wojtek9104 Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) Pacjent a4 B7 avant 1,9 TDI BKE. Mam taki problem z samochodem że na zimnym silniku kompletnie nie ma mocy na najniższych obrotach, ruszać muszę praktycznie na półsprzęgle z dodaniem gazu inaczej zgaśnie. Jak jest rozgrzany jest lepiej, choć też nie ma rewelacji (wcześniej jeździłem a3`ką 1,9 90km ALH i tam bez dodania gazu można było bez problemu ruszyć). Korekcje wtrysków w przedziale 0.00 do 0.20 bipy skaczą minimalnie na minusie od 0 do -10. Synchronizacja rozrządu 0.0. Po odpaleniu na zimno puszcza biało-szarego bąka i dym znika. Podczas samej jazdy jest ok ciągnie bez problemu, chodź tu też po rozgrzaniu jest lepiej. Co może być przyczyną, co jeszcze sprawdzić? Edytowane 4 Września 2019 przez wojtek9104
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Jak grupa 003 ? Przepływ powietrza ? Sprawdź grupę 010 - reakcja pedału gazu czy płynnie się zmienia... Zrób log statyczny 003 i basic settngs
wojtek9104 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Sprawdziłem pedał Gazu procentowo zmienia się płynnie w całym zakresie. Tak wyglądają Bipy: BIPY Logi grupy 03: ( egr mam lekko zaślepiony, blachą z otworem 8mm )Basic settings Grupa 003 Zaraz po odpaleniu mam takie korekcje wtrysków: Po paru minutach korekcje wyglądają tak: Spoiler Spoiler Edytowane 15 Września 2019 przez wojtek9104
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 (edytowane) Zloguj grupy 013,018 i 023 , logowanie włącz po włączeniu stacyjki ( podczas porannego odpalania ) i dopiero uruchom silnik . Loguj przez kilka minut i takiego loga zapodaj tutaj . Patrząc na 013 z pierwszego screena jest prawdopodobnie problem z uszczelnieniem pompki na trzecim cylindrze, który w miarę rozgrzewania motorówki zanika. Może być tak że zaraz po odpaleniu motorówka chodzi praktycznie na trzech cylindrach i dla tego siły nie ma Edytowane 16 Września 2019 przez piotrsob1
wojtek9104 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Opublikowano 16 Września 2019 Podczas odpalania vcds zrywa komunikacje ( chinol) więc taki log mi nie wyjdzie. Problem z ruszaniem jest tez po kilku minutach gdy korekcje pokazuje juz prawidlowe. Musi sie bardzo dobrze rozgrzac by bylo lepiej, choć ten silnik nawet na cieplym jest bardziej tepy jak stare dobre vp. Zdejmowalem pokrywe zaworow i mam lekko przytartą krzywke ale na cylindrze 2 wiec to nie to.
kamil-vag Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 Jak zrywa Ci połączenie w opcjach VCDS'a w CAN Timeout spróbuj dać 1 zamiast 0. A temperatury na kanale 007 ? na zimnym i ciepłym ? Synchronizacja w grupie 004 ?
wojtek9104 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Opublikowano 16 Września 2019 Ok, spróbuje te ustawienia ale dopiero w weekend jak wrócę do domu. Wczoraj synchronizacje pokazywał - 0,5 i ani nie drgnie. Temperatury na zimno byly jednakowe paliwo, powietrze i płyn więc czujniki raczej ok, ale na cieplo juz nie sprawdzilem.
wojtek9104 Opublikowano 21 Września 2019 Autor Opublikowano 21 Września 2019 Wrzucam log z grup 13,18,23 odpalony na zimno po całej nocy postoju. Grupy 13, 18, 23
kamil-vag Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 Korekcje na 3 cylindrze bardzo wysokie, tak jak Piotr Ci pisał: W dniu 16.09.2019 o 05:01, piotrsob1 napisał: Może być tak że zaraz po odpaleniu motorówka chodzi praktycznie na trzech cylindrach i dla tego siły nie ma Jak widać w miarę rozgrzewania problem ustępuje. Kupić zestaw naprawczy uszczelnień pompowtrysku i wymienić na tym 3 cylindrze. Tylko oddaj to komuś kto naprawdę sie na tym zna. Bo potem może być więcej problemów niż przed...
piotrsob1 Opublikowano 23 Września 2019 Opublikowano 23 Września 2019 W dniu 21.09.2019 o 12:34, kamil-vag napisał: Korekcje na 3 cylindrze bardzo wysokie, tak jak Piotr Ci pisał: Jak widać w miarę rozgrzewania problem ustępuje. Kupić zestaw naprawczy uszczelnień pompowtrysku i wymienić na tym 3 cylindrze. Tylko oddaj to komuś kto naprawdę sie na tym zna. Bo potem może być więcej problemów niż przed... Dokładnie , przynajmniej na tym trzecim uszczelnienie w najbliższej perspektywie do wymiany . Tragedii jeszcze nie ma, ale jak temperatura spadnie jeszcze bardziej to mogą się pojawić problemy z porannym odpalaniem i nierównej pracy po odpaleniu ( zapowietrzanie się układu paliwowego ) .
wojtek9104 Opublikowano 24 Września 2019 Autor Opublikowano 24 Września 2019 Spróbuje jeszcze dolać do paliwa jakiś środek do czyszczenia wtryskiwaczy i wtedy sprawdzę jak ten trzeci będzie się zachowywał bo pamiętam że po dolaniu takiego środka porannego białego bąka nie puszczał. Jeśli korekcje będą dalej tak wyglądały na zimnym silniku to wymienię te uszczelnienia.
wojtek9104 Opublikowano 28 Października 2019 Autor Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Nie robilem jeszcze nic z samochodem, ale wczoraj odpiałem przeplywomierz i jeżdże z odpietym. Po drugim odpaleniu zaświeca sie check, ale po odpięciu to całkiem inne auto, z dołu rusza normalnie, nie dławi się jest dużo lepiej z odpiętą przeplywką. Czemu tak sie dzieje skoro przeplywomierz mase powietrza pokazuje w porządku? Ktoś ma na to pomysł? Przy edc16 test z diodą zamiast przepływomierza jest wykonalny? ___________ Problem rozwiazany. Zrobiłem dzisiaj chipa z wyłączeniem EGR'a. Egr zaślepiony i problemu nie ma. Z niskich obrotów rusza normalnie, bez żadnych problemów zarówno z podłączonym przeplywomierzem jak i bez. Edytowane 30 Października 2019 przez wojtek9104
szalonyharry Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 ooo , jakas odpowiedz jaki koszt takiego chipa ? I jeszcze takie pytanie dotyczące turbiny gt1749v , w starym korpusie ori zderzak jest wykręcony z 3mm , w tej co mam po regeneracji z 1mm , czy jest możliwe że żaluzje są za bardzo przymkniete ? i przez to jest słaby doł ?
szalonyharry Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Chyba wreszcie udało mi się rozwiazać problem słąbego dołu , borykałem sie z nim po regeneracji turbiny . A że sie trafiła od 130 kM (GT1749va) po pinądzach to wsadziłem . Auto odrzyło , spalanie zmalało testuje dalej co do turbiny po regeneracji to jak ją wyciagłem to już puszczała olej na wydech po 1.5 roku ... A tu logi do oceny .Logi dynamiczne dwa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się