Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Nagły komunikat braku ciśnienia oleju podczas jazdy - OIL PRESSURE


Piero

Rekomendowane odpowiedzi

Jaro, biorę to pod uwagę dlatego cały czas szukam silnika na przeszczep. Jak wiesz, mam już 1 na oku więc jak tylko będzie diagnoza to zapadnie decyzja co robić dalej.

Na razie jestem mega wk... bo auto już tydzień stoi niesprawne tylko dlatego, że nie miałem gdzie go wcześniej rozbebeszyć. Teraz w końcu jest okazja i możemy działać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem dam Wam znać co i jak... Na razie trwa analiza wszystkich usterek i dzisiaj będzie wszystko jasne :chytry:[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 09:08:22_________________________________________________Rozmawiałem krótko telefonicznie z mechanikiem, generalnie rozebrali wszystko i oprócz zabieraka uwalony też wał korbowy... coś tam aż fioletowe było (nie pytajcie mnie co bo nie wiem).

Jutro odbieram prawie nówkę silniczek BKD z 2007r z przebiegiem 8000 mil - komplecik od pokrywy zaworów do miski olejowej, w sobotę będzie dostarczony do warsztatu i wtedy dowiem się więcej na temat uszkodzenia mojego silnika. Generalnie będzie mój BLB do rozsprzedania na części jak ktoś coś potrzebuje w okazyjnych cenach to pisac na PW :)

Koło czwartku powinno być wszystko złożone do kupy...

Już się nie mogę doczekać!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fioletowe to mogą być czopy wału - glówne albo korbowodowe.

Nie chce Cię martwić ale turbo też pewnie będzie szrot. :confused4:

Piero powodzenia, a jak coś to wiesz gdzie dzwonić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piero z pozytywnych rzeczy to bedziesz miec nowy silnik z negatywnych to niestety niech to bedzie nauczka dla innych ...... jak na desce kontrolki sygnalizuja problem z olejem to bezzwlocznie trzeba wylaczyc silnik i wezwac lawete.

Pewnie i tak by sie cos przytarlo ale mysle ze w ten sposob ocali bys mase rzeczy , mniedzy innymi turbo , na bledach sie niestety czlowiek uczy ale jak pisalem w czesniej bedziesz mial za to nowy i pewnie znacznie nej awaryjny silnik....

Powodzenia i czekamy n kolejne wiesci :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wieczorem odbieram osobiście silniczek (myślicie, że wejdzie do Peugeota 207 ... ? ), w sobotę będzie już w warsztacie. Będzie też założone mocniejsze turbo... także mechanicznie powinna być igła, do tego "trochę" mniej awaryjna i "nieco" mocniejsza - wyjdzie pewnie podobnie jak u Jaro4444 jakieś 200 KM... ale to jeszcze przyszłość. Na razie trzeba zrobić przeszczep ;) jak się przyjmie, to dołożymy turbo, odpalimy... i mam nadzieję, że problemy się skończą i będzie jedynie mega banan na twarzy przy każdej jeździe :gwizdanie:[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 20:57:44_________________________________________________Temat idzie do przodu. Wczoraj odebrałem silniczek, wygląda moim zdaniem bardzo dobrze, nie widać żadnych uszkodzeń zewnętrznych, śladów korozji czy jakiegoś zużycia. Silnik BKD 2.0 TDI 140KM z Jetty z 2007r. Przebieg 10.000km. Cena: 4400zł. Auto spłonęło, konkretnie kabina pasażerska, szyba lekko nadtopiona, ogień nie doszedł do komory silnika wcale. Kupiłem kompletny blok silnika od góry razem z plastikami, na misce oleju kończąc. W komplecie nie dotykany rozrząd, łapa mocująca cała. Generalnie wszystko widać na foto. Dziś rano silnik został zawieziony do warsztatu, w poniedziałek od rana będzie składany do kupy. Mój jest już wyjęty, z auta zdjęty jest cały przód, także jak wszystko pójdzie pomyślnie - koło czwartku auto powinno chodzić. Zagadką pozostaje stan turbiny... zobaczymy co z nią po założeniu silnika.

