Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 Avant Sport 40 TDI quattro S tronic - wozidło w trasy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i stało się, dość niespodziewanie, że budżet kazał rozważyć Arteona wszystkomającego i A4 Avant niewiele (czy aby?) mającą.

Arteon odpadł, został Avant (wygrał: napęd jako całość, jakość wykonania i to że jest bardziej zwarty - po prostu nieco mniejszy, Arteon to jednak mega landara:-).

Z uwagi na sporo wyjazdów, także nocami i niekoniecznie autostradami wybór padł na A4 B9 TDI 190KM Quattro (ultra) Sport Avant S-tronic, z zabójczą dopłatą Matrix Led i  normalniejszą do pakietu Comfort i Schowek, i na tym budżet wysechł:-) A szkoda, tego i owego brakło.
Osobną kwestią jest fakt, że za te pieniądze w UK jest wersja Black Edition (polecam zerknąć) i tylko zęby zgrzytają.

Wersja Sport dodaje:
Fotele sportowe z regulacją odcinka lędźwiowego (normalnie dostępne dopiero z pakietem S-Line, czyli +10k), felgi 17' i parę innych dupereli, które kluczowe nie są;

Trochę poczytałem, ale ciekawy jestem Waszego zdania.
(poza tym zamierzam podzielić się subiektywnymi spostrzeżenia tak takie auto jeździ)
Załóżmy, ze chodzi o sprawne, dość szybkie, przemieszczanie się z punktu A do B, trasy po 400-800km, sporo po drogach lokalnych, dużo radości z jazdy:-) I to jest kluczowe założenie dla tego wątku.

Napęd - niestety już nie Torsen, ale: "ponoć" daje radę, "ponoć" bo trzyma fason i można utrzymać sensowne spalanie. Na plus przemawia to, że to napęd odłączany, a nie dołączany, na minus - to jednak elektronika i nie znalazłem żadnej formalnej specyfikacji jak działa (podział mocy przód-tył, przedział podziału mocy itd.) i w końcu nie wiadomo, czy to haldex, czy Torsen i czy jak wjadę w kałużę (aquaplanning) to będzie wielka pyta czy jednak przejadę nie zauważając problemu;
Kolega z zaprzyjaźnionego forum twierdzi, że wersja napędu jest do przeżycia: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=142689

Silnik - tu same pozytywy, do tego system COD (co ciekawe trzeba poszukać, żeby znaleźć info na ten temat), nie zamierzam (nie mogę:-) tuningować, mocy dla quattro dość (że o ultra FWD nie wspomnę), spalanie bdb (zobaczymy), awaryjność nie stwierdzona;

Wyposażenie - "szczęśliwie" ubogie i nie trzeba się rozwodzić, chętnie posłucham opinii użytkowników odnośnie klimy jednostrefowej, czy rzeczywiście taka porażka (95% czasu wożę się sam, czytając jeden z wątków informuję, ze przeskok o 1C, a nie 0,5C jest dla mnie - chłop jednak, a nie pacyk - nieodczuwalny), reszta "dodatków" nie wpływa na nic;

Matrix LED - ponoć raz użyte powodują skrajne uzależnienie. Niestety nie mam nawigacji, więc ominie mnie przyjemność doświetlania zakrętów z wyprzedzenie,, ale chodzą opinie, że można jeździć na "długich" cały czas:-) Wg info z Audi Polska, ksenony słabe (żarówka o obniżonej mocy), a LEDy takie se, więc skoro już dopłacać do LEDów, to warto dołożyć do Matrixów. Od razu zaznaczam, że polemiki estetyczne mnie nie zajmują, auto ma jeździć.

Zawieszenie - standardowe, chociaż może i ponad standardowe (tego też nikt nie potrafi sensownie wyjaśnić) - dynamiczne wg cennika (1BA), ponoć regulowane zależnie od trybu jazdy (zobaczymy?);

Na razie tyle:-)

Pozdrawiam

 

Opublikowano

wrzuć  jakieś fotki ;) a matrix led to naprawdę petarda :good:

Opublikowano

Na razie problemy z zamówieniem takiej gołej wersji.

Kto wie, może się skończy chwilę później, za to po lifcie:-)

Opublikowano (edytowane)

Graty auta ;) Matrixy. za***ista rzecz, szczególnie jak jeździsz w nocy. Natomiast po bardzo rzetelnym wpisie z linku, który podałaś, nie cieszyłbym się z ultra - jest dokładnie tak jak się domyślałem czyli lipa.

