Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów i trzęsie całym autem w A4 B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silniczek sterujący temperaturą nawiewu padł. 

Co do wypadających zapłonów, sprawdź jakie masz temperatury podczas spalania, i jak wyżej piszą, pewnie katalizatory zapchane bądź sonda lambda źle odczytuje i wyłącza zapłon.

Opublikowano

Zamówiłem kabel do diagnostyki, program mam ściągnięty także w najbliższych dniach pobawię się w tą diagnostykę. Będę informował na forum co i jak.

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie

Właśnie zaczęłam ogarniać vaga. Podłączyłem auto i zacząłem od sprawdzenia błędów. Przedstawiam listę błędów:

16684- cylindry- wykrycie wypadania zapłonów 

16687- cylinder 3 wypadanie zapłonu

16688- cylinder 4 wypadanie zapłonu 

16891- silnik krokowy ISC- wysokie obroty 

17536- długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszkanka uboga

17544- długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga- B.jałowy 

17705- turbosprężarka TC- zawór przesłony, wtyki - spadek ciśnienia 

16685- cylinder 1 wypadanie zapłonu 

Co dalej, ktoś ma jakieś pomysły? 

Dodaje jeszcze bloki pomiarowe na postoju,które wykonałem według instrukcji na forum 20191014_191108.jpg

20191014_191320.jpg

20191014_191215.jpg

Edytowane przez Auditak
Opublikowano

To porób logi wg tej instrukcji z forum. Wypadanie zapłonu to winne świece, cewki, nieszczelność, przepływka, zaworek jednokierunkowy odmy lub wina lpg (wtryskiwacze, nieszczelne wkrętki itp.) Możliwości mnóstwo. Na drugim nie wypada zapłon to zamień tą cewkę miejscami i sprawdź czy pójdzie błąd za nią.

Opublikowano
14 minut temu, przem8 napisał:

To porób logi wg tej instrukcji z forum. Wypadanie zapłonu to winne świece, cewki, nieszczelność, przepływka, zaworek jednokierunkowy odmy lub wina lpg (wtryskiwacze, nieszczelne wkrętki itp.) Możliwości mnóstwo. Na drugim nie wypada zapłon to zamień tą cewkę miejscami i sprawdź czy pójdzie błąd za nią.

A zawór DV mógłby być przyczyną?

Opublikowano
W dniu 10.09.2019 o 20:27, Remilo7 napisał:

Jeżeli woda oznacza płyn chłodzący, to słyszałem, że niewielkie ubytki przy LPG są normalne

Źle słyszałeś.

@Auditak
Masz tam dużo rzeczy do ogarnięcia które zapewne sumarycznie wpływają na takie a nie inne zachowanie. Możliwe, że masz np. jakieś nieszczelności.

Pierwsze co bym zrobił to wyczyścił korekty PB (daj clear na engine tam gdzie są błędy) i pojeździł chwilę na benzynie bron boże nie przełączając na LPG.
Po tych paru kilometrach sprawdzić jakie błędy wyszły.
Upewnij się też, że masz wsadzone odpowiednie świece - PFR6Q, a nie jakiś gówno zamiennik.

Niewielkie ubytki wody o ile nie kopci ci jak pojebany to póki co bym odrzucił na bok, bo tam może lecieć z kilku uszczelnień.

Widać, że żaden z twoich "mechaników" nie ma bladego pojęcia jak te auta diagnozować. Logów też ci dobrze nie zrobią, więc zrób wedle instrukcji forumowych.
Temu idiocie co ci kazał alternator robić to weź go zawieź i niech kasę oddaje.

 

Opublikowano
W dniu 3.11.2019 o 23:00, Emejcz napisał:

Źle słyszałeś.

@Auditak
Masz tam dużo rzeczy do ogarnięcia które zapewne sumarycznie wpływają na takie a nie inne zachowanie. Możliwe, że masz np. jakieś nieszczelności.

Pierwsze co bym zrobił to wyczyścił korekty PB (daj clear na engine tam gdzie są błędy) i pojeździł chwilę na benzynie bron boże nie przełączając na LPG.
Po tych paru kilometrach sprawdzić jakie błędy wyszły.
Upewnij się też, że masz wsadzone odpowiednie świece - PFR6Q, a nie jakiś gówno zamiennik.

