Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Nie odpala po nocy, dłuższym postoju - powietrze na powrocie z pompy vacum.


Wojtek2424

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, H4mm3R napisał:

Takie poszarpywania mogą być spowodowane przez zużytą pompę vacum. turbo to to raczej nie jest. 

Pompa Vacum wymieniona, co prawda na używkę ale zakładam że takie samy objawy na dwóch pompach to raczej nie ich wina,

Czepiam się tego turbo, albo nie wiem EGR? Cały zapocony... No i skąd te dźwięki szurania i takiego brzydkiego szumienia z Turbiny? Przeładowanie?

Z drugiej strony na logach przeładowania za bardzo nie widzę, no może okolice 1800 bpm.

Co dalej sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część Wam, 

Prośba serdeczna o sprawdzenie logów blok 03. Szukam dalej przyczyn szarpania w zakresie 1600-2000 bpm. Obserwuję dziwne odczyty przepływomierza w tym zakresie. Co wy na to? 

Pls o zerkniecie

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć na próbę kawałek blaszki pod EGR, zrób loga, jak nie pomoże to wtedy spróbuj MAF wykąpać w IPA, potem dobrze wysusz i jeszcze raz loga, jak nie pomoże to podmienić na inny. 

Dlatego logi się robi parami, 003+011 żeby było widać zależność MAF od MAP... Ty wrzucasz po 1 grupie z MAP a takie szalejące odczyty MAF już dawno by ktoś zauważył... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kamil-vag napisał:

Wrzuć na próbę kawałek blaszki pod EGR, zrób loga, jak nie pomoże to wtedy spróbuj MAF wykąpać w IPA, potem dobrze wysusz i jeszcze raz loga, jak nie pomoże to podmienić na inny. 

Dlatego logi się robi parami, 003+011 żeby było widać zależność MAF od MAP... Ty wrzucasz po 1 grupie z MAP a takie szalejące odczyty MAF już dawno by ktoś zauważył... 

Hej, zrobiem też 11, nie jestem biegły w temacie więc prośba o rozszyfrowanie skrótów MAF i IPA :p

Prośba o ocenę logu 11

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF - przepływ powietrza

MAP - ciśnienie turbo

IPA - Izopropanol - dobry środek do czyszczenia elektroniki... poczytaj, poszukaj. 

Turbo zostaw w spokoju, tu jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2019 o 21:42, Wojtek2424 napisał:

Ale szarpanie podczas gwałtownego przyspieszania trwa w najlepsze. 

Efekt pojawia się w zakresie obrotów 1800-2200 a potem już przyspiesza płynnie.

Jak z odpalaniem jest OK, to wszystko wskazuje na to że jak mechanizm korekcji dawek przestaje pracować , to pojawia się znaczna różnica we wtryskiwanych dawkach paliwa i co za tym idzie różnica w mocy generowanej na poszczególnych cylindrach :decayed:

I to ona prawdopodobnie powoduje te wibracje w tym zakresie obrotów o którym piszesz.

Powyżej nie jest to wyczuwalne ze względu na wysoką prędkość obrotową silnika .

Żeby zweryfikować moje podejrzenia trzeba by zlogować razem grupy 013, 023 i którąś pokazującą bieżące obroty silnika, podczas postoju i jazdy na rozgrzanym silniku .

Jak przy dochodzeniu do 1800 obrotów na którejś pompce korekcja będzie mocno wzrastać to potwierdzi moją tezę, ta pompka nie wyrabia z podawaniem odpowiedniej dawki paliwa pod obciążeniem.

Oczywiście powyżej 1800 obr/min w grupie 013 nic już się nie będzie zmieniać i można tylko przypuszczać co się dzieje z dawkami...

 

Przyczyn może być kilka , zatkane sitko pompki , inna pompka niż pozostałe , albo mocno źle wyregulowany skok pompki.

Na pewno nie ma co szukać przyczyny tego w turbinie .

Daj loga o którym napisałem, podczas jazdy loguj na jak najwyższym biegu by wartości logowane zmieniały  się jak najwolniej ...

