Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB Prośba o analizę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawia się u mnie błąd, który powoduje wyskakiwanie w ruchu miejskim kontrolki check engine.

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

Ostatnio po odpaleniu pokazuje średnie spalanie w okolicach 15-16l/100km, podczas stania w korku potrafi wskazywać nawet 20l/100km. Podczas jazdy po mieście, bez nadmiernego stania na światłach, w korkach oscyluje pomiędzy 10 a 11l/100km.

Zastanawiam się nad wymianą świec zapłonowych i filtra paliwa, ponieważ nie wiem kiedy było to ostatnio wymieniane a samochód ten mam od października dopiero.

Grupa 002 i 033:

 

LOG.MALONETUNING.COM

Grupa 003 i 020:

LOG.MALONETUNING.COM

Grupa 115 i 118:

LOG.MALONETUNING.COM

 

Opublikowano

Dobrze by było zrobić logi tak jak nalezy na jednym biegu od niskich do odcinki, zacznij od sprawdzenia przepływki jakiej firmy założona, sprawdz szczelność dolotu bo to podstawa w kazdym 1.8t.

Opublikowano

Przepływka bosha jest założona, na automacie nawet w trybie tiptronic nie dochodzi do odcinki bo przy niecałych 6tyś obrotów zmienia bieg z 3 na 4

Opublikowano

Napewno boscha? Ty ja zakładałęs? napewno przepływ nie jest prawidłowy, dołem za niskie wskazania, górą za wysokie, ewentualnie gdzies masz dziure w dolocie dlatego takie dziwne wskazania.

Opublikowano

Nie zmieniałem jej ale zaglądałem do niej przy okazji wymiany filtra powietrza i ma oznaczenia boscha

Opublikowano

Trzeba zajrzec co jest w środku, bo obudowa moze byc bosch a wkład inny, ale i tak podstawa to szczelność dolotu.

Opublikowano

Wkładu nie mam jak wykręcić, bo nie posiadam klucza torx z otworem, może być problem z przewodami odmy, bo miejscami są trochę zaolejone?

Opublikowano

No ja Ci na odległość nie powiem gdzie jest problem, mogę jedynie podpowiedzieć co możesz sprawdzić i to już zostało napisane.

Opublikowano

Tak te logi lepsze, ale nic nie zmieniło sie w diagnozie, turbo pracuje poprawnie, sprawdz szczelność dolotu od samej przepływki do końca, i sprawdz samą przepływkę.

Opublikowano

Warto spróbować czyszczenia przepływki?

Opublikowano

Miałem podobny problem ze zbyt ubogą mieszanką. Miałem urwany jeden wężyk w TIP'ie. Próba szczelności kompresorem pomogła w namierzeniu dziury. Po wymianie check się nie zapalał bo mieszanka już była ok. Także jak masz kompresor to pozbieraj graty aby to sprawdzić, jak nie to podjedź na warsztat lub do znajomego, który to ogarnia (w 10 min Ci to zrobią jak mają potrzebne rzeczy). A dopiero później baw się z przepływką, znajomy czyścił i na drugi dzień po nową pojechał :P, a że to s3 to prawie pół kafla poszło. W Twoim przypadku jest lepiej, ~ 350 zł za Boscha.

Opublikowano

Wkład mam boscha oryginał z 2005 roku, jeśli dojdzie do wymiany przepływomierza to wymieniać cały z obudową, czy tylko sam wkład wymienić, który jest łatwiej wyciągnąć od całej obudowy?

Opublikowano

z tego co czytałem najlepiej cały nowy przepływomierz i uważać na "nowe" które są regenerowane. Z tego co kojarzę samego wkładu nie powinno się nawet wykręcać z obudowy bo jest on skalibrowany czy coś 

Opublikowano

W dniu dzisiejszym oprócz błędu: 

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

Zwiększyły się na biegu jałowym obroty do około 1000 obrotów/min, pojawił się następujący błąd:

16891 - Idle Control System RPM
P0507 - 001 - Higher than Expected

Po skasowaniu powyższych błędów i dojechaniu pod dom, silnik na biegu jałowym trzymał wg wskazań na zegarach około 800 obrotów na minutę ale były widoczne delikatne falowanie obrotów i było czuć jak lekko trzęsie budą.

Po zgaszeniu silnika pojawiły się następujące błędy:

4 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 001 -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean
17887 - Brake Boost Vacuum System
P1479 - 008 - Mechanical Failure - Intermittent

 

Czy temu jest winna przepływka czy coś poważniejszego zaczyna się dać, szczelność układu dolotowego nie sprawdzona jeszcze, bo nie mam jak sprawdzić a do mechanika odległe terminy na po świętach dopiero :/

Opublikowano

Zaworek jednokierunkowy odmy, tylko ori.

Opublikowano

A gdzie on się znajduje, da się go wymienić bez specjalistycznych narzędzi? Jakie on ma oznaczenie? 

Opublikowano
15 minut temu, kerad94 napisał:

A gdzie on się znajduje, da się go wymienić bez specjalistycznych narzędzi? Jakie on ma oznaczenie? 

image.png

Opublikowano
3 minuty temu, sitar napisał:

image.png

Do wymiany konieczny jest demontaż kolektora? Czy da radę wymienić na ulicy pod blokiem? Jaki numer ma ten zaworek? 

Opublikowano (edytowane)

035103245G  Nie nie jest konieczny-zbiorniczek od płynu do góry trochę zabawy i wymieniony. U mnie przy wymianie okazało się że ta rura 06A103213F była popekana i też ją wymieniłem...

U mnie też falowały obroty itp itd- po odkręceniu korka wlewu oleju wszystko wracało do normy, diagnoza -zaworek. 

Edytowane przez sitar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...