Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Przy porannej jeździe auto się dusi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, Panowie mam ostatnio ciekawy problem, mianowicie z samego rana po odpaleniu auta wrzucając jedynkę i dwójkę, chcąc dać gaz czuję że auto zaczyna się dławić. 

Dzieje się to tylko po rozruchu silnika. 

Jeśli docisnę więcej gazu to wyłącza jeden baniak, chodzi nierówno i kopci na biało.

Jeśli z wyczuciem dodam gazu, to po chwili jakby następuje odblokowanie i auto jedzie już normalnie. 

Dodam poza tym, że ewidentnie czy zimny czy rozgrzany brakuje mu mocy. 

 

Co ostatnio wymieniałem:

- wtryski na używki (ze sprawdzonego źródła) - chwilowo problem ustąpił

- uszczelki na pompkach już z dwa razy wymieniałem

- zaślepiony EGR

- wężyki podciśnienia są wszystkie nowe

- czujnik ciśnienia doladowania

- kat out

 

Wczoraj wymieniony:

- czujnik temperatury bo trochę oszukiwał - nie pomogło

 

Pomóżcie zdiagnozować problem, jakie logi mam zrobić żeby wiedzieć na czym stoję. Mam już dość tego że ciągle coś się w tym aucie psuje.. 

Silnik 1.9 TDi AWX

Edytowane przez Mateusz Uchmanowicz
Opublikowano

Powodem jest przebieg auta możliwe, że sprężyny zaworowe już są tak wyklepane, że nie dają rady podnosić.
Zimny silnik gęsty olej i większe ciśnienie niż na rozgrzanym dlatego tak się zachowuje.
Tutaj masz link do tematu z forum kolega opisuje taki przypadek w b5.


Sprawdź też wskazania przepływomierza czy nie wariuje z wartościami, synchronizacje wałka rozrządu, czy nie ubywa płynu chłodniczego.

Opublikowano

Tylko tutaj jest różnica, widziałem ten post. U mnie dusi się tylko przez chwilkę dosłownie, zaraz po ruszeniu. Po chwili jak nim przejadę, nie daję dużo gazu to wraca wszystko do normy. Nie potrzebuje nagrzania  tak jak w przypadku tego postu u kolegi.

 

Przepływomierz podmieniałem, nie zmieniło to nic. Płyn chłodniczy stoi cały czas w tym samym miejscu, synchronizacji wałka nie sprawdzałem

Opublikowano

w gniazdach pompek nie było ostrych krawędzi, bo możliwe że przy montażu  nowych oringów  od razu je przecinasz

Opublikowano

Zacznij od stycznych po odapleniu

007 - ten przed odpaleniem może być sam screen

013+018+023 - ustawić log i dopiero odpalic

001+003+004

 

Opublikowano (edytowane)

Kolego mam ten sam problem, identyczny ? dodam że jak auto zgaśnie to odpala bez żadnego problemu. Takie odczucie jak by wydech zapchana i dusi auto. Jak się minie ten moment duszenia to za kopci przez chwilę i już jest wszystko wpozatku. Informuj jak Ci się uda rozwiązać ten problem.  

Przeczytałem cały tamten wątek, czy to możliwe że  zawory się podwieszaja? Dodam że zaczęło mi się to dziać jak zmieniłem turbo na urzywke od 130 km. Stare turbo regenerowana nie miało wg dołu, za to używane ciągnie fajnie. Sprubuj wydłużyć trochę sztangę. A co do tych zaworów to powiedzcie mi bo tam jest opcja wsadzić podladki, albo można wymienić sprężyny, a żeby je wymienić to trzeba głowice ściągać?. 

Edytowane przez szalonyharry
Opublikowano

Cześć przesyłam logi:

 

007 - przed odpaleniem 007.jpg

 

 

013+018+023 - http://vaglogger.apphb.com/log/5e32c481e9473f2b5ca3bd68

 

 

001+003+004 - przy drugim odpaleniu - http://vaglogger.apphb.com/log/5e32c481e9473f2b5ca3bd69

 

 

 

Dodatkowo wrzucam błedy ktore mi pokazało, nic wspolnego z engine  bledy.docx

Opublikowano

Mi się nie podoba tylko korekcja na tym 4 cylindrze, zaraz po odpaleniu... Ale wtryski już zmieniałeś, sam robisz czy ktoś Ci to robi? Krawędzie były odpowiednio wygładzone i dobrze wyczyszczona przylgnie tam gdzie leżakuje miedziana podkładka wtryskiwacza? To bardzo ważne

Opublikowano

Robi to znajomy, ale byłem przy tym i wszystko było elegancko wyczyszczone, nie bylo ostrych krawedzi itp. Ta korekcja na 4tym cylindrze może powodowac to że auto nie ma mocy i dusi się podczas pierwszego dodania gazu gdy jadę? moze na coś innego zwrocić uwagę? logi dynamiczne ?

