Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wasze spalanie w A4 B9 TFSI / Problem z wyborem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedługo zamierzam kupić A4 B9 i mam dylemat jaki silnik wybrać. 

Jeżdżę koło 20k kilometrów rocznie. 50% dalekie trasy i 50% "koło ogona" - zakupy, do pracy 15km, itd. 

1. Diesel 150KM i 190KM, tutaj podoba mi się silnik 190 KM bo spalanie jest względnie niskie (z internetu wynika, że około 6-8l/100km) ale nie chce ładować się w diesla. Afery w DE, zakazy wjazdu do niektórych miast, dodatkowo wg mnie cena dieslów spadnie w kolejnych latach (przez tą nagonkę na diesla), np. Volvo oświadczył, że to już koniec silników diesla w jego ofercie. Ja chce zrobić z 100k kilometrów i sprzedać auto. Dodatkowo tak jak pisałem 50% to trasy a 50% to 5-15 km i gaszony silnik. 

2. Silnik benzynowy 2.0 TFSI 190KM ULTRA. Martwi mnie to, że w internecie na forach/stronach w raportach spalania ludzie piszą, że spalanie jest około 9-10 litrów/100km i wiele osób pisało, że żałuje, że nie dopłacili i nie kupili 245KM (wtedy 252KM) bo spalanie jest o wiele wyższe niż oczekiwali i podaje producent. Jak jest u Was? Ile pali wasze 2.0 TFSI 190KM? Drugie pytanie, czy ten silnik nie jest przekombinowany? Chodzi mi o np. przesuwający się wałek rozrządu. Wg. opinii niektórych mechaników to silnik stworzony by się psuł. Co o tym sądzicie? 

3. Silnik benzynowy 2.0 TFSI 245KM. Standardowy silnik z cyklem Otta a nie Atkinsona (raczej stara konstrukcja bez "nowości"). Mamy quattro, mamy 245KM, auto droższe ale teraz pytanie: Czy jego spalanie jest o wiele wyższe niż 190KM? Czy może to różnica rzędu 1-2 litrów? 

Bardzo proszę o Wasze komentarze i jeśli możecie napisać o swoim realnym spalaniu. Chciałbym po prostu dobrze wybrać ale mam za dużo pytań, boje się, że kupie 190KM z nadzieją o tańszą eksploatacje a potem dołączę do klubu osób co żałują, że nie kupili 245KM.

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie! 

Opublikowano

Ja użytkuję od prawie 3 lat silnik 2.0 190 km Ultra ze skrzynią manualną, czyli bez Quatro z połowy 2016 r. Obecnie mam przejechane ok 50 tys.km i spalanie jest na bardzo zadowalającym poziomie. Po miescie staram się jeździć z przeciętną dynamiką, gdy trzeba trochę przycisne i przy takiej jeździe spalanie kształtuje się na poziomie 7,5 -8,5 l/100 km.

W trasie wszystko zależy czy jedziesz autostradą czy normalną krajówką. Przy jeździe do 110 km/h spalanie nie przekracza 7 l/100 km (zazwyczaj kolo 6,5 l), ale już przy 130-150 km/h spalanie wzrasta do ok 7,7 a czasem 8 l/100 km. Też dużo zależy od paliwa jakie zalejesz, u mnie najmniejsze spalanie wychodzi na shell 95 V-power. (Róznica czasem nawet i 1 l/100km.

Co do konstrukcji silnika to mam mieszane uczucia. Oleju nie bierze, tylko raz przy awarii oddzielacza oleju (auto 2 lata i ok 40 tyś.km) wciągnął ok 1l przy staniu w ogromnym korku. Natomiast od przebiegu 15 tyś.km coś mi wyje z komory silnika przy stałym podtrzymaniu prędkości ok 95-105 km/h, a po ostatniej naprawie skrzyni biegów na gwarancji również przy prędkości ok 115-125 km/h. Usterka nie jest oczywista i już piąty raz wstawiam auto do serwisu, ale serwis nie wie skąd ten dzwięk bo procedury przysłane od producenta o takim problemie nie wspominają i szukają wiatru w polu, a gwarancja jeszcze tylko 3 m-ce. Podejżenia jednak wskazują raczej na skrzynię biegów niż na sam silniķ, choć wg.moich obserwacji dźwięk pojawił się po pierwszej wymianie oleju (15tyś.km) po zalaniu rzadszego oleju niż przyjechał w silniku z fabryki (tak twierdziła pani w tipsach w serwisie audi w Warszawie,na przyjęciu samochodu). Nowy olej to 0W20.

Wracając do samego silnika to dynamika jest na bardzo zadowalającym poziomie w zamian za niewygórowany apetet tego motoru.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej Fiziek, dzięki za komentarz, o to mi chodziło.To spalanie jest bajlando w Twoim egzemplarzu.