Zdrowych i wesołych :)

 

P.S. Podobne objawy może dawać też uszkodzony przegub wewnętrzny , tylko że on się objawia tylko wtedy gdy przenosi moment obrotowy bliski maksymalnemu :hi:

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2019 o 11:31, piotrsob1 napisał:

Przyczyn może być kilka , zatkane sitko pompki , inna pompka niż pozostałe , albo mocno źle wyregulowany skok pompki.

Na pewno nie ma co szukać przyczyny tego w turbinie .

Daj loga o którym napisałem, podczas jazdy loguj na jak najwyższym biegu by wartości logowane zmieniały  się jak najwolniej ...

Zdrowych i wesołych :)

 

P.S. Podobne objawy może dawać też uszkodzony przegub wewnętrzny , tylko że on się objawia tylko wtedy gdy przenosi moment obrotowy bliski maksymalnemu :hi:

 

 

 

 

W dniu 20.12.2019 o 10:47, kamil-vag napisał:

Wrzuć na próbę kawałek blaszki pod EGR, zrób loga, jak nie pomoże to wtedy spróbuj MAF wykąpać w IPA, potem dobrze wysusz i jeszcze raz loga, jak nie pomoże to podmienić na inny. 

Dlatego logi się robi parami, 003+011 żeby było widać zależność MAF od MAP... Ty wrzucasz po 1 grupie z MAP a takie szalejące odczyty MAF już dawno by ktoś zauważył... 

HEja,

Zrobiłem logi i wrzucam je poniżej: Zaślepiłem EGR nie ma poprawy,

co do statycznego w grupach 13,23, nie mogę wrzucic go do vaglogów, bo jest za duży ma 93kb a przyjmuje tylko do 8kb. Mogę wysłac na maila, jednak odczyty korekcji były nie przekraczające +/- 0,6

Prośba serdeczna o opinię i dalsze instrukcje, męczę się z tym już 2 lata.... masakra...

Statyczne:

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075a2c2034a02ee46b9678

 

dynamiczny 13,23,1

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075b012034a02ee46b9679

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075b592034a02ee46b967a

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075ba72034a02ee46b967b

dynamiczne 03,11,1

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075bdf2034a02ee46b967c

http://vaglogger.apphb.com/log/5e075c152034a02ee46b967d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie te logi , ale patrząc na nie nic nie wskazuje że mogą być przyczyną opisywanych wibracji.. :whistling:

Przyjrzał bym się przegubom wewnętrznym , czy nie ma na nich luzów .

Tylko sprawdzaj je wtedy gdy auto stoi na kołach , chodzi o luzy promieniowe ( potargaj przód-tył i góra-dół za półoś, trzymając przy samym przegubie wewnętrznym  ) i obwodowe ( próbuj pokręcić za flansze skrzyni prawo-lewo ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Krótkie te logi , ale patrząc na nie nic nie wskazuje że mogą być przyczyną opisywanych wibracji.. :whistling:

Przyjrzał bym się przegubom wewnętrznym , czy nie ma na nich luzów .

Tylko sprawdzaj je wtedy gdy auto stoi na kołach , chodzi o luzy promieniowe ( potargaj przód-tył i góra-dół za półoś, trzymając przy samym przegubie wewnętrznym  ) i obwodowe ( próbuj pokręcić za flansze skrzyni prawo-lewo ).

 

W czasie jazdy czuć że to od silnika, więc myślę że to nie przeguby. Ciekawe też że na zimnym silniku jest trochę lepiej, w miarę nagrzewania objawy są coraz głośnejsze.

Co jeszcze mogę zrobić? Gdzie podjechać, może macie kogoś z polecenia?

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nadal się nie podoba ten przepływomierz taki jakiś skokowy ten wykres, dawki nie tnie, ale on powinien być bardziej liniowy... Kup na próbę używkę i podmien, ewentualnie ten swój wyczyść jak Ci pisałem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Widzę, że chyba jednak Twoje pompki wymagają sprawdzenia na stole probierczym. Mogę Ci je sprawdzić, niestety sprawdzenie korekcji w aucie nie zawsze pokaże nam stan pompowtryskiwacza, dopiero pełny pomiar dawek da pewność. 

