RALF76 Opublikowano 6 Marca 2021 Opublikowano 6 Marca 2021 8 minut temu, Robertw napisał: W moim przypadku pomogło czyszczenie w myjce ultradźwiękowej masz adblue i przez to zatkał Ci się egr?
Muskel1 Opublikowano 6 Marca 2021 Opublikowano 6 Marca 2021 (edytowane) AdBlue jest wtryskiwane przed katalizatorem SCR siedzącym za dpfem więc nie dostaje się do egr. Edytowane 7 Marca 2021 przez Muskel1
michasiek_rwa Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) 17 godzin temu, RALF76 napisał: masz jakieś źródło tej informacji? Tak, przerobiłem ten temat u siebie w 2.0 DETA, dużo ludzi ma również ten problem, wystarczy wejść na forum A4 B9 na FB. Edytowane 7 Marca 2021 przez michasiek_rwa
RALF76 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 22 minuty temu, michasiek_rwa napisał: Tak, przerobiłem ten temat u siebie w 2.0 DETA, dużo ludzi ma również ten problem, wystarczy wejść na forum A4 B9 na FB. jak to się dzieje że adblue dostaje się do egr skoro adblue wstrzykiwane jest między dpf a katalizatorem?
michasiek_rwa Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 6 minut temu, RALF76 napisał: jak to się dzieje że adblue dostaje się do egr skoro adblue wstrzykiwane jest między dpf a katalizatorem? Wrzuciłem zdjęcie poglądowe, tak wyglądał EGR w moim egzemplarzu, ten osad to skrystalizowane AdBlue. Co do reszty technikaliów - niestety moja wiedza się kończy. Wymiana chłodniczki rozwiązała problem.
RALF76 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, michasiek_rwa napisał: Wrzuciłem zdjęcie poglądowe, tak wyglądał EGR w moim egzemplarzu, ten osad to skrystalizowane AdBlue. Co do reszty technikaliów - niestety moja wiedza się kończy. Wymiana chłodniczki rozwiązała problem. z tego co widziałem na FB to wadliwa chłodniczka przepuszcza płyn chłodniczy i to on zawala egr a nie adblue które nie ma prawa tam się znaleźć... Edytowane 7 Marca 2021 przez RALF76
michasiek_rwa Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 9 minut temu, RALF76 napisał: z tego co widziałem na FB to wadliwa chłodniczka przepuszcza płyn chłodniczy i to on zawala egr a nie adblue które nie ma prawa tam się znaleźć... Mea culpa ! Przewertowałem jeszcze raz forum i faktycznie, przekręciłem trochę. Dzięki !
Muskel1 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) Nie ma prawa i nie ma jak adblue dostać się do egr. Ciśnienie spalin jest w stronę wydechu. Silnik musiałby zasysać spaliny żeby adblue dostał się do egr. Edytowane 7 Marca 2021 przez Muskel1 1
zukky13 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Mi tez wyskoczyl blad z adblue przy jakis 180 tysiach kilometrow, naszczescie zrobione na dodatkowej gwarancji, wymienili jakis sterownik koszt faktury 550£ i dziala spowrotem jak powinno
kirbag Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Panowie ten kłopot z adblue tyczy konkretnych silników czy losowo wszystkich?
Math86 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 W dniu 30.04.2021 o 07:34, kirbag napisał: Panowie ten kłopot z adblue tyczy konkretnych silników czy losowo wszystkich? Dużo czytałem na ten temat bo się zastanawiam nad zakupem b9 diesla. Problem dotyczy raczej wszystkich zależy od tego w jakich warunkach auto użytkowane jest a właściwie gdzie stoi. Najlepiej garaż. Adblue wrażliwe jest na niska i wysoka temperature i dlatego może się psuć osprzęt właśnie
przemo_c Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Cześć wszystkim! Jestem nowy na forum i mam podobny problem. Samochód 3 miesiące po gwarancji, przebieg 92 000. Błąd wyskoczył i co najlepsze co jakiś czas licznik się resetuje i znowu pokazuje 1000km, poniżej kod błędu (brak komunikacji). Znacie może kogoś w Olsztynie lub okolicach kto rozwiązuje takie problemy (oczywiście poza ASO)? Dziękuję za informację.
