Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Podniesienie mocy w silniku 3:0 TDI V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych podnosił moc w silniki 3:0 TDI V6 245 km quattro w Audi a4 B8 do mocy ok. 300 km.

Jeżeli jest tu taka osoba, byłbym zobowiązany, za informacje dotyczące zachowania silnika po tuningu.

Jak zachowuje się spalanie?

Czy silnik znosi takie obciążenie?

Czy faktycznie warto podnosić moc w tym silniki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 

Opublikowano

rób i nie trać czasu na gdybanie, do 300ps nie musisz robić żadnych modyfikacji mechanicznych.

Opublikowano
W dniu 7.10.2019 o 00:09, Kacp3r napisał:

Witam,

Chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych podnosił moc w silniki 3:0 TDI V6 245 km quattro w Audi a4 B8 do mocy ok. 300 km.

Jeżeli jest tu taka osoba, byłbym zobowiązany, za informacje dotyczące zachowania silnika po tuningu.

Jak zachowuje się spalanie?

Czy silnik znosi takie obciążenie?

Czy faktycznie warto podnosić moc w tym silniki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Jakie oznaczenie silnika ?

Opublikowano

CDUC

Chip u Rogala.

Spalanie od 5,9 emeryta do 8,5 pałując na trasie.

Zimą po mieście od 8 do 12 litrów.

 

Chipuj w ciemno

Opublikowano

Ale nie koniecznie u Rogusia ;]

Opublikowano
W dniu 5.11.2019 o 23:30, marcin4x4 napisał:

Ale nie koniecznie u Rogusia ;]

Dlaczego?

Opublikowano
W dniu 8.11.2019 o 07:32, luk330 napisał:

Dlaczego?

bo żaden z niego kozak, wpadek też ma coraz więcej.

Opublikowano
W dniu 8.10.2019 o 07:28, peter22 napisał:

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 

Można wiedzieć jak żeś tego dokonał? Dużo osprzętu musiałeś wymieniać? Rownież mam CCWA po chipie z tym, że tylko sam program. 

Opublikowano

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa

Opublikowano
W dniu 25.11.2019 o 13:52, peter22 napisał:

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa

A jaki koszt tak +/- tak jak masz teraz z DPF-em? Z wydechem rozumiem nie robiłeś nic? U mnie jest manual także program skrzyni odpada. 

Opublikowano

Ja mam obecnie ostatnie wydechy wywalone ponieważ wsadziłem aktywne z sq5 . Co do kosztów to pompa wysokiego ciśnienia 1500-2000 tys turbo 2600 zł . Ic 400 zł jak dobrze pamietam do tego węże i opaski plus cena montażu . Program 1500-2000zl . Ja jeszcze 1000 zł zapłaciłem za downpipe , ale jak chcesz zostawić dpf to 1000 zł masz w kieszeni . 

Opublikowano
W dniu 25.11.2019 o 13:52, peter22 napisał:

U mnie było bez DPF-a 415 KM . Jednak wyjeżdża się czasami autem za granice Polski i nie chciałem wracać na lawecie gdybym miał kontrole i dowalili by się do braku dpf. W aucie  jest wymieniony IC na większy z firmy fmic, turbina hybryda z perun-turbo, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej . I to tyle . Jeśli masz s-tronik to pamiętaj ze trzeba tez zmienić program w skrzyni bo inaczej powie ci szybko papa

Peter, pompa wysokiego ciśnienia z poprzedniej wersji silnikowej? Czyli jakiej? Słyszałem, że CCWA ma najbardziej wydajną pompę i wtryski, więc skąd kwestia wymiany pompy na starszą? Albo czym było to podyktowane?

Opublikowano

Ja mam pompę zamontowana przez firmę DieselSoft . Miała być ona jeszcze przerobiona na większe moce. Tylko teraz nie wiem czy to przerobienie miało polegać na dopasowaniu jej do obecnego silnika , czy jest jeszcze coś w niej ruszone wewnątrz . Paliwa jest naprawdę dużo jak dobrze pamietam to Marcel z DieselSoft swoje a5 z silnikiem ccwa na tych samych gratach co mam ja zrobił ponad 430 KM. Moja pompa to 

0D02DAEE-319E-4238-AEC1-27C48F5D002D.jpeg

Opublikowano
W dniu 8.10.2019 o 07:28, peter22 napisał:

Spalanie przy normalnej jeździe spadnie ok litra na 100. Bardziej będzie to odczuwalne i widoczne w manualu . Co do samego silnika to 60 KM więcej nie jest dla niego problemem. Przy każdej modyfikacji najważniejsze jest dać więcej zimnego powietrza a co za tym idzie większy IC . Ja mam u siebie 372 KM z silnika o oznaczeniu ccwa , dpf pozostał na miejscu  . Najważniejsza zasada w tych silnikach to zmieniać olej wraz z filtrami co 10 tys Km i to nawet jeśli noe robisz żadnych modyfikacji. Jak będziesz trzymał się tej zasady to auto posłuży ci długo bezawaryjnie 

A jak sprzęgło i dwumasa? Mocniejsze jakieś dałeś? Bo to też trzeba liczyć że jak jest używane to szybciej umrze.

Opublikowano

Ja mam s-tronik w którym został tez napisany nowy program . W manualu można obić tarcze kevlarem . Ja wymieniam olej w skrzyni częściej niż zalecają czyli co 40 tys mam nadzieje ze to pomoże w długim i bezawaryjnym jej działaniu . Moje auto nie służy do wyścigów tylko do codziennego przemieszczania się i w razie potrzeby do sprawnego wyprzedzania . Moje auto nie jest meczone . Obecnie ma przejechane prawdziwe 165 tys skrzynia była wymieniana w aso na nowa przy 80 tys.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, luk330 napisał:

Słyszałem, że CCWA ma najbardziej wydajną pompę i wtryski,

CCLA zjada CCWA

6 godzin temu, Awra napisał:

A jak sprzęgło i dwumasa? Mocniejsze jakieś dałeś? Bo to też trzeba liczyć że jak jest używane to szybciej umrze.

360 u kumpla trzymał ale tam był niski moment ~650nm

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Ja mam CDUC, co trzeba w nim zrobić mechanicznie żeby osiągnąć okolice 350-400 koni? 

Opublikowano

Do 400 musisz zmienić pompę turbinę i IC do 350 bez zmiany pompy powinno dać radę . Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa

Opublikowano
36 minut temu, peter22 napisał:

Chociaż cduc ma słabsza pompę jak dobrze pamietam niż ccwa

Nie tylko pompę

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...