Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Nie odpala po nocy, dłuższym postoju - powietrze na powrocie z pompy vacum.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To może w ogóle wyzdrowiał... :naughty:
Jeździj dalej i obserwuj.

A nie było tak przypadkiem że jeździłeś z poziomem paliwa bliskim zera ?

To bardzo niezdrowe dla układu paliwowego w PD-kach , szczególnie w upały.

Gorące paliwo wracające z głowicy ma się ciężko ostudzić, przy małej jego ilości w zbiorniku bardzo szybko dochodzi do jego degradacji , w wysokich temperaturach może też występować zjawisko jego odgazowywania w układzie paliwowym .

Wszystkim powtarzam że szczególnie w PD-kach nie powinno się jeździć z poziomem paliwa poniżej 1/4 zbiornika, a czym więcej w zbiorniku tym lepiej.

Częste dotankowywanie  paliwa daje też zwiększoną odporność na problemy z ewentualną jakością paliwa bo się ona po prostu uśrednia w zbiorniku .

Ale znam gościa który tankuje dopiero jak na FIS-ie zobaczy zasięg 0 km :D

Często też wyjeżdża paliwo aż mu auto stanie ....

Takie postępowanie to proszenie się o kłopoty :whistling:

Już mu kiedyś powiedziałem że jakby sobie kupił konia to go zatankuje praktycznie na każdym trawniku i to za darmo :)

Opublikowano (edytowane)

Wspominałem, ze jechałem na bardzo niskiej rezerwie. FIS wskazywał około 60km. Póki co odpala normalnie, ale dalej zostało mi to szarpanie. Przetestuje tą używaną pompę tandemową i zobaczymy jakie będą tego efekty. Męczy mnie trochę to, ze ona ma uszczelniony króciec i jeśli byłoby wszystko w porządku, to i tak bym jej nie używał, żeby znowu nie włączyć z tym problemem. Wolałbym już chyba nówkę Boscha sobie ogarnąć.

Co do tankowania, to leje zawsze ultimate z BP

Potestujemy, zobaczymy

Edytowane przez keq
Opublikowano (edytowane)

Witam. Po dłuższym spokoju problem pojawił się ponownie. Zauważyłem, że miało to związek z wyciekiem płynu chłodniczego, bo praktycznie nie miałem go wcale, bo była dziura w wężu i przy dolaniu nowego płynu zaczął znowu kaszleć i długo odpalać. Jestem świeżo po wymianie pompy oraz po uszczelnieniu układu chlodniczego

 

Po odpaleniu wypuszcza biała chmurkę, a później jest ok

Edytowane przez keq
Opublikowano (edytowane)

Wykonalem kolejne logi na rozgrzanym silniku. na 1 i 2 cylindrze po ponownym uruchumioniu silnika wartosci skoczyly do 3, ale po dodaniu gazu wszystko wraca do normy.

Dzisiaj rano tez dlugo krecil zanim odpalil, ale byl taki moment, ze zlapal zaplon i odrazu zgasl

http://vaglogi.pl/log-001_013_023_3S07i.html

http://vaglogi.pl/log-013_1J60e.html

 

Wszystko wskazuje na to, ze uszczelniacze na pompkach juz siadaja,a zmienialem juz je 2x. CZyzby jednak ta głowica i wyrobione otwory pod pdki?

Edytowane przez keq
Opublikowano

Na pierwszym logu można przyjąć że jeszcze wszystko OK.

Na drugim widać problem z uszczelnieniem na drugiej pompce, korekcja stopniowo idzie w kierunku trzech na plusie :whistling:

Być może uszczelniacze dostały po tyłku jak jeździłeś z małą ilością płynu chłodzącego.

Jeżeli wcześniej białej chmurki silnik nie puszczał po porannym odpalaniu, a teraz robi to notorycznie to ewidentnie motorówka się przegrzała. I uszczelniacze na zaworach jak i uszczelniacze pompek mogły powiedzieć do widzenia..... :naughty:

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Na pierwszym logu można przyjąć że jeszcze wszystko OK.

Na drugim widać problem z uszczelnieniem na drugiej pompce, korekcja stopniowo idzie w kierunku trzech na plusie :whistling:

Być może uszczelniacze dostały po tyłku jak jeździłeś z małą ilością płynu chłodzącego.

Jeżeli wcześniej białej chmurki silnik nie puszczał po porannym odpalaniu, a teraz robi to notorycznie to ewidentnie motorówka się przegrzała. I uszczelniacze na zaworach jak i uszczelniacze pompek mogły powiedzieć do widzenia..... :naughty:

Teraz właśnie nic nie wypuściło. Czysto jest. Czyli ponownie uszczelniacze pompek do roboty? Przypominam, że już 2x je robiłem. Co powiesz o tych otworach w głowicy pod pdki? 