Niewielkie ubytki wody o ile nie kopci ci jak pojebany to póki co bym odrzucił na bok, bo tam może lecieć z kilku uszczelnień.

Widać, że żaden z twoich "mechaników" nie ma bladego pojęcia jak te auta diagnozować. Logów też ci dobrze nie zrobią, więc zrób wedle instrukcji forumowych.
Temu idiocie co ci kazał alternator robić to weź go zawieź i niech kasę oddaje.

 

Problem został rozwiązany w końcu. Konkretny mechanik wyjal korektor i okazało się, że były tam pęknięcia, dostawalo się lewe powietrze stąd te szaleństwo z obrotami itd. 

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż od pewnego czasu słychać charakterystyczny dźwięk jakby lekko metaliczny, szorowania itp. Dźwięk dochodzi z okolic pokrywy silnika. Dzieje się tam przedewszystkim na rozgrzanym silniku. Czy to mogą być te słynne łańcuszki do wymiany?

Auto ma 310 tys przebiegu i jest dość mocno eksploatowane( ponad 40 tys rocznie) 

Opublikowano
47 minut temu, Auditak napisał:

Konkretny mechanik wyjal korektor i okazało się, że były tam pęknięcia,

Kolektor dolotowy miałeś popękany? Dźwięk przy schodzeniu z obrotów czy kiedy to szorowanie?

Opublikowano
14 godzin temu, przem8 napisał:

Kolektor dolotowy miałeś popękany? Dźwięk przy schodzeniu z obrotów czy kiedy to szorowanie?

Tak były popękane i pogniete jakieś  rurki od kolektora i wymienił także jeden zawór. 

Co do tego szorowania i dziwnego dźwięku to dzieje się tak jak auto stoi na wolnych obrotach. 

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry mam problem z a4 b7 1.8t bfb z Lpg 

Otorz:

Przy szybkim ruszeniu np.ze skrzyżowania jak auto wkręca się w obroty i nagle przerywa szarpie i rzucą całą budą ale na bezynie tego nie ma o co może chodzić? Przy normalnej jedzie jest ok jakie logi dynamiczne zrobić żeby sprawdzić co jest grane ? Dziękuję za szybką pomoc i wszystkim wesołych świąt 💪

Objawy  ,,check engin,, od czasu do czasu także mruga. i gaśnie błedy wypadanie zaplony cylindrów 

 

 

 

Edytowane przez Kamil4b7
Opublikowano

Na benzynie jest ok to do przejrzenia instalacja lpg. Może wystarczy regulacja, a jak nie to pewnie wtryskiwacze do wymiany.

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał(a):

Na benzynie jest ok to do przejrzenia instalacja lpg. Może wystarczy regulacja, a jak nie to pewnie wtryskiwacze do wymiany.

No właśnie nie bo wtryski są nowe i po ich założeniu jest tak a jakie logi można zrobić żeby sprawdzić czy coś?

Opublikowano

W dziale diagnostyka masz instrukcję do logów w 1.8t.

Opublikowano

Chciałem podpiąć się pod temat. A4 b6 1.8t AVJ 150KM. Mam błędy p0300, p0303 i p0304. Trzęsie masakrycznie całym samochodem. Check engine nie świeci. Jak się to zaczęło to jedynie wyskoczyła migająca żółta kontrolka poziomu oleju po czym samoczynnie zgasła. Próbowałem pozamieniać cewki pomiędzy cylindrami ale kompletnie nic to nie zmienia dalej błędy takie same. Proszę o wskazówkę co dalej zrobić. 

Opublikowano
3 godziny temu, rocky112005 napisał(a):

Proszę o wskazówkę co dalej zrobić.

Jak zachowuje się korek oleju po odkręceniu na jałowych obrotach?

Opublikowano

Delikatnie podskakuje. Po zdjęciu korka delikatnie dmucha z otworu.

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

Jak zachowuje się korek oleju po odkręceniu na jałowych obrotach?

Delikatnie podskakuje. Po zdjęciu korka delikatnie dmucha z otworu.

Opublikowano
2 godziny temu, rocky112005 napisał(a):

Delikatnie podskakuje. Po zdjęciu korka delikatnie dmucha z otworu.

Ok, tak ma być.

Logi zrób na początek, wszystko co i jak masz w dziale diagnostyka.

Opublikowano

Podaj może dokładnie co za błędy a nie kody, wiązki pod maską nie są naruszone? Podciśnienia to samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...