Lekoman Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Witam, Wczoraj wymieniałem olej i filtry, ( wymiana co 10 tyś km ) , zmartwiło mnie bo musiałem dolać od wymiany do wymiany ok 1,5 litra niż zwykle. ( zwykle kupowałem 1 litr na dolewkę i było git ). Odkręciłem wąż od przepustnicy, było tam wyczuwalne więcej oleju niż zwykle, zszedłem niżej i odkręciłem kolanko przy ICku a tam dużo oleju ? i dobrze zakonserwowany przed korozją icek . Tak na serio to mnie to zmartwiło, bo szykuje się większy wydatek. No i czy coś robiłem źle ? Audi mam 2 lata, w ciągu tego czasu przejechałem 70 tyś , co 10 tyś wymiana filtrów plus olej liqui moly 5w30 polecany z forum i taki też był zalany przy kupnie mojej niemki . ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pod pokrywą zaworów plus jej czyszczenie ( taki ,,piaseczek" , wyczytałem na forum że to pozostałości po long life ). Zwykłe użytkowanie bez wybitnego pałowania do odcinki, raz w tygodniu przedmuchanie na Sce . Jedyny eksperyment to 2 razy płukanka liqui moly, ale uznałem że nie ma sensu bo olej po 10 tyś nie jakiś ,,czorny". Pytania: A) turbo pada bo ma przebieg 220 tyś obecnie? Czy to moja wina lub jakiegoś Hansa ? B ) napisałem do ASO i koszt niby ori to 4 tyś po oddaniu obecnej. To nowe które czeka grzecznie w magazynie czy ,,nowe" regenerowane bo i tak wyczytałem na forum ? odkładać kasę na to czy regeneracja? C) Regeneracja u kogo ? Perun turbo? turbospec? pokusić się o hybrydę? mam 163 kuca ( jak nie zdechło ) . Czy jak zrobię mocniejsze turbo to muszę robić program od razu? czy np na wiosnę plus centralny fmic bo ori nie wydali ? D) Ile km wytrzyma nowe a ile hybryda ? Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, Lekoman napisał: Czy jak zrobię mocniejsze turbo to muszę robić program od razu? czy np na wiosnę plus centralny fmic bo ori nie wydali ? Nie musisz, przerób swoje na k03s chyba, że planujesz robić więcej niż 230-240km. Jeśli żeliwo całe to w tysiaku się spokojnie zamkniesz. Seryjny icek w serii nie daje rady latem więc o czym mowa.. Godzinę temu, Lekoman napisał: D) Ile km wytrzyma nowe a ile hybryda ? Tego nikt Ci nie powie, zależy od eksploatacji i różnych czynników, często niezależnych od Ciebie ? W a3 mam ori turbo k03s, które ma ponad 270 tys. nalotu, ponad 50 tys na sofcie i dmucha 1,2bara. Odpukać nie pije oleju, chce dmuchać W a4 przy 220tys działa ale już trochę przepuszcza olej. Co do oleju to zmień na 5w40 jeśli rzeczywiście lejesz 5w30, jak napisałeś. Godzinę temu, Lekoman napisał: A) turbo pada bo ma przebieg 220 tyś obecnie? Czy to moja wina lub jakiegoś Hansa ? Nie doszukuj się niczyjej winy, to jest część eksploatacyjna i się zużywa jak wszystko inne w samochodzie. Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez przem8
Lekoman Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Tak jak najbardziej masz rację jak w czerwcu było w cieniu 36 stopni to Audi mało dość i seryjny nie dawał rady. Normalnie przygoda ze zwiększaniem mocy zaczyna się od porządnego Intelcolera, ale muszę najpierw uporać się z turbo. Myślę celować w ok 200 KM, więc dobrze zrobione K03S powinno być ok. Jeżeli oddam turbo na hybrydę to zrobią mi sekcję zwłok i się dowiem dlaczego zaczęło przepuszczać olej? Aaaa i ważne pytanie! Ile mam czasu ? Taka kulturka jazda to jeszcze z 10 tyś km wytrzyma ? Dlaczego 5W40 będzie lepsze niż 5W30 ? Pozostaje kwestia jaka firma będzie najlepsza do wykonania hybrydy. Poczytałem trochę o Perun Turbo, Ba!! nawet natrafiłem na filmik od Turbobiedy , wydają się być całkiem spoko, z negatywnych opinii to mówią że są dosyć drodzy. Chcę mieć moje auto jeszcze kilka lat i nie chcę robić na odp*** tylko porządnie, ale 4 tyś za niby nowe ORI turbo to chyba mija się troszkę z celem. Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 6 minut temu, Lekoman napisał: Dlaczego 5W40 będzie lepsze niż 5W30 ? Bo jest lepszy w wysokich temp, które osiąga ten silnik i olej dłużej utrzymuje parametry itp. Nie wiem gdzie wyczytałeś o poleceniu 5w30 do tego silnika ale na pewno nie na tym forum, bo każdy siedzący w temacie zaleca 0w40 lub 5w40. Daj sobie spokój z hybrydą do 200KM, które planujesz. K03s Ci w zupełności wystarczy. Płacenie 4tys za ori turbo, ciekawe czy też nieregenerowane, no kto bogatemu zabroni?