Napisz na priv to możemy się umówić na sprawdzenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przyłączę się do tematu.  Potrzebuję pomocy z problemem odpalania auta po nocy. Problem polega na tym że po odpaleniu kopci potężnie na niebiesko-biało trzęsie silnikiem tak jak by łapało raz powietrze A raz paliwo. Trzesienie ustępuje do jednej minuty ale zostaje kopcenie o wiele wiele mniejsze. W późniejszej jeździe jeśli zgasze auto i zapale to odpala normalnie ale nadal troszkę kopci na wcześniej wspomniany kolor. Po odstawieniu auta na całą noc problem powraca. Wszystko zaczęło się tak myślę od wymiany filtra paliwa (filtron) bo wcześniej nie było aż takich problemów piszę aż takich ponieważ kopcił jak większość ropniaków i czasem się zajekną. W celu diagnostyki wymieniłem zawór zwrotny na filtrze, założyłem zawór zwrotny pomiędzy tandemem a filtrem i dalej to samo..... dzisiaj przełożę go jeszcze pomiędzy bakiem a filtrem i zobaczę co dalej się będzie działo. Jeśli chodzi o vcds-a to w grupie 23 na bipach wartości są ujemne na 3 pompkach około 60 a na jednej pompce 14 na plusie . W grupie 13 i 18 bardzo dobrze tym bardziej że jakieś 6 miesięcy temu wszystkie pompki zostały wymieniane w aso. Jeżdżąc na starym filtrze grupy 13, 18, 23 były tak to ujme zadowalające. Czyściłem całą pompę paliwa w baku razem z kablami do filtra przedmuc**jąc kompresorem ale dalej to samo. Więc według  mnie podejrzenia padają na wadliwy filtr przez który pompa tandemowa nie może zrobić odpowiedniego ciśnienia albo całkiem na odwrót czyli z tandemem jest coś nie tak tyle że jak był założony zawor zwrotny pomiędzy filtrem A pompą tandemową to dalej odpalał tak jak by był zapowietrzony. Tandem ani nie cieknie a vacum robi żądaną wartość podcisnienia, pedał hamulca nie twardnieje itp. 

Cały dolot zrobiony z nową turbiną i chłodniczką ,

Wymienione wtryski jak wyżej wspomniałem, 

Nie wiem co dalej z tym problemem jeszcze zrobić? myślę wymienic filtr paliwa na jakiś oryginalny albo z boscha I obserwować albo całkiem wymienić filtr paliwa na tylko z wejściem i wyjściem omijając zawór zwrotny i powrót dać bezpośrednio do baku? 

Edytowane przez Krystian101
Zmiana wartości grupy 23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo bardzo wysokiej aktywności jaką  "szczyci" się te forum.... A także nieustanną pomocą na mój temat :slina: Problem rozwiązany? okazał się wadliwy czujnik g62 rano przy zimnym silniku czujnik myślał że silnik jest zagrzany i podawalo mniej paliwa ( dlatego trzeslo) i więcej powietrza ( kopcenie na niebiesko-biało) dlatego warto sprawdzić czy coś nie padło za 22 zł tak jak w moim przypadku ( akurat taki zbieg okoliczności z wymianą filtra że wszystko wskazywało na zawór zwrotny w tandemie albo na uszczelniacze na pompkach ) niż wymieniać cały silnik jak niektórzy mechanicy za piątkę  u których zostawia się kupę pieniędzy. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2020 o 18:12, Krystian101 napisał:

Pomimo bardzo wysokiej aktywności jaką  "szczyci" się te forum.... A także nieustanną pomocą na mój temat :slina: Problem rozwiązany? okazał się wadliwy czujnik g62 rano przy zimnym silniku czujnik myślał że silnik jest zagrzany i podawalo mniej paliwa ( dlatego trzeslo) i więcej powietrza ( kopcenie na niebiesko-biało) dlatego warto sprawdzić czy coś nie padło za 22 zł tak jak w moim przypadku ( akurat taki zbieg okoliczności z wymianą filtra że wszystko wskazywało na zawór zwrotny w tandemie albo na uszczelniacze na pompkach ) niż wymieniać cały silnik jak niektórzy mechanicy za piątkę  u których zostawia się kupę pieniędzy. Pozdrawiam 

Hejka, no widzisz jak to z tą aktywnością, z jakiegoś powodu przestałem dostawać maile z postami w moim temacie. Po pierwsze szacunek że wymieniłeś pompki w ASO, pewnie kosztowało majątek ale biorąc pod uwagę te moje "regeneracje" to może lepiej zrobić raz dobrze i z bani.