Te logi byly wykonane jeden po drugim zaraz po zgaszeniu motoru. Pozniej zrobilem obserwacje bez logowania i 1 oraz 2 PD mialy wartosci 3 na plusie. Dodalem gazu i jak reka odjal... Dzisiaj jezdzilem bez zadnych problemow. Oprocz tego, ze rano sie meczyl z odpaleniem, to pozniej wszystko OK

 

Dzisiaj po nocy odpalił od strzała. Wyciągnąłem żarowy led postojowki, które zawsze szalały jak przekrecilem kluczyk na zapłon. Brak białej chmury

Edytowane przez keq
Opublikowano

Kolega ma BIPy na minus. Proponuję sprawdzić również czy pompka elektryczna w baku działa. Załącz w ECU w kanale 035 BS pompę i posłuchaj czy działa.

Opublikowano

Zrobiłem kolejne logi:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Widac, ze 1 i 2 maja tendencje wzrostowa, ale po pewnym czasie sie normuja...

Pompka elektryczna w baku działa

Opublikowano

Czesc,

Problemem okazało się uszczelnienie pompek. Na 4 cylindrze oring byl tak osadzony, ze przepuszczał powietrze i stąd był problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Wymieniłem cały zestaw i póki co jest OK

Opublikowano
54 minuty temu, keq napisał:

Czesc,

Problemem okazało się uszczelnienie pompek. Na 4 cylindrze oring byl tak osadzony, ze przepuszczał powietrze i stąd był problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Wymieniłem cały zestaw i póki co jest OK

Dobrze że tak się skończyło:-)

Opublikowano

Witam. A4 B6 1.9 AWX

Problem z odpaleniem po nocy. Silnik trzęsie, a z wydechu kupa białego dymu. Ale zacznę od początku.
Auto mam od 3 lat, odpalało i jeździło bez problemu, aż do czasu kiedy 1,5roku temu oddałem auto na wymianę wałka i rozrządu.
Auto odebrałem i po 3 dniach padła pompa vacum.

93379432_267538271075864_5474781033956114432_n.thumb.jpg.1ce2091cf4a41df57b512020a49c56db.jpg

Zakupiłem regenerowaną na allegro i przez chwilę było wszystko ok. Aż po jakichś 2-3 miesiącach zaczęły się problemy. Auto przestało odpalać po nocy, a po odpaleniu trzęsiawka silnikiem i kupa białego dymu z wydechu. 
Z racji tego, że jeden pompowtrysk był na wykończeniu, kupiłem regenerowany i przy okazji zrobiłem podkładki pod wtryskami, od razu chłopaki sprawdzili świece żarowe. Wymieniłem filtr paliwa wraz z zaworkiem zwrotnym - nic nie pomogło i odpuściłem temat na chwilę.
Teraz znowu się za to biorę, bo już wstyd auto odpalać rano. Założyłem 2 zaworki zwrotne za filtrem paliwa.

265367407_416066060260766_520385472989513323_n.jpg.336be6fbd2449c54cd3563ba2c47e30f.jpg

 

Jak się można spodziewać, również nie pomogło. Zrobiłem więc jeszcze raz logi. Sprawdziłem czujnik temperatury G62 - auto po nocy, przed odpaleniem.

263659111_618250079322674_7744917194114443171_n.jpg.ac4632d2372014ad5b0dcba2ab748c27.jpg 262220200_255303460029565_335852128860540766_n.jpg.7af2b773670b0b446061fb7e6be5f94e.jpg 262220200_255303460029565_335852128860540766_n.jpg.d2f15fb227990988eb796c4acbf6b64e.jpg

Czy ktoś mógłby go ocenić? według mnie jest do wymiany, ale pewny nie jestem. Zrobiłem też logi pompek, jakieś 10min po odpaleniu auta. Zastanawiam się, czy kąt wałka nie jest za bardzo na +? oraz coś mi się nie podobają rozbieżności w grupie 23? 
 

265197967_1361672367608810_4989562673058149375_n.jpg.afe38aa80c4b932cf6edb29bb0510523.jpg 265570028_1080689212667062_4932185453071939324_n.jpg.5487878a28003970dce8f1b46482a453.jpg


Gdyby ktoś mógł rucić na to okiem i doradzić co jeszcze sprawdzić to byłbym wdzięczny. Zastanawia mnie, oraz zbija z tropy wymiana pompy vacum, ewentualnie kupno zestawu uszczelek. Ale nie chcę już pakować kasy w ciemno po raz kolejny. Pozdrawiam

Opublikowano

na czwartej pompce duze bipy na minus, dziwna sprawa

synchronizacja walka ok, ale moze cos podzialas zeby przestawic blizej zera

Opublikowano

Przestawiłem synchronizacje walka na -1 7. Auto zaczelo odpalac normalnie i nie telepie. Dalej puszcza bialego bąka, ale juz znacznie mniejszego. Spalanie na postoju wzrosło z 0.6l na 0.8l. 

