newman1 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Witam, klubowicze. Proszę o poradę. Otóż wymieniłem wałek na Kolbenschmidt, zakupiony w aparts, za 700zl, jakieś 8-mcy temu, dzisiaj zerklem jak wygląda i jestem w szoku jak jest wytarty I ma rozklepane krzyki, na wszystkich ośmiu oraz od prowadnic dzwigienek. Sruby nie były wymieniane ale hydropopychacze tak, na ina, zwykle nie wzmacniane. Co może być powodem takiego stanu? Sam w sobie wałek kiepskiej jakości, popychacze czy coś jeszcze? Czy warto to reklamować? Wymieniłem sam więc nie wiem czy będzie to miało decydujący wpływ na decyzję. Na zdjęciach słabo widać rozklepanie, ale tak jak światło się zalamuje na krzywe tak jest wytarte. W razie czego doślę wyrazniejsze zdjęcia. Dzwigienki zaworowe maja luz na boki ok 1 mm, czy one mogły też mieć wpływ na takie zniszczenia?
newman1 Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 Są broki dzwigienek na miejscach, oryginał nie spawane, sprawdzone również od tych kostek na pompowtrysk ach. Wszystkie broki na miejscu. Pompa oleju może być zatarta i nie daje ciśnienia? Hydropopychacze twardo siedzą, nie da się wcisnąć w dół, jak próbowałem śrubokrętem.
r102 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 ile km zrobiłes jaki olej lany i czy na popychaczach też są rysy
Lu-Gi Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Zamienniki są takie słabe czego też kiedyś w skodzie superb doswiadczylem druga sprawa szklanki musisz założyć te czarne do silników pd, srebrne są do silników na vp.
newman1 Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) Przejechane na nim jakieś nie więcej niż 8 tys. Olej 5w-40 motul. Popychacze bez zmian, bez zarysowan, tak jak przed wymianą jedynie mają luz poprzeczny. Szklanki czarne są wzmacniane, nie wiem w jakich silnikach występowały w standardzie ale w moim napewno są zwykle, dlatego też takie założyłem. Zamiennik to jedno ale żeby był aż tak zajechany to jest jakieś nie porozumienie. Jest w gorszym stanie niż ori który wymieniłem. Edytowane 11 Marca 2019 przez newman1
Lu-Gi Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Załóż oryginalny używany wałek, są najlepsze i połowa ceny nowego. Wymień olej na castrol, motul, valvoline itp i kontroluj stan walka co jakiś czas. No i szklanki takie jak mają być
turzol Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Na pewno dobry walek KS kupiłeś? Są 2 wersje tego wałka. Nie widzę fazki jaka powinna być na krzywkach.
bart_b7 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) Wałek wałkowi nie równy KS idzie na pierwszy montaż ale warto zwrócić uwage jaki KS kupujemy. Wałek 50006343 kolbenschmidt jest stalowy nie żeliwny a dodatkowo jakoś porządnie utwardzany... Edytowane 12 Marca 2019 przez bart_b7
r102 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 20 godzin temu, bart_b7 napisał: Wałek wałkowi nie równy KS idzie na pierwszy montaż ale warto zwrócić uwage jaki KS kupujemy. Wałek 50006343 kolbenschmidt jest stalowy nie żeliwny a dodatkowo jakoś porządnie utwardzany... Nawet jak żeliwny to nie powinien wytrzeć się tak szybko. Pewnie podróba
newman1 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Opublikowano 13 Marca 2019 Wałek ma numer 50006304 i z tego co znalazłem to jest stalowy, łamany przez /1 na końcu jest żeliwny. W kazdym razie nie wydaje mi się, żeby tak szybko się zuzyl. Jest na niego jeszcze gwarancja i pytanie czy jak sam go wymieniłem to moga odrzucić reklamację właśnie z tego powodu, że nie robił warsztat? I teraz szukać używki czy bawić się w regenerację starego ori?
piotrsob1 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 W dniu 11.03.2019 o 22:16, newman1 napisał: Popychacze bez zmian, bez zarysowan, tak jak przed wymianą jedynie mają luz poprzeczny. I to jest właśnie najważniejszy powód wycierania się wałka w tym przypadku W PD-ku krzywki zaworowe nie naciskają hydropopychaczy centralnie tylko z boczku ( ) , jak mają one luzy w swoich gniazdach to się w nich przekaszają i krzywki wałka nie są równo obciążone na całej swojej szerokości , co powoduje zerwanie filmu olejowego i tarcie suche Przyczyną tego luzu jest zużycie głowicy albo problem z wymiarem hydropopychaczy ... 1
newman1 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Źle napisałem. Hydropopychacze nie mają luzu, dzwigienki maja. Myslalem o czymś innym widocznie i się nie wyraziłem jasno, sorry. Czy dzwigienki zaworów miałyby wpływ na wytarcie? Czy bardziej luz na nich będzie miał wpływ na wyrabianie pompowtrysku? Stare szklanki nie były w tragicznym stanie, bez dziur ale mialy przerysowania i dużo wyklepane też nie byly. Edytowane 15 Marca 2019 przez newman1
piotrsob1 Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 W PD-ku dźwigienki nie mają nic wspólnego z popychaczami zaworów ani z krzywkami na wałku rozrządu które napędzają zawory One napędzają pompowtryskiwacze, a ich niewielki luz osiowy na ich wałku jest normalną rzeczą
newman1 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 Czyli zniszczenie walka jest spowodowane kiepskim wykonaniem i materiałem. Szukam używanego walka i wymieniam. Mam nadzieję, że uznają gwarancję na stary wałek i więcej nie kupuje zamienników, wlasnie się nauczyłem, że nie warto. Dzięki wielkie za objaśnienie.
Lu-Gi Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 Tu Sobie jeszcze poczytaj jakie powinieneś założyć szklanki
newman1 Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Opublikowano 18 Marca 2019 To jak to jest z popychaczmi, skoro z fabryki wychodzi silnik na srebrnych i działa 300tys? Dlaczego nie wkladali od razu czarnych, i czy one są wzmacniane, I jaki wpływ mają na zużycie walka? W moim poprzednie szklanki nie miały dziur, były delikatnie wklesle a skoro są wersje wzmacniane to działa na żywotność samej szklanki czy walka też?
newman1 Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Opublikowano 21 Marca 2019 (edytowane) Pomoże ktoś z oznaczeniem walka? Moge wziąć taki który ma 58P wybite na ostatniej krzywce, jak rozpoznać z jakiego jest silnika? Edytowane 21 Marca 2019 przez newman1
staniek Opublikowano 21 Marca 2019 Opublikowano 21 Marca 2019 ori wałki mają oznaczenia bite jedynie na czole wałka od strony koła zębatego rozrządu. Jeśli ten o którym piszesz ma oznaczenia jedynie na krzywce, to raczej na pewno nie jest ori.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się