Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste wypalanie DPF po programie w Audi A4 B8 2.0 TDI 177 KM CGLC


Konrado98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem, że DPF wypala mi się w mieście co ok. 150 km, ostatnio nawet wypalił się po 80 :/

Błędów brak - ani na desce ani w VCDS. Na hamowni 178 KM - mapa zrobiona na 200 KM. Po tej mapie tak się szybciej wypalił, ale spalanie na postoju zmalało i w trasie również jest niższe pomimo mapy na 200 KM.

Wtryski nie leją, olej jest cały czas na poziomie max, nie ubywa i nie wzrasta.

Ktoś ma jakiś pomysł? Auto ma 6 lat, 140 kkm i chcę nim jeszcze trochę pojeździć, więc zależy mi na tym aby było cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na Forum A6, że gość miał podobny problem. Okazało się, że ma walnięty czujnik temperatury spalin. Jak mogę zdiagnozować czy czujnik temperatury spalin działa prawidłowo? VCDS mi pokaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Konrado98 napisał:

Jak mogę zdiagnozować czy czujnik temperatury spalin działa prawidłowo? VCDS mi pokaże?

Witam. Jeżeli bedzie uszkodzony to pokaże błąd. Można sprawdzić jaką temp. podają czujniki. Są trzy.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może być uszkodzony i pokazywać poprostu nieprawidłowe wartości, jednak w appce VAG DPF mam wartości temperatury spalin w ok. 250-270 st. C. Ale nie wiem czy to są poprawne wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja z ciekawości sprawdzalem u siebie, bo tez mam taki problem z wypalaniem. Tylko ze u mnie srednio przy 200 km czy to miasto czy autostrada sie wypala. I tak, spalanie na postoju mam 0,9l, prawie zawsze na neutralu. Na drive 1,2l.

Mozecie rzucić okiem na to? Bo wydaje mi sie ze cos chyba nie tak, bo dziwne te wartości. Jak to powinno wyglądać? 

IMG-20200114-WA0000.jpg

IMG-20200114-WA0001.jpg

IMG-20200114-WA0002.jpg

IMG-20200114-WA0003.jpg

IMG-20200114-WA0004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie przebiegi?

Miałem podobny problem, krótko i często wypalało. Winny czujnik różnicy ciśnień, poza wymianą należy skasować zapisane wartości i adaptacja. Czujnik i przepływka nie pokażą błędów, mają bardzo duży wpływ na kondycję filtra więc wymieniłem profilaktycznie także przeplywke. Btw przy ok 250 tyś dobrze zrobić wypalanie serwisowe, pomoże dożyć filtrowi 400tys+ bez problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2020 o 21:40, xsebo1 napisał:

Jakie macie przebiegi?

Miałem podobny problem, krótko i często wypalało. Winny czujnik różnicy ciśnień, poza wymianą należy skasować zapisane wartości i adaptacja. Czujnik i przepływka nie pokażą błędów, mają bardzo duży wpływ na kondycję filtra więc wymieniłem profilaktycznie także przeplywke. Btw przy ok 250 tyś dobrze zrobić wypalanie serwisowe, pomoże dożyć filtrowi 400tys+ bez problemów

W jaki sposób zdiagnozowałeś, że to byłą przepływka i czujnik różnicy ciśnień?

Morven - mamy taki same roczniki i silniki - i taki sam problem xD Udało się Tobie coś z tym zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF to temat rzeka szczególnie po akcji serwisowej. Jakie dystansy robisz? Jak masz dostęp do VCDS to zapodaj loga czujnika róznicy cisnień na postoju przy 2000tys obr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2020 o 19:08, mazur1990 napisał:

DPF to temat rzeka szczególnie po akcji serwisowej. Jakie dystansy robisz? Jak masz dostęp do VCDS to zapodaj loga czujnika róznicy cisnień na postoju przy 2000tys obr. 

Różnica ciśnień przy 2000 obr - 20 mbar. Na jałowym pokazuje mi ok. 14.

A czy może to być uszkodzona sonda lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona sona lambda będzie pokazywała błąd. Różnica ciśnień powiedziałbym, że ok. 

Nie powiedziałeś jakie dystansy robisz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

temat już stary ale może ktoś odpowie

czy podczas wypalania też wam kopci na biało a jeżeli niebyt może ktoś wie czego to może być przyczyna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Koniokrad napisał(a):

temat już stary ale może ktoś odpowie

czy podczas wypalania też wam kopci na biało a jeżeli niebyt może ktoś wie czego to może być przyczyna 

zimą normalne czyli  para z wydechu a latem nic nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RALF76 napisał(a):

zimą normalne czyli  para z wydechu a latem nic nie widać

Kolego ja tak mam cały rok. Dpf po czyszczeniu i resecie i nadal to samo. Płynu ani oleju też nie bierze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Koniokrad napisał(a):

Kolego ja tak mam cały rok. Dpf po czyszczeniu i resecie i nadal to samo. Płynu ani oleju też nie bierze 

nie jest to normalne, jaki stan wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...