystko OK. Na drugim widać problem z uszczelnieniem na drugiej pompce, korekcja stopniowo idzie w kierunku trzech na plusie Być może uszczelniacze dostały po tyłku jak jeździłeś z małą ilością płynu chłodzącego. Jeżeli wcześniej białej chmurki silnik nie puszczał po porannym odpalaniu, a teraz robi to notorycznie to ewidentnie motorówka się przegrzała. I uszczelniacze na zaworach jak i uszczelniacze pompek mogły powiedzieć do widzenia.....
keq Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 (edytowane) 15 godzin temu, piotrsob1 napisał: Na pierwszym logu można przyjąć że jeszcze wszystko OK. Na drugim widać problem z uszczelnieniem na drugiej pompce, korekcja stopniowo idzie w kierunku trzech na plusie Być może uszczelniacze dostały po tyłku jak jeździłeś z małą ilością płynu chłodzącego. Jeżeli wcześniej białej chmurki silnik nie puszczał po porannym odpalaniu, a teraz robi to notorycznie to ewidentnie motorówka się przegrzała. I uszczelniacze na zaworach jak i uszczelniacze pompek mogły powiedzieć do widzenia..... Teraz właśnie nic nie wypuściło. Czysto jest. Czyli ponownie uszczelniacze pompek do roboty? Przypominam, że już 2x je robiłem. Co powiesz o tych otworach w głowicy pod pdki? Te logi byly wykonane jeden po drugim zaraz po zgaszeniu motoru. Pozniej zrobilem obserwacje bez logowania i 1 oraz 2 PD mialy wartosci 3 na plusie. Dodalem gazu i jak reka odjal... Dzisiaj jezdzilem bez zadnych problemow. Oprocz tego, ze rano sie meczyl z odpaleniem, to pozniej wszystko OK Dzisiaj po nocy odpalił od strzała. Wyciągnąłem żarowy led postojowki, które zawsze szalały jak przekrecilem kluczyk na zapłon. Brak białej chmury Edytowane 9 Września 2021 przez keq
bobikos Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 Kolega ma BIPy na minus. Proponuję sprawdzić również czy pompka elektryczna w baku działa. Załącz w ECU w kanale 035 BS pompę i posłuchaj czy działa.
keq Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 Zrobiłem kolejne logi: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Widac, ze 1 i 2 maja tendencje wzrostowa, ale po pewnym czasie sie normuja... Pompka elektryczna w baku działa
keq Opublikowano 23 Września 2021 Opublikowano 23 Września 2021 Czesc, Problemem okazało się uszczelnienie pompek. Na 4 cylindrze oring byl tak osadzony, ze przepuszczał powietrze i stąd był problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Wymieniłem cały zestaw i póki co jest OK
lukaszbass Opublikowano 23 Września 2021 Opublikowano 23 Września 2021 54 minuty temu, keq napisał: Czesc, Problemem okazało się uszczelnienie pompek. Na 4 cylindrze oring byl tak osadzony, ze przepuszczał powietrze i stąd był problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Wymieniłem cały zestaw i póki co jest OK Dobrze że tak się skończyło:-)
tomczas Opublikowano 12 Grudnia 2021 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Witam. A4 B6 1.9 AWX Problem z odpaleniem po nocy. Silnik trzęsie, a z wydechu kupa białego dymu. Ale zacznę od początku. Auto mam od 3 lat, odpalało i jeździło bez problemu, aż do czasu kiedy 1,5roku temu oddałem auto na wymianę wałka i rozrządu. Auto odebrałem i po 3 dniach padła pompa vacum. Zakupiłem regenerowaną na allegro i przez chwilę było wszystko ok. Aż po jakichś 2-3 miesiącach zaczęły się problemy. Auto przestało odpalać po nocy, a po odpaleniu trzęsiawka silnikiem i kupa białego dymu z wydechu. Z racji tego, że jeden pompowtrysk był na wykończeniu, kupiłem regenerowany i przy okazji zrobiłem podkładki pod wtryskami, od razu chłopaki sprawdzili świece żarowe. Wymieniłem filtr paliwa wraz z zaworkiem zwrotnym - nic nie pomogło i odpuściłem temat na chwilę. Teraz znowu się za to biorę, bo już wstyd auto odpalać rano. Założyłem 2 zaworki zwrotne za filtrem paliwa. Jak się można spodziewać, również nie pomogło. Zrobiłem więc jeszcze raz logi. Sprawdziłem czujnik temperatury G62 - auto po nocy, przed odpaleniem. Czy ktoś mógłby go ocenić? według mnie jest do wymiany, ale pewny nie jestem. Zrobiłem też logi pompek, jakieś 10min po odpaleniu auta. Zastanawiam się, czy kąt wałka nie jest za bardzo na +? oraz coś mi się nie podobają rozbieżności w grupie 23? Gdyby ktoś mógł rucić na to okiem i doradzić co jeszcze sprawdzić to byłbym wdzięczny. Zastanawia mnie, oraz zbija z tropy wymiana pompy vacum, ewentualnie kupno zestawu uszczelek. Ale nie chcę już pakować kasy w ciemno po raz kolejny. Pozdrawiam
kubabkb Opublikowano 16 Grudnia 2021 Opublikowano 16 Grudnia 2021 na czwartej pompce duze bipy na minus, dziwna sprawa synchronizacja walka ok, ale moze cos podzialas zeby przestawic blizej zera
tomczas Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 Przestawiłem synchronizacje walka na -1 7. Auto zaczelo odpalac normalnie i nie telepie. Dalej puszcza bialego bąka, ale juz znacznie mniejszego. Spalanie na postoju wzrosło z 0.6l na 0.8l. Te bipy mogą oznaczać uwalone uszczelki i podkładki pod wtryskiem? Zauwazyłem też ze w kanale 18, na 3 cylindrze nie zawsze wyskakuje 4 po odpuszczeniu gazu. Co to moze oznaczać?