Co do tego czujnika o którym pisałeś, miałeś jeszcze jakieś objawy w czasie jazdy czy tylko akcje z odpalaniem???

pozdr!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wracając swoją drogą do tego mojego auta, to minęło już kolejnych kilka miesięcy, auto spisuje się bardzo dobrze, szarpie tak jak szarpało, wkurza mnie to sami wiecie jak, natomiast przewozi moje dupsko z punktu A do B więc nie narzekam. Odpalać odpala, w miarę równo pracuje na wolnych obrotach, jedynie to pierdzielone szarpanie przy obciążeniu silnika podczas przyspieszania w zakresie 1700-2100. 

Posumowując:

EGR Zaślepiony tu od tej strony bliżej kolektora

Tandem wymieniony

Turbo sobie syczy, skwierczy, pufa itd, ale tak było odkąd go kupiłem  - logi turbiny też są gdzieś powyżej wrzucone i podobno są ok

Przepływomierz wyjmowany dwa razy, spsikany został jak panna w lany poniedziałek - bez rezultatu, dalej szarpie

W czasie tego szarpania też czuję bicie na lewarku zmiany biegów, nie wiem czy to przypadek, czy efekt, czy przyczyna.

Pompowtryski sami wiecie - najpierw 4 zregenerowane, potem jeszcze 2, nie chcę sobie nawet przypominać ile na to wydałem. Logi z ich pomiaru są też wyżej w poście.

 

Chyba dla tego auta już ratunku nie ma, taki będzie jego urok aż do końca jego żywota. Boję się tylko że kiedyś jak go komuś sprzedam to ktoś rozpocznie poszukiwanie usterki tak jak ja i znów poświeci miesiące grzebania w garażu, szukania mechaników, wyda kupę kasy a i tak nic z tego, więc pewnie honorowo, zajeżdżę go do końca.

Jeśli wśród tego wszystkiego co dotychczas opisałem, jest coś co można jeszcze sprawdzić, zweryfikować, ktoś ma jakiś pomysł jaki test przeprowadzić - naprawdę wezmę wszystko pod uwagę i sprawdzę i dam znać na forum jaki efekt.

O dozgonnej wdzięczności chyba nawet już nie muszę mówić,

Jeśli macie koledzy jakieś warsztaty z mechanikami, a nie wymieniaczami, półgłówkami którzy nie szanują naszej ciężkiej pracy i zarobionych pieniędzy - pojadę choć na drugi koniec Polski :)

 

A i najwazniejsze chyba:

NIGDY
WIĘCEJ
DIESLA
:P

Pozdr!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może te szarpania to po prostu przeguby wewnętrzne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. Ja od początku miałem problem z tymi bipami i po prostu żeby zobaczyć co jest przyczyną wymieniłem praktycznie wszystko: turbo, inter cooler,  pompki, poduszki wszystkie, egr, czyszczony kolektor dolotowy, sprawdzane ciśnienie na tlokach ( książkowe) , wymieniona wiązka pompek, wymieniony tandem, o drobnych rzeczach takich jak płyny i filtry nie wspominam. Wreszcie znajomy mechanik powiedział mi że nie podoba mu się praca silnika i na 99% wytarty WAŁEK ROZRZĄDU więc kupiłem komplet razem że szklankami i panewkami od razu rozrząd się wymieni ? no i kolejne tysiące poszły.  Za niedługo mam wymianę więc dam znać co i jak bo wszystko składa się w całość że winowajca jest właśnie walek . Także albo oddać do jakiegoś mechanika z prawdziwego zdarzenia albo wymieniać wszystko co ma z tym związek.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...