Poniżej wklejam fotki silnika jakie zrobiłem dziś rano (jeżeli są za duże to zmniejsze):

snc00059n.jpg

snc00060.jpg

snc00061u.jpg

snc00062a.jpg

snc00064s.jpg[br]Dopisany: 21 Marzec 2009, 13:35:12_________________________________________________WYMIANA SILNIKA: 2.0 TDI 140KM - BLB 2005r. na 2.0 TDI 140KM - BKD z 2007r. - RELACJA cz. 1

Jak wiecie od kilku dni trwa przeszczep silnikaz BLB na BKD w moim A4 B7. Dziś przyszedł dzień, kiedy auto miało zostać odebrane... Telefonicznie ustaliłem rano, że auto było odpalane jeszcze nie w pełni złożone i wszystko chodzi jak trzeba. Warsztat kończy pracę o 14:00 i do tego czasu auto miało być złożone i gotowe do odbioru.

Przyjechałem punkt 14:00, auto stało jeszcze na podnośniku, calutkie złożone. Uzupełniali jeszcze płyn do spryskiwaczy... okazało się, że jeden wąż od płynu cieknie. Po 15 minutach, poluzowaniu lampy, nadkola itp. udało się wyciek zatamować. Odpaliliśmy silnik, żeby przed jazdą testową jeszcze chwilę pochodził. Pierwsze wrażenie... SUPER!!! Silniczek chodzi dużo ciszej, niż mój, w którym były już objawy padających pompowtryskiwaczy. Co ważne - NIC nie trzęsie na jałowym. Przed przeszczepem głównie strona kierowcy trzęsła się tak, że dostawałem choroby morskiej :wink4: Spowodowane było to prawdopodobnie wałkami wyrównoważającymi z napędem łańcuszkowym, ponieważ wielu forumowiczów wymieniało poduszki pod silnikiem, dwumas, PD i inne i nic nie pomagało. Teraz wałki napędzane są zębatkami i wygląda na to, że doskonale spełnia to swoje zadanie. Silnik pracuje ciszej, równiej, ma nieco inny dźwięk, ale generalnie jest znacznie lepsza kultura pracy. Po ok 10 minutach pracy silnika, kiedy już mieliśmy je opuścić i jechać na jazdę testową... pojawił się kapiący olej. Po chwili okazało się, że do wymiany jest tylni uszczelniacz wału - czyli w miejscu, w którym silnik łączy się ze skrzynią biegów. W BLB przebieg był 170.000km podczas gdy w zamontowanym BKD 10.000km, to jednak kilku miesięczne leżenie silnika z odkręconą skrzynią spowodowało, że teraz uszczelniacz nie spełnia swojego zadania. O ile dobrze myślę, to widać go dokładnie na 4 zdjęciu w poście zamieszczonym przeze mnie powyżej. Co najgorsze - wyciek nastąpił dopiero w momencie nagrzania się silnika - wcześniej podczas sprawdzania czy wszystko jest OK problem nie wystąpił, ponieważ silnik nie zdążył się zagrzać :angry: :angry: :angry:

W efekcie auto zostało w warsztacie i konieczne będzie odkręcenie i poluźnienie lub wyjęcie skrzyni, celem wymiany uszczelniacza.

PROŚBA O SPRAWDZENIE W ETCE:

Na moim uszczelniaczu który jest oczywiście w obudowie w BLB są podane następujące nr:

038 105 189 F

038 103 170 B

Czy oznacza to, że jedna część ma 2 numery i można stosować zamiennie ? Czy jest to numer samego uszczelniacza i osobno obudowy ? (pytanie ode mnie jako od laika)

Proszę o potwierdzenie, że w BLB i BKD podane wyżej numery to numer tylnego uszczelniacza wału (od strony skrzyni biegów)

Nie znalazłem części o tym symbolu w 2 dość dużych sklepach z częściami w Trójmieście, w których mają spory asortyment. Być może konieczny będzie zakup w ASO. Chciałbym tylko potwierdzić numer części, która jest potrzebna u kogoś kto dysponuje ETKĄ. Najlepiej poproszę o screena z tymi elementami.

Podsumowując:

Przeszczep wygląda na udany, ale nie obyło się bez niemiłej niespodzianki. Z tego co się orientuję nie sposób to było przewidzieć tym bardziej, że silnik ma minimalny przebieg.

