Lunatyk Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 Dokładnie o tę firmę chodzi, ja nic tam jeszcze nie kupowałem więc nie wiem, znalazłem ich przez przypadek i tak mnie to zaciekawiło. Na pewno trzeba być ostrożnym podczas kupowania przez internet w każdym sklepie. Może być różnie mogą to być części odrzucone przez Audi i oni jakoś to odkupują nie mam pewności pytałem ich kilka razy to mówili że odkupują i są to nowe oryginalne spełniające normy, ale jak jest w rzeczywistości Dlatego ja szukam tulei z używanych zwrotnic i chcę je przetoczyć
dawid195a Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 U mnie po niecałym roku jazdy na tulejach poliuretanowych , nie da się teraz jeździć, nie mówiąc że auto zrobiło się twardsze niż po założeniu sportowych sprężyn to drgania powyżej 120 miejscami (bo nie zawsze) są nie do przyjęcia, wręcz niebezpieczne. Wymieniam właśnie na wahacze z polifta całe + tuleje zwrotnicy z polifta, zobaczymy jaki będzie efekt.
Lunatyk Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Mam informację dla niektórych forumowiczów chcących zmienić wahacze na tuleje 75 i sworzeń M12, poszukując wahacza dla mnie znalazłem przez przypadek wahacze właśnie o takich parametrach, tak więc jak ktoś jest zainteresowany nie zmieniać tulei w zwrotnicy niech tam dzwoni. Nie daję linku do aukcji bo będzie za chwilę nieaktualny ale użytkownik na allegro to Tomek-off-road (307) Użytkownik sprzedaje je niby do Audi A5 z 2015 roku. Proszę jeszcze dokładnie ustalić z nim ew czy wszystko się jeszcze raz zgadza. Jeszcze uzupełniam mój post, czy ktoś wie o co chodzi, nowe wahacze do rozwiązania naszego problemu w super cenie. 450 zł / szt ostatnio jak dzwoniłem chcieli 550, czy macie jakieś opinie o tych częściach, czy to jakieś odpady czy co? http://allegro.pl/wahacz-e-prawy-lewy-przod-dolny-audi-a4-b8-a5-q5-w-i6025026757.html#tabsAnchor Edytowane 1 Marca 2016 przez Lunatyk
waldih1979 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Mam informację dla niektórych forumowiczów chcących zmienić wahacze na tuleje 75 i sworzeń M12, poszukując wahacza dla mnie znalazłem przez przypadek wahacze właśnie o takich parametrach, tak więc jak ktoś jest zainteresowany nie zmieniać tulei w zwrotnicy niech tam dzwoni. Nie daję linku do aukcji bo będzie za chwilę nieaktualny ale użytkownik na allegro to Tomek-off-road (307) Użytkownik sprzedaje je niby do Audi A5 z 2015 roku. Proszę jeszcze dokładnie ustalić z nim ew czy wszystko się jeszcze raz zgadza. Jeszcze uzupełniam mój post, czy ktoś wie o co chodzi, nowe wahacze do rozwiązania naszego problemu w super cenie. 450 zł / szt ostatnio jak dzwoniłem chcieli 550, czy macie jakieś opinie o tych częściach, czy to jakieś odpady czy co? http://allegro.pl/wahacz-e-prawy-lewy-przod-dolny-audi-a4-b8-a5-q5-w-i6025026757.html#tabsAnchor Ja kupowałem jakiś czas temu od nich poduszkę silnika i wygląda jak oryginał i też była w dobrej cenie jak za nową, numery wsio było ok więc taką założyłem i śmigam. Jak dzwoniłem i pytałem o dostępność to usłyszałem, że powinna być bo paletę tego zamówili. Czy to jakieś odpady czy co cholera wie.
dawid195a Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) Wahacze wymienione na poliftowe , zrobione tak jak pisaliście razem z tuleją przetoczoną by weszła do zwrotnicy, z jedną mała różnicą żeby wybić starą trzeba było wyjąć zwrotnice by podgrzać i jej nie uszkodzić przy demontażu starej tulei . Przetoczenie tulei koszt 30zł za 2 sztuki. Udało się w każdym razie :decayed: Wahacze dolne z tuleją 75mm olejową i gwintem M14 on board :D Edytowane 10 Marca 2016 przez dawid195a
czester Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Rozumiem problem drgań rozwiązany? U mnie po 1000km drgania wróciły, także tylko wyrzucona kasa na tuleje poli.
dawid195a Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Rozwiązany , zaraz po wymianie tuleji na poliuretan też był( wydaje mi się) rozwiązany ale po zimie powrócił całkowicie, czyli po przejechaniu kilku tyś km....
krupskim Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Jeśli chodzi o poliuretany mam takie same efekty - po ok 8 tys km problem wraca.