Piszesz, że wycie masz przy 95-105 km/h, masz tak na jakimś konkretnym biegu? Czy na każdym? Kolega w innym aucie miał podobne objawy i było to łożysko 5tego biegu. Wymienili na nowe i była cisza. Masz 3-mce, ja bym tematu nie odpuszczał. 

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Ja mam 190KM ultra z DSG (z połowy 2018r i obecnie ok. 18 tys. km przebiegu). Jak dla mnie tem silnik to idealny kompromis między spalaniem a dynamiką - mam średnią z całego okresu 7,6l i to bez zbytniego oszczędzania - 80% trasa, reszta miasto i tereny podmiejskie. Popatrz jak to wygląda na autostradzie przy stałej prędkości:

spalanie_A4.jpg

Co prawda było to pustym samochodem ale jeśli jadę z rodziną i pełnym bagażnikiem to jest to ciągle 7 z kawałkiem. Jeśli chodzi o inne silniki to nie wiem jak ceny wyglądają teraz ale jak ja wybierałem auto to:

- diesel 190 KM był 16 tys. droższy - moim zdaniem warty uwagi tylko jeśli ktoś robi bardzo duże przebiegi autostradowe

- do 2.0 252KM i quattro trzeba było dołożyc ok 20 tys. i spalanie bedzie conajmniej o 1litr większe - napewno frajda będzie wieksza ale to blisko 10% dopłaty do ceny i jeszcze więcej do kosztów paliwa

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, proarnes napisał:

do 2.0 252KM i quattro trzeba było dołożyc ok 20 tys. i spalanie bedzie conajmniej o 1litr większe - napewno frajda będzie wieksza ale to blisko 10% dopłaty do ceny i jeszcze więcej do kosztów paliwa

Dzisiaj dołożyłbym bez mrugnięcia okiem. Też mam 190 KM ultra (tyle, że w A5) i bardzo brakuje quattro.

U mnie spalanie wygląda następująco: 8 - 13 w mieście; 6,5 - 8 na trasie. Przy wyjątkowo agresywnej, zero-jedynkowej jeździe autostradą Wrocław - Katowice zazwyczaj mieszczę się w 9 litrach (to dziwne, bo wcześniej miałem diesla podobnej mocy, który na tej samej trasie przy dużym pośpiechu zużywał ponad 11l/100).

Najniższe zaobserwowane u mnie na dłuższym odcinku to 6,2 (latem trasa Sosnowiec - Tychy a więc miasto-trasa-miasto)

20181006_165749.jpg

Edytowane przez fio
  • Lubię to 1
Opublikowano

No to mamy trzech użytkowników tego silnika u których spalanie jest podobne. Dzięki, pozytywna informacja. Poczekajmy, może ktoś z użytkowników 252KM lub 245KM napisze coś. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam 2.0 TFSI 252KM w Quattro, tankuje na Orlenie 98 i do tej pory:

Najniższe uzyskane spalanie: 6,5l/100km wg. komputera, trasa 400km, w większości prędkości 90-120kmh

Autostrada tempomat 180-190kmh: 9,9l/100km wg. komputera

Trasa tempomat 140kmh: 8,5l/100km

Miasto (Warszawa): śr. 10l/100km (jeżdżę raczej dynamicznie)

Z reguły jeżdżę z jednym pasażerem, bez większego bagażu. Start stop wyłączam. Nie staram się jakoś specjalnie oszczędzać paliwa - nie po to brałem taki silnik by teraz patrzeć na spalanie :P

Edytowane przez zb0oj
  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć, też mam 2.0 TFSI ultrę 190KM w skrzyni automatycznej - dopiero 12 tysia przejechane ale pare obserwacji:

silniki mi się układał prawie do przejechanych prawie 6 tysięcy kilometrów (kiedy to wymieniłem olej i dopiero wtedy troche spalanie mi spadło ;O).

na ten moment wygląda to tak jak wyżej piszą Panowie - przy oszczędnej jeździe około 90km/h da się zrobić około 6,2l

przy nazwijmy to jeździe po pustej autostradzie ale prędkościach 140-160 km/h nie dam rady zejść poniżej 7,3l

najgorzej mi pali w mieście bo komputer pokazuje zużycie poniżej 10 tylko kiedy wskocze na dłuższy kawałek obwodnicy...

narazie z tych 12 tysia - 75% trasy and 25% miasto pokazuje mi 8,4 litra.. (tylko uwzględnione jest docieranie kiedy naprawdę przynajmniej litr na plusie).