Te bipy mogą oznaczać uwalone uszczelki i podkładki pod wtryskiem? Zauwazyłem też ze w kanale 18, na 3 cylindrze nie zawsze wyskakuje 4 po odpuszczeniu gazu. Co to moze oznaczać?

Opublikowano
3 godziny temu, tomczas napisał:

Te bipy mogą oznaczać uwalone uszczelki i podkładki pod wtryskiem? Zauwazyłem też ze w kanale 18, na 3 cylindrze nie zawsze wyskakuje 4 po odpuszczeniu gazu. Co to moze oznaczać?

Tyle pisania i filmików na youtube a tu nawet poszukać się nie chce,  ehh.

 

Opublikowano
4 godziny temu, Pieterb napisał:

Tyle pisania i filmików na youtube a tu nawet poszukać się nie chce,  ehh.

 

Kolego. Przegrzebalem wszystko. Zrobiłem też nie mało i dalej lipa. Nie tylko ja mam takie problemy. Jest pełno tematów ktore sie zaczynają i nie ma jrdnoznacznej podpowiedzi, a tym bardziej ze ktoś rozwiązal temat. Dlatego pytam. A skoro pytam to podejzewam. A to co pytalem o kanal 18. Obstawiam wiazke pod pokrywa. Ale tam tez juz zagladalem i bylo wszystko ok...

Opublikowano

Czesc, U mnie na zaplonie kat synchro wynosi 0,0, a na wolnych obrotach skacze od 1,1 do 2,2. Czy to sa prawidlowe parametry?

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, tomczas napisał:

 Zrobiłem też nie mało i dalej lipa. Nie tylko ja mam takie problemy. Jest pełno tematów ktore sie zaczynają i nie ma jrdnoznacznej podpowiedzi, a tym bardziej ze ktoś rozwiązal temat. Dlatego pytam. A skoro pytam to podejzewam. A to co pytalem o kanal 18. Obstawiam wiazke pod pokrywa. Ale tam tez juz zagladalem i bylo wszystko ok...

To teraz ja Ciebie nie rozumiem chyba, bo pytanie zadałeś o grupę 18 i 23, to dałem Ci filmik gdzie gość wyjaśnia. Więc w czym problem :eusathink:

Zresztą na forum też to jest opisane bo sam studiowałem.

Pokaż te logi szczególnie na zimny bo dałeś tylko kilka screenów z których jeszcze nic nie wynika moim zdaniem. A ktoś tam wychaczy problem pewnie.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem logi, mam nadzieję że poprawnie. Auto stało ponad 36h. Odpaliłem z trudnościami. Zgasł 2x lub 3x. Wrzucam link do logów:
 

 

Edytowane przez tomczas
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

moi drodzy, mam problem jak większość z nas w tym wątku. 

Na zimnym silniku muszę kręcić dłużej, wystarczy że temperatura jest poniżej 5 st i zaczynają się takie problemy. Dzisiaj stał przez noc. Było -4 jak go odpalałem. Zgodnie z zaleceniami z postów wcześniej ( z pierwszej strony) piotrsob1, zrobiłem logi dla 013, 018, 023 które załączam poniżej. Nadmienię że w pozostałych sytuacjach (ciepły silnik, wyższa temperatura zewnętrza) pali na dotyk. 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Dodam że w ostatnim czasie był wymieniony:

  • pompowtryskiwacz na pierwszym cylindrze - na starym miał lekkie szarpnięcia od czasu do czasu na biegu jałowym - po wymianie ustało (wymiana w ubiegłe wakacje)
  • komplet świec żarowych
  • 2 lata temu pompa vacum - spore problemy z hamulcami, wymieniona na bosha (wcześniej LUK'a z "latającym" króćcem). pompa kupiona nowa.

Akumulator trzyma wymagane napięcie.

Po odpaleniu nie kopci. 

Proszę Was o pomoc

Edytowane przez Kristiano
Opublikowano

cos dalej jest nie tak na pierwszym cylindrze,

na logu widac ze wartosc na poczatku jest dobra pozniej rosnie i znow sie sabilizuje.

log robiony caly czas na biegu jałowym?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...