Lunatyk Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) Panowie i Pani muszę pochwalić się ostatnimi akcjami z moim samochodem.Dokładnie przy większych prędkościach i podczas hamowania dochodziło do drgań karoserii - objawy jak opisywane powyżej. W aucie miałem 3 różne źródła drgań. 1. Tylne tarcze 2. Koła - a bardzie opony 3. Przegub zewnętrzny4. I być może zła piasta która krzywiła tarczę przednią. Planowałem zamienić same wahacze banany z opcją toczenia tulei ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu. (koniec z półśrodkami) Zakupiłem całe zawieszenie od w miarę świeżego auta z kpl wahaczy (zwrotnica, piasta, 4 wahacze, sprężyna i amortyzator + końcówki drążka) itp. Razem za dwie strony zapłaciłem ponad 1000 zł ale mam cały oryginalny kpl od poliftowego rok produkcji 2013 Zmiana była wywołana problemem z krzywymi piastami, mianowicie po ich przetoczeniu dalej było coś nie tak - nowa tarcza org audi nierówno stykała się z piastą, stwierdziłem że trzeba z tym wszystkim skończyć raz na zawsze. Nowe tarcze po 500 km zostały przetoczone ponieważ były już delikatnie skrzywione prawdopodobnie przez piastę (podejrzewam) jazda była bardzo delikatna bez ostrego hamowania. Przy całej operacji zostały sprawdzone wszystkie elementy, przeguby rozbierane z osłon i sprawdzane dokładnie na stole, Zostało wymienione. - kpl zwrotnice z wahaczami po przebiegu około 30-50tyś - sprężyny i amortyzatory zostały z mojego auta. - łożyska w mech. różnicowym - znacznie zmniejszające luz na półosiach przy skrzyni (ale one nie generowały drgań) - przegub zewnętrzny który był znacznie zużyty ale nie było tego czuć, dopiero na sam koniec jak jechałem do mechanika zaczął terkotać. - końcówki drążka kierowniczego.- tarcze tył na nowe ATE Największy problem okazał się z oponami nowe Good Year Efficient grip 205/60 r16 są tragiczne i generują bardzo duże drgania samochodu Na hunterze wyszło około 8 kg bicia. Z przodu około 3 kg - gołym okiem nie było widać aby skakały ale też przez nie dochodzi do drgań. Już nie mówiąc o tych z tyłu po 8kg gdzie gołym okiem widać skaczącą oponę na wyważarce. (norma producentów to 12 kg szokOpony zostały zareklamowane ale oczywiście jak wiadomo reklamacja została odrzucana ponieważ opony są w normie.(zaznaczę że musicie wziąć kpl kół od kogoś zaufanego i sami sprawdzić czy nie ma drgań w drugim aucie, nie wierzcie na słowo biorąc od kogoś opony że u niego jest ok, miałem taką sytuację przez co wydłużył mi się termin naprawy auta ponieważ dostałem niby rewelacyjny kpl a było to samo przez co zgłupiałem totalnie) Po wymianie kpl na inny (od mechanika) wszystkie problemy zostały rozwiązane, auto prowadzi się rewelacyjnie, jak po stole we wszystkich przedziałach prędkości. Także czeka mnie jeszcze wymiana nowych opon na nowe opony Co do zmiany zawieszenia mam bardzo pozytywne odczucia, dzięki tej tulei olejowej auto mam wrażenie lepiej amortyzuje drgania i jazdę po dziurach być może też związane jest to z tym że stare zawieszenie miało już 220tyś.Ale teraz jest rewelacyjnie. Wymiana przegubu wyeliminowała również luz który był odczuwalny przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przy wyższych obrotach. Zaznaczam bardzo wyraźnie że drgania do których dochodziło w moim przypadku przy wyższych prędkościach są powodem wadliwych kół - opon.Na wyważarce huntera może wam wychodzi super a i tak będziecie mieli drgania bo konstrukcja opony jest w pewnym momencie twardsza w pewnym miększa. Aktualnie wróciłem do swoich "nowych" opon good year i jest dalej drgawka (opony w normie sprawdzane przez 3 warsztaty na hunterze) także