 

- A4 allroad - pierwsze auto Audi z technologią quattro-ultra. I tutaj jest porażka na całej linii  Nie dość, że miejsce centralnego dyferencjału zajął zespół sprzęgieł to jeszcze w tylnym dyfrze znajdziemy mechanizm odłączający wał. Skrzynia biegów stronic jest identyczna wewnątrz jak w przednionapędowym zwykłym A4 (gdzie była skrzynia 0CK) i doczepili sprzęgło odbierające napęd z wałka odbiorczego skrzyni. Czyli - przód pędzony jest zawsze a wał dołączany sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektronicznie. Na domiar złego w tylnym moście zrobili coś ala haldex co odłącza wał od tylnego dyfra poprzez odpięcie osi napędowych od zębatek dyferencjału. Efekt - zatrzymuje się tylny dyfer (osie kręcą się napędzane kołami), wał stoi, napęd jest stały ale tylko na przód. Gdy dochodzi do konieczności załączenia tyłu najpierw ściskane jest sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni a następnie po zsynchronizowaniu obrotów wału z tylnym dyfrem następuje jego zazębienie. Mamy więc opór rozkręcającego się wału + opóźniona reakcja napędu. Na moje to gorsze to od zwykłego Haldexa. NIE UZNAJEMY a szkoda... bo Allroad powinien mieć pewne 4x4 zawsze !
Jak działa to w A4 i Q5 można zobaczyć tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=paHJZw58BEA
albo tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=FiRBLANj6w4
Mnie zastanawia ile pożyją te zębatki w tylnym dyfrze co spinają napęd ?
Więcej tutaj : https://audi-illustrated.com/en/a4_2015/transmissions

 

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

A ja chcialbym po prostu poznac kryteria/algorytm kiedy naped sie rozpina/zapina.

Marketingowy belkot o presense technology czy jezdzie na wprost do mnie nie trafia. I dziwi, ze powazna (?) firma nie podaje uczciwie jak naped dziala na twardych danych.

Bo sama idea mnie przekonuje, tylko realizacja mniej.

Brakuje mi opcji spiecia napedu na stale, tak jak mozna odlaczyc ESP (ktore ponoc i tak sie zalacza).

Jakkolwiek (moze ktos powie?) ustawienie audi drive select dla quattro w tryb dynamic to jest to?

 

 

 

Opublikowano
19 godzin temu, LucaPacioli napisał:

A ja chcialbym po prostu poznac kryteria/algorytm kiedy naped sie rozpina/zapina.

Marketingowy belkot o presense technology czy jezdzie na wprost do mnie nie trafia. I dziwi, ze powazna (?) firma nie podaje uczciwie jak naped dziala na twardych danych.

Bo sama idea mnie przekonuje, tylko realizacja mniej.

Brakuje mi opcji spiecia napedu na stale, tak jak mozna odlaczyc ESP (ktore ponoc i tak sie zalacza).

Jakkolwiek (moze ktos powie?) ustawienie audi drive select dla quattro w tryb dynamic to jest to?

 

 

 

Może. Ja nie mam takiej opcji u siebie w ogóle w ADS aby ustawiać quattro. Ale mój ma jeszcze torsena. 

ESP możesz wyłączyć całkiem przytrzymując przycisk dłużej. Jak naciśniesz przestawi Ci się tylko w tryb sport.

Opublikowano

No i ciekawostka. Moze ktos wie o co chodzi.

Nie da sie zamowic auta ze standardowym Radiem MMI i swiatlami Led/MatrixLed. Nie bo... nie. A konfigurator puscil. Co skutkuje tym, ze musze wziac pakiet Technology, ktorego po prostu nie chce, bo trzeba z czegos innego zrezygnowac:(

???

Pytania o to jakie sa nastawy dla trybu S i Drive Select wzbudzaja konsternacje:) Ale postanowilem nie odpuszczac.

Opublikowano

Obyś z tą jakością wykonania się nie przejechał, bo Audi teraz bardzo zeszło na jakości wykonania wszystkich swoich części, wiem pracuje w fabryce, która części dla flagowców Audi produkuje :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Starajcie się ładnie skręcać śróbki, no co można powiedzieć:)

Jak już konfigurator przyjmie i złożą maszynę, to nie omieszkam się zrecenzować.

 

Opublikowano

A ja ci doradzę, sprawdź nową BMW 3, moim prywatnym zdaniem A4 wypada duuuuuużżżżżoooo gorzej, i nie mówię o wyglądzie bo to sprawa indywidualna, ale materiały i spasowanie o ironio są teraz lepsze w BMW.

Opublikowano

Sprawdzilem i zgoda, tylko jest zauwazalnie mniejsza i troche nie ma bagaznika:)

Opublikowano
2 godziny temu, LucaPacioli napisał:

Sprawdzilem i zgoda, tylko jest zauwazalnie mniejsza i troche nie ma bagaznika:)

Nie ma jeszcze kombiaka to fakt sam czekam ma byc w Lipcu. A co do ilosci miejsca w srodku to ja mi sie wydaje wrecz wieksza zwłaszza z tyłu, aż zaraz sprawdzę wymiary.