W kolejnej części relacji zamieszczę już wrażenia z efektu końcowego oraz opis części jakie były potrzebne do całej modyfikacji. Dodam, że na samej wymianie silnika u mnie się nie skończyło, zdecydowałem pójść krok dalej i przy okazji zwiększyć nieco moc... :evil:

Będę wdzięczny za uwagi/podpowiedzi/screeny co do tego uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Cię trochę zmartwię - do wymiany uszczelnienia tylnego wału konieczny specjalny przyrząd, którym ustala się położenie czujnika wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro, wyczerpałem limit prywatncyh wiadomości do Ciebie, a nie chcę CI truć tel. w niedzielę, więc napisz mi proszę na forum, czy bez tego przyrządu nie da się wymienić uszczelnienia nie powodując przy okazji więcej szkody niż pożytku? Czy takim przyrządem dysponują jakieś warsztaty poza ASO? Ile ten przyrząd kosztuje? Ile kosztuje mniej więcej taka wymiana uszczelnienia w ASO ?

Już się znowu zestresowałem bo chciałbym już jeździć swoim autem i nie generować kolejnych kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piero jak kupowałeś miskę i smok to od A6 1.9 TDI AWX o tych numerach

miska nr.06B 103 601 AQ

smok nr. 06B115251

jle dałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wihajster - wielkie dzięki!

A możesz sprawdzić jakie oznaczenie ma ta część w BLB ?

Nie wiem skąd się wzięło w takim układzie oznaczenie 038 105 189 F i 038 103 170 B na obudowie uszczelniacza przy moim starym silniku. Może to nie jest oznaczenie uszczelniacza...

Co to za część w ogóle ? Sprawdzisz mi to jeszcze ? PLZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wihajster - wielkie dzięki!

A możesz sprawdzić jakie oznaczenie ma ta część w BLB ?

Nie wiem skąd się wzięło w takim układzie oznaczenie 038 105 189 F i 038 103 170 B na obudowie uszczelniacza przy moim starym silniku. Może to nie jest oznaczenie uszczelniacza...

Co to za część w ogóle ? Sprawdzisz mi to jeszcze ? PLZ!

038 103 171 s czyli wychodzi,że są te same numery :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprawdzić jakie oznaczenie ma ta część w BLB ?

blb.th.jpg

Nie wiem skąd się wzięło w takim układzie oznaczenie 038 105 189 F i 038 103 170 B na obudowie uszczelniacza przy moim starym silniku. Może to nie jest oznaczenie uszczelniacza...

Co to za część w ogóle ?

Zwróć uwagę, że uszczelniacz składa się z dwóch części. Mogłeś spisać oznaczenia każdego z nich z osobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piero jak kupowałeś miskę i smok to od A6 1.9 TDI AWX o tych numerach

miska nr.06B 103 601 AQ

smok nr. 06B115251

jle dałeś

Dokładnie taka miska, smok kupiłem używkę nie sprawdzając numerów, po prostu był razem z pompą za 60zł od 1.9 TDI 130KM więc wziąłem w ciemno i pasowało.

Za miskę dałem 238zł nówka ze sklepu bo potrzebowałem na JUŻ, na necie można kupić za 179zł + przesyłka np. tutaj: Oczywiście jest to zamiennik ale nie ma to znaczenia.[br]Dopisany: 29 Marzec 2009, 14:27:44_________________________________________________

Dokładnie, ja spisałem chyba symbol samego pierścienia.

Da się w ETCe sprawdzić co to za części o podanych przeze mnie symbolach, wpisując właśnie sam numer katalogowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zastanawiam się jak będzie się zachowywał silnik bez wałków wywarzających w A4 czy nie będzie trzęsło mocniej całą kabiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zastanawiam się jak będzie się zachowywał silnik bez wałków wywarzających w A4 czy nie będzie trzęsło mocniej całą kabiną.

Pojeździsz z Piero to się zdziwisz. Jeździłeś jakąś Octavią albo Golfem V BKD? Ja uważam, że chodzi on lepiej jak przeklęte BLB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 105 189 F i 038 103 170 B ja takich numerów części w ETCE nie znalazłem, natomiast 038 103 171 s występuje zarówno w BLB jak i BKD jako "Kołnierz uszczelniający z pierścieniem nadajnika imp."

b4b25615b533d2c6m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...