Muskel1 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Możliwe, że do sterownika AdBlue dostała się woda. Na obudowie sterownika jest taki mały okrągły otwór z białą membramą, z czasem ta membrana odkleja się i do sterownika dostaje się woda.
przemo_c Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Dzięki @Muskel1, całkiem możliwe, bo jechałem z 500km w deszczu i po mokrych autostradach, pytanie czy jak dostała się woda to można próbować coś zrobić, czy raczej do wymiany? Dzięki za pomoc i super szybką odpowiedź
Muskel1 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Ciężko powiedzieć w jakim stopniu i czy sterownik nie został uszkodzony. Jeżeli dobrze pamiętam jest on zaklejony i nie da się tam zajrzeć, bez rozcinania go. Są w każdym razie już poprawione wersje mające na końcu literkę D. (4MO907355 D)
przemo_c Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 A można wymienić sam sterownik? Jeżeli tak to czy trzeba go jakoś zakodować? W ASO pewnie zrobią, ale za ciężkie pieniądze, pytanie czy możesz polecić kogoś kto to ogarnia poza ASO? Jeżdżę po Polsce i w sumie mogę się gdzieś wybrać nawet dalej, byle nie zachodniopomorskie, bo tam raczej nie bywam. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Muskel1 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) Można wymienić samemu. Sterownik ten nie ma w sobie kodowania i nie musisz go kodować. Sterownik silnika spełnia funkcję nadrzędną i decyduje o tym kiedy i ile AdBlue wtrysnąć. Sterownik AdBlue jest podrzędny i ma tylko funkcję wykonawczą. Edytowane 2 Sierpnia 2021 przez Muskel1
przemo_c Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 (edytowane) Było dokładnie tak jak powiedział @Muskel1, sterownik zalany i po wymianie wszystko śmiga. Objawy: 1) Błąd AdBlue brak możliwości uruchomienia za 1000km 2) Błąd przez jakiś czas znikał i się pojawiał (czasem nawet kilka razy na krótkim dystansie) - ikonka check engine pomarańczowa świeciła się cały czas) 3) Po tygodniu już faktycznie zaczęło się odliczanie i błąd już się nie kasował Teraz koszty: 1) Sterownik 900 PLN brutto oryginał nowy - ma jedna firma z Warszawy, sprzedają normalnie na fakturę 2) Koszt wymiany 300 PLN Ciekawostka w serwisie podobno koszt samego sterownika około 3000 PLN. Poniżej zdjęcia starego sterownika, który przy użyciu wkrętarki, dwóch solinych śrubokrętów i użyciu odrobiny siły udało mi się otworzyć (jest na 4 śruby oraz zaklejony): 1) Sterownik (na tym zdjęciu już trochę oczyszczony) generalnie był cały w błocie. W czerwonym kółku oznaczyłem chyba odpowietrznik (właśnie od środka jest on zabezpieczony wspomnianą przez @Muskel1 membranką) - przed oczyszczeniem nie było go kompletnie widać: 2) Sterownik po rozkręceniu. Dokładnie tam gdzie jest otwór widzimy ślady zalania: 3) Dwa zdjęcia owej membranki, która jest od wewnątrz obudowy, również widać ślady zalania na drugim zdjęciu jak się odkleiła od obudowy: Wnioski są następujące: 1) Sterownik jest umieszczony w fatalnym miejscu (był cały obłocony, co w szczególności w wersji Allroad raczej często się zdarza) 2) Membrana - jeżeli można to tak nazwać - raczej nie ma szans na wytrzymanie ogromnych przebiegów 3) Zgodnie z tym co napisał wcześniej @Muskel1 trzeba jedynie wymienić sterownik, nie trzeba go kodować - co ciekawe sprzedawca sterownika udzielił mi błędnej informacji, że trzeba Myślę, że patrząc na konstrukcję (sama płytka) w obudowie w dodatku ze źle zaprojektowaną "membraną" cena jest mówiąc bardzo delikatnie mocno wygórowana :). Mam nadzieję, że takie podsumowanie może się komuś przydać, aczkolwiek nikomu nie życzę podobnych problemów. Pozdrawiam Edytowane 24 Sierpnia 2021 przez przemo_c
Muskel1 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Super, że udało Ci się naprawić Dziękujemy za udokumentowanie.
Yacek Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 W jakim celu jest tam membrana ? Skoro to tak lipnie przemyślane to może trzeba by jakoś zabezpieczyć dodatkowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się