Opublikowano

A sprawdź co Škoda oferuje za taką kwotę.. też teraz Matrix'y wprowadzili. Tu nie jest kwestia lepszego skręcania elementów, a samego wykonania. Kiedyś Audi dbało o jakość produktu, teraz zadowala się byle czym, byle by tego było dużo i ładnie wyglądało. Co do jakości wykonania to fakt, ze wszystkich producentów dla których wykonujemy elementy BMW ma najbardziej restrykcyjne normy jakościowe i każdy element z najmniejszą skazą ląduje w koszu.

Ostatnio widziałem porównanie nowych dupowozów klasy premium od Audi, Merca i BMW. Audi pomimo najwyższej ceny, przewyższającej Merca o 20k i BMW o 40k, oferowali najmniej i najgorszą jakość wykonania.

Audi teraz gdyby nie mechanika i wygląd już dawno by upadło, bo podobać się podoba, i mechanicznie też jest bardzo dobrze, ale jakościowo to porażka.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ale Audi nie jest aż takie droższe. Wszystko zależy od dobranych opcji. Skonfiguruj sobie to samo tu i tu i wtedy porównuj cenę. 

Ps porównywanie Skody do Audi czy BMW nie ma już kompletnie sensu. Jak ktoś nie widzi różnicy choćby w detalach to chyba jest ślepy. Skoda tylko na 1 rzut oka jest ładna i schludna. Ale im dalej w las tym gorzej

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ze škodą bardziej chodziło i cenę wyposażenia. Dokładnie to samo wyposażenie w škodzie kosztuje mniej jak w audi.

O to mi chodzi, że Audi ceni się a tak na prawdę gówno sprzedaje, bo konkurencja już dawno ma to samo, co lepiej działa i mniej kosztuje.

https://m.autocentrum.pl/nowe/audi/a4/b9/avant/silnik-benzynowy-2.0-40-tfsi-190km-od-2018/oferta-138568/

https://m.autocentrum.pl/nowe/skoda/superb/iii/kombi/silnik-benzynowy-2.0-tsi-272km-od-2018/oferta-138381/

 

Opublikowano
2 godziny temu, Kosmita napisał:

Ale Audi nie jest aż takie droższe. Wszystko zależy od dobranych opcji. Skonfiguruj sobie to samo tu i tu i wtedy porównuj cenę. 

Ps porównywanie Skody do Audi czy BMW nie ma już kompletnie sensu. Jak ktoś nie widzi różnicy choćby w detalach to chyba jest ślepy. Skoda tylko na 1 rzut oka jest ładna i schludna. Ale im dalej w las tym gorzej

Porównując jakiś czas temu S4 z C43AMG konfigurując tak samo, gdzie nawet Merc miał więcej ze względu że chcąc daną rzecz wymuszało pakiet który dodawał coś jeszcze pokroju np kamery 360 itp wychodziło koło 20 tys drożej. Pomijając już fakt parametrów silnika gdzie 43AMG było już po liftingu mając 390 KM. W innych wersjach silnikowych było to samo, ewentualnie różnica była trochę mniejsza, ale nadal na poziomie przykładowo 10 tys zł

Opublikowano

No to 10-20 tys. Za to samo to się zgodzę. Ale nie 40 i więcej..

Opublikowano
15 godzin temu, Langista napisał:

Ze škodą bardziej chodziło i cenę wyposażenia. Dokładnie to samo wyposażenie w škodzie kosztuje mniej jak w audi.

O to mi chodzi, że Audi ceni się a tak na prawdę gówno sprzedaje, bo konkurencja już dawno ma to samo, co lepiej działa i mniej 

 

No mniej kosztuje. Tak samo jak to samo kosztuje więcej w A8 niż w A4.. płacisz wszystkim za samochód danej klasy niestety.

Opublikowano

Tylko żeby ten przeskok był tego warty, a jedyne co mamy z przeskoku to tak samo tandetne wykończenie, tak samo tandetnie skrzypiące i wycierające się plastiki, czego czasami nie ma w tańszych markach..

Opublikowano

Gdyby ktoś był ciekaw, przyszło potwierdzenie realizacji na lipiec.

I teraz pytanie do Was: ponieważ budżet klęknął w pewnym momencie, a zależało/zależy mi na fotelach sportowych, które w cenie nieco ponad 1,5k (bez alcantary lub bez pakietu sport) dostępne są jedynie w Allroad i modelach Q, czy ktoś podpowie:

- czy można jakoś fotele (kierowca+pasażer) w standardowej tapicerce (Tytan) i standardowej cenie (tej z dopłaty, 1660zł) zorganizować;

- jak wygląda przekładka;

Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...