Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki rozrząd wybrać do 1.8T BFB?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od pół roku jestem posiadaczem audi b7 1.8t. po kupnie auta wymieniłem rozrząd na zestaw INA. Po montażu dźwięk taki jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=0bwcT7NjRZI

zrobiłem już autem około 20 tys km. jednak chce go teraz wymienić dla świętego spokoju, bo autem robię długie trasy. Widziałem trochę postów, ale są już stare i dużo mogło się zmienić, a moje pytanie jest takie jaki polecacie rozrząd na obecną chwile. 

Opublikowano

W a3 miałem to samo i po ponad 40tys już nie ma tego pogłosu :D Jak chcesz to zmień sam pasek na dayco albo conti.  W a4 montowałem w czerwcu pasek Contitech, rolki i tłumik SNR, pompa Hepu i jest tak jak ma być od samego początku, czyli cicho.

 

Opublikowano

Ja też przerabiałem ten temat,u mnie było chyba to nawet bardziej słychać. Rozebrałem to drugi raz po ok 500 km,a z łożyska napinacza sączył się smar. Zestaw oddałem na reklamację,którą uznali. Kupiłem rozrząd Contitecha i powiem Wam,że od razu po złożeniu dużo ciszej,ale mimo wszystko było delikatnie słychać ten dźwięk. Po przejechaniu kilkuset kilometrów ustało całkowicie. Rozrząd dużo lepiej wykonany niż INA, metalowy wirnik pompy wody itd.  Mimo wszystko jakbym kolejny raz miał wybierać,to chyba wybrałbym rozrząd z hydraulicznym napinaczem.

Opublikowano

Z INA tak właśnie jest... Polecam Contitech

Opublikowano

Zestaw SNR/NTN - kryje się pod nim oryginał (hydrauliczny napinacz + pasek Dayco jednak opisany SNR)

INA już od jakiegoś czasu nie trzyma jakości, z czego to wynika ciężko powiedzieć.

Opublikowano (edytowane)

Siemano. Nie znalazłem jakichś nowych tematów o rozrządzie pewnie większość ma to już wakym pałacu.

Ale mam takie pytanie czy tym

ALLEGRO.PL
ALLEGRO.PL

dam radę przytrzymać koła podczas dokręcania? Górne i dolne oczywiscie. Lub prosiłbym o ewentualne inne narzędzie które by się do tego nadało bo tak przeszukuje neta i ni huhu nie widzę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Jeżeli chcesz standardowo wymienić rozrząd to nie potrzebujesz żadnych blokad (w 1.8T jest taki sam rozrząd co w 2.0, który wymieniałem osobiście), górne koło ustawiasz na znak, dolne koło wału korbowego zdejmujesz odkręcając  cztery imbusy (nie jest mocowane centralną śrubą wału) przytrzymując kluczem oczkowym bodajże 19, odkręcasz rolkę prowadzącą i napinacz, zdejmujesz pasek ( piszę tu o hydraulicznej wersji jak było fabrycznie) i składasz w odwrotnej kolejności.

No chyba, że chcesz wymieniać uszczelniacz za kołem wałka to wiadome, koło musisz odkręcić.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie muszę to dolne koło odkręcić i muszę się w coś zaopatrzyć. No i tak neta od rana obszukuje co by tu dobrać by pasowało.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Dolne....czyli wału korbowego.

No to Ci napisałem, że mocowane jest na cztery śruby na klucz imbusowy, odkręcasz je przytrzymując środkową/centralną śrubę wału kluczem oczkowym "kopytko" jeżeli dobrze pamiętam to 19.

Opublikowano (edytowane)

Hhm, nie zrozumieliśmy się albo ja źle napisałem, muszę odkręcić to śrubę centralną by wymienić to koło zębate.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

To faktycznie zle napisałeś, bo o odkręceniu koła wspominałeś.😊

Opublikowano
22 minuty temu, AndrzejK. napisał(a):

To faktycznie zle napisałeś, bo o odkręceniu koła wspominałeś.😊

No być może.

To teraz jeszcze jakbyś mi doradził co kupić to byłoby super🤔😀

Opublikowano

Nie doradzę Ci w tej kwestii, bo nie robiłem tego, a nie chcę wprowadzić Cię w błąd przez gdybanie.:wink:

Opublikowano (edytowane)

Dobra nie było tematu, bo z tego co się zorientowałem to niema niczego takiego co by służyło do przytrzymania tego koła.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Najlepiej znaleźć ślusarza i dorobić przyrząd który przykręcisz do tych 4 śrub mocujących koło pasowe. Coś na wzór tego co podesłałeś z Alle tylko z rozstawem śrub dopasowanym do koła pasowego. Zdejmujesz koło pasowe, przykręcasz dorobioną blokadę i prędzej urwiesz nasadkę niż to puści :D
 

Możesz też próbować metodą na owinięcie paska klinowego wokół koła pasowego wału i zaczepienie go o dowolne koło/rolkę osprzętu. Pasek powinien się sam zaklinować na kole i je trzymać. Wymaga to trochę wprawy no i na pewno nie jest zdrowe dla tłumika drgań. Układ do odkręania powinien wyglądać mniej więcej jak niżej. Do zakręcania pasek powinien iść 'od dołu' koła

 

Beztytuu.png.cd1b05f636abe86dc1df9778b1f319df.png

Opublikowano (edytowane)

Pewnie coś dorobię sobie, taki mam plan. Wszyscy znajomi mechanicy mówią że oni blokują sobie o wieniec ale zajrzałem tam ale żeby tam jakoś masywnie te zęby wyglądały to bym nie powiedział (nie tak jak w mojej b4 😁) a znając moje szczęście to coś tam mi pęknie a wolał bym nie.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)

Panowie dla potomnych jest gotowe rozwiązanie, a mianowicie taki klucz pasuje i da się go założyć i przytrzymać po małej modyfikacji.

IMG_20240801_203317.thumb.jpg.743892a9d3556fdd1b89d987baba5105.jpg

Edytowane przez Pieterb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...