nic wam nie da wymiana wahaczy jeżeli opony są jakieś wadliwe. W następnym tygodniu jadę do serwisu i zmieniam opony na nowe, na oku mam hankook Ventus S1 evo2 które idą na pierwszy montaż do audi a4.Tam jest tak jak słyszałem od doświadczonego serwisanta guma i cała konstrukcja opony jest "nawijana" równo na rolkę a nie sklejana z kawałków tak jak inni producenci, Być może to jest przyczyną naszych problemów. Najlepsze jest to, że firma zgodziła się zamontować mi nowe opony i mogę je przetestować jeżeli będą drgania oddaje je w cholerę Dam znać jak wyszło z testami tych opon. Oraz wrzucę filmik z oponami jakie aktualnie posiadam. Pozdrawiam Edytowane 17 Marca 2016 przez Lunatyk
bodas Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Panowie idzie sprawdzić w jakiś sposób czy u mnie siedzą te wadliwe wahacze czy te poprawione? Auto z listopada 2011.
Lunatyk Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 na 99% już te dobre. oj nie byłbym taki pewien, na 100% po liftingu dawali już nowe zwrotnice. U ciebie na dwoje babka wróżyła możesz mieć nową średnicę tulei ale starą zwrotnicę jeszcze. To zależy pewnie co mieli w fabryce.
krupskim Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Etka pokazuje że nowa zwrotnica z wahaczem na sworzeń z nakrętką 14mm weszła od 02.11.209 . Wahacz z takim sworzniem miał tuleje 75mm. Były też na początku robione wahacze z tuleją 75mm i sworzniem na 12mm
kamilsmok Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Panowie, na powyższe drgania jest tylko jedne rozwiązanie wymiana wahaczy na wahacze 75 mm. U mnie zamontowanie specjalnych opon ze znaczkiem OM nie pomogło, wymiana tulei poliuretanowych również nie rozwiązała problemu.Jak wcześniej napisałem zamontowałem tez nowe koła od nowej audi a4 ( z przebiegiem 3000 km) i nie pomogło . Dopiero wymiana wahaczy rozwiązał problem jak ręką odjął. Inne rady nie ma.!!! Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez kamilsmok
krupskim Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Potwierdzam - walczyłem parę miesięcy, zmieniłem ostatnio na 75 ze sworzniem na 14 - jest OK. Jak ktoś chce to mam do sprzedania oba wahacze z wprasowanymi poliuretanami
sikszak Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 rozwiercaliście tuleje na zwrotnicy czy jakiś inny patent macie? Jakie numery wahaczy zamontowaliście?
krupskim Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Kupuj wahacze na sworzeń 14mm / rozmiar nakrętki / razem z tulejami zwrotnicy - one maja tuleje 75mm. Wyciągasz swoje wahacze , wybijasz tulejki ze zwrotnicy, następnie musisz przetoczyć tylko z zewnątrz tulejki z nowych wahaczy na wymiar twoich starych. Wbijasz je w zwrotnice i montujesz wahacz.
ppa4 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Pytanie, Czy po założeniu poliuretanowych tuleji i zastosowaniu złego smaru nie mieliście skrzypienia budy ?? TAm podobno środek jest metalowy i nie na sztywno spieczony z plastikiem ijak tam zły mar jest to może być hałas ? Jaki smar użyliście i jaki był efekt z hałasem lub brakiem ?
dawid195a Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Poliuretan nie zdaje egzaminu , żaden smar nie pomoże , auto robi się jak taczka, drgania wracają po paru tyś. km.
krupskim Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Pierwszy montaż zrobili mi na jakiś smar silikonowy. Zawieszenie po pewnym czasie bylo sztywne, przejazd przez "śpiącego policjanta" to pokonywałem jak taczka. Poprawka została zrobiona na smarowidło do montażu opon i było ok. Po roku wibracja wróciła .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się