Podaje wyniki na paliwie E95, wiadomo zalać droższe paliwo to da się trochę zejść z tego.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

252KM - głównie miasto

14w693c.jpg

Edytowane przez JFH
Opublikowano

Trasa 270km drogą wojewódzką wyszło ok 6.1l/100km przy średniej prędkości 45km/h, zauważyłem że stosowanie się do wskazań samochodu jeżeli chodzi o zdejmowanie nogi z gazu ma najwięcej sensu jeżeli robisz trasę powyżej 30km. Naturalnie nie zawsze ma racje ale w większości przypadków sugestie są dobre. Do pracy jeżdżę 12km w jedną stronę i ta funkcja przestaje działać ponieważ często, gęsto ludzie tutaj jeżdżą 40km na ograniczeniu 70 czy 90km/h więc tracisz na wyprzedzaniu i powolnej jeździe (brak możliwości wyprzedzenia na większości trasy).

Paliwo bezołowiowa 98 ultimate z BP

Obecna średnia jak widać przy prędkości ~38km/h ale niestety tak u nas jeżdżą. Przy jeździe po Krakowie średnia wychodzi na poziomie 8l/100km

Jest to wersja 252KM z USA więc brakuje jej pośredniego wtrysku paliwa i ma zwykły wałek wydechowy w przeciwieństwie do wersji EU. Koła 245/35 19"

 

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

TFSI 252 KM, S-Tronic, Allroad. Po ponad 40 tys km (mniej-więcej 50/50 miasto i trasa) średnie spalanie oscyluje w okolicach 10.0 litrów. Z tym, że mam raczej ciężką nogę i nie stosuję żadnego eco-drivingu. Dla testu przejechałem oszczędnie trasę ~80 km  i zszedłem do około 6.5 - 6.8.

Tankuję najzwyklejszą 95 na sieciowych stacjach.

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

Jeżdżę spokojnie i głównie w trasie po lokalnych drogach. Trochę po Warszawie. Odcinki najczęściej po 120 km. Średnie rzeczywiste spalanie po 20541 km to 6,6 l/100 km. Ostatni bak najwyraźniej przejechałem wyjątkowo spokojnie bo wyszło 5,98 l. Jak jest więcej jazdy po ekspresówkach to wychodzi powyżej 7. Tankowania zapisuję w Fuelio choć komputer samochodowy pokazuje podobnie. Zwykła benzyna ze stacji Tesco.

Opublikowano

190 TFSI, ultra DSG

Bieszczady, prędkość wakacyjna średnio 50km/h górka  - dołek - dołek - górka. Tryb E, żadnych wcześniejszych resetów. Trasa ok. 20km.

IMG_20190724_163133.jpgIMG_20190724_191727.jpg

Opublikowano

Witojcie :kox:

Jako że przymierzam sie przesiadkę z b8 na b9 benzynke 252, ( chodz nie wykluczam 190 w diesliu )mam pytanie intersuje mnie koszt wymiany rozrzadu ktos wymieniał?oraz zapytanie o silnik czy sie sprawuje? z obecnego diesla 170 koni po mapie na 200 jest zadowolony max ale wiadomo z autem nikt sie nie żeni :decayed:

 

Opublikowano

Ja na chwilę obecną docieram silnik. 50% miasto i 50 % trasa (z tego ok. 25% autostrada). Silnik 2,0 TFSI 150 KM i manualna skrzynia biegów.

20200418_092420.jpg

Opublikowano

Takie spalanie osiągnąłem dzisiaj:whistling:. Silnik nadal docieram:grin:

20200516_151305.jpg

Opublikowano
W dniu 19.03.2020 o 11:25, firefighter79 napisał:

Witojcie :kox:

Jako że przymierzam sie przesiadkę z b8 na b9 benzynke 252, ( chodz nie wykluczam 190 w diesliu )mam pytanie intersuje mnie koszt wymiany rozrzadu ktos wymieniał?oraz zapytanie o silnik czy sie sprawuje? z obecnego diesla 170 koni po mapie na 200 jest zadowolony max ale wiadomo z autem nikt sie nie żeni :decayed:

 

Coś się dowiedziałeś?

Opublikowano

A co się ma dowiedzieć ? Kupi to zobaczy. Niektóre spalania, to w moim przypadku abstrakcja. Większość zależy od posiadacza i jego stylu jazdy. ?

Opublikowano
12 minut temu, vvalery napisał:

A co się ma dowiedzieć ? Kupi to zobaczy. Niektóre spalania, to w moim przypadku abstrakcja. Większość zależy od posiadacza i jego stylu jazdy. ?

Spalanie racja. Wydaje mi się że chodzi o "specyficzne" koszty, skrzynia, napęd.... Rozrząd w 252 km wersji to pasek, right? Są samochody, w których proste "wymiany" kończą sie rozbieraniem połowy samochodu :). Olwiki trzeba pilnować i w silniku i w skrzyni i będzie "tanio". Gorzej jak kupisz używkę, i ktoś nie pilnował :(. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...