Pieterb Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 3 godziny temu, tomczas napisał: Te bipy mogą oznaczać uwalone uszczelki i podkładki pod wtryskiem? Zauwazyłem też ze w kanale 18, na 3 cylindrze nie zawsze wyskakuje 4 po odpuszczeniu gazu. Co to moze oznaczać? Tyle pisania i filmików na youtube a tu nawet poszukać się nie chce, ehh.
tomczas Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 4 godziny temu, Pieterb napisał: Tyle pisania i filmików na youtube a tu nawet poszukać się nie chce, ehh. Kolego. Przegrzebalem wszystko. Zrobiłem też nie mało i dalej lipa. Nie tylko ja mam takie problemy. Jest pełno tematów ktore sie zaczynają i nie ma jrdnoznacznej podpowiedzi, a tym bardziej ze ktoś rozwiązal temat. Dlatego pytam. A skoro pytam to podejzewam. A to co pytalem o kanal 18. Obstawiam wiazke pod pokrywa. Ale tam tez juz zagladalem i bylo wszystko ok...
keq Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 Czesc, U mnie na zaplonie kat synchro wynosi 0,0, a na wolnych obrotach skacze od 1,1 do 2,2. Czy to sa prawidlowe parametry?
Pieterb Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 (edytowane) 4 godziny temu, tomczas napisał: Zrobiłem też nie mało i dalej lipa. Nie tylko ja mam takie problemy. Jest pełno tematów ktore sie zaczynają i nie ma jrdnoznacznej podpowiedzi, a tym bardziej ze ktoś rozwiązal temat. Dlatego pytam. A skoro pytam to podejzewam. A to co pytalem o kanal 18. Obstawiam wiazke pod pokrywa. Ale tam tez juz zagladalem i bylo wszystko ok... To teraz ja Ciebie nie rozumiem chyba, bo pytanie zadałeś o grupę 18 i 23, to dałem Ci filmik gdzie gość wyjaśnia. Więc w czym problem Zresztą na forum też to jest opisane bo sam studiowałem. Pokaż te logi szczególnie na zimny bo dałeś tylko kilka screenów z których jeszcze nic nie wynika moim zdaniem. A ktoś tam wychaczy problem pewnie. Edytowane 17 Grudnia 2021 przez Pieterb
tomczas Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 (edytowane) Zrobiłem logi, mam nadzieję że poprawnie. Auto stało ponad 36h. Odpaliłem z trudnościami. Zgasł 2x lub 3x. Wrzucam link do logów: LINK DO LOGÓW Edytowane 27 Grudnia 2021 przez tomczas
Kristiano Opublikowano 13 Lutego 2022 Opublikowano 13 Lutego 2022 (edytowane) Cześć, moi drodzy, mam problem jak większość z nas w tym wątku. Na zimnym silniku muszę kręcić dłużej, wystarczy że temperatura jest poniżej 5 st i zaczynają się takie problemy. Dzisiaj stał przez noc. Było -4 jak go odpalałem. Zgodnie z zaleceniami z postów wcześniej ( z pierwszej strony) piotrsob1, zrobiłem logi dla 013, 018, 023 które załączam poniżej. Nadmienię że w pozostałych sytuacjach (ciepły silnik, wyższa temperatura zewnętrza) pali na dotyk. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Dodam że w ostatnim czasie był wymieniony: pompowtryskiwacz na pierwszym cylindrze - na starym miał lekkie szarpnięcia od czasu do czasu na biegu jałowym - po wymianie ustało (wymiana w ubiegłe wakacje) komplet świec żarowych 2 lata temu pompa vacum - spore problemy z hamulcami, wymieniona na bosha (wcześniej LUK'a z "latającym" króćcem). pompa kupiona nowa. Akumulator trzyma wymagane napięcie. Po odpaleniu nie kopci. Proszę Was o pomoc Edytowane 13 Lutego 2022 przez Kristiano
kubabkb Opublikowano 13 Lutego 2022 Opublikowano 13 Lutego 2022 cos dalej jest nie tak na pierwszym cylindrze, na logu widac ze wartosc na poczatku jest dobra pozniej rosnie i znow sie sabilizuje. log robiony caly czas na biegu jałowym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się