Lekoman Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Człowiek uczy się całe życie, zastosuje teraz 5w40 , mam tylko nadzieję że do tej pory ten nie wyrządził jakiejś poważniejszej szkody ? Czy przy regeneracji mam powiedzieć że chce turbo k03s i tylko tyle ? K03s jest w wersji Bex w a4 b6 i seryjnie miało 190 KM , co masz na myśli żebym dał sobie spokój? ? Właśnie też mam obawy że zapłaci się hmmm za markę? wydając 4 tyś bo to ASO.
Langista Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Wyślij do gregora, on zregeneruje i przerobi od razu na hybrydę.
Lekoman Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2019 To Gregor10 też regeneruje ? Nie wiedziałem ?
przem8 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Pisałem, że jeśli nie celujesz w moce powyżej 230-240 to nie ma sensu. Zbędne koszty.
Lekoman Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Ok , dzięki wielkie za rady, teraz zostaje mi tylko znaleźć odpowiedni zakład ?
cysiek18 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 6 godzin temu, Lekoman napisał: To Gregor10 też regeneruje ? Nie wiedziałem ? Nie regeneruje Kiedyś robił dla niego to TurboSpec
Langista Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 O to mi bardziej chodziło, ma zaufane firmy które się tym zajmują i nie spartolą roboty.
cysiek18 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Langista napisał: O to mi bardziej chodziło, ma zaufane firmy które się tym zajmują i nie spartolą roboty. Ale taniej będzie uderzyć bezpośrednio do takiej firmy, bez prowizji tunera
Langista Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Tylko jeszcze trzeba wiedzieć jakie firmy nie spartolą roboty, bo pełno teraz takich ofert. Tak czy inaczej już wyżej jest wyjaśnione, że gra nie warta zachodu w tym przypadku.
Lekoman Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Zaraz zaraz ?, może i nie chce 250 kunia, ale regenerację chce przeprowadzić profesjonalnie ?. Czyli co Panowie ? TurboSpec będzie dobrym rozwiązaniem ?
przem8 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Napisz mi pw to podeślę Ci jakieś namiary, podzwonisz i się zdecydujesz. Też robiłem rozeznanie, bo miałem regenerowac niedługo ale jeszcze to odkładam.
Lekoman Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Hej, piszę bo mam lub nie mam? nowy problem, a nie chciałem zakładać nowego wątku. Turbo zregenerowałem w pewnej firmie w Radomiu ( bez uprzedzeń ) zrobiłem ok 8 tyś km i nie widzę żeby coś ciekło tak jak na starym turbo. Potem wleciał centralny Icek, zmieniłem olej z LM 5W30 na LM 5W40 SHT, ale że tak powiem uj z tego jak je sobie olej dalej. Wlałem to co zostało z 5-litrowego baniaka plus już 2 razy dolewka po litrze . To jak wymieniam co 10 tyś to z moich obliczeń wynika że ze 3 litry na 10 tyś?! Jak kupiłem to autko to litr dolewki akceptowałem ale nie 3 . Aaaa przy wymianie turbo czyszczona była odma plus wymiana tego grzybka ( nie ASO ) oraz kolanka i zaworka odpowietrzenia korby ( ASO ) . Tak jak czytałem na forum, po tym zabiegu odczucie na plus bo trochę mniejsze spalanie ale olej pobiera sobie dalej. Przebieg to 237 tyś, mam je od przebiegu 150 tyś i wymiana oleju co 10 tyś, wcześniej bawiłem się z płukanką LM przez 2 wymiany , jak zużycie oleju wzrosło do 2 litrów ale nie widziałem pozytywów. Teoria znajomego to taka, że wcześniej był Long Live i to dało w d*pę silnikowi i teraz jak o niego ,,dbam" to to daje znać i się kończy. Mam kata ( planowałem DP ) więc ciężko powiedzieć czy kopci, silnik suchy, wycieków brak. Streszczenie jak się komuś nie chce czytać regeneracja turbo-----------> odnowienie odmy----------> dalej je olej------------> co dalej???? Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Jak w dolocie sucho to musi go spalać. Zacznij od próby olejowej i możliwe, że masz zapieczone pierścienie.
Lekoman Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Ok postaram się tak zrobić i dam znać co i jak. No dobra ale jak zwiększa się zużycie oleju, a ja od ponad 80 tyś lałem ten sam olej ( LM 5W30 top tec 4600 ) to wychodzi na to, że olej do d*py bo zapiekły się pierścienie mimo to? Ma to sens ?
przem8 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 (edytowane) Albo masz przekręcony przebieg lub po prostu taki traf, że pierścienie lub cokolwiek innego szybciej się skończyło. Edytowane 11 Grudnia 2019 przez przem8
Lekoman Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Nie mówię nie, każdy chce ful wypas, mały przebieg i potem są tego wyniki na rynku wtórnym. Jak robiłem rozrząd po zakupie to mechanik mówił, że rozrząd był oryginał jeszcze bo podobno pierwszy się wymienia po 180 tyś przebiegu. Ale 10 lat na ori rozrządzie? Jak to mówią klient nasz pan, nie dalej jak wczoraj oglądałem na YT jak BMW nie mogło odpalić , a potem okazało się ,że urwał się taki mały fioletowy drucik od takiego fajnego urządzenia co to blokuje sygnał od innych podzespołów o faktycznym przebiegu. Ja się podniecałem ori rozrządem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się