 

Opublikowano

Jakby Ci się udało złapać ten moment to spróbuj

003 + 011

013 + 023

 

Możesz też zrobić 003+011 dynamiczny

 

 

Opublikowano

Złapię ten moment, tylko dzieje się to raz więc wykonam te pierwsze dwa, a następnego dnia kolejne dwa. Jutro w kontakcie 

Opublikowano

Nie te pierwsze dwa zrób a potem rozgrzej motor i normalny dynamiczny 003+011 czyli 3 bieg pedał w podloge... 

Opublikowano

Problem nie tkwi w sprężynkach zaworowych jak przeczytałem wyżej, jakie masz parametry w bloku pomiarowym pompy?  skoro wymiana wtrysków pomogła to może idź w tą stronę, sprawdź czujnik temperatury pompy, filtr paliwa, zapowietrzający się układ, parametry pompy na w parametrach rzeczywistych ?

Opublikowano
8 minut temu, Mechanikkosmita napisał:

Problem nie tkwi w sprężynkach zaworowych jak przeczytałem wyżej, jakie masz parametry w bloku pomiarowym pompy?  skoro wymiana wtrysków pomogła to może idź w tą stronę, sprawdź czujnik temperatury pompy, filtr paliwa, zapowietrzający się układ, parametry pompy na w parametrach rzeczywistych ?

Kolega ma silnik na PD a nie VP

Opublikowano
21 godzin temu, kamil-vag napisał:

Kolega ma silnik na PD a nie VP

Tak racja, zmylił mnie jego opis z wtryskami awx, avf, avb to ten sam układ wtryskowy na tdi PD

 

sprawdź

Ciśnienie tłoczenia głównej pompy paliwowej 3,5/1500 VACUM

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Mechanikkosmita napisał:

sprawdź

Ciśnienie tłoczenia głównej pompy paliwowej 3,5/1500 VACUM

Patrząc na objawy to właśnie instalacja podciśnieniowa i pompa podciśnienia do sprawdzenia.

Załóż trójnik na odejściu cienkiego wężyka przy pompie i podłącz wakuometr, obserwuj  rano jak szybko pojawia się podcisnienie o odpowiedniej wartości, pojeździj obserwując wskazania, powinny być ok. 0,8 bara na minusie.

W czasie jazdy mogą być wyższe w momencie puszczania pedału hamulca, ale tylko przez chwilę .

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Panowie wrzucam dynamiczne:

 

003, 011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_7h4aU.html

 

013, 023 - ten log z późniejszej godziny jest ok czyli ten na dole 19:46:25 - http://vaglogi.pl/log-013_023_3089Wu.html

 

Jeśli chodzi o pompe Vacum, umylem ostatnio cały silnik bo nie wiedziałem skąd leci mi olej i zauważyłem wyciek z tej pompy właśnie. Może być to tym spowodowane ?? 

 

Edytowane przez Mateusz Uchmanowicz
Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci tak, mam ten sam problem, albo to zbieg okoliczności albo wina jest w turbine. Bo po jej wymianie zaczęło mi się tak dziać, turbo zabardzo pompuje, więc szukam w ta stronę. No i wypatrzylem że mi się ciegno na gruszcze poluzowalo. Badam wakuometrem to przy 0.4 ciegno było już podciagniete na Maxa przy ograniczkiku, ustawiłem na 0. 55 czyli wydluzylem ciegno. Zimny silnik, start i wszystko było ok. Tylko temperatura była +8 stopni, w ostatnim czasie jak mi się to pojawiało to było - 2-6, więc, może to być jeszcze winny jakiś czujnik, może ciśnienia doładowania bo on chyba ma parę zadan i mierzy ciśnienie, temperaturę i dawkowanie paliwa.  I zapewne auto ci dusi przy 2 tys obrotów i gaśnie, w logu dynamicznym w tym momencie turbo Ci przeladowywuje. 

Edytowane